Hop til indhold
Guest Liderligfyr

Hvor er der ikke bagmænd??

Recommended Posts

For at gøre en lang debat meget meget meget kort. 

hvis andet end de former for bordeldrift/privat-diskret var letter tror mig så var de testede. 

Ikke alle piger er ubegavet/dumme/døgnfluer/duller men en del af os har det mere eller mindre som vores levevis 

hvis en anden ordning var letter end den vi har i dag når det glæder lokaler og samarbejderformer så tror mig så var der andet i dag. 

Vi ville da alle sammen gerne tjene flere penge - os alle sammen - men 99 % af de piger som arbejder i denne branche orker/gider ikke at beskæfige sig med at drive forretning. Derfor passer bordel formen dem fint. 

den sidste 1 % er dem som laver noget andet, har en selvstændig virksomhed hvor det kræver nosser/hår på brystet for at være med. Det betaler man sig fra ved at arbejder på et bordel. 

Så alle jeres alternative selvskabs former og hvad det koster og ikke koster, er i bund og grund omsonst. 

tror mig når jeg siger at der er ingen grund til at opfinde den dybe tallerken mere end en gang 

MH 

• Synes godt om 5

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Vi ville da alle sammen gerne tjene flere penge - os alle sammen - men 99 % af de piger som arbejder i denne branche orker/gider ikke at beskæfige sig med at drive forretning. Derfor passer bordel formen dem fint.

den sidste 1 % er dem som laver noget andet, har en selvstændig virksomhed hvor det kræver nosser/hår på brystet for at være med. Det betaler man sig fra ved at arbejder på et bordel.

Præcis min pointe. Man gider ikke, ligesom Hexen også sagde. Men så skal man heller ikke brokke sig over, at der snart ikke er flere klinikker tilbage, fordi de bliver lukket med henvisning til rufferiloven.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg kan ikke helt overskue detaljerne, men jeg tænkte at et i/s er let at sætte op og det er let for en udlejer at se at der er nogen at komme efter ved restancer.

Selskaber med begrænset ansvar kræver ansvarlig kapital og er derfor sværere at stifte og ind- og udtræde af. En fond forudsætter et legitimt formål, det er vist ikke muligt her uden at lyve og derudover skal der være 300.000 til at begynde med (men den form ville være formen for Rejses projekt hvor mænd donerer penge, da fonden jo er selvejende og uden forbindelse til stifterne). Problemet er så fondsbestyrelsen.

Når nogen skrev at piger uden økonomi og evt. økonomisk sans er en giftig cocktail i et selskab, så passer det ikke. Selskabets formål er jo kun at skaffe lokaler, så det vil ikke indgå i alvorlige hæftelser. Enkeltpiger s private gæld hæfter de alene for. Den solidariske hæftelse gælder kun selskabets hæftelser. Jeg har ikke fantasi til at forestille mig det bliver mere end fx 12 mdrs leje.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg kan have lidt svært ved at forstå hvad en bagmand får ud af at forlange 40 - 50%. Hvis han/hun virkelig vil tjene penge, skulle han hellere give pigerne en fair deal, ellers håber jeg de hurtigt søger andre steder hen, så han i sidste ende ikke tjener noget.

Nu ved jeg ikke præcis hvordan FKK klubberne kører i Tyskland, men har mest indtryk af mændene betaler en entre og det dækker så alle omkostninger ved at drive klubben og give overskud til ejeren. Pigerne betaler ikke noget eller kun meget lidt til klubben og siden kun de flotteste piger efter ansøgning får lov til at arbejde der, må der være nok af piger, der gerne vil - og det tror jeg ikke de ville, hvis de skulle aflevere en større del af deres indtjening eller ikke havde sikre og ordentlige arbejdsforhold.

Klubejeren og pigerne er således mest interesseret i at trække på samme hammel, nemlig at tiltrække flest mulig betalende gæster. Flattrateklubberne har nok en anden aflønningsform, hvor pigerne får en fast løn pr. vagt og så en ekstra bonus efter antallet af betalende gæster.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg kan have lidt svært ved at forstå hvad en bagmand får ud af at forlange 40 - 50%. Hvis han/hun virkelig vil tjene penge, skulle han hellere give pigerne en fair deal, ellers håber jeg de hurtigt søger andre steder hen, så han i sidste ende ikke tjener noget.

Heller ikke i andre brancher er det unormalt, at investorerne forlanger store dele af omsætningen. Fysioterapeuter er selvstændige, der så er tilknyttet en klinik - bestemt ikke ulig glædespigerne. Klinikejeren skal så have typisk omkring 40% af omsætningen mod så at have lokaler! udstyr, forbrugsgods, kontordame osv. Virker det bekendt?

Diskussionen må så gå på, om betaling og modydelse står i rimeligt forhold til hinanden. Efter min mening taler det for dannelse af nonprofit steder, hvor pigerne betaler for indrettet lokale og forbrug, men hvor ingen skal spinde guld på det.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg kan ikke helt overskue detaljerne, men jeg tænkte at et i/s er let at sætte op og det er let for en udlejer at se at der er nogen at komme efter ved restancer.

Selskaber med begrænset ansvar kræver ansvarlig kapital og er derfor sværere at stifte og ind- og udtræde af. En fond forudsætter et legitimt formål, det er vist ikke muligt her uden at lyve og derudover skal der være 300.000 til at begynde med (men den form ville være formen for Rejses projekt hvor mænd donerer penge, da fonden jo er selvejende og uden forbindelse til stifterne). Problemet er så fondsbestyrelsen.

Når nogen skrev at piger uden økonomi og evt. økonomisk sans er en giftig cocktail i et selskab, så passer det ikke. Selskabets formål er jo kun at skaffe lokaler, så det vil ikke indgå i alvorlige hæftelser. Enkeltpiger s private gæld hæfter de alene for. Den solidariske hæftelse gælder kun selskabets hæftelser. Jeg har ikke fantasi til at forestille mig det bliver mere end fx 12 mdrs leje.

Jeg tror, det er næsten ligegyldigt, om man tænker i A/S, I/S, AMBA, eller hvad pokker det altsammen nu hedder. Havde der været en farbar vej igennem en eller anden form for lovlig selskabskonstruktion, havde den nok set dagens lys for længst.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg tror, det er næsten ligegyldigt, om man tænker i A/S, I/S, AMBA, eller hvad pokker det altsammen nu hedder. Havde der været en farbar vej igennem en eller anden form for lovlig selskabskonstruktion, havde den nok set dagens lys for længst.

Og mindst et sted i København er der et par ApS'er involveret. Og mon ikke der er en grund til det?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Heller ikke i andre brancher er det unormalt, at investorerne forlanger store dele af omsætningen. Fysioterapeuter er selvstændige, der så er tilknyttet en klinik - bestemt ikke ulig glædespigerne. Klinikejeren skal så have typisk omkring 40% af omsætningen mod så at have lokaler! udstyr, forbrugsgods, kontordame osv. Virker det bekendt?

Diskussionen må så gå på, om betaling og modydelse står i rimeligt forhold til hinanden. Efter min mening taler det for dannelse af nonprofit steder, hvor pigerne betaler for indrettet lokale og forbrug, men hvor ingen skal spinde guld på det.

Problemet i sammenligningen er at 40 % af en fysioterapeut-time er væsentligt mindre end af en glædespige-time. Det er her åger-aspektet kommer ind. Måske er det hvad du mener med "Diskussionen må så gå på, om betaling og modydelse står i rimeligt forhold til hinanden.", men jeg synes det er værd at understrege pointen.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg

Problemet i sammenligningen er at 40 % af en fysioterapeut-time er væsentligt mindre end af en glædespige-time. Det er her åger-aspektet kommer ind. Måske er det hvad du mener med "Diskussionen må så gå på, om betaling og modydelse står i rimeligt forhold til hinanden.", men jeg synes det er værd at understrege pointen.

Du fangede helt tydeligt min pointe!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderligfyr

De par aps der er i københavn, hvor mange er med i ejerkredsen der?

som bluejacket nævner og jeg også har nævnt før i denne tråd, så er det ikke almindelig der er mange med i ejerkredsen. altså er medbestemmende.

Nu har jeg bare taget en tilfældig klinik, koldingpigerne, her er der 23 piger som er tilknyttet. De 23 piger kunne godt starte et aps sammen, hvor de skal være enige om alt. Men det er godt nok ikke en almindelig måde at gøre det på i efhvervslivet! 23 høvdinge, det vil aldrig fungere.

I erhvervslivet vil 1-4 af dem gå sammen om at stifte et aps eller as og så vil de andre leje sig ind.

Så mon dog ikke, de par aps der er i kbh kun har et par enkelte ejere?

Så fungerer det jo ikke meget anderledes end på almindelige klinikker, få ejere og resten lejer sig ind. Alfså den måde som f. eks madame helene driver hendes klinik på.

Lejekontrakten vil så have et aps navn i stedet for enkelt navn. Men i bund og grund er det ligegyldig, for hvis hende der står på lejekontrakten vil ud af klinikken, så kan lejekontrakten jo vare ændres til at være et andet navn.

Den der står på lejekontrakten har så en risiko fordi lejen skal betales. Men det er jo ikke meget anderledes end at ejerne af aps risikerer at miste deres investering

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

De par aps der er i københavn, hvor mange er med i ejerkredsen der?

som bluejacket nævner og jeg også har nævnt før i denne tråd, så er det ikke almindelig der er mange med i ejerkredsen. altså er medbestemmende.

Nu har jeg bare taget en tilfældig klinik, koldingpigerne, her er der 23 piger som er tilknyttet. De 23 piger kunne godt starte et aps sammen, hvor de skal være enige om alt. Men det er godt nok ikke en almindelig måde at gøre det på i efhvervslivet! 23 høvdinge, det vil aldrig fungere.

I erhvervslivet vil 1-4 af dem gå sammen om at stifte et aps eller as og så vil de andre leje sig ind.

Så mon dog ikke, de par aps der er i kbh kun har et par enkelte ejere?

Så fungerer det jo ikke meget anderledes end på almindelige klinikker, få ejere og resten lejer sig ind. Alfså den måde som f. eks madame helene driver hendes klinik på.

Lejekontrakten vil så have et aps navn i stedet for enkelt navn. Men i bund og grund er det ligegyldig, for hvis hende der står på lejekontrakten vil ud af klinikken, så kan lejekontrakten jo vare ændres til at være et andet navn.

Den der står på lejekontrakten har så en risiko fordi lejen skal betales. Men det er jo ikke meget anderledes end at ejerne af aps risikerer at miste deres investering

Taget fra en artikel, der vedrører stedet i København:

"Hvad laver du præcis?

»Jeg står for de månedlige indkøb og kontakten til web-bureauet, der laver hjemmesiden. Jeg videresender vores annoncer til Ekstra Bladet, bogfører selskabets indtægter og udgifter og har kontakten til revisor og selskabets advokat. Det tager en krig. Desuden arrangerer jeg møder med politikere for at forklare dem, hvorfor vi skal have de samme rettigheder som alle andre arbejdstagere og selvstændige«.

Hvad tjener du på at have huset?

»Ikke noget. For det første er det ikke mig, der ejer klinikken. Huset er oprettet som et anpartsselskab - det vil sige, at vi alle er medejere, og for tiden er der 21 anpartshavere. Jeg tegner kun selskabet udadtil«."

Selskabets formålsparagraf:

"Selskabets formål er drift af faciliteter til brug for massage. Kropspleje, behandling og anden sundhedsvirksomhed og hermed efter ledelsens skøn beslægtet virksomhed."

Hvem der er de ultimative ejere er ikke offentligt tilgængeligt.

Det er altså ikke grebet ud af den blå luft.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderligfyr

ok det må jeg nok sige. 21 piger der er blevet enige, det er et særsyn.

Normalt vil man prøve at begrænse mængden af medbestemmende ejere, så der ikke er over 20 :-) Har i et tidligere indlæg præciseret nogle af udfordringerne ved at være så mange ejere. Specielt i denne branche må det være en udfordring, fordi mange piger kun er der 3-6 måneder, nogle kommer uden en krone på lommen, og intriger er jo heller ikke ukendt i branchen. Derudover er alle pigerne jo i princippet konkurrenter,med hvert deres firma. Hvis du starter et aps eller as i al almindelighed kæmper alle ejerne for et fælles mål, nemlig firmaet.

2 klinikker kører åbenbart sådan..... efter bogen den ideelle driftsform. Men hvormange klinikker er der totalt set i KBH/DK?? Nu lyder det til, der er en stærk ildsjæl i firmaet, som tager sig af mange ting, kan være det er derfor det fungerer for dem. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Man kan, hvis der er vilje. Det er det, der har været min pointe hele vejen.

Og kan vi ikke blive enige om, at det ikke er helt umuligt, at organisere sig fornuftigt ved hjælp af et selskab? Og fra 1. januar bliver det nemmere med et IVS.

Med hensyn til at få 21 piger til at blive enige, så mener jeg det er en begrænset og ukompliceret opgave. Selskabet skal kun fordele omkostninger og intet andet. Der kræves jo ikke den helt store forretningsplan eller større strategiske beslutninger.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg havde en snak med en mutter, og det har ændret mit syn på hvad der kan lade sig gøre og hvad der ikke kan lade sig gøre.

Nu vil jeg ikke skære alle over en kam, men lad os sige at et bredt udsnit af de som gør deres entre i branchen formentlig ikke ved særlig meget om penge, ud over at de gerne vil have flere af dem. De er muligvis forgældede og muligvis med en vis appetit på sex som har gjort tanken om "hvorfor ikke bare få penge for det også?" attraktiv. Ydermere er mange relativt unge og uerfarne. Karakteren af deres forehavende forhindrer dem i at søge oplysning om penge og lån hvor de ellers ville have gjort. F.eks. hos familiemedlemmer. Faktisk kan man nok godt regne med at sandsynligheden for, at frisøreleven eller pædagogmedhjælperen der begiver sig ind her er nær clueless, rent faktisk er eksisterende.

Det passer godt i tråd med hvad jeg har hørt danske piger sige ("Hvad er aktier for noget?" og "Hvad er et anpartsselskab?").

Ydermere skal man ikke regne med at "Simone" der lige skal have lidt penge, bare lige til næste måned, har nogen som helst interesse i at indgå i diverse selskabskonstruktioner. Når man lever fra hånden til munden og ikke lige har planlagt at prostitution skal være en karrierevej, men snarere en løsning på et her-og-nu problem, så kan man nok se hvor det bærer henad med hensyn til den risiko som klinikejerne står med. Så virker 1600 måske ikke som så meget, hvis man medtager alle de gange hvor "Simone" glemmer at betale (vagter er ikke forudbetalte). 30 gange 1600 gange 2 er en obskur sum. Men det forudsætter at der betales hver gang, og som jeg forstår det, så er det meget langt fra virkeligheden.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Taget fra en artikel, der vedrører stedet i København:

"Hvad laver du præcis?

»Jeg står for de månedlige indkøb og kontakten til web-bureauet, der laver hjemmesiden. Jeg videresender vores annoncer til Ekstra Bladet, bogfører selskabets indtægter og udgifter og har kontakten til revisor og selskabets advokat. Det tager en krig. Desuden arrangerer jeg møder med politikere for at forklare dem, hvorfor vi skal have de samme rettigheder som alle andre arbejdstagere og selvstændige«.

Hvad tjener du på at have huset?

»Ikke noget.

Mon ikke spørgsmålet burde have været "Hvordan afregnes din indsats" ? Når det nu oplyses af det tager en krig, må det antages, at der selvfølgelig skal afregnes med en løn der står mål med indsatsen.

Ja, selvfølgelig kan det lade sig gøre, at lave en kompliceret model. Man er blot naiv, hvis man bilder sig ind, at de 21 piger alle er deres egen boss, og alle have samme grad af medbestemmelse. 

Og det interessante spørgsmål som ikke besvares er "Ok så, men er pigernes andel af omsætningen så større end på klinikker hvor der afregnes et fast beløb pr. vagt".  Jeg tror det næppe,.

Debatten er såmænd været interessant, men skal man bagmænd og ågerkarle til livs, kræver det ny lovning, hvor prostitution anerkendes som et lovligt erhverv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderligfyr

vi kan blive enig om, man kan hvis der er vilje :wink: det har der vist aldrig været uenighed om

Men jeg kan nu sagtens følge, hvorfor det ikke er en udbredt løsning. Kan godt se udfordringerne. (sweet kommer med et par stykker mere, som jeg ikke har skrevet)  Min pointe igennem de sidste mange indlæg er, pigerne vælger den løsning, de finder bedst for sig selv. Det behøver de slet ikke hjælp til, og hvis de endelig gør, er jeg sikker på de nok skal henvende sig de rigtige steder. 

Desuden ligger det ulovlige ikke i at låne sin klinik ud de dage man ikke er der, men i at man tager en overpris for det. Så for at køre det lovligt, er det ikke nødvendig med diverse selvskabsformer.

De klinikker der ryger i polititet og skats søgelys (og ryger i retten), er nok de klinikker hvor de får nys om de enten tager 2000-2500 kr for en seng om dagen eller op til 40-50 % af omsætningen. 

Redigeret af Liderligfyr

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Sweet, blue og lider

I har sikkert ret. Jeg siger bare, det kan lade sig gøre, og det bliver praktiseret. Jeg siger ikke hvordan tingene kører idag på alle klinikker, men hvordan det kan køre.

Og så er det ikke altid ligegyldigt, hvem der tilfældigvis står på lejekontrakten, hvilken jeg tror, nej jeg ved, nogle vil kunne bekræfte. Og det uanset hvad, der betales for en vagt. Her mener jeg selskabet har en vigtig funktion.

Og så en sidste ting. Hvis branchen hovedsageligt består af den type "erhvervsdrivende", som I beskriver, så tror jeg ærligt talt, at der generelt set ikke er den store efterspørgsel efter rettigheder til branchen, fra dem, hvis de da ved hvad det går ud på. Spørgsmålet er, om branchen skal have rettigheder, når der reelt ikke er rigtige erhvervsdrivende i branchen, der kan tages alvorligt. Er der et reelt ønske fra det brede flertal af deltagerne i branchen? Jeg tvivler, for det medfører også pligter, som må virke uoverskuelige for sådanne uerfarne pigebørn. Men brokke sig, det kan de, men det er jeg gerne fri for, hvis de ikke selv vil gøre en indsats for at forbedre egne forhold. Det er patetisk.

Og så har jeg sagt det jeg vil sige i den sag.

Redigeret af Starson45

Del dette indlæg

Link til indlæg
Min pointe igennem de sidste mange indlæg er, pigerne vælger den løsning, de finder bedst for sig selv. Det behøver de slet ikke hjælp til, og hvis de endelig gør, er jeg sikker på de nok skal henvende sig de rigtige steder. 

Men det er lige netop det argument der er noget vrøvl, fordi det er først en truisme og dernæst en selvmodsigelse.

Truisme: "de vælger det de finder bedst, det behøver de ikke hjælp til". Det er et udsagn man ikke kan modsige og det er derfor værdiløst. For selvfølgelig behøver ingen hjælp til at vælge det de bedst kan lide. Bare se på børn foran en slikskål.

Selvmodsigelse: "Hvis de behøver hjælp til det de ikke behøver hjælp til så opsøger de den selv". Ligeledes åbenlyst vrøvl - hvorfor skulle nogen opsøge hjælp til noget de ikke har behov for hjælp til?

Det tråden her handler om er jo at udvide forskellige aktørers perspektiv på hvordan man også kunne vælge at gøre. Fx du har jo åbenbart en mangelfuld viden om hvordan et selskab drives og mangelfuld forståelse hvilken slags selskab der her ville være tale om, når du tror det vil være svært at få mange piger til at blive enige: Mange ejere/anpartshavere umuliggør slet ikke ledelse - og slet ikke når selskabets formål er så simpelt, som der her er tale om. Det er jo ingen skam at mangle viden, men modsat bør man heller ikke gøre det til en dyd, som du tilsyneladende gør her.

Problemet med at gennemføre det, er det der også nævnes med at mange piger nok går ind ad døren med et kortsigtet pespektiv.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Citat , Starson : "Med hensyn til at få 21 piger til at blive enige, så mener jeg det er en begrænset og ukompliceret opgave."

Ovenstående synspunkt efterlader ikke læseren med det indtryk at Starson har den store erfaring med kvindearbejdspladser. 

Citat , Starson : "Og så en sidste ting. Hvis branchen hovedsageligt består af den type "erhvervsdrivende", som I beskriver, så tror jeg ærligt talt, at der generelt set ikke er den store efterspørgsel efter rettigheder til branchen, fra dem, hvis de da ved hvad det går ud på. Spørgsmålet er, om branchen skal have rettigheder, når der reelt ikke er rigtige erhvervsdrivende i branchen, der kan tages alvorligt. Er der et reelt ønske fra det brede flertal af deltagerne i branchen? Jeg tvivler, for det medfører også pligter, som må virke uoverskuelige for sådanne uerfarne pigebørn."

Der er en god del  seriøse selverhvervende i branchen - typisk de lidt modne piger, hvoraf nogen har været aktive i mange år- en håndfuld af dem kæmper en hård kamp for at bedre alle sexarbejderes - både nuværende og fremtidiges - rettigheder. Men det er rigtigt - de savner opbakning fra de unge der kun anser deres ophold i branchen som en rasteplads på livets vej .

Venligst

Spunsen/Bundstokken :geek: 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderligfyr

det var da lidt af en udmelding Bebob

At vi er uenige, er der ikke noget nyt under solen i

Jeg er ganske udmærket klar over hvordan man driver firma, gør jeg selv

og ved også fordelene og ulemperne ved de forskellige virksomhedstyper, da mange i min omgangskreds også er erhvervsdrivende.

Så uvidende om det er jeg slet ikke.

Men jeg har nok en egenskab du ikke bestrider. Jeg kan kigge op fra bogen og kigge på, hvad man har med at gøre. Det er ikke altid paragrafrytteri er den optimale løsning ;-)

Så derfor mine kommentarer med, at pigerne nok selv skal finde en løsning på de udfordringer deres arbejde giver dem. En løsning som de finder bedst. Ærgerlig du ikke forstår det og opfatter det som noget vrøvl, men det er dit problem, jeg tager det ikke så seriøst :-)

Og da vi andre oftest ikke har så stor indblik i, hvordan deres hverdag forløber, så synes jeg vi skal lade dem selv styre det. Og det kan lade sig gøre at køre det som de gør idag.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderligfyr

og nå nej Bebob, tråden her omhandler om der findes nogle klinikkker uden bagmænd og evt hvilke? og ikke det vrøvl du lige har liret af ;-)

Der er vist en der har misset trådstart

Del dette indlæg

Link til indlæg

.......

Og så en sidste ting. Hvis branchen hovedsageligt består af den type "erhvervsdrivende", som I beskriver, så tror jeg ærligt talt, at der generelt set ikke er den store efterspørgsel efter rettigheder til branchen, fra dem, hvis de da ved hvad det går ud på. Spørgsmålet er, om branchen skal have rettigheder, når der reelt ikke er rigtige erhvervsdrivende i branchen, der kan tages alvorligt. Er der et reelt ønske fra det brede flertal af deltagerne i branchen? Jeg tvivler, for det medfører også pligter, som må virke uoverskuelige for sådanne uerfarne pigebørn. Men brokke sig, det kan de, men det er jeg gerne fri for, hvis de ikke selv vil gøre en indsats for at forbedre egne forhold. Det er patetisk.

.......

Hehe - den beskrivelse passer jo også på en stor del af den danske befolkning, som ikke forstår eller er skide ligeglade med deres forskellige frihedsrettigheder.

Det offentlige system har dog ikke frataget dem deres rettigheder af den grund....eller kun nogen af dem....eller, vi har da en del af vores rettigheder tilbage i hvert fald......så længe det varer! :???:

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Når jeg hører at nogle steder betaler pigerne 40 - 50% af omsætningen til udlejeren, som nok ikke selv kan være tilstede hele tiden - så tænker jeg - hvordan kan han være sikker på at få 40 - 50%, medmindre der sidder en tvungen vagtpige/escortchauffør, som ikke lader sig bestikke? Selvfølgelig kan den daglige husleje være rimelig høj og kræve en del kunder, inden den er betalt, men jeg synes nu de fleste glædespiger ellers er ret gode til at regne den ud :wink: . Men der kan måske være nogen, der er kommet til at skylde udlejer, fordi de har haft for få kunder nogle dage? - og så kan de måske blive fanget med dummebøder og hvad ved jeg og være nødt til at tilbyde samleje uden kondom mm.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Citat , Starson : "Med hensyn til at få 21 piger til at blive enige, så mener jeg det er en begrænset og ukompliceret opgave."

Ovenstående synspunkt efterlader ikke læseren med det indtryk at Starson har den store erfaring med kvindearbejdspladser.

Citat , Starson : "Og så en sidste ting. Hvis branchen hovedsageligt består af den type "erhvervsdrivende", som I beskriver, så tror jeg ærligt talt, at der generelt set ikke er den store efterspørgsel efter rettigheder til branchen, fra dem, hvis de da ved hvad det går ud på. Spørgsmålet er, om branchen skal have rettigheder, når der reelt ikke er rigtige erhvervsdrivende i branchen, der kan tages alvorligt. Er der et reelt ønske fra det brede flertal af deltagerne i branchen? Jeg tvivler, for det medfører også pligter, som må virke uoverskuelige for sådanne uerfarne pigebørn."

Der er en god del seriøse selverhvervende i branchen - typisk de lidt modne piger, hvoraf nogen har været aktive i mange år- en håndfuld af dem kæmper en hård kamp for at bedre alle sexarbejderes - både nuværende og fremtidiges - rettigheder. Men det er rigtigt - de savner opbakning fra de unge der kun anser deres ophold i branchen som en rasteplads på livets vej .

Venligst

Spunsen/Bundstokken :geek:

Havde ellers lovet mig selv ikke at sige mere, men det her er for groft.

Hr. Citatfusker

Næste gang du citerer mig må du gerne medtage både påstand og begrundelse, der stod i samme afsnit. Tak.

Og så udstille du på pinligste vis din manglende indsigt i hvordan et selskab fungerer. Ingen har vetoret, men stemmer i henhold til ejerandel. Stemmen kan bruges på generalforsamlinger, og på den årlige ordinære generalforsamling er dagsordenen følgende:

1. Valg af dirigent

2. Godkendelse af årsrapport, herunder disponering af årets resultat ca kr 0

3. Valg af direktør

4. Valg af revisor

5. Eventuelt

Hvor i dagsordene er det du kan se pisset kommer i kog hos de tilstedeværende ejere, hvis der da overhovedet er mødt nogen op? Som jeg har sagt tidligere, selskabet kræver ikke store forretningsplaner eller strategiske beslutninger, så derfor er der ikke noget de 21 kan blive uenige om.

Og som du kan se fra artiklen: det lader til at kunne fungere. Selskabet har eksisteret i nogle år nu og er ikke opløst.

Så spar mig for dine dumsmarte bemærkning om forhold du ikke aner en skid om.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Er tonen ikke lidt for grov nu?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

• Create New...