Hop til indhold

Omsorgstræthed/compassion fatique

Featured Replies

Skrevet

Kære mænd!

denne tråd opstår i led med et emne som er startet i en anden tråd. Men tit og ofte får jeg selv lignende spørgsmål så derfor er dette lille skriv blevet strikket sammen i relation til emnet:

”når i piger nu tjener så meget, hvorfor arbejder i så ikke flere dage om ugen?!”

well … indlevelse, omsorg og opmærksomhed til et andet menneske, er en stor del af vores arbejde. Vi er “på” hele tiden og nogle dage er længere end andre, fx afhængigt af gæsterne. Sidst på dagen kan man godt føle sig lidt brugt mentalt, af netop at skulle være på og yde den omsorg, som i dejlige gæster har betalt for. Og det er, i min optik, ikke fair overfor jer, når i betaler store summer for vores tid og opmærksomhed at vi er trætte og uoplagte. 

så; ville det gavne hvis man skal arbejde endnu flere dage? Flere timer?

som overskriften beskriver, findes der et begreb som hedder omsorgstræthed.

Begrebet trækker tråde i sundhedsvæsenet og i sociale services (socialarbejdere fx) og flere faktorer kan gøre sig gældende. Men emnet kan også anvendes i vores branche.

Overordnet set betyder begrebet at ens medfølelse og indlevelse forsvinder hvis man ikke passer på sig selv i sit arbejde. Fx hvis man som gp har for mange vagter, når man ikke at restituere ordentligt, hverken fysisk eller mentalt. Til sidst brænder man ganske enkelt ud og kan ikke længere yde samme form for empati og indlevelse til gæsterne. Hvilket resulterer i sure gp’er eller at pigerne stopper. 
Og hvem har glæde af det? Hverken os eller jer :) 

Så for den røde tråds skyld svarer jeg på spørgsmålet øverst: nej! Det kan ikke betale sig , for så ville vi ikke kunne yde en lige så god service. 
kvalitet er altid værd at foretrække over kvantitet ❤️ 

håber mit skriv sætter tanker igang hos nogle af jer. God dag ❤️

Skrevet

Kære Miley4pleasure:)

Et rigtigt godt skriv fra dig

Håber at så mange som muligt læser det, og forstår det du beder jeres kunder sætte sig ind om jeres arbejdssituation, som selvfølgelig er helt analog med andet socialarbejde IRL

Ikke nok med at de skal forstå! -  de skal sørme også tage det til sig,  - og huske det.

Mange hilsner

Nye tider

Skrevet
Nye tider skrev, for 1 minut siden:

Kære Miley4pleasure:)

Et rigtigt godt skriv fra dig

Håber at så mange som muligt læser det, og forstår det du beder jeres kunder sætte sig ind om jeres arbejdssituation, som selvfølgelig er helt analog med andet socialarbejde IRL

Ikke nok med at de skal forstå! -  de skal sørme også tage det til sig,  - og huske det.

Mange hilsner

Nye tider

Tak ❤️

Skrevet

Nice and true words, even though they were Danish ;)

I will also will mention the fact, that it’s not about the money for all. I do it for fun and if it is not fun, then there will be no money :o

But in generel, I Think you are right about balance your energy. I take a lot of energy to have and GiIVE a good time. This is fully connected.

Redigeret af Dark Sugarbabe

Skrevet
Dark Sugarbabe skrev, 1 time siden:

Nice and true words, even though they were Danish ;)

I will also will mention the fact, that it’s not about the money for all. I do it for fun and if it is not fun, then there will be no money :o

But in generel, I Think you are right about balance your energy. I take a lot of energy to have and GiIVE a good time. This is fully connected.

Thank you dear and yes you are definitely right ❤️

Skrevet
Miley4pleasure skrev, for 2 timer siden:

Du har fuldstændig ret - og tak fordi du sætter ord på det, i en verden hvor kvalitet nogle gange bliver overskygget af kvantitet, især når vi snakker om gode, intime oplevelser for penge!

Rigtig god dag til dig også! <3 

Skrevet
SweetKisses skrev, for 6 minutter siden:

Du har fuldstændig ret - og tak fordi du sætter ord på det, i en verden hvor kvalitet nogle gange bliver overskygget af kvantitet, især når vi snakker om gode, intime oplevelser for penge!

Rigtig god dag til dig også! <3 

Tusind tak søde du <3:wub: 

Skrevet
Miley4pleasure skrev, for 3 timer siden:

Det kan ikke betale sig , for så ville vi ikke kunne yde en lige så god service. 
kvalitet er altid værd at foretrække over kvantitet

Og netop piger, som sætter omsorg og kvalitet højere end indtjening er (for mig) de mest attraktive. 
Jeg ved godt at nogle mænd blot betaler for at kunne tømme sig i et hul, og måske er det også netop de mænd, der beder om flere åbningsdage (hø hø.. pun intended), men jeg - og flere andre herinde - går netop efter den ømhed, omsorg og nærhed, som kræver en del mere end bare en åben mund og et par spredte ben.

Det svarer lidt til at blive sur på Rolls Royce over at de ikke laver en Berlingo. 

Hold fast i kvaliteten og de gæster, der værdsætter jeres ydelser. Der vil altid være nogle, der brokker sig, men de er i virkeligheden ikke værd at have som kunder, så fuck dem..
(Altså ikke bogstaveligt. Lad være med at fucke dem.. bogstaveligt. Okay, jeg stopper her) 

Skrevet
yrghh skrev, for 6 timer siden:

Og netop piger, som sætter omsorg og kvalitet højere end indtjening er (for mig) de mest attraktive. 
 ....
men jeg - og flere andre herinde - går netop efter den ømhed, omsorg og nærhed, som kræver en del mere end bare en åben mund og et par spredte ben.

Jeg har det helt på samme måde.

Det jeg har oplevet hos de danske piger, jeg har besøgt, passer rigtig godt med det Miley skriver

Miley4pleasure skrev, for 10 timer siden:

indlevelse, omsorg og opmærksomhed til et andet menneske, er en stor del af vores arbejde.

.. Jeg oplever meget engagement og nærvær .. det er også derfor jeg synes bedst om at kalde jer 'Glædespiger' (men det er en anden diskussion)
Jeg har også tænkt på parallellen til Sosu-jobbene, og flere af de piger jeg har snakket med har fortalt, at de arbejder som eller tager en uddannelse som sosu-assistenter eller sygeplejesker.
Og jeg tænker, som GP'ere får i da masser af erfaring med at have at gøre med mange forskellige mennesker på tæt hold ... 
Det er da ikke så tosset, i et plejejob.
Humoristisk sans og godt humør hjælper også, og det synes jeg I har ... 

De piger jeg har besøgt har gennemgående også ret få vagter ...
Så tak for oplægget, @Miley4pleasure  .... 

Redigeret af sneræven

Skrevet
Miley4pleasure skrev, for 9 timer siden:

ens medfølelse og indlevelse forsvinder hvis man ikke passer på sig selv i sit arbejde. Fx hvis man som gp har for mange vagter, når man ikke at restituere ordentligt, hverken fysisk eller mentalt. Til sidst brænder man ganske enkelt ud og kan ikke længere yde samme form for empati og indlevelse til gæsterne.

Tak for din fine måde at præcisere dette på. Vi ved det jo godt, men det gør ikke noget at få det gentaget.

Tak for det, som i min optik er månedens bedste indlæg her på EG.

Skrevet
Den_glade_amatør skrev, for 9 minutter siden:

Årh, tak for det min kære :wub: 

Skrevet
Den_glade_amatør skrev, for 3 timer siden:

ENIG <3

Skrevet

Ja tak, en god påmindelse Miley. Jeg håber dog at nogle kunder giver sin omsorg i retur og at det måske giver jer lidt kraft tilbage.

Imens andre måske tager jeres omsorg for selvfølgelig og hurtigt løber videre til næste som kraftedeme også skal give omsorg for pengen - ellers bliver det en dårlig anmeldelse.

Skrevet
Bananas skrev, for 1 time siden:

Ja tak, en god påmindelse Miley. Jeg håber dog at nogle kunder giver sin omsorg i retur og at det måske giver jer lidt kraft tilbage.

Heldigvis er der mange søde og omsorgsfulde mennesker derude - ellers ville det være rigtig svært at tage på arbejde med et smil på læben.
Men sådan er det formentlig for alle der arbejder i alle aspekter i servicefaget. Hvis man ikke fik et smil og et oprigtigt tak af størstedelen af kunderne, så ville der være noget helt galt med vores samfund - eller også er det på tide at kigge indad på den service man leverer ^_^

Men det ændrer ikke på at man godt kan blive øm i kæberne af at …. Smile en hel dag og være “på”…

Skrevet
Miley4pleasure skrev, for 21 timer siden:

Kære mænd!

.........

Tak for en Beskrivelse af dette , det giver umådelig god mening faktisk, men fedt der også bliver sat Ord/Tekst på dette :)

Vi andre kender det jo også godt, det med at være træt  af at arbejde og yde 100 % Hele tiden , derfor ferie er så pokkers vigtigt.
Altså ikke for at sammenligne det sådan 1/1   ..for  er sikker på at det rent Mentalt er langt langt hårdere for en GP  end det er for undertegnede 
som Håndværker.

Skrevet

Smiley-Miley har mange talenter. Tak for et godt og tankevækkende skriv. Kloge, frække, søde og fantasifulde kvinder får det bedste frem i mig.:wub:

Skrevet
Dark Sugarbabe skrev, den 17.5.2023 at 12:03:

Nice and true words, even though they were Danish

Well, Nice, true and Danish are not mutually exclusive..... ;)

Skrevet
Signor Cuoco skrev, den 22.5.2023 at 15:18:

Smiley-Miley har mange talenter. Tak for et godt og tankevækkende skriv. Kloge, frække, søde og fantasifulde kvinder får det bedste frem i mig.:wub:

:wub:<3

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.