etspil5moden 402 Skrevet 16. April, 2023 (edited) Jeg har aldrig forstået ordet “ hun er billig” eller “hun ligner en billig luder” som vi alle nok ved bliver disse ord tit ofte brugt om kvinder i byen der går let påklædt og det ikke i købe sex regi . et eksempel kunne også være at man havde sex på første date og så har nogle en tendens til at sige hun var billig overfor gutterne og ærlig talt fatter jeg det ikke. Nu har jeg oplevet denne købesex verden og hvad det vil sige at være sexkunde og gå til en gp og selvom jeg ike rigtig gør mig af det mere så synes jeg det har givet mig en brugbar erfaring, og viden. det har gjordt mig langt mindre fordomsfuld og mere åbensindet. Jeg har nogle rigtig gode venner og veninder der ved at jeg har været sexkunde og der blev ikke set ned på dette. Vi har oftest debatterede det. Mig og min veninde har sågar idag snakkede om ordet luder og hvor grimt et ord det egentlig er, og ja jeg synes det er et enormt grimt ord at bruge hvilket min veninde også synes det er, også selvom man tager penge for sex. Min veninde sagde at jeg havde en god og veltalende måde at beskrive glædespiger på og en sober måde at snakker om andre mennesker på. Og sagde også at hun aldrig havde hørt mig bruge ordet “hun er billig” hvor jeg ligesom forklarede at uanset hvordan man er påklædt eller om man tager penge for sex eller Ej så ville jeg hverken bruge ordet luder eller sige hun er billig aldrig i livet. Nu er jeg selv ung, jeg rammer de 29 i år, jeg synes sprogbruget kan være virkelig grimt omkring kvinder på min alder . Det gælder alt lige fra en kvindes påklædning, eller deres være måde. Jeg har haft venner og veninder der har sagt “ hun er godt nok billig” eller hun ligner en billig luder” eller “jeg kneppede hende som en luder” har også hørt ordene i bussen i byen, og så videre og som nævnt ovenfor fatter jeg simpelhent ikke disse ord og det er jo ikke ligefrem charmerende eller veltalende , det er brugt på piger som ikke engang tager penge for sex, og uanset om man gør eller ej så kan man sagtens snakke ordentligt om andre mennesker uanset hvad. Når man siger en kvinde er billig man har knaldet , eller set i byen og siger hun ligner at hun er billig som ikke tager penge for sex så prissætter man et andet menneske og på en virkelig grim og negativ måde, koge ris i Kvickly er billigt og noget man køber sig til. Du kan fandme ikke prissætte en helt almindelig kvinde der er let påklædt eller har haft sex med på første date eller whatever som ikke tager penge for sex. Jeg var da så sent som i fredags i byen og fik da en flot og sød pige med hjem fra byen og der skal jeg da gerne indrømme at der skete ting og sager, men ville aldrig bruge ordet at hun var billig. Jeg har da også været på flere dates hvor det er endt ud i sex på første date, men jeg ville igen aldrig bruge ordet billig eller sige jeg kneppede hende som en billig luder. For igen hun tog jo ikke penge for sex. Man kan sige at der ikke skulle så meget til. Men jeg har det sådan at kvinder også har lyster, og hvis man har sex på første date, hvis kemien bare er der og lysten til hinanden er der, ja hvorfor så se det som noget negativt at et andet menneske har lyst til en og synes en er sød så forstår jeg ikke hvorfor man skal tale negativt om det. jeg hader ordet luder, og det er der som alt andet en grund til. Da jeg gik i 9 klasse havde jeg en klassekammerat som ikke var helt rigtig oveni hovedet og han havde kaldt både min mor og lillesøster som ikke havde været særlig gammel dengang for luder, og det resulterede så også i at han fik sådan en på hovedet at det gjorde han aldrig igen og jeg har foragtede det ord lige siden og aldrig brugt det om hverken en der tager penge for sex eller en der ikke gør. Jeg kommer også fra en familie hvor man har opdraget mig til at snakke pænt om andre mennesker. men ja min pointe i alt det her er at uanset om man tager penge for sex eller ej, så snakker