Hop til indhold

Hi girls / piger, - hvad vil i helst kaldes, osse på engelsk..??

Featured Replies

Skrevet

Her på EG kalder vi jo gerne pigerne for "GP", - glædespige.

Piger,   - Vil i hellere selv kaldes for sexarbejder, eller noget helt andet, eller er GP ok..??

Hvad kalder vi det på engelsk, - whore, slut eller prostitute er nok ikke det mest høflige ..??

Nogen forslag, eller nogen internationale der rent faktisk ved hvad pigerne kaldes..??

Redigeret af Milner

Skrevet

Ladies of the Night

Skrevet

Jeg kalder mig selv luder og er egentlig fløjtende ligeglad med hvad jeg bliver kaldt :ph34r: Det er hensigten, det kommer an på. 

Hvis jeg bruger GP betegnelsen, er det for at lyde mere softikeret og knap så havnearbejder-agtigt :lol:

Skrevet
SiaUngQ skrev, for 3 minutter siden:

Jeg kalder mig selv luder og er egentlig fløjtende ligeglad med hvad jeg bliver kaldt :ph34r: Det er hensigten, det kommer an på. 

Hvis jeg bruger GP betegnelsen, er det for at lyde mere softikeret og knap så havnearbejder-agtigt :lol:

1000% enig med sia.

Jeg bruger glædespige når:

-min veninde knytter sin næve og gør klar til brug, når ordet luder rammer mine læber.

Eller

- hvis jeg som sia skal udtrykke mig lidt mere sofistikeret og dæmpe havnearbejderen i mig en smule :lol:

Jeg er luder - en luder er en kvinde der tager penge for sex - det er MIG. And i fucking love it !

Længere er den ikke <3

Skrevet
SiaUngQ skrev, for 20 minutter siden:

Kære SiaUngQ

Jeg er meget enig med dig, alt afhænger af, i hvilken kontekst ordet bruges, hvis det er som skældsord , er det No-go for mig og bruge ordet Luder, det samme har jeg med patter, det lyder også vulgært i manges ører, men når en kvindes bryster er ude over en g- H så hedder det sgu’ patter, det ord bruger mange piger selv.

Det er samme er det med det N-ord vi ikke må bruge om afrikaner, og igen , hvis det bruges som skældsord så ja, men ellers ser jeg ingen problem i, og kalde en sort, for en N

go dag til alle 

Skrevet

Jeg plejer at sige at jeg er i tøm, puds og poler branchen:lol:.. Og ellers så siger jeg at jeg er i sexkøbsbranchen.. 

Sexsælger, gp og lignende er helt okay for mig.. 

På engelsk ville jeg nok kalde det en sexworker.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Skrevet

På engelsk: providers, sex workers 

Skrevet
SiaUngQ skrev, for 1 time siden:

@SiaUngQ

Kære SiaUngQ:)

Ordet lu... er et meget gammelt anvendt ord - - ja meget længere siden end da din "mor og far satte vand over til dig", og måske over før de selv blev født.

Jeg har meeeeget svært ved sige og skrive ordet ordet og det udspringer af at jeg ikke bryder mig om det.

---------

Helt tilbage i 2014 eller 2015  beskrev jeg her på EG mit besøg på Reeperbahn i Hamburg det var vist i 1973. Der var et stort bordel, under jorden /over jorden, en Tiefgarage (P-kælder) var lukket af og blev anvendt til "Kontakthof" der var åben 24/7/365 - altså døgnåben. Fra eftermiddagen og til langt over kl 24 var der som jeg husker det mindst 200 - 250 meget unge piger,( minium 18 år) :wub: der solgte sex. Selve knepperiet foregik i en tilhørende flere etagers bygning med direkte elevator fra Kontakthof. Bordellet blev dernede på Reeperbahn omtalt "ludersiloen".  Det var også tysk "velorganiseret", alle pigerne:wub: skulle hver mandag til lægetjek for kønssygdomme - der blev knaldet både uden og med gummi. - tja efter en travl weekend ;) - og der var travlt i weekenden med ventetid også for mig hvis jeg havde udvalgt mig en bestemt pige:wub: jeg havde lyst til - been there done that.

I 2017 var jeg til en Tove Lo liveconcert i Docks på Reeperbahn. "ludersiloen" eksisterede ikke mere og Reeperbahn er ligeså død som Istedgade. Jeg boede lige i nærheden af Docks på AO Hostel. På et tidspunkt googlede jeg AO Hostel, og der kunne jeg i et eller andet tysk magasin læse, at bygningen havde eksisteret som bordel indtil omkring 2015, hvor det overgik til/som AO Hostel kæden.. Jeg kunne jo også se, at jeg havde været der før, der var intet ændret i de lange gange med små knalderum til begge sider. Så måske har jeg været i samme værelse før - den gang 1973 - næppe samme værelse; men sjovt at tænke på. Var jeg kommet før 2015 så havde jeg måske endnu gang kunne købe mig et slaw fisse:wub: i  .....siloen. Jeg mødte forresten også dengang i 1973 en dansk pige i kontakthof, hun var fra Århus og nede på storbordellet for at lave nogle ekstra penge, vi knaldede dog ikke - jeg ville have ung tysk fisse:wub:

i 2020 havde To Lo atter en Liveconcert i Docks og jeg havde atter booket værelse på AO Hostel - pga Covid blev concert aflyst. Uanset hvad så er der stadig noget slibrigt og lummer over Reeperbahn.

- - et langt skriv om ordet L... hvordan der også dengang i Tyskland anvendtes samme betegnelse som i Danmark

SiaUngQ en beretning fra dengang "din far" var på din egen alder;)

Mange hilsner

Nye tider

Redigeret af Nye tider

Skrevet

Jeg kan bedst li at bruge ordet glædespige, fordi jeg spreder en del glæde hehe ;)

Luder og prostitueret er jo et korrekt ord, men det er også bare blevet et ord som er utrolig negativt ladet.

Luder bliver direkte brugt som skældsord og prostitureret har bare fået en klang af fordomme om en stakkels pige.

Så for mig er det ikke ordet i sig selv jeg har noget imod, det er jo korrekt efter ordbogen. Men fordi folk bruger det så negativt og grimt i "daglig tale" og jeg har ikke lyst til at sige noget grimt eller nedladende om mig selv, for jeg er så meget mere. Jeg er et smukt og positivt menneske, bestemt ikke en stakkel. Uanset hvad man tænker så har ord betydning og effekt.

Derfor synes jeg glædespige er meget passende, det er nyt og har ikke fordommene hængende og det har positiv effekt. :D 

Skrevet

Pleasure girl

Skrevet

På engelsk ville jeg nok vælge sexworker, provider eller companion.

På dansk er det kun GP jeg bruger. 

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 55 minutter siden:

Jeg plejer at sige at jeg er i tøm, puds og poler branchen:lol:.. Og ellers så siger jeg at jeg er i sexkøbsbranchen.. 

Sexsælger, gp og lignende er helt okay for mig.. 

På engelsk ville jeg nok kalde det en sexworker.. 

Hej søde Jennifer

du må næsten mene "puds, poler og tøm branchen". :P

Tom

Skrevet

Foretrækker  direkte  tale, så betegnelsen luder  eller  slut er det  foretrukne.

Skrevet

Glædespige er gængs på dansk og meget rammene. Engelsk: Birds, free birds?

Nu vi er i sprog: Et bodel hedder på fransk "maison tolerance". Et herligt udtryk

Redigeret af jensen jr.

Skrevet
jensen jr. skrev, for 39 minutter siden:

Glædespige er gængs på dansk og meget rammene. Engelsk: Birds, free birds?

Nu vi er i sprog: Et bodel hedder på fransk "maison tolerance". Et herligt udtryk

Hmm. Tror nu du mener bordel..... og maison de tolérance eller maison de prostitution eller slet og ret bordello, boudoir

Redigeret af tvr

Skrevet

Kald mig bare Liv. Jeg kunne ikke drømme om at bruge ordet luder. Sexarbejder eller prostitueret er superfint, hvis man ønsker at omtale branchen.

Skrevet
Dristige skrev, for 16 timer siden:

Hej søde Jennifer

du må næsten mene "puds, poler og tøm branchen". :P

Tom

Nej jeg tømmer først og pudser og polerer når jeg tager kondomet af:P.. 

Skrevet
tvr skrev, for 20 timer siden:

Hmm. Tror nu du mener bordel..... 

ja men nu er der noen af os der har stave besvær og det ved vi godt.

Skrevet

Working girl på engelsk 

Skrevet

Hvad med "courtesan"/"kurtisan"? Ligesom GP/Glædespige er det positivt/ikke-nedladende og løfter hvervet op på et højere niveau, hvor det efter min mening hører hjemme. Det kan godt være, at dagligdagen er en anden, men det skader ikke med lidt selvrespekt.

Skrevet
Watanabe skrev, for 6 timer siden:

Hvad med "courtesan"/"kurtisan"? Ligesom GP/Glædespige er det positivt/ikke-nedladende og løfter hvervet op på et højere niveau, hvor det efter min mening hører hjemme. Det kan godt være, at dagligdagen er en anden, men det skader ikke med lidt selvrespekt.

Jeg setter pris på at vi bevæger os bort fra det engelske. En kurtisane er i min værden en fast elskerinde så det dur nok ikk om en glædes pige som man tilfældigt besøger.

• 2 weeks later...
Skrevet
Sexy Flora skrev, den 9.5.2023 at 14:42:

Jeg kan bedst li at bruge ordet glædespige, fordi jeg spreder en del glæde hehe ;)

Luder og prostitueret er jo et korrekt ord, men det er også bare blevet et ord som er utrolig negativt ladet.

Luder bliver direkte brugt som skældsord og prostitureret har bare fået en klang af fordomme om en stakkels pige.

Så for mig er det ikke ordet i sig selv jeg har noget imod, det er jo korrekt efter ordbogen. Men fordi folk bruger det så negativt og grimt i "daglig tale" og jeg har ikke lyst til at sige noget grimt eller nedladende om mig selv, for jeg er så meget mere. Jeg er et smukt og positivt menneske, bestemt ikke en stakkel. Uanset hvad man tænker så har ord betydning og effekt.

Derfor synes jeg glædespige er meget passende, det er nyt og har ikke fordommene hængende og det har positiv effekt. :D 

Jeg kan se hvad du mener med at ordet prostutueret kan dække over "fordomme om en stakkels pige", men deler ikke selv den fortolkning af ordet.
For mig er det et værdineutralt ord. En læge spurte mig en gang om hvorvidt jeg havde været hos en prostitueret. ( i samband med at jeg lod teste mig selv for HIV - jeg var dog ikke HIV-smittet) Havde hen spurgt mig  om  jeg havde været hos en luder, hade jeg nog studset  lidt over  manglende respekt. Havde hen spurgt om jeg havde været hos en GP havde jeg nok opfatet det som at hen var bange for  at sige sager rent ud.

Selvom  jeg på en måde synes at "luder" er et grimt ord, kan jeg ibland bruge både luder och prostitueret - meget sjældent GP !

Men jeg kan gå med til at GP er ett smukt ord (nærmest en eufemisme) der også ånder respekt for  den prostituerede - hvilket selvsagt er positivt !

Hvorvidt et udtryk er nedvurderende eler ej komer   i første række an på hvordan det bruges.

Hvis jeg siger at "jeg har en nabo, der er luder" så er det ikke nødvendigvis nedsætende - det er måske  bare et fact sagt på jævn dansk.
Men kalder jeg en pige "luder" fordi hun har haft mange mænd, og synes hun er "løs på tråden" så er det nedladende, og derfor grimt !
Det er også grimt om jeg fx. kalder en luder for en luder i nedladende tone.

Og jeg kan forstå de piver der ikke vilkalde sig luder, selv om de de facto er protituerede.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.