Mr Black 484 Skrevet 9. August, 2023 (edited) Godaften, ikke specielt hyggeligt emne men i søndags tog jeg beslutningen om at stoppe med at drikke for meget og jeg har ikke drukket alkohol siden lørdag…pyhha jeg var slet ikke klar over jeg var så afhængig af det lort, hjertebanken og koldsved og sådan en ubehagelig restløs følelse, fuldstændig lyst til alkohol i stride strømme, jeg har valgt at prøve selv uden at snakke med familie og job og læge osv..men tænkte om der måske var nogen herinde der har været i samme situation og har nogle tips og tricks ? Målet er ikke at være afhængig af det og kunne drikke 1 glas vin eller 1 øl ligesom andre mennesker, uden at drikke hele flasken eller hele kassen bagefter, men det kræver vidst en længere periode helt uden alkohol tror jeg ? Redigeret 9. August, 2023 af Mr Black 8 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den_glade_amatør 4881 Skrevet 9. August, 2023 Det lyder som en god beslutning. Har ikke været i samme situation, men kan godt nikke genkendende til at ville af med en bestemt vane eller komme ud af et bestemt adfærdsmønster. For mig hjalp det at finde noget andet at fokusere på, og så være ret ihærdig med det. Hver dag, og uden undtagelser. I dit tilfælde kunne det måske være en målsætning om at gå eller cykle en tur på mindst en time hver dag, ordne et eller andet halvstort projekt i din bolig, sætte ekstra tid af til at lave god, sund mad eller hvad der nu engang appellerer til dig. Gerne noget, som indeholder en vis fysisk aktivitet. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 9. August, 2023 Som amatøren siger; find noget at beskæftige din krop og dine tanker med. At holde op med at drikke er en vej at må bedre, og med fysisk aktivitet og lidt sund kost går det end hurtigere. Men selvfølgelig er det svært. Ved ikke hvor meget du normalt drikker, men det lyder til at være en hel del. Jeg tror ikke du skal regne med at kunne drikke bare lidt inden længe. Lad være med at drikke i et år, så kan du siden se hvis du har lyst at prøve at holde det i skak. Jeg elsker whisky og hvis jeg tillader mig at drikke det, så drikker jeg for meget. Sådan er det bare. Nu har jeg en cold turkey og der bliver altså ikke nogen whisky til mig i lang tid. Det er hårdt og trist og kedeligt. Men jeg har opdaget at man ikke dør af at kede sig, og desuden mår jeg fanden så meget bedre fysiskt. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Kiillii 303 Skrevet 9. August, 2023 (edited) Den er svær fordi man tit har bygget venskaber op, baseret på at tage ud eller hænge ud sammen og drikke. Og så ender det tit med at man hænger ud med de samme mennesker, eller mister en masse venner fordi man ikke kan tage med ud og drikke længere. For hvis du tager med dem og siger du kun skal drikke en lille smule eller slet ingenting, så går det hurtigt galt. Hvis det ikke gælder for dig, og du drikker alene skal du jo nok mere tænke over hvad grundlaget er for at du drikker så meget til at starte med. Det er jo sjældent selve alkoholen man er afhængig af, mere det at være fuld, som jo for det meste er det sociale eller det psykiske. Så hvis årsagen til du drikker så meget ikke bliver løst så falder du bare tilbage på det igen. Til andre som er afhængige af alkohol og ønsker at stoppe kold-tyrker, så snak med din læge først fordi det kan være skide farligt at få abstinenser efter lang tids misbrug. Redigeret 9. August, 2023 af Kiillii 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Signor Cuoco 1880 Skrevet 9. August, 2023 Mr Black skrev, for 18 minutter siden: Godaften, ikke specielt hyggeligt emne men i søndags tog jeg beslutningen om at stoppe med at drikke for meget og jeg har ikke drukket alkohol siden lørdag…pyhha jeg var slet ikke klar over jeg var så afhængig af det lort, hjertebanken og koldsved og sådan en ubehagelig restløs følelse, fuldstændig lyst til alkohol i stride strømme, jeg har valgt at prøve selv uden at snakke med familie og job og læge osv..men tænkte om der måske var nogen herinde der har været i samme situation og har nogle tips og tricks ? Målet er ikke at være afhængig af det og kunne drikke 1 glas vin eller 1 øl ligesom andre mennesker, uden at drikke hele flasken eller hele kassen bagefter, men det kræver vidst en længere periode helt uden alkohol tror jeg ? Godt gået. Uden at kende din smag og dine hidtidige køb, så alligevel et tip: Når du på et tidspunkt er klar, så vælg en bedre/dyrere øl eller vin, der giver mere smag fra sig end standardvaren. Et glas eller halvandet kan give store glæder og vække en nysgerrighed for, hvor og hvordan de dråber mon blev lavet. Tilbereder du en god ret eller to af dine favoritter til dine glas, går det endnu bedre, og man opdager, at man slet ikke behøver så meget alkohol. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mook Skrevet 9. August, 2023 (edited) Bananas skrev, for 11 minutter siden: Nu har jeg en cold turkey @Bananas, hvad er “ en cold turkey “ ? Jeg prøver bare og læser med :)) Redigeret 9. August, 2023 af Mook Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Blækspruttemanden 719 Skrevet 9. August, 2023 Synes egentlig du skulle tage skridtet fuldt ud og holde helt op med at drikke. Ingen mellemvej, kun den svære (men sikkert) rigtige vej.... Men jeg ved det er lettere sagt end gjort. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Kiillii 303 Skrevet 9. August, 2023 Mook skrev, for 1 minut siden: @Bananas, hvad er “ en cold turkey “ ? Jeg prøver bare og læse med :)) At stoppe pludseligt uden at trappe ned først. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Servciesboy 637 Skrevet 9. August, 2023 Mook skrev, for 1 minut siden: @Bananas, hvad er “ en cold turkey “ ? Jeg prøver bare og læser med :)) Han mener nok en: Kold tyrker “ Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mook Skrevet 9. August, 2023 Servciesboy skrev, for 1 minut siden: Han mener nok en: Kold tyrker “ Tak skal du have Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 9. August, 2023 (edited) Mook skrev, for 20 minutter siden: @Bananas, hvad er “ en cold turkey “ ? Jeg prøver bare og læser med :)) Redigeret 9. August, 2023 af Bananas Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mr Black 484 Skrevet 9. August, 2023 (edited) Jeg er stoppet helt og har ikke drukket alkohol siden i lørdags og jeg havde forberedt mig så jeg har slet ikke alkohol i hjemmet, ellers ville jeg helt sikkert ikke kunne lade det stå.. Jeg drak mest når jeg var alene, så tror ikke min beslutning vil gå ud over mit sociale liv, til fester plejede jeg at blive så stiv at jeg ikke duede til det der sociale liv alligevel..skriver det med vilje i datid for det SKAL være fortid nu !! Redigeret 9. August, 2023 af Mr Black 4 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bobstar 71 Skrevet 9. August, 2023 Jeg synes det er rigtigt flot at du er opmærksom på at du har et problem, det skal du huske at rose dig selv for. Dernæst så lyder din fornemmelse som abstinenser medfører. Det er din krop der er forgiftet og den prøver at afgifte sig selv, det er klart det vil give hovedpine og rastløshed, din hjerne arbejder på højtryk for at finde en undskyldning. En dag af gangen og nu har du allerede taget 4, kan du tage 5?, 6, måske en uge? Husk at vær stolt og at det faktisk nytter noget også selvom du falder i en gang imellem. Du er bevidst, gå ud og kig dig selv i spejlet og sig til dig selv "Jeg kan godt og jeg bliver bedre og bedre" Se den her: https://www.youtube.com/watch?v=EbSx_FCC-_E , der er rigtig mange gode motivationer på Youtube. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
lille_peter 2571 Skrevet 9. August, 2023 (edited) Først vil jeg sige at du kan være stolt af dig selv, det er nok noget af det sværeste at erkend at du har et alkoholproblem. Jeg har ikke nogen erfaring på det område, men vil henvises dig til at tage en snak med https://anonyme-alkoholikere.dk/ Jeg er sikker på at der er nogle kompetente mennesker der kan hjælpe dig på rette vej igen. Som jeg har hørt kan du være 100% anonym. Så giv dem et kald og få en god snak med dem. Jeg er sikker på at det nok skal lykkes for dig, du har viljen og det er det vigtigste. Redigeret 9. August, 2023 af lille_peter 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
PolleFraSnave 140 Skrevet 9. August, 2023 Hej. Jeg er ikke alkoholiker, men jeg har svært ved at drikke ‘med måde’. Enten drikker jeg ikke eller også drikker jeg mig fuld. Jeg kan sagtens undlade at drikke alkohol over længere perioder, men en hyggelig middag er f.eks. lig med indtagelse af alkohol. Er jeg ude med kolleger eller venner får den fuld spade. Mit problem er at jeg er begyndt på ikke at kunne huske hvad jeg har gjort eller sagt. Jeg har ad flere omgange spurgt kolleger/venner om jeg har opført mig ordentligt når jeg har været stiv, og det har jeg til dato altid gjort. Summa summarum - jeg kan og vil ikke droppe alkohol i festligt lag, selvom det måske er det smarteste at gøre Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mr Black 484 Skrevet 9. August, 2023 lille_peter skrev, for 7 minutter siden: Først vil jeg sige at du kan være stolt af dig selv, det er nok noget af det sværeste at erkend at du har et alkoholproblem. Jeg har ikke nogen erfaring på det område, men vil henvises dig til at tage en snak med https://anonyme-alkoholikere.dk/ Jeg er sikker på at der er nogle kompetente mennesker der kan hjælpe dig på rette vej igen. Som jeg har hørt kan du være 100% anonym. Så giv dem et kald og få en god snak med dem. Jeg er sikker på at det nok skal lykkes for dig, du har viljen og det er det vigtigste. God idé, jeg vil prøve at kontakte dem i morgen..vigtigt for mig at det er anonymt, jeg synes sgu det er pinligt og også derfor jeg spurgte her..tak for input 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 9. August, 2023 Mr Black skrev, 1 time siden: jeg har valgt at prøve selv uden at snakke med familie og job og læge osv..men tænkte om der måske var nogen herinde der har været i samme situation og har nogle tips og tricks ? Jeg har gjort det på samme måde. Prøver selv. Jeg tror ikke jeg er hvad man kalder alkoholiker og der er heller ikke nogen som betragter mig som det, men jeg er definitivt "storkonsument" af alkohol - dvs whisky. Og jeg ved at det ikke er godt for mig. Måske er det en dum idé men jeg lægger frem den: Vi kunne eventuelt holde hinanden opdaterede i den her tråd? Hvordan går det? Holder du ud? Etc... Jeg er "hvid" siden en måned nu, og det kunne måske være hyggeligt at have noget sted at fortælle hvordan det går? Lidt anonymt sådan, herinde iblandt anonyme købesexmisbrugere. Bare en tanke ... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 9. August, 2023 PolleFraSnave skrev, for 6 minutter siden: Hej. Jeg er ikke alkoholiker, men jeg har svært ved at drikke ‘med måde’. Enten drikker jeg ikke eller også drikker jeg mig fuld. Jeg kan sagtens undlade at drikke alkohol over længere perioder, men en hyggelig middag er f.eks. lig med indtagelse af alkohol. Er jeg ude med kolleger eller venner får den fuld spade. Mit problem er at jeg er begyndt på ikke at kunne huske hvad jeg har gjort eller sagt. Jeg har ad flere omgange spurgt kolleger/venner om jeg har opført mig ordentligt når jeg har været stiv, og det har jeg til dato altid gjort. Summa summarum - jeg kan og vil ikke droppe alkohol i festligt lag, selvom det måske er det smarteste at gøre Hvis du tilbagevendende glemmer i forbindelse med alkohol, så skal du helt sikkert droppe det helt. Det har aldrig sket for mig, men jeg kender folk som haft det sådan - og det ender sjældent godt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mr Black 484 Skrevet 9. August, 2023 Bananas skrev, for 11 minutter siden: Jeg har gjort det på samme måde. Prøver selv. Jeg tror ikke jeg er hvad man kalder alkoholiker og der er heller ikke nogen som betragter mig som det, men jeg er definitivt "storkonsument" af alkohol - dvs whisky. Og jeg ved at det ikke er godt for mig. Måske er det en dum idé men jeg lægger frem den: Vi kunne eventuelt holde hinanden opdaterede i den her tråd? Hvordan går det? Holder du ud? Etc... Jeg er "hvid" siden en måned nu, og det kunne måske være hyggeligt at have noget sted at fortælle hvordan det går? Lidt anonymt sådan, herinde iblandt anonyme købesexmisbrugere. Bare en tanke ... God idé, og rart at vide man ikke er den eneste..! jeg ved heller ikke hvornår man er alkoholiker, men jeg lå ihvertfald langt over hvad de anbefaler, på en “god” fridag hvor jeg var tidligt i gang passede det cirka med en flaske vodka, hvis vin så passede sådan en 3 liters lige knap til 2 dage, men det kommer stille og roligt og forbruget bliver større og større, siger sig selv det ikke er særlig sundt..nå men livet går jo videre og hvad man ikke dør af bliver man stærkere af er der nogen der siger Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jonze 346 Skrevet 9. August, 2023 Bananas skrev, for 37 minutter siden: Jeg har gjort det på samme måde. Prøver selv. Jeg tror ikke