man pænt om andre mennsker. Redigeret 16. April, 2023 af etspil5moden 9 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest henlan Skrevet 16. April, 2023 (edited) Enig, det er et grimt ord, jeg aldrig kunne drømme om at bruge, da glædespiger er nogle af de dejligste mennesker, jeg nogensinde har mødt, men en prostitueret aktivist, der ejede bloggen 'En luders dagbog,' var pudsigt nok stolt af ordet. Det var omkring 2007. Ved ikke om hun eller bloggen er aktiv længere. Redigeret 16. April, 2023 af henlan Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jogge 1496 Skrevet 16. April, 2023 Enig i at vi skal tale pænt. Det er de fleste nok. Men spørgsmålet er vel hvad det vil sige at tale pænt. Nogle vil sige at luder er et dejligt ærligt ord. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AB455 3080 Skrevet 17. April, 2023 En prostitueret kan kalde sig selv luder. En person med rødder i Afrika kan kalde sig selv neger. En handicappet kan kalde sig selv spadser. En overvægtig kan kalde sig selv fed. For alle gælder det dog at det helst skal siges med et glimt i øjet. Når du omtaler andre, så findes der ikke er glimt i øjet der er stort nok til at du kan bruge de ord. At det kan være korrekt undskylder ikke at det er respektløst. 3 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Sexy Flora 299 Skrevet 17. April, 2023 Dejligt med en mand der værdsætter kvinder og kan finde ud at at tale ordentligt om os Det kan være svært at være tilfredsstillende overfor mænd især i bylivet, jeg har selv gået rigtig meget i byen og lige meget hvad jeg gjorde ku jeg risikere at blive svinet til. Gik jeg hjem med en og havde sex, ja så var jeg jo billig. Sagde jeg nej var jeg en narrefisse. Var jeg flink og bare hintede at jeg ikke var interesseret eller direkte sagde nej til en som var lidt for pågående, men gjorde det med et smil. Så blev det ikke forstået og vedkommende ville ikke lade mig være. Blev jeg lidt sur eller hård i tonen og sagde nej jeg gider ikke snakke med dig, gå væk! Ja så blev det forstået, men jeg blev så kaldt en kælling. Så uanset hvad så skal kvinder svines til og jeg synes det er klart en tildens der er blevet værre desværre. 5 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SiaUngQ 907 Skrevet 17. April, 2023 Jeg bliver ikke stødt over ordet - jeg bruger det selv (om mig selv) Men nogle gange skal man lige tænke over hvad man siger, blev spurgt den anden om jeg ikke skulle have navlepiercing - udbryder “Nej, det er jeg for tyk til” hvor hende der spurgte mig så kiggede på sig selv og sagde “er jeg så os for tyk” øehmm nej det er du vel ikke Det jeg reagere på, er når nogle skriver “hvad koster du?” Eller “jeg vil gerne købe dig” så svarer jeg blot at jeg ikke til salg De fatter den sjælendt Men jeg er helt enig i, at man skal snakke ordenligt og respektfuldt om alle - om de er gp, sexkunde, afrikaner eller hermofrodit 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den_glade_amatør 4400 Skrevet 17. April, 2023 SiaUngQ skrev, for 12 minutter siden: blev spurgt den anden om jeg ikke skulle have navlepiercing - udbryder “Nej, det er jeg for tyk til” hvor hende der spurgte mig så kiggede på sig selv og sagde “er jeg så os for tyk” Nu kender jeg selvfølgelig ikke konteksten, men jeg tillader mig lige at dele et par overvejelser. Hvis hende, der spurgte, sagde det med et glimt i øjet, så helt fint. Hvis hun sagde det med nedslået stemme, så er det et godt eksempel på den krænkelsesparathed, som desværre findes i rigt mål efterhånden. Du har jo alene tænkt på, hvad du selv ville synes om en navlepiercing, men det bliver straks oversat til, at dit udsagn er generelt. Om det er det eller ej, ved jeg ikke, det tror jeg ikke, men hende der spurgte tillader sig den tolkning på dine vegne og føler sig krænket af det. Hvorfor påtage sig denne frivillige offermentalitet, det er da unødvendigt? Naturligvis skal vi tale pænt til hinanden, men vi må altså heller ikke drukne i hensynsbetændelse. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pianistinden 3112 Skrevet 17. April, 2023 Har vi ikke lige haft den? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SiaUngQ 907 Skrevet 17. April, 2023 Den_glade_amatør skrev, for 29 minutter siden: Nu kender jeg selvfølgelig ikke konteksten, men jeg tillader mig lige at dele et par overvejelser. Hvis hende, der spurgte, sagde det med et glimt i øjet, så helt fint. Hvis hun sagde det med nedslået stemme, så er det et godt eksempel på den krænkelsesparathed, som desværre findes i rigt mål efterhånden. Du har jo alene tænkt på, hvad du selv ville synes om en navlepiercing, men det bliver straks oversat til, at dit udsagn er generelt. Om det er det eller ej, ved jeg ikke, det tror jeg ikke, men hende der spurgte tillader sig den tolkning på dine vegne og føler sig krænket af det. Hvorfor påtage sig denne frivillige offermentalitet, det er da unødvendigt? Naturligvis skal vi tale pænt til hinanden, men vi må altså heller ikke drukne i hensynsbetændelse. Hun sagde det ment som “Du er da ikke tyk” så det var i den bedste henseende Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
etspil5moden 402 Skrevet 17. April, 2023 henlan skrev, for 8 timer siden: da glædespiger er nogle af de dejligste mennesker Min tråd var ikke kun ment mod glædespiger, men også mod de kvinder der ikke tager penge for sex. Men ja de er meget åbne mennesker Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
etspil5moden 402 Skrevet 17. April, 2023 Sexy Flora skrev, 1 time siden: Dejligt med en mand der værdsætter kvinder og kan finde ud at at tale ordentligt om os Tak for det men ja min tråd var også ment til dem der ikke tager tager penge for sex. Du er i din gode ret til at sige nej og er ked af det du har oplevet. Men ja dem som jeg har været sammen med er vi blevet enige om hvad der skulle ske, men jeg ville aldrig bruge de ord Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
etspil5moden 402 Skrevet 17. April, 2023 AB455 skrev, for 2 timer siden: En prostitueret kan kalde sig selv luder Hvad dem som er i erhvervet kalder sig selv eller de nævnte grupper skal jeg ikke blande mig i. men min tråd var også ment til de kvinder der bliver kaldt for luder som ikke tager penge for sex er på ingen måder en luder, og at kalde dem det er fuldstændig forrykt. men ja hvad de kalder sig selv det skal jeg jo ikke blande sig i, jeg bruger bare ikke de nævnte ord, hverken om dem der er i erhvervet eller dem som ikke er Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
etspil5moden 402 Skrevet 17. April, 2023 SiaUngQ skrev, 1 time siden: Jeg bliver ikke stødt over ordet - jeg bruger det selv (om mig selv) Altså om du bruger det ord om dig selv kan jeg jo ikke gøre noget ved, det må du jo om kan man sige men man kan ikke bruge ordet om en der ikke er, på ingen måder. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
etspil5moden 402 Skrevet 17. April, 2023 Pianistinden skrev, for 42 minutter siden: Har vi ikke lige haft den? Nu var min tråd nu også ment om dem som ikke tager penge for sex. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Landsbytossen 1575 Skrevet 17. April, 2023 Nej, man kan teknisk set ikke kalde en person der ikke tager penge for sex for en luder, men det gør folk alligevel. Folk siger så meget, når de er vrede eller onde mod hinanden. Længere er den vel ikke, tænker jeg. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
etspil5moden 402 Skrevet 17. April, 2023 Landsbytossen skrev, for 1 minut siden: Nej, man kan teknisk set ikke kalde en person Nej nemlig Landsbytossen skrev, for 1 minut siden: Folk siger så meget, når de er vrede eller onde mod hinanden. Jo det gør man skam, men selvom jeg bliv sur eller vred på et andet menneske bruger jeg ikke de ord. Man kommer ikke langt ved at snakke sådan til eller om folk. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Golle 12 Skrevet 17. April, 2023 (edited) '' Da jeg gik i 9 klasse havde jeg en klassekammerat som ikke var helt rigtig oveni hovedet'' ''Jeg kommer også fra en familie hvor man har opdraget mig til at snakke pænt om andre mennesker.'' Er du ikke lidt dobbeltmoralsk, ja undskyld jeg spørger Andre må ikke tale negativt om andre mennesker, men det må du godt..........Den forstår jeg ikke helt ??? Men ja, jeg er enig i det du skriver Redigeret 17. April, 2023 af Golle Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SiaUngQ 907 Skrevet 17. April, 2023 etspil5moden skrev, 1 time siden: men man kan ikke bruge ordet om en der ikke er, på ingen måder. Helt enig - jeg bruger det hellere ikke om andre i branchen, fordi det ses som et skældsord. Så skal jeg kende dem godt ihvertfald. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pianistinden 3112 Skrevet 17. April, 2023 etspil5moden skrev, for 1 time siden: Nu var min tråd nu også ment om dem som ikke tager penge for sex. Hverken ludere eller ikke ludere vil kaldes for luder af andre end dem som også er luder. Ikke ludere skal vi dog ikke kalde for ludere.....heller ikke selv om det kun er os ludere der kalder hende/ham luder (for der findes både han ludere og hun ludere).... Ikke ludere er ikke ludere og det er kun ludere der må kalde hinanden for luder....MED MINDRE luderen GERNE vil kaldes for luder af sin sex partner.....spørg din luder før din nabo, om hun vil kaldes luder eller nej. Er det rigtig nok forstået? 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
etspil5moden 402 Skrevet 17. April, 2023 Pianistinden skrev, for 2 minutter siden: Hverken ludere eller ikke ludere vil kaldes for luder af andre end dem som også er luder. Ikke ludere skal vi dog ikke kalde for ludere.....heller ikke selv om det kun er os ludere der kalder hende/ham luder (for der findes både han ludere og hun ludere).... Ikke ludere er ikke ludere og det er kun ludere der må kalde hinanden for luder....MED MINDRE luderen GERNE vil kaldes for luder af sin sex partner.....spørg din luder før din nabo, om hun vil kaldes luder eller nej. Er det rigtig nok forstået? Du/ i andre kan da kalde hinanden/ dine kollegaer hvad du vil eller hvad der passer dig/jer, du kan kalde personer/folk lige hvad du lyster. Jeg gør det bare ikke. Jeg fortæller mit syns punkt på tingene. Man kan være enig eller ej. Ved ikke hvordan du tolker min tråd men synes jeg har fortalt mit synspunkt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pianistinden 3112 Skrevet 17. April, 2023 etspil5moden skrev, for 5 minutter siden: Du/ i andre kan da kalde hinanden/ dine kollegaer hvad du vil eller hvad der passer dig/jer, du kan kalde personer/folk lige hvad du lyster. Jeg gør det bare ikke. Jeg fortæller mit syns punkt på tingene. Man kan være enig eller ej. Ved ikke hvordan du tolker min tråd men synes jeg har fortalt mit synspunkt. Det var en joke Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
etspil5moden 402 Skrevet 17. April, 2023 Pianistinden skrev, for 1 minut siden: Det var en joke Det opfangede jeg ikke lige nå men så fniser jeg lige Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mook 1752 Skrevet 17. April, 2023 etspil5moden skrev, for 12 timer siden: jeg hader ordet luder, og det er der som alt andet en grund til. Det hader jeg også. Jeg blev betragtet(kaldt) som en luder siden jeg kom til DK for første gang. Jeg blev betragtet(kaldt) som en prinsesse efter jeg er blevet til en luder. Siden dengang jeg kom til Denmark havde jeg en spinkel krop, et uskyldigt ansigt og noget slidt tøj på(gamle tøj) - og når jeg går alene ud på gaden og i et købscenteret, bliver jeg kigget ned helt ned, til jeg ikke kunne træde mig frem ! Udover det jeg selv havde oplevet, hørte jeg ofte fra mit barn om der blev snakket meget i hans skole om mig - og de kaldte mig for en “luder” Også selvom jeg aldrig aldrig aldrig har opført mig eller tænkt på at være en luder - og aldrig aldrig aldrig har været en luder i Thailand. Nu i dag er min krop blev lidt tyk og ser lidt skrapt ud af ansigtsform - og når jeg går ud alene på gaden, Bio og restauranten, ser folk på mig med jeres venlige øjne og velkomne …. Pga “beklædning” jeg har på. Nu ved jeg lige præcis, hvad folk her i DK er mest foretrukne …….. Men jeg kan desværre nok ikke ændre mig så meget, jeg er stadigvæk den person som jeg altid har været. Jeg vil ikke se som en luder eller en prinsesse i jeres øjne. Mit råd er bedøm ikke en person ved første blik. Alle vil blive behandlet med respekt… 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Signor Cuoco 1876 Skrevet 17. April, 2023 Mook skrev, for 2 timer siden: Det hader jeg også. Jeg blev betragtet(kaldt) som en luder siden jeg kom til DK for første gang. Jeg blev betragtet(kaldt) som en prinsesse efter jeg er blevet til en luder. Siden dengang jeg kom til Denmark havde jeg en spinkel krop, et uskyldigt ansigt og noget slidt tøj på(gamle tøj) - og når jeg går alene ud på gaden og i et købscenteret, bliver jeg kigget ned helt ned, til jeg ikke kunne træde mig frem ! Udover det jeg selv havde oplevet, hørte jeg ofte fra mit barn om der blev snakket meget i hans skole om mig - og de kaldte mig for en “luder” Også selvom jeg aldrig aldrig aldrig har opført mig eller tænkt på at være en luder - og aldrig aldrig aldrig har været en luder i Thailand. Nu i dag er min krop blev lidt tyk og ser lidt skrapt ud af ansigtsform - og når jeg går ud alene på gaden, Bio og restauranten, ser folk på mig med jeres venlige øjne og velkomne …. Pga “beklædning” jeg har på. Nu ved jeg lige præcis, hvad folk her i DK er mest foretrukne …….. Men jeg kan desværre nok ikke ændre mig så meget, jeg er stadigvæk den person som jeg altid har været. Jeg vil ikke se som en luder eller en prinsesse i jeres øjne. Mit råd er bedøm ikke en person ved første blik. Alle vil blive behandlet med respekt… Stærkt af dig at du kan skrive så roligt, klogt, velafbalanceret, ja næsten tilgivende, om at være en ung thaipige i Danmark. Men det gør mig ked af det at læse, hvordan danskerne har kigget ned på dig og talt sådan til dit barn i skolen, da I lige var kommet hertil og i årene frem. Det er tarveligt, dumt, småligt, stupidt og også ondt. Der er også et stort element af jalousi i deres adfærd, fordi du er så smuk. Jeg kan kun undskylde på disse danskeres vegne. Mere personligt. Vi er mange, der respekterer dig og holder af dig - og jeg er en af dem. Hermed bekræftet igen igen Og nej, du i alt fald ikke er "lidt tyk" nu. Her synes jeg godt, at jeg kan tillade mig at udtale mig som ekspert. Som jeg skrev i min anmeldelse for nylig, er du en meget smuk, begavet og udtryksfuld kvinde. Du er dig selv, og tak for det. Unik. For at være helt præcis. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Signor Cuoco 1876 Skrevet 17. April, 2023 Signor Cuoco skrev, Lige nu: Stærkt af dig at du kan skrive så roligt, klogt, velafbalanceret, ja næsten tilgivende, om at være en ung thaipige i Danmark. Men det gør mig ked af det at læse, hvordan danskerne har kigget ned på dig og talt sådan til dit barn i skolen, da I lige var kommet hertil og i årene frem. Det er tarveligt, dumt, småligt, stupidt og også ondt. Der er også et stort element af jalousi i deres adfærd, fordi du er så smuk. Jeg kan kun undskylde på disse danskeres vegne. Mere personligt. Vi er mange, der respekterer dig og holder af dig - og jeg er en af dem. Hermed bekræftet igen igen Og nej, du i alt fald ikke er "lidt tyk" nu. Her synes jeg godt, at jeg kan tillade mig at udtale mig som ekspert. Som jeg skrev i min anmeldelse for nylig, er du en meget smuk, begavet og udtryksfuld kvinde. Du er dig selv, og tak for det. Unik. For at være helt præcis. Jeg glemte helt at sig tak igen til trådstarter "etspil5moden" for et meget relevant og vigtigt skriv. Venlig hilsen Signor 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg