Hop til indhold
Prada

Spørgsmål til Thailand første gang

Recommended Posts

Jernsvinet skrev, for 4 timer siden:

thaier er som regel meget hjælpsomme

Et bevis på dette fik jeg netop her til aften: Jeg havde lejet en motobike, men forlangt der kom et ny bagdæk på - det tog også kun en ½ time, men de har måske været for hurtige og kommet til at klemme slangen, idet da jeg havde kørt rundt et stykke tid, begyndte baghjulet at bumpe og jeg måtte køre ind på fortovet. Jeg kontaktede udlejningsfirmaet, men de sagde bare jeg selv skulle finde en reperatør. Jeg spurgte så i Burgerbaren, hvor jeg var holdt ind lige udenfor om de kendte nogen, men det viste sig der var langt at trække - op mod 2 km med en motobike med fladt hjul - og det var også ved at være lukketid og pludselig styrtede det ned. Da regnen var holdt op ville jeg gå i 7-11 og se om de evt. havde noget tire-fix, men opdagede så en stor forretning lige hvor jeg var holdt ind og spurgte der istedetfor - jeg blev så henvist til en yngre kvindelig ansat, som kunne lidt mere engelsk end de andre - til gengæld ikke så meget thai, da hun kom fra Filipinerne - men hun var meget hjælpsom og fik fat i sikkerhedsvagterne, som desværre heller ikke kendte nogen værksteder i nærheden, men efter jeg havde handlet lidt i butikken (jeg skulle alligevel have købt ind og de havde sådan set de ting, jeg skulle bruge) snakkede jeg igen lidt med hende og vi blev enige om jeg gerne måtte sætte motobiken ind i deres gård, så den kunne stå mere i sikkerhed til næste morgen og en af sikkerhedsvagterne ville endda tilkalde en reperatør, så bagdækket kunne blive fikset.

Jeg undrede mig lidt over at hun havde så megen tid at bruge på mig og var så overstrømmende hjælpsom, men jeg kunne godt se der stod 4 - 5 pakkedrenge uden noget at lave og hun forklarede at pga. regnen, så kneb det med kunder. Men nu har jeg fået hendes LINE - og så må vi se om jeg får tid at invitere hende lidt ud ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
otto06 skrev, den 4.8.2023 at 09:03:

Danske kroner kan du ikke være sikker på at kunne veksle!!

Jeg kan se at de flere steder nu tilbyder at købe danske kroner til omkring 4 bath - så stadig en ringe kurs i forhold til at den officielle kurs er omkring 5. Bedst at medtage Euros eller kreditkort - det er bare ærgerligt at for hver gang man hæver, betaler man ca. ligesåmeget eller mere i gebyr, som en god omgang thaimassage koster.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 49 minutter siden:

Jeg kan se at de flere steder nu tilbyder at købe danske kroner til omkring 4 bath - så stadig en ringe kurs i forhold til at den officielle kurs er omkring 5. Bedst at medtage Euros eller kreditkort - det er bare ærgerligt at for hver gang man hæver, betaler man ca. ligesåmeget eller mere i gebyr, som en god omgang thaimassage koster.

Få et visakort i lokal valuta hos Wise, betal et lavt gebyr for at veksle et beløb en gang, og så er hævninger derefter gratis (bortset fra det gebyr som den thailandske bank evt. opkræver hvilket er ca. 20 kr.). Du kan også bare vælge at betale med kortet direkte, hvilket også sker i lokal valuta, så burder der være nul gebyrer.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...