jeg er hvad man kalder alkoholiker og der er heller ikke nogen som betragter mig som det, men jeg er definitivt "storkonsument" af alkohol - dvs whisky. Og jeg ved at det ikke er godt for mig. Måske er det en dum idé men jeg lægger frem den: Vi kunne eventuelt holde hinanden opdaterede i den her tråd? Hvordan går det? Holder du ud? Etc... Jeg er "hvid" siden en måned nu, og det kunne måske være hyggeligt at have noget sted at fortælle hvordan det går? Lidt anonymt sådan, herinde iblandt anonyme købesexmisbrugere. Bare en tanke ... Jeg er en af de der underlige, der synes alkohol oftest smager af helvede til. Tilgengæld har coladrikning givet mig sukkersyge og ødelagt min tandemalje. Og købesexmisbruget har vi tilfældes . 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 9. August, 2023 Mr Black skrev, for 17 minutter siden: God idé, og rart at vide man ikke er den eneste..! jeg ved heller ikke hvornår man er alkoholiker, men jeg lå ihvertfald langt over hvad de anbefaler, på en “god” fridag hvor jeg var tidligt i gang passede det cirka med en flaske vodka, hvis vin så passede sådan en 3 liters lige knap til 2 dage, men det kommer stille og roligt og forbruget bliver større og større, siger sig selv det ikke er særlig sundt..nå men livet går jo videre og hvad man ikke dør af bliver man stærkere af er der nogen der siger Well, det sidste gælder i hvert fald ikke alkohol... Men godt du prøver at stoppe, den konsumtion er alt for alt for stor. Snart er det lørdag igen, og mit gæt er at det bliver en udfordring. Var forberedt på det, planere noget andet. Og lykke til! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mr Black 484 Skrevet 9. August, 2023 Bananas skrev, for 2 minutter siden: Well, det sidste gælder i hvert fald ikke alkohol... Men godt du prøver at stoppe, den konsumtion er alt for alt for stor. Snart er det lørdag igen, og mit gæt er at det bliver en udfordring. Var forberedt på det, planere noget andet. Og lykke til! Takker og ligemåde, vi må stoppe med det pjat og finde på noget mere fornuftigt at lave ! lige nu føler jeg mig beruset af at være ædru Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JJOH 259 Skrevet 10. August, 2023 Allerførst megasejt at erkende et misbrug, kæmpe respekt her fra. Jeg er ædru alkoholiker og har i dag været i 705 dage. Da jeg erkendte mit misbrug kom jeg i 5 ugers døgnbehandling efterfulgt af et halvt års efterbehandling, det er det bedste jeg har gjort i mit liv. Mit bedste råd er at fortælle om misbruget, jeg er kun blevet mødt med respekt, anerkendelse og imødekommenhed alle steder. Det er nemmere at lade alkoholen stå, når man ikke bliver budt eller mødet til at tage et glas. Jeg står gerne til rådighed med gode råd og sender mit nummer i PB, hvis nogen er interesseret 3 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
asdfpaj 95 Skrevet 10. August, 2023 Hmm... tips og tricks. Når jeg minder mig selv om hvilken effekt alkohol har på kroppen, giver det mig meget lidt lyst til at drikke det. Højere fedtprocent, lavere testosteron og libido, etc? Nej tak Jeg har også selv kendt alkoholikere, så jeg har aldrig syntes, det var så sjovt og festligt at drikke som alle andre. Det kunne også være du havde gavn af psykisk hjælp af en slags. Det er jo tit, at folk bruger afhængigheder som coping-mekanisme overfor ubearbejdede traumer. Held og lykke Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JJOH 259 Skrevet 10. August, 2023 PolleFraSnave skrev, for 6 timer siden: Hej. Jeg er ikke alkoholiker, men jeg har svært ved at drikke ‘med måde’. Enten drikker jeg ikke eller også drikker jeg mig fuld. Jeg kan sagtens undlade at drikke alkohol over længere perioder, men en hyggelig middag er f.eks. lig med indtagelse af alkohol. Er jeg ude med kolleger eller venner får den fuld spade. Mit problem er at jeg er begyndt på ikke at kunne huske hvad jeg har gjort eller sagt. Jeg har ad flere omgange spurgt kolleger/venner om jeg har opført mig ordentligt når jeg har været stiv, og det har jeg til dato altid gjort. Summa summarum - jeg kan og vil ikke droppe alkohol i festligt lag, selvom det måske er det smarteste at gøre Det hedder kontroltab og er velkendt for alkoholikere, selv om man kan undvære alkohol i kortere eller længere tid, kan man godt være alkoholiker 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg