Hop til indhold

Hjæææælp

Featured Replies

Skrevet
Geffedk skrev, for 50 minutter siden:

Og jeg ved ikke hvor de har mit navn fra, da jeg har hemmeligt nummer. 

Hvis du kun har skjult nummer (dvs. de kan se dit nummer, men ikke dit navn) men har MobilePay tilknyttet din SmartPhone kan de nemt og hurtigt spore dig dén vej over.

Redigeret af sneræven

• Svar 52
  • Visninger 8.2k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

Skrevet

Problemet er at et hemmeligt nummer ikker altid er så hemmeligt. Hvis det ikke har været hemmeligt lige fra starten af at du har fået det, kan det nemt flyde rundt på nettet og alt det kræver er at nogen indtaster nummeret i Google. Jeg undrer mig lidt over at de først aflyste. Mon de havde brug for ekstra tid til at finde dig frem.

Det eneste jeg kan sige med sikkerhed er at du ikke må betale. Afpressere vil altid vende tilbage til deres offer hvis det lykkes første gang. Gå til politiet. Desto flere som melder dem desto større er chancen for at politiet vil bruge ressourcer på at finde dem og stoppe dem.

Skrevet
  • Author
Gløden skrev, for 8 minutter siden:

Blev du personligt mødt af en fra klinikken, altså face 2 face, eller var det via det nummer der står i annoncen ?

Det var via sms jeg blev bedt om at betale til der ville komme ud til bilen 

Skrevet
  • Author
sneræven skrev, for 3 minutter siden:

Hvis du kun har skjult nummer (dvs. de kan se dit nummer, men ikke dit navn) men har MobilePay tilknyttet din SmartPhone kan de nemt og hurtigt spore dig dén vej over.

Jeg har mobilpay tilknyttet 

Skrevet

Åhhh..dem.....de har lavet dette nummer sååååå mange gange nu...gaaaab!!......altid 100% samme fremgangsmåde og altid sidst på måneden når deres kontanthjælp for læææængst er brugt.....har aldrig hørt om, at de har gjort noget ud af truslerne alligevel......tror godt de ved, at de er alt for nemme at nakke, hvis de prøver på mere end tomme trusler......vil væde med annoncen slettes lige om lidt....det plejer den at blive...du betaler under ingen omstændigheder noget til disse supertabere..bare kontakt politiet.

Redigeret af GIANT COCK

Skrevet
  • Author
Gløden skrev, for 13 minutter siden:

Blev du personligt mødt af en fra klinikken, altså face 2 face, eller var det via det nummer der står i annoncen ?

Der ville komme en ud til bilen og hente pengene og jeg skulle så følge med. 

Skrevet
Geffedk skrev, for 1 minut siden:

Der ville komme en ud til bilen og hente pengene og jeg skulle så følge med. 

uanset hvad er det godt at du ikke gjorde det.

Skrevet
GIANT COCK skrev, for 3 minutter siden:

Åhhh..dem.....de har lavet dette nummer sååååå mange gange nu...gaaaab!!......altid 100% samme fremgangsmåde ....har aldrig hørt om, at de har gjort noget ud truslerne alligevel......tror godt de ved, at de er nemme at nakke, hvis de prøver på mere end tomme trusler......vil væde med annoncen slettes lige om lidt....det plejer den at blive...du betaler under ingen omstændigheder noget til disse supertabere..bare kontakt politiet.

Synes nok jeg genkendte den annonce opstilling.

@Geffedk Til fremtidig brug, så vil jeg anbefale dig at du svinger forbi den nærmeste tank/kiosk/føtex, og køber dig et taletidskort. Også anbefaler jeg dig, os at du får ændret dit navn på Mobilepay, så kun dit fornavn fremgår.
Derved kan folk ikke se alle oplysninger, medmindre du overfører til dem. ( kræver de anmoder om det igennem egen bank)

Håber det lykkes, og giv gerne en tilbagemelding om hvordan det gik.

Skrevet

-At betale er det eneste der med sikkerhed IKKE løser problemet....

-Nogle få hundrede kroner investeret i en ekstra mobil & taletidskort kun til brug for gp-aftaler er en god ide -for ens egen sikkerheds skyld

Skrevet
  • Author
BrandmandSam skrev, for 22 minutter siden:

@Geffedk Er lidt spændt på at gøre hvad der blev ud af det? Har der været nogen reaktion endnu?

De har ikke henvendt sig endnu.  Skal lige finde ud af hvordan jeg ændrer navn på mobilpay 

Skrevet
Den Anonyme skrev, for 32 minutter siden:

Til fremtidig brug, så vil jeg anbefale dig at du svinger forbi den nærmeste tank/kiosk/føtex, og køber dig et taletidskort. Også anbefaler jeg dig, os at du får ændret dit navn på Mobilepay, så kun dit fornavn fremgår.

Tak for den info.
Jeg har ikke MobilePay, men skal måske bruge det på et tidspunkt ...

En 'sidebemærkning', så er jeg generelt ikke storforbruger af Smartphone ... 
Jeg foretrækker kombinationen af fastnet og PC.
For mig er Fastnet meget mere 'no-nonsense' og mere sikkert, man skal ikke hele tiden bekymre sig om mystiske SMS'ere og anden form for scam og spyware osv ...
Det har ikke så meget med GP-verdenen at gøre, det er mere sådan generelt ...

Skrevet
Geffedk skrev, for 1 minut siden:

De har ikke henvendt sig endnu.  Skal lige finde ud af hvordan jeg ændrer navn på mobilpay 

Tror du hurtigt kan ændre alias og det er nok det andre ser

Det andet kommer fra cpr registret

Skrevet
Otte skrev, for 5 minutter siden:

Tror du hurtigt kan ændre alias og det er nok det andre ser

Det andet kommer fra cpr registret

Ja, det er lidt 'dunkelt' synes jeg, hvad man kan se og ikke kan se, i forbindelse med overførsler af penge ...

Jeg opdagede her forleden - ved et tilfælde, og i helt anden sammenhæng - at jeg faktisk kan se navn og adresse på dem jeg modtager en overførsel fra.
Jeg kan derimod ikke se navn og adresse på en konto jeg afsender et beløb til.

Det jeg har læst om MobilePay er lidt det omvendte.
Hvis man afsender et beløb via app'en kan man se hvem telefonnummeret 'i den anden ende' tilhører.
Om det så kun er Mobile Pay brugernavnet, eller om det er CPR-oplysninger (navn adresse osv) véd jeg så ikke ... 

Skrevet
Geffedk skrev, for 1 time siden:

Jeg havde en aftale med en GP kl 9, ankom til stedet.  Men fik besked på at betale til en fra klinikken inden jeg blev lukket ind. Det ville jeg ikke og nu bliver jeg truet til at betale 5350,- inden kl 12, ellers går de videre med det. Og jeg ved ikke hvor de har mit navn fra, da jeg har hemmeligt nummer.  Hvad gør jeg? 

Av, av og av, det er godt nok en uheldig situation du er kommet, havnet i. Jeg vil opfordre dig til, at hvis de har kontaktet dig med et nummer der kan ses, blokere dem, tag endelig kopi, screenshot af sms, hvis de har skrevet sms. Men betal aldrig lige meget hvad de truer dig med, hvis de gør, så har du flere gode grunde til at anmelde dem til politiet med gode beviser og du har deres adresse. Med dit navn, har du ikke sagt det over opkald eller sms?! 

Skrevet
Geffedk skrev, for 53 minutter siden:

PS: Der er en begrænsning på noget lignende max 3 navneskift pr måned, i tilfælde af at overvejer at vil skifte frem og tilbage i tide og utide.

Redigeret af next

Skrevet
  • Author
69manden skrev, for 33 minutter siden:

Av, av og av, det er godt nok en uheldig situation du er kommet, havnet i. Jeg vil opfordre dig til, at hvis de har kontaktet dig med et nummer der kan ses, blokere dem, tag endelig kopi, screenshot af sms, hvis de har skrevet sms. Men betal aldrig lige meget hvad de truer dig med, hvis de gør, så har du flere gode grunde til at anmelde dem til politiet med gode beviser og du har deres adresse. Med dit navn, har du ikke sagt det over opkald eller sms?! 

