warmgun 4152 Skrevet 17. April, 2023 Hvor det at se billig ud oprindeligt stammer fra, aner jeg ikke, men nogle har brugt det på en god måde. Dolly Parton sagde på et tidspunkt, at det var fantastisk dyrt at komme til at se så billig ud - tak for den bemærkning! En anden er, at mødre advarer deres sønner mod billige piger, hvoerefter de kritiserer deres svigerdøtre for at være for dyre! Tja livet er svært… Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
etspil5moden 417 Skrevet 17. April, 2023 Signor Cuoco skrev, for 2 timer siden: Jeg glemte helt at sig tak igen til trådstarter "etspil5moden" for et meget relevant og vigtigt skriv. Venlig hilsen Signor Jeg siger det var ingen årsag Jeg synes det er revevant at snakke om/debattere om. Jeg kan se at vi begge to ikke synes det er et særlig pænt ord og dejligt man kan blive enige… Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
etspil5moden 417 Skrevet 17. April, 2023 (edited) warmgun skrev, for 21 minutter siden: Hvor det at se billig ud oprindeligt stammer fra, aner jeg ikke Me neither. Om dolly Partons ord du nævner har nået Danmark det ved jeg ikke. Så vidt jeg ved bruges det også derover i staterne Redigeret 17. April, 2023 af etspil5moden Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jogge 1635 Skrevet 17. April, 2023 Mook skrev, for 6 timer siden: Det hader jeg også. Jeg blev betragtet(kaldt) som en luder siden jeg kom til DK for første gang. Jeg blev betragtet(kaldt) som en prinsesse efter jeg er blevet til en luder. Siden dengang jeg kom til Denmark havde jeg en spinkel krop, et uskyldigt ansigt og noget slidt tøj på(gamle tøj) - og når jeg går alene ud på gaden og i et købscenteret, bliver jeg kigget ned helt ned, til jeg ikke kunne træde mig frem ! Udover det jeg selv havde oplevet, hørte jeg ofte fra mit barn om der blev snakket meget i hans skole om mig - og de kaldte mig for en “luder” Også selvom jeg aldrig aldrig aldrig har opført mig eller tænkt på at være en luder - og aldrig aldrig aldrig har været en luder i Thailand. Nu i dag er min krop blev lidt tyk og ser lidt skrapt ud af ansigtsform - og når jeg går ud alene på gaden, Bio og restauranten, ser folk på mig med jeres venlige øjne og velkomne …. Pga “beklædning” jeg har på. Nu ved jeg lige præcis, hvad folk her i DK er mest foretrukne …….. Men jeg kan desværre nok ikke ændre mig så meget, jeg er stadigvæk den person som jeg altid har været. Jeg vil ikke se som en luder eller en prinsesse i jeres øjne. Mit råd er bedøm ikke en person ved første blik. Alle vil blive behandlet med respekt… Hvad andre tænker om een ved man jo sjældent. Det afhænger ofte rigtig meget af hvordan man har det med sig selv. Også hvad man vælger at huske hvis man tilfældigvis høre en udtalelse om een selv. Dejligt når det går i den retning du har oplevet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bukken 198 Skrevet 17. April, 2023 Øv hvor bliver jeg trist når jeg læser @Mook indlæg for det er dælme op ad bakke og en ussel måde at byde nye medborgere velkommen til vores lille andedam frem for at være storsindet og omfavne, støtte- og inkludere dem og som bonus måske endda lære lidt fra en anden kultur. At skolen derudover ikke formår at skærme og rumme en ny elev får det til at løbe koldt ned af ryggen på mig Men glæder mig dog over, at det på trods af alle odds er lykkedes for hende at starte på en frisk og haft modet til at stå imod og ignorere de mange fordomme hun er blevet mødt med Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Naboen 618 Skrevet 18. April, 2023 Mook skrev, den 17.4.2023 at 12:43: ….. Men jeg kan desværre nok ikke ændre mig så meget, jeg er stadigvæk den person som jeg altid har været. Jeg vil ikke se som en luder eller en prinsesse i jeres øjne. Mit råd er bedøm ikke en person ved første blik. Alle vil blive behandlet med respekt… Kære Mook Jeg bliver sgu så harm når jeg læser det der med der bliver set ned på dem som ikke lige ser pære danske ud .. Jeg har mødt dig nogle gange og jeg håber og beder til at du aldrig ændre dig , for du er så sandelig et skønt menneske , Kær , sød , venlig og smilende og du har et hjerte af guld .. Nu skal jeg ikke giftes igen , men det er ds lige før jeg overvejer det hvis jeg kunne få en som dig ... /Naboen som ikke er din nabo alligevel Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Naboen 618 Skrevet 18. April, 2023 etspil5moden skrev, den 16.4.2023 at 23:42: ..... men ja min pointe i alt det her er at uanset om man tager penge for sex eller ej, så snakker man pænt om andre mennsker. Jeg giver dig fuldstændig ret , det er og forbliver et nedladende og modbydeligt ord .. Det kommer heller ikke i mund det ord ! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
etspil5moden 417 Skrevet 18. April, 2023 Naboen skrev, for 3 timer siden: det er og forbliver et nedladende og modbydeligt ord .. Det kommer heller ikke i mund det ord ! Jeg er helt enig med dig. Og heller ikke fra mig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 19. April, 2023 Jeg kan ikke påstå jeg nogensinde bruger order "luder". Men billig bruger jeg til gengæld ofte. Både om mænd og kvinder. Jeg kan ikke udstå små billige mennesker. Ikke små i højde, men små som i nøjeregnende, misundelige, nærige mennesker der altid skal købe billigt og helst aldrig til prisen....... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg