Hop til indhold

overvågning

Featured Replies

Skrevet

Jeg ved ikke om pigen har styr på sin cyber-sikkerhed, så optagelserne ikke bliver stjålet eller lignende, så de ikke havner i de forkerte hænder.
Er der kamera, så går jeg igen, medmindre hun også har det ok med, at jeg tager min mobil frem og filmer.

• Svar 57
  • Visninger 5.6k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• JenniferRomantica
    JenniferRomantica

Men som Gry skriver så står man bare bedre med billedligt bevis.. Jeg tror også det har en afskrækkende effekt i og med at ingen har lyst til at blive taget i en forbrydelse og der er overvågning fore

• Helt fint og super, hvis det kan hjælpe dig til at være tryg(gere)

• Overvågning er en god ide, især i forbindelse med opklaringsarbejde. Sørg for at gemme data eksternt, så man ikke kan tage diskene med fra stedet

Skrevet
Liv skrev, for 23 minutter siden:

Og nej, man skal ikke søge om at ha overvågning i eget hjem. Masser af mennesker har alarm og overvågning hjemme.

Tænker at det er et erhverv, når der nu er penge med i det.

Men hvad ved jeg :)

Skrevet
Jenslp skrev, for 14 minutter siden:

Tænker at det er et erhverv, når der nu er penge med i det.

Men hvad ved jeg :)

Jeg ved ikke hvor Gry arbejder fra, men man skal ikke søge. Nogle piger arbejder fra privaten….

Skrevet
Landsbytossen skrev, for 2 timer siden:

Jeg ved ikke om pigen har styr på sin cyber-sikkerhed, så optagelserne ikke bliver stjålet eller lignende, så de ikke havner i de forkerte hænder.
Er der kamera, så går jeg igen, medmindre hun også har det ok med, at jeg tager min mobil frem og filmer.

Jeg kan se du har søgt på en pige fra sexyclub.. Huskede du at have din telefon fremme der:ph34r:.? Der er kameraet meget tydeligt så vidt jeg mindes lige midt i døren.. 

Skrevet

Politi.dk:

Det kræver ikke politiets tilladelse at opsætte tv-overvågning på privat område. Men ifølge Lov om tv-overvågning (lovbekendtgørelse nr. 1190, § 1) må private personer ikke foretage tv-overvågning af gade, vej, plads eller lignende område, som benyttes til almindelig færdsel.

Du er med andre ord ikke forpligtet til at søge om tilladelse til at opsætte et tv-kamera, som udelukkende overvåger fx din have, garage eller indkørsel. Dette gælder, så længe kameraet ikke peger ud / filmer en offentlig vej, fx fortovet eller en færdselsåre. Vi anbefaler, at du kontakter en advokat med rådgiveransvar for at få mere information om privat tv-overvågning.

Citat slut.

Så selvfølgelig må du sætte kamera op derhjemme.

Skrevet
  • Author
next skrev, for 15 timer siden:

Jeg ser intet forkert i at entre/indgang er overvåget, jeg bruger det privat, og alle forretninger har det efterhånden. 
Det eneste der kunne "skræmme " mig er at pigen uden forudgående aftale, bliver intim med mig foran kamera

Det er slet ikke det her handler om, det handler f.eks om hvis kunden ikke vil forlade stedet, så kan jeg via ankomst tid på cam vise at personen ikke er gået igen.

og trækker det op til ballade og personen ikke vil gå, kan jeg jo forsøge og få personen ud i  entren

Redigeret af gry

Skrevet
  • Author
Landsbytossen skrev, for 9 timer siden:

Mit cam er ikke koblet til wifi det kører på kabel, og et hukommelse kort  ved fyldt overskriver den.

og vil lige understrege at cam sidder i entren ikke i værelset.

så vidt jeg ved må man godt filme på en privat adr

jeg har dog sat cam til og slette alt hver 48 time.

Har man brug for noget fra kortet skal det rages ud og via en kortlæser over på pc.

mange private hjem har også overvågning hvordan har du så med det?

Skrevet
  • Author
Liv skrev, for 9 timer siden:

Jeg ved ikke hvor Gry arbejder fra, men man skal ikke søge. Nogle piger arbejder fra privaten….

Jeg ønsker naturlig ikke og udlevere mig selv med adresse hvor jeg Arb fra, men kan sige så meget at det ikke er klinik 

Skrevet

Dejligt at se flere piger melder ind til dig Gry. Og dejligt du har fået flere "no problem" tilbagemeldinger fra kunder. 
Som forventet er der et par stykker, der har det skidt med kameraer, når de skal besøge bordel eller gp (diskretion, misbrug, skriver de?).
Mon ikke du overlever, at et par kunder fravælger dig. 
Al malplaceret sniksnak om du skulle overveje dit job pga utryghed er fjollet al den stund, at et kamera for utallige mennesker, det være sig banker, tankstationer, offentlige steder, sygehuse, diskoteker, stationer samt private har kameraer og vel i stigende grad og det alene kan skabe en mental tryghed, der givet også har en afskrækkende effekt og kan hjælpe, skulle noget 7,9,13 ske. 
Jeg har en ven, der altid har sagt: overvågning? Jamen hvis du ikke har dårlige, skumle intentioner om overfald, indbrud eller hærværk, har du jo intet at frygte. Så hedder det fornuft og er til alles fordel. En dag kan et overfald, indbrud, nedkørsel, hærværk ske for dig eller en af dine nære, så denne modstand fra nogen, virker fjollet. Kun ift kundens frygt om afpresning eller "blive opdaget" (diskretion) giver det lidt mening at være imod overvågning. Men mon ikke en erfaren, dansk gp har opbygget noget troværdighed modsat rumænske bagmænd med 10 piger, de kører rundt til lejede adresser rundt om i Jylland. Blot en tanke.  
And sorry: DU er sgu vigtigere end kunderne!
Kun DU ved, hvordan DU har det og hvad DU tænker, kan gøre DIG tryggere. Er det et kamera og ikke en schæfer, så synes jeg bestemt, du skal undersøge hvordan (teknisk, tilladelse osv), hvilket du lyder skarp nok til allerede at have undersøgt. Og ikke lytte til manges gæt og gisninger om hvad man må og kan. 
Hvis kunder er så utrygge over, om en gp filmer dem under akten og måske vil bruge det senere til afpresning, så burde de kunder måske ifølge nogle herinde overveje, om det er det rigtige, de gør i deres fritid med besøg hos gp´ere. Samme utryghed? 
DU skal gøre det, der virker for DIG ift at mindske/fjerne DIN utryghed indenfor det lovlige (nogle vil sikkert også sige over stregen). 
Længere er den ikke. 
Og så vælger du jo selv, om du vil oplyse det i annoncen, ved indgangen eller fortælle det og får nok hurtigt et fingerpeg om, hvad flertallet af kunderne synes om det ift fald eller ingen fald i antal bookninger.
God tryghed!

Skrevet
gry skrev, for 4 timer siden:

Jeg ønsker naturlig ikke og udlevere mig selv med adresse hvor jeg Arb fra, men kan sige så meget at det ikke er klinik 

Nej, det skal du da heller ikke, der blev spurgt til om det var privat eller erhverv søde

Skrevet
gry skrev, for 8 timer siden:

Mit cam er ikke koblet til wifi det kører på kabel, og et hukommelse kort  ved fyldt overskriver den.

og vil lige understrege at cam sidder i entren ikke i værelset.

så vidt jeg ved må man godt filme på en privat adr

jeg har dog sat cam til og slette alt hver 48 time.

Har man brug for noget fra kortet skal det rages ud og via en kortlæser over på pc.

mange private hjem har også overvågning hvordan har du så med det?

Vi kommer ikke udenom, at optagelserne kan havne i hænder, hvor det ikke skal havne.
Og det er da fint, at et kamera evt. kun sidder ved indgangen, men vil en GP være tryg ved, at jeg har optagelser af hende (fra entren), som selvfølgelig bliver slettet, den da jeg ikke har mere plads? I doubt that.

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 16 timer siden:

Jeg kan se du har søgt på en pige fra sexyclub.. Huskede du at have din telefon fremme der:ph34r:.? Der er kameraet meget tydeligt så vidt jeg mindes lige midt i døren.. 

Hvem har sagt, jeg ikke vender om, når jeg ser kameraet? Og hvem siger, at jeg netop ikke altid har min mobil i hånden? ;)

Skrevet
Landsbytossen skrev, for 11 minutter siden:

Hvem har sagt, jeg ikke vender om, når jeg ser kameraet? Og hvem siger, at jeg netop ikke altid har min mobil i hånden? ;)

Af nysgerrighed. 
hvor besøger du GP henne ? 
de steder jeg har været er der næsten altid overvågning. 

det er faktisk mere normalt end du tror. 
og jeg er sikker på du har besøgt piger med overvågning 

du har bare ikke været opmærksom på det. 
næsten alle thai og latina steder på Sjælland har et kamera. 

Skrevet
Larschristian skrev, for 32 minutter siden:

Af nysgerrighed. 
hvor besøger du GP henne ? 
de steder jeg har været er der næsten altid overvågning. 

det er faktisk mere normalt end du tror. 
og jeg er sikker på du har besøgt piger med overvågning 

du har bare ikke været opmærksom på det. 
næsten alle thai og latina steder på Sjælland har et kamera. 

Jeg skal nok lægge anmeldelser ud når jeg føler for det ;)

Skrevet
Landsbytossen skrev, for 46 minutter siden:

Og det er da fint, at et kamera evt. kun sidder ved indgangen, men vil en GP være tryg ved, at jeg har optagelser af hende (fra entren), som selvfølgelig bliver slettet, den da jeg ikke har mere plads? I doubt that.

Hvis det er din egen entré, så er det vel okay, da du vel ikke filmer i andres privare hjem uden samtykke?

Skrevet
ErnstOle skrev, for 6 minutter siden:

Hvis det er din egen entré, så er det vel okay, da du vel ikke filmer i andres privare hjem uden samtykke?

Jeg er ikke juridisk uddannet, så jeg kan ikke svare på om en selvstændig erhvervsdrivende (som jeg går ud fra de fleste GPer er), må videoovervåge deres kliniklokaler UDEN at gøre kunderne opmærksomme på det enten mundtligt eller gennem skiltning.

Når det er min egen personlige entré, hvor jeg modtager gæster, men hvor jeg IKKE driver erhverv, så tænker jeg, at du har ret.

Men det er faktisk ikke det jeg kommenterer på?

Redigeret af Landsbytossen

Skrevet
Landsbytossen skrev, for 4 minutter siden:

Jeg skal nok lægge anmeldelser ud når jeg føler for det ;)

Ja det er så ok. 

men gav mig ikke svar på hvor du besøgte piger, som sagt er det mere normalt end du tror. 
Men selvfølgelig kan du finde steder uden. 

Jeg venter i spænding. 

Skrevet
Larschristian skrev, for 12 minutter siden:

Ja det er så ok. 

men gav mig ikke svar på hvor du besøgte piger, som sagt er det mere normalt end du tror. 
Men selvfølgelig kan du finde steder uden. 

Jeg venter i spænding. 

Jeg er pt. absolut mest til SBs, og de GPer jeg ved kører uden kameraovervågning vil jeg ikke udstille gennem at skrive det helt specifikt her. Der kan være typer der vil benytte sig af det.

Skrevet

@Landsbytossen jeg ved heller ikke hvilke regler der gælder når man driver erhverv i et privat hjem, men uanset må det da være en fordel at skilte eller på anden vis gøre opmærksom på at overvågning finder stes da det har en forebyggende effekt

Skrevet
Landsbytossen skrev, for 5 minutter siden:

Jeg er ikke juridisk uddannet, så jeg kan ikke svare på om en selvstændig erhvervsdrivende (som jeg går ud fra de fleste GPer er), må videoovervåge deres kliniklokaler UDEN at gøre kunderne opmærksomme på det enten mundtligt eller gennem skiltning.

Når det er min egen personlige entré, hvor jeg modtager gæster, men hvor jeg IKKE driver erhverv, så tænker jeg, at du har ret.

Men det er faktisk ikke det jeg kommenterer på?

Jeg (mis)forstod muligvis dine indlæg så. Jeg læste det som, at du filmede i deres entreer med din mobil, når du besøgte pigerne.

Tja, det er jo en anden diskussion. Hvis pigen arbejder fra et privat hjem, så skal de ikke skilte med det. En klinik eller lignende skal heller ikke skilte med at de tv-overvåger deres egen indgang.

Skrevet
Jenslp skrev, for 20 timer siden:

Nu ved jeg ikke om man skal søge om at få lov til at sætte et kamera op, men jeg ved at man skilte med at der er overvågning.

Nej, man skal ikke skilte med, at man tv-overvåger sin egen indgang.

Skrevet
Happyfeet skrev, for 7 minutter siden:

Men gælder det også når der er tale om erhverv?

Hvis det var til min ovenstående kommentar, så ja.

Skrevet

Så vidt jeg ved må man ikke overvåge i eget hjem heller uden at informere gæster om det

Skrevet
Happyfeet skrev, for 1 minut siden:

Så vidt jeg ved må man ikke overvåge i eget hjem heller uden at informere gæster om det

Privatpersoner og erhvervsdrivende skal ikke skilte med, at de tv-overvåger deres facade/entré. 

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.