Har på intet tidspunkt oplyst mit navn. Enten har de fundet det via nummerplade eller mobilpay 

Skrevet
  • Author
Den Anonyme skrev, for 1 time siden:

Synes nok jeg genkendte den annonce opstilling.

@Geffedk Til fremtidig brug, så vil jeg anbefale dig at du svinger forbi den nærmeste tank/kiosk/føtex, og køber dig et taletidskort. Også anbefaler jeg dig, os at du får ændret dit navn på Mobilepay, så kun dit fornavn fremgår.
Derved kan folk ikke se alle oplysninger, medmindre du overfører til dem. ( kræver de anmoder om det igennem egen bank)

Håber det lykkes, og giv gerne en tilbagemelding om hvordan det gik.

Har intet hørt siden og har ændret mit navn på mobilpay.  Tak for tippet 

Skrevet

Sagen er nok endt fint afpressere fik formentligt ikke penge. 

Husk det gamle ordsprog

”Giv rotten en småkage, og den forlanger et glas mælk bagefter.”

De burde anmeldes til politi for forsøg på afpresning. 

Bødlen

Redigeret af Bødlen

Skrevet
  • Author
Bødlen skrev, for 1 minut siden:

Sagen er nok endt fint afpressere fik formentligt ikke penge. 

Husk det gamle ordsprog

”Giv rotten en småkage, og den forlanger et glas mælk bagefter.”

De burde anmeldes til politi for forsøg på afpresning. 

Bødlen

Jeg har ikke betalt og har blokeret nummer 

Skrevet
Geffedk skrev, for 5 timer siden:

Det ville jeg ikke og nu bliver jeg truet til at betale 5350,- inden kl 12, ellers går de videre med det. Og jeg ved ikke hvor de har mit navn fra, da jeg har hemmeligt nummer.  Hvad gør jeg? 

Er det et tilfældigt beløb? 5350. 

Det at de har søgt via nummerplade tyder på et planlagt scam. De gør nok ikke mere ved det. 

Men øv hvor træls. Umiddelbart virker annoncen jo reel nok , svært at vide man lokkes i en fælde

Skrevet

https://www.180.dk/nummer/52812393

på 180.dk (fåes også som app til telefon) er der flere gange indrapporteret pengeafpresning fra det i annoncen angivet telefonnummer.

Redigeret af next

Skrevet
tvr skrev, for 6 timer siden:

Politiet kan sikkert godt spore dem alligevel. Hvis der (på et tidligere tidspunkt) har været et andet sim-kort i telefonen (fx en gammel telefon), kan de spore det gamle kort, og se hvem det har været registreret hos. Et taletidskort giver ikke (nødvendigvis) anonymitet

@Geffedk, i tilgift med ovenstående så kan politiet også spore de simkort der opholder sig i nærheden af og følger betalingskortet. Eller som bliver aktiveret når taletidskortet bliver deaktiveret. Vi afslører helt vildt meget uden at tænke over det. Det er bare at se den øvrige aktivitet igennem. Det kræver faktisk en del omtanke hvis man vil være rigtig anonym.

Om så politiet reagerer effektivt og hurtigt nok er ikke til at sige, men du kan jo altid gøre det du kan. Altså kontakte politiet. Også selvom du ikke har reageret inden klokken 12, hvilket jeg ikke er klar over om du har.

Skrevet

Anmeld annoncen på annoncelight for afpresning, så bliver den fjernet. I øvrigt har hun to numre, men ingen af dem er tilknyttet MobilePay.

Skrevet

Lyder som det jeg blev udsat for af scam i Haderslev med anden annonce og nummer. Skulle betale på p plads inden jeg kunne møde pigen. Da jeg nægter på sms og smutter skal man betale for at spilde “pigens” tid.

Aldrig betale - fører kun til yderligere afpresning.

Jeg ringede selv til politiet og anmeldte deres telefonnummer. Tog derefter skærmbillede af samtale og sendte til scammer. Har aldrig hørt fra dem siden den aften.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.