Hop til indhold
Timp1

Afpresnings-mail

Recommended Posts

Hej alle sammen.

håber der er nogen der kan hjælpe mig.

jeg har gennem de sidste par måneder modtaget mails flere gange om ugen i min spam indbakke, fra nogen der vil afpresse mig ca.6-700$, for ikke at sende pinlige mails til mine kontakten på min enhed, som de siger de har fuld kontrol over.

jeg vil selfølgelig ikke betale, men ved ikke hvad de er i stand til.

jeg har flere mail konto’er, men denne er min primær, så jeg ville være lidt træt af at skifte det ud, da den er omdrejnings-punkt for helt mit netværk.

hvis de har fuld kontrol over min enhed, hvorfor er det så kun denne de sender mails til?

hvis dem er andre der har prøvet noget linede, og evt. har rystet dem af sig, vil jeg meget gerne høre nærmere.

rigtig god sommer der ude!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Bare bloker afsenderen. Hvis du giver dem det mindste har de fået bid, og så slipper de aldrig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Timp1 skrev, for 11 minutter siden:

Hej alle sammen.

håber der er nogen der kan hjælpe mig.

jeg har gennem de sidste par måneder modtaget mails flere gange om ugen i min spam indbakke, fra nogen der vil afpresse mig ca.6-700$, for ikke at sende pinlige mails til mine kontakten på min enhed, som de siger de har fuld kontrol over.

jeg vil selfølgelig ikke betale, men ved ikke hvad de er i stand til.

jeg har flere mail konto’er, men denne er min primær, så jeg ville være lidt træt af at skifte det ud, da den er omdrejnings-punkt for helt mit netværk.

hvis de har fuld kontrol over min enhed, hvorfor er det så kun denne de sender mails til?

hvis dem er andre der har prøvet noget linede, og evt. har rystet dem af sig, vil jeg meget gerne høre nærmere.

rigtig god sommer der ude!

Er du sikker på at vedkommende ikke bare er en spambot der forsøger at lokke dig i fælden? Skriver vedkommende på dansk eller på engelsk? Ligner mail'en noget der er dårligt oversat i Google Translate?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nej, jeg er ikke sikker på noget som helst, men tror også det er en fælde, da de ikke har gjort alvor af deres trusler endnu.

De skriver på engelsk, men de er dårligt oversat, ved jeg ikke, jeg har kun læst den første, da jeg forsøger at inoræger dem. 

Tak Buck

Del dette indlæg

Link til indlæg
Timp1 skrev, for 24 minutter siden:

afpresse

De sender ti- eller hundredetusinde mails ud med "afpresning" og "trusler" og der er altid nogen, der hopper på den af frygt og begynder en dialog eller betaling....

Bloker bloker bloker! 

Som Lauersen siger.

Du kan aflæse "adresse" og tydeligt se, om det er scam. 

Bruger de flere genererede adresser, skal du nok have fat i en ekspert herinde for at vide, om du kan blokere alt eller manuelt skal gøre det hver gang.

Denne "bombardements-strategi" er een af strategier fra fyldte kontorer i obskure lande med svindlere, der forsøger via frygt at afpresse mennesker til at betale.

Som Laursen siger: aldrig for Guds skyld indgå i dialog, åbne, betale.....

På den vis er der flere psykologiske elementer brugt af sådanne svindlere såsom spille på frygt og Sunk Cost Trap fx, noget der også bruges af "piger" herinde fx fysisk, hvor en mand typisk vil tænke "nu er jeg her jo" eller "nu HAR jeg allerede betalt x antal kroner". 

Fremover: lad være at læse mails fra ukendte og bank, skat osv mailer ikke!

Start nu med at lade være at åbne dem og opdatere dit pc, tlf, skifte evt adgangskoder osv. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Timp1 skrev, for 1 minut siden:

blokere en Mail

Ja. Find adressefelt, højre hjørne tit og vælg bloker.

Ved tvivl google det og find visuel info fx fra alt om data eller lignende sider.

Og så lad være at åbne dem og læse dem. Åbne og begynde dialog KAN skabe indgang til fjernstyring potentielt. 

Bare slet alt ukendt.

Ved ikke, hvad de skriver i overskriften (tom?), siden du gentagne gange åbner dem. 

Bare lad vær!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Timp1 skrev, Lige nu:

Hej Coco.

Kan man blokere en Mail ?

De skriver aldrig fra samme Mail.

Men Tak.

Hvis  du  ikke  på  forhånd  kender  afsender  så  er  det  nok  ret  svært.  Har  du  brugt  din  egen  private  mail  i  kontakt  med  prostituerede???

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har kun åbent den første og læst den

de andre kan jeg se har næsten samme overskrift, så dem har jeg ikke åbent.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nej, jeg bruger en anden mail til de her sider her.

så det undre også mig at det ikke er den de skriver til.

jeg handler også en del på feks. eBay. Hvor jeg bruger denne mail.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Prøv engang at kopiere lidt af teksten og afsenderens mailadresse og prop det i søgefeltet på Google.

Jeg vil æde min hat på, at der kommer en del hits på det, hvor du kan læse dig frem til at det er fup og fusk og at du bare skal slette/blokere.

Men for alt i verden: Lad være med at indgå i nogen form for dialog overhovedet....

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg kan ikke nå at svare alle jeres beskeder.

i må gerne skrive mere hvis nogen har noget.

ellers vel jeg bare sige tusind tak allerede.

Tak alke sammen, god sommer !

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis du i nogle måneder har modtaget denne form for trusler og der endnu ikke er sket noget ved at du har ignoreret dem så forstår jeg slet ikke hvis du er nervøs.. Tænker ikke de venter så længe før de før brug af hvad de nu end har på dig..

Del dette indlæg

Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 44 minutter siden:

Hvis du i nogle måneder har modtaget denne form for trusler og der endnu ikke er sket noget ved at du har ignoreret dem så forstår jeg slet ikke hvis du er nervøs.. Tænker ikke de venter så længe før de før brug af hvad de nu end har på dig..

Det er også lige så meget for at høre om andre har prøvet noget linende, og evt. er lykkes med at få det til at stoppe.

at få trusler er da træls, om de er seriøse eller ej.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Fik også på et tidspunkt en mail med et eller andet “dine billeder offentliggøres”

svarede bare, i kommer for sent, har selv offentliggjort dem :rolleyes:

Redigeret af SiaUngQ

Del dette indlæg

Link til indlæg

De både ringer og skriver til mig hele tiden. Enten er det fra Microsoft support, som lige skal rette noget på min maskine eller også er det kommende kærester, som har set mit billede på nettet eller dem der lige vil lokke mig til....

Slet lortet og kom videre. Og nej du har ingen rig ven i Afrika, som skal have smuglet penge ud eller sælge dig en guldmine eller .... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Timp1 skrev, for 6 timer siden:

har du brugt din primære mail i forbindelse med et besøg ? hvis ikke du tror de har kunne spore din rigtige person / informationer , så er det nok bare automatiske emails der bliver sendt rundt og ikke til dig personligt

du kan tjekke hvem der har haft adgang til din konto sidst , dvs ip adresse , land , tidspunkt osv . søg online hvordan det gøres det er nemt og indbygget funktionalitet i gmail hotmail osv

skift password , så enkelt er det 

Del dette indlæg

Link til indlæg
AgentLeman skrev, 1 time siden:

har du brugt din primære mail i forbindelse med et besøg ? hvis ikke du tror de har kunne spore din rigtige person / informationer , så er det nok bare automatiske emails der bliver sendt rundt og ikke til dig personligt

du kan tjekke hvem der har haft adgang til din konto sidst , dvs ip adresse , land , tidspunkt osv . søg online hvordan det gøres det er nemt og indbygget funktionalitet i gmail hotmail osv

skift password , så enkelt er det 

Tusind tak for min besked.

jeg har haft skiftet password, det hjælp ikke.

De kommer godt nok kun i min spam-indbakke, men de er stadig trælse at se på.

god aften!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Timp1 skrev, for 7 timer siden:

De kommer godt nok kun i min spam-indbakke

Ting havner ofte automatisk i spam, hvis mailen er sendt til en lang liste af modtagere. Du er med andre ord ikke nøje udvalgt til afpresning. Derfor: ignorer de mails.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...