Hop til indhold
nastyfucker

Tanja Rahm - erfaringsbaseret holdning til prostitution

Recommended Posts

Gæst

Hun har også skrevet "A-Z kærlighed og sexualitet" i 2010. Mon den er ligeså fordomsfuld?

 

Jeg har ikke læst den. Men umiddelbart vil jeg også tro, at bogen er opbygget og primært baseret hendes egne erfaringer med kærlighed. Så med lidt andre ord, er vi nok enige. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest MushRoom

La la la kan i høre hende synge.

Nu kunne det være sjovt og høre hvor mange af de kvindelige læsere som gemmer sig herinde, sidder derhjemme bag skærmen og siger; jeg giver dig ret Tanja.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Uanset hvad, så kunne jeg nu godt tænke mig at have sex med hende. :)

 

Som så ofte før er vi uenig i selve substansen, kære Onslow  ;).

Mere konkret vil jeg vil sige: Jeg gad fandme ikke hore hende med de holdninger, hun lægger for dagen. Hun så jo i grunden helst alle mænd kastreret.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu kunne min mening som glædespige jo være underordnet ang. Tanja,s mening om det at være proff. pige....

 

Hvad jeg også er...jeg er dødtræt af alle de der tidligere piger der har været i branchen som abselut bør lave et Statment....skrive et eller andet på facebook eller hvad nu de der medier hedder....(bruger dem ikke, for når jeg er sulten behøver jeg ikke skrive om det...jeg tager en mad)...men det er øjensynlig et must at skulle krænge noget ud, allerbedst hvis man kan lave en bog om det....(NOT)

 

Hvem har efterhånden ikke læst om den eller den tidligere glædespige som abselut må skrive om sine tidligere gæster i et negativt sprog....helst så alle væmmes ved prostiotionsbrancen og hvor vi alle kan syntes hvor er det synd for dig.

 

Det sælger billetter...kan vi ikke sælge andet , eller er der ikke mere at sælge...så kan man da sælge det sidste.foragt

 

Jamen kære Tanja...med det syn du har på Branchen, skulle du jo aldrig havde været i den, men du syntes nok pengene var gode nok ik?

 

Nej skriv en bog om sjove glade oplevelser med dine gæster, oplevelser der er til at grine af....fjoget,sjove osv....alt det andet er kun skrevet til prostitionsmodstanderne.

 

Den bog har jeg overvejet tit

 

for den bog ville indeholde rigtig mange grin og fjollet og sjove oplevelser

 

 

Redigeret af Lady Cherie

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hver enkelt der har en holdning til køb og salg af seksuelle ydelser bestemmer jo selv, om de vil tillægge branchen skylden for de problemer eller om de ser andre årsagsmønstre.

 

Vi lever i et demokrati med ytringsfrihed, hvilket jo også betyder, at meninger og holdninger ikke nødvendigvis er baseret på den fulde sandhed eller evidente fakta.  Det er jo ligesom spillereglerne -  Jeg har fuld tillid til, at de brede folkemasser dels sagtens kan finde ud af at se bort fra de ekstreme yderpunkter når de skal danne sig en mening, og dels sagtens kan finde deres eget ståsted baseret på en afvejning af gode og dårlige sider ved emnet køb og salg af seksuelle ydelser.

 

Efter min egen subjektive fornemmelse, så har debatten politisk flyttet sig væk fra "den lykkelige luder" og "den incest ramte pige".  Der er blevet lavet  diverse undersøgelser, der i hvert faldt som minimum har åbnet øjnene for, at de tidligere præmisser og antagelser var helt hen i vejet, hvorfor man skal behandle det emne ud fra helt andre synsvinkler.

 

I Sverige har man valgt at betragte det på lige fod med vold, overgreb, voldtægt m.v. I Danmark har man nu valgt at smide emnet ned i kassen "sociale problemer". Der gør en markant forskel i en tid hvor dem med de mere moderate holdninger erkender, at uagtet om man gør det fuld ud lovligt eller indfører forbud, så vil der stadig være problemer forbundet med køb og salg af seksuelle ydelser.  Det passer mig fint, at man så kategoriseres hovedparten af disse problemer som sociale problemer.

 

For at komme tilbage til dit citat, så erkender mange også, at piger som Tanja Rahm tiltrækkes af branchen, det nye for nogen er måske blot, at de også erkender at der findes velfungerende piger, samt at de enkeltes pigers opvækst og baggrund for at vælge prostitution, er ligeså alsidige og forskellige som ved alle andre branchevalg.

 

Det er fuldstændigt korrekt at der så også findes en gruppe mennesker, der qua deres moral og indsigt, simpelthen ikke evner at skille trafficking fra den frivillige prostitution.

 

Skal vi vende blikket ind af som kunder, så kniber det med at erkende, at selvom vi taler frivillig prostitution, så er alt ikke lutter rosenrødt. Jeg erkender, at der også findes mange piger i den frivillige del af branchen, hvor man med rette kan sige "deres entre og virke er betinget af sociale problemer".

 

Den holdning afspejles i mine køb, og man skal nok også være indstillet på, at kritiske meningsdannere også lader sig påvirke af folks købevaner.

 

Der er som pige eller kunde ingen grund til at "klynke" over blogs alá Tanja Rahm for husk:

 

Vi har også en stemme i det offentlige rum

 

At vi så finder en milliard syge undskyldninger for ikke at ville bruge vores stemme, er jo ikke en gyldig grund for senere i et demokrati ,at føle sig uretfærdigt behandlet, samt at give "de andre" skylden for en udvikling, man ikke selv har gidet deltage i. 

 

Og hvis nogen skulle være i tvivl, så er jeg for en legalisering af branchen, således at det anerkendes som et erhverv, med samme rettigheder og forpligtelser som alle øvrige brancher.  Jeg er ligeledes tilhænger af, at der stilles nogle basale krav til de personer der ønsker at ernære sig i dette erhverv.

 

Jo, men det er bare så såre sørgeligt, at en Tanja Harm med et enkelt udbrud kan ødelægge det, som en Susanne Møller har brugt brugt 10 år på at opbygge.

Sagt meget groft.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu kunne min mening som glædespige jo være underordnet ang. Tanja,s mening om det at være proff. pige....

 

Hvad jeg også er...jeg er dødtræt af alle de der tidligere piger der har været i branchen som abselut bør lave et Statment....skrive et eller andet på facebook eller hvad nu de der medier hedder....(bruger dem ikke, for når jeg er sulten behøver jeg ikke skrive om det...jeg tager en mad)...men det er øjensynlig et must at skulle krænge noget ud, allerbedst hvis man kan lave en bog om det....(NOT)

 

Hvem har efterhånden ikke læst om den eller den tidligere glædespige som abselut må skrive om sine tidligere gæster i et negativt sprog....helst så alle væmmes ved prostiotionsbrancen og hvor vi alle kan syntes hvor er det synd for dig.

 

Det sælger billetter...kan vi ikke sælge andet , eller er der ikke mere at sælge...så kan man da sælge det sidste.foragt

 

Jamen kære Tanja...med det syn du har på Branchen, skulle du jo aldrig havde været i den, men du syntes nok pengene var gode nok ik?

 

Nej skriv en bog om sjove glade oplevelser med dine gæster, oplevelser der er til at grine af....fjoget,sjove osv....alt det andet er kun skrevet til prostitionsmodstanderne.

 

Den bog har jeg overvejet tit

 

for den bog ville indeholde rigtig mange grin og fjollet og sjove oplevelser

den vil der sikkert være mange læsere til, er spændt på hvornår du skriver den

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

Det kan godt være at det er for at sælge billetter at nogle piger går frem med deres historie, mmeennn det er sådan et lidt billigt skud at fyre af og ikke videre sagligt. Der kan også være motiver for at nogen piger omvendt går ud og siger at de er den lykkelige luder. Men til Tanjas blog-indlæg.

 

Jeg tror hun var mentalt i krise allerede inden hun kom i branchen. Det er helt tydeligt at hun var havnet i branchen af de forkerte årsager og at hun ikke brød sig om det.

 

Hun fakede, hun spillede skuespil, hun havde en stor foragt for mændene osv. Hun havde det skidt med hvad hun lavede.

 

Hun skulle aldrig være startet som massagepige, hun søgte ind i et erhverv, hvor hun ikke brød sig om arbejdsvilkårerne, så var det jo endt til at gå galt.

 

Så hendes blogindlæg kan højst bruges som en bekræftelse på at det kræver nok en god psyke at starte i erhvervet, men det tror jeg de fleste ved, men hendes blogindlæg kan ikke bruges til at man siger noget generelt om erhvervet eller hende selv. Det er hendes oplevelse, det er hendes historie, det er hendes holdninger.

 

Der hvor hun går fejl i mine øjne er den grove generalisering hun kommer med både om erhvervet og kunderne. Hun kan kun udtale sig på egne vegne, og hun har åbenlyst haft det skidt med hvad hun lavede og de kunder der besøgte hende. Men hun taler ikke på andre vegne end hende selv. At hun vælger at starte i et erhverv hvor hun ikke burde have startet og af de forkert årsager nok også, er hendes ansvar, det er hendes valg. Det er ikke erhvervet der bærer dette ansvar eller kunderne. Det er der jeg synes hun går helt galt i byen. Denne vrede mod kunderne og erhvervet. Hun bærer selv ansvart for at hun valgte dette erhverv, så nytter det ikke noget bagefter at stille op med et tudefjæs. Hvis jeg valgte at blive at arbejde på en boreplatform og bagefter hylede op over at det gik ud over mit fritidsliv og smadrede mit sociale liv at sidde derude på en boreplatform på en 30 dagsvagt, ja, så skulle jeg nok ikke have valgt det arbejde. Det nytte ikke noget bagefter at give jobbet skylden for mit evt smadrede sociale liv.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror også at hvis jeg mødte en glædespige, der ikke brød sig om sit arbejde, fakede, lavede tågehorn og i det hele taget gav mig en dårlig service, selvom jeg forsøgte at være venlig og imødekommende overfor hende  - så ville jeg nok også bare på et tidspunkt sige, at nu ville jeg altså have noget for mine penge, gøre mig hurtigt færdig og gå ud og hamre hovedet ned i rattet - ligesom jeg flere gange har gjort, efter at have besøgt en mørk pige.

 

Det kan da godt være hun så får et dårligt indtryk af mig - men jeg kommer ihvertfald ikke igen. Det er da muligt, hun har haft nogle gengangere, men så har de ligesom vidst, hvad de kunne forvente og bare taget hvad de kunne få - dvs. en udtømning dybt oppe i en kold skid.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Stakkels pige..

Hun kom for sent til de kørende reality shows, og ingen hørte hende.

Nu blev hun så hørt i denne lille forsamling.

En dum tomhjernet gås. Der er absolut ingen grund til at udlægge og videnskabelige gøre hendes sludder.

Hun er bare snot dum.

 

Bendix

Del dette indlæg


Link til indlæg

Stakkels pige..

Hun kom for sent til de kørende reality shows, og ingen hørte hende.

 

Hej Bendix, eller hvad du nu vil kaldes herinde (afklaring udbedes). 

 

Jeg tror, du her har ramt hovedet på sømmet! I vore "se nu mig"-tider er eksponering alfa-omega. Næsten lige meget hvordan. Det er et barn af 80'ernes narcissismekultur.

 

Det værste er, at udtalte nuller – som Amalie, denne min yndlingsaversion – kan opnå verdensberømmelse i Danmark bare ved at være – ja netop et nul.

 

Det er højst tænkeligt, at denne Tanja Harm falder inden for tidsånden, hvor alt er alle andres skyld. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for det X.

Venligst

Bendix

 

Selv tak.

Jeg skal nok kalde dig Bendix fremover.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Stakkels pige, og stakkels kunder hvoraf nogen nok har haft "hamre hovedet ned i rattet" oplevelsen selvom hun selv mener at hun spillede godt skuespil. 

 

Jeg mindes at have læst flere indlæg i tidens løb i stil med hendes. Fællestræk i disse beskrivelser synes at være problematisk opvækst (ofte i forhold til faderfigurer) og at prostitution måske er blevet valgt som erstatning for alm. kærlighed og kropskontakt. Som hun selv skriver ""Jeg troede sex var en byttehandel for bekræftelse og at seksuel interesse var lig med, at jeg var noget værd."

 

At der så måske også i farten har været lidt eventyrlyst, protest, pengelyst (ofte til at finansiere lidt misbrug eller extravagant livsstil) og (ubevidst) liderlighed med i billedet er politisk korrekt glemt efterfølgende. Måske retfærdigvis også fordi der har været nogle dårlige oplevelser under vejs. Der skal jo ikke mange dårlige æg til at ødelægge omeletten.

Det kan så resultere i et slags had til mænd og mandlig seksualitet.

 

Men dejligt for hende at hun er kommet ovenpå, efter en meget problematisk opvækst. Man må håbe for dem hun skal rådgive at det ikke betyder at man nødvendigvis skal trampe på andre. Istedet for traditionel par rådgivning (hvor jeg som mand nok ville være betænkelig ved hendes holdninger) ville hun måske være bedre egnet til at rådgive unge kvinder på vej ud i misbrug, selvskade eller uønsket prostituition udfra hendes egne erfaringer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest 47284746579156

Kære Tanja.

 

Lad for helvede være med at give andre skylden for, hvorfor DU, åbenbart, har behandlet dig selv værst. At bebrejde og hade andre for, hvad DU har lagt krop til, og udsat DIG SELV for, er fandeme da den underligste og mest forskruede måde, at arbejde med sig selv på!?

 

Det er sgu da synd, at du har haft det hårdt, og dårligt! Men please... alle de fingre, du sidder og peger ud mod hele verden, kan du roligt pege tilbage på dig selv. Og så tænke lidt over tingene, bare én gang til. Tak.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men please... alle de fingre, du sidder og peger ud mod hele verden, kan du roligt pege tilbage på dig selv. Og så tænke lidt over tingene, bare én gang til. Tak.

Man skal huske, at når man peger finger ad andre, peger tre fingre på en selv!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej skriv en bog om sjove glade oplevelser med dine gæster, oplevelser der er til at grine af....fjoget,sjove osv....alt det andet er kun skrevet til prostitionsmodstanderne.

Den bog har jeg overvejet tit

for den bog ville indeholde rigtig mange grin og fjollet og sjove oplevelser

Den bog vil jeg gerne læse korrektur på :) Redigeret af warmgun

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej..

humle er jo, at det altid at de aktiv piger roser faget, hvilke hun også gjorde da hun var idet...

 

men det når pigerne er færdig med faget at de dårlige tanker og oplevelser sætte sig..

 

og hun er jo ikke den eneste ex ´luder som giver ris til det...

 

hvor er de tidligere ev luder som synes det var en fest, dem der sgu langt imellem...

 

 

prøvemanden

Del dette indlæg


Link til indlæg

Efter at have læst Tanja Rahms blogindlæg er min første tanke: "når fanden bliver gammel, går hun i kloster".... :cool::mrgreen:

Dernæst tænker jeg: Tanja laver en "Odile" - jf. Odile Poulsen og hendes bog "Hustler", som jeg selv i et anfald af nysgerrighed og naivitet købte og læste i sin tid... :roll:
Odile fremstår i bogen som en endnu mere usympatisk mandehader end Tanja Rahm, og bogen vil jeg fraråde enhver at læse...det er navlebeskuende "savl" fra ende til anden.
Alle Odiles elendigheder skyldes mænd, og selv har hun intet ansvar for de valg, hun har truffet her i livet:

http://www.saxo.com/dk/hustler-min-tid-som-luksusprostitueret_odile-poulsen_e-bog_9788711412688

 

Som sagt penge ud af vinduet at læse "bogen", men den kan vist tilsyneladende heller ikke købes længere - bortset fra måske antikvarisk!?

 

Nå, tilbage til Tanja Rahm og hendes hadske udfald mod tidligere kunder.

 

På bloggen fandt jeg 2 rigtigt gode svar/reaktioner på Tanja Rahms indlæg i debatten, og da de tilsammen nogenlunde dækker min egen holdning, er der ingen grund til at opfinde den dybe tallerken en gang til, hvorfor jeg vil nøjes med at "sakse" svarene til Eroguides debat:

 

1. Svar fra en medsøster ved navn Anna Paulina Leo Olsen :

"Hvis prostitution er så frastødende, og kunderne så ækle, hvorfor ikke et vaskejob så?
Således som du beskriver dine kunder, reflekterer det langt bedre DIT menneskesyn end mændenes personlighed.
Undskyld min politiske ukorrekthed, men det brev er den største omgang hykleri, jeg længe har læst - og formålet kan jeg slet ikke finde ud af ...."
 
2. Svar fra en Hardy Andersen(i uddrag):
"...Som jeg læser ovenstående , så er det synd for dig at du bliver udnyttet , men hvem udnytter hvem?
Vi har alle muligheden for at sige nej.
Jeg kan ikke læse nogen steder, at du bliver tæsket, slået eller på anden måde bliver tvunget til at stille din krop til rådighed .
Du starter med at fortælle, at du går ikke lystig på arbejde, det gør jeg egentlig heller ikke, men jeg vil gerne have pengene, og så skal jeg heller ikke slås med a-kasse eller jobcenter.
Jeg kan følge dig i en del af din historie, men at kommentere det hele, det kan mine 2 skrive-fingre ikke holde til, blot vil jeg sige igen: du har selv valgt jobbet" :idea:
 
Vh./TH :)
Redigeret af ThorsHammer

Del dette indlæg


Link til indlæg

Den her kommentar fik mig til at smile:

"Når smårynkede kvinder går i byen og betaler en fyr på 19 for at gå med hjem for at kneppe, så er de frigjorte og uafhængige. Ja de udvider på den fede måde grænserne for andre kvinder der er undertrykte af fordomme, og er på den måde lysende symboler for kvindernes frihed, der viser vejen for deres jævntbegavede medsøstre."

Men hvis det var en ældre mand, så er han et svin.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men hvis det var en ældre mand, så er han et svin.

Alle mænd der kun vil have sex med en kvinde (og ikke vil andet/følelser osv.) er svin... ifølge de kvinder, der har taget patent på af have "ægte følelser"...

 

Alderen er i princippet underordnet, men gør det selvfølgelig værre.... ældre mennesker må nemlig ikke forkusere på sin egen kropslige nydelse...  *opgivende suk*

Gad vide, hvornår det går op for disse "alt andet end monogam sex med ægte følelser, er skadeligt"-kvinder, at mange mennesker(både mænd/kvinder unge/gamle) sagtes kan have sex udelukkende pga. kropslig nydelse?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er vist på tide, at jeg outer mig.

 

Jeg er i bund og grund modstander af købesex!

 

Faktisk synes jeg, det ville være meget bedre, hvis de lækre teen- og tventyager tøser spredte ben for mig - helt uden at der var penge med i spillet. :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er åbenbart vores skyld at hendes far drak. Hele hendes problematiske opvækst, skyldes de mænd hun selv har inviteret for at tjene hurtige penge, hun tager intet ansvar for sit eget liv.

Hun gjorde det kun for at tjene hurtige penge; men det var da hendes eget valg.

Når en VVS. montør står med en stoppet vandlås fyldt med lort og hygiegnebind gør han det for pengenes skyld, ikke for sjov og han bander over folk der kommer ting i toilettet de ikke har spist.

Hun har haft et problematisk liv; men det nytter ikke at give alle andre skylden.

"Det betyder omvendt, at jeg har holdt mig fra mænd i en årrække.."

"Hvor må du være en forsmået og frustreret mand. En mand, som ikke evner at skabe dybe og nære relationer, hvor samhørighed betyder mere, end selve udløsningen."

Går vi ud fra et vi er lige mange af samme køn, at prostitution og utroskab ikke er acceptabelt, må der gå en mand og være frustreret over at han kan finde en kvinde at skabe dybe og nære relationer med.

Måske er det mig.

Redigeret af gungner

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er åbenbart vores skyld at hendes far drak. Hele hendes problematiske opvækst, skyldes de mænd hun selv har inviteret for at tjene hurtige penge, hun tager intet ansvar for sit eget liv.

Hun gjorde det kun for at tjene hurtige penge; men det var da hendes eget valg.

Når en VVS. montør står med en stoppet vandlås fyldt med lort og hygiegnebind gør han det for pengenes skyld, ikke for sjov og han bander over folk der kommer ting i toilettet de ikke har spist.

Hun har haft et problematisk liv; men det nytter ikke at give alle andre skylden.

"Det betyder omvendt, at jeg har holdt mig fra mænd i en årrække.."

"Hvor må du være en forsmået og frustreret mand. En mand, som ikke evner at skabe dybe og nære relationer, hvor samhørighed betyder mere, end selve udløsningen."

Går vi ud fra et vi er lige mange af samme køn, at prostitution og utroskab ikke er acceptabelt, må der gå en mand og være frustreret over at han kan finde en kvinde at skabe dybe og nære relationer med.

Måske er det mig.

Der skal stå: må der gå en mand og være frustreret over at han ikke kan finde en kvinde

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej..

humle er jo, at det altid at de aktiv piger roser faget, hvilke hun også gjorde da hun var idet...

 

men det når pigerne er færdig med faget at de dårlige tanker og oplevelser sætte sig..

 

og hun er jo ikke den eneste ex ´luder som giver ris til det...

 

hvor er de tidligere ev luder som synes det var en fest, dem der sgu langt imellem...

 

 

prøvemanden

Der er vel ingen der har sagt at det skal være en fest at gå på arbejde. Hvor kommer udtrykket "den lykkelige luder" fra, vi snakker da ikke om den lykkelige kloakarbejder eller den lykkelige kassedame. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...