yrghh 1593 Skrevet 30. Marts, 2023 Så.. Nu sætter jeg måske røven i klaskehøjde, men jeg bliver nødt til lige at spytte lidt galde ud. Jeg tror ikke, det er noget nyt, men måske grundet min egen øgede aktivitet her på EG, har jeg lagt mærke til nogle de ord, mine ærede logebrødre bruger i deres omtale af vor allesammens yndlingshobby. Har nogen prøvet hende? Jeg bryder mig virkelig ikke om det ordvalg. Det er et menneske, du har med at gøre. Hun sælger en vare, som du er villig til at betale for. HUN er ikke en forlystelse, som skal prøves, så måden at formulere spørgsmålet er enormt nedladende. Der er nok ikke mange, der tænker over det, og de få der gør, vil mene, det er under bagatelgrænsen, men samtidig siger det noget om det menneskesyn, man har. Hun har selv valgt at sælge sex, så må hun også levere varen Prøv lige at vende den om. Sex er en intim aktivitet mellem to (eller flere) parter. Pigen er ikke en robot, som kan gentage samme rutine igen og igen uanset hvordan gæsten ser ud og opfører sig og med samme resultat hver gang. Vi, der gæster pigerne, snakker meget om kemi, men det virker som om, at de færreste tænker over, at det går begge veje. Hvis du besøger en pige med indstillingen om, at hun er et hul, som skal prøves, så er det nok langt fra de fleste piger, som kan levere varen. Hun virkede som om, hun bare ville have det overstået Lidt i samme tråd, så er det mennesker vi har med at gøre. Alle kan have en dårlig dag eller have stress over andre ting. Uanset om det er en frisør, en fysioterapeut, en automekaniker eller en kasseassistent i supermarkedet, så kan der være dage, hvor man ikke lige er i humør til at vise det helt store overskud - og der kan være kunder, som bestemt ikke appellerer til det. Mange piger (ikke alle) er måske i branchen fordi de nyder sex. Men det betyder jo ikke, at de ubetinget kan nyde sex med alle. Kemi er en uforudselig størrelse, som enten er der eller ikke er der, men respekt i tale og handling er noget vi selv kan bidrage med. Og ligesom alle andre mennesker, så yder man bedre på jobbet, når man bliver behandlet godt. Har du andre eksempler på nedladende/respektløs ordvalg? Har du tanker om eller ideer til hvordan vi kan kommunikere bedre? Synes du bare at pigerne er ludere, der skal kneppes og være glade for dine penge? 16 8 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Signor Cuoco 1878 Skrevet 30. Marts, 2023 Jeg er 100% enig. Tak fordi du skriver så velafbalanceret. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
rupsaz 208 Skrevet 30. Marts, 2023 Jeg anså mig selv som en rimelig anstændig fyr, som egentlig altid har lært at tale pænt og ordentligt om mennesker. Men jeg må indse, at jeg de sidste par dage har læst og lært noget her på siden om hvordan formuleringer kan virke helt anderledes end man har tænkt det. Ikke af ond vilje, men af dum ignorance - som sådan set er lige så slemt. Jeg vil tænke over det fremadrettet. Helt enig og tak for lige at prikke til os for at huske os på det. 8 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest hrolandj Skrevet 30. Marts, 2023 yrghh skrev, for 34 minutter siden: Har nogen prøvet hende? Jeg bryder mig virkelig ikke om det ordvalg. Det er et menneske, du har med at gøre. Hun sælger en vare, som du er villig til at betale for. HUN er ikke en forlystelse, som skal prøves, så måden at formulere spørgsmålet er enormt nedladende. Der er nok ikke mange, der tænker over det, og de få der gør, vil mene, det er under bagatelgrænsen, men samtidig siger det noget om det menneskesyn, man har. Nu er det jo netop en "forlystelse-service" hun sælger. Hvordan ville du selv formulere samme spørgsmål? yrghh skrev, for 34 minutter siden: Hun har selv valgt at sælge sex, så må hun også levere varen Prøv lige at vende den om. Sex er en intim aktivitet mellem to (eller flere) parter. Pigen er ikke en robot, som kan gentage samme rutine igen og igen uanset hvordan gæsten ser ud og opfører sig og med samme resultat hver gang. Gælder det samme også for en doktor, der måske ikke lige har den bedste dag og ikke rigtigt gider pille ved en patients bylder dén dag? Eller en sygeplejerske i samme situation? En af de ting, der gør forskellen mellem god eller dårlig til et job som glædespige er, er netop evnen til at få enhver mand til at føle sig som "supertyr" i den stund han har betalt for. Der bør ikke være "dårlige dage" og "gode dage", men en gennemgående tilgang til jobbet. Ellers har man altså valgt det forkerte job. yrghh skrev, for 39 minutter siden: Hun virkede som om, hun bare ville have det overstået Lidt i samme tråd, så er det mennesker vi har med at gøre. Alle kan have en dårlig dag eller have stress over andre ting. Uanset om det er en frisør, en fysioterapeut, en automekaniker eller en kasseassistent i supermarkedet, så kan der være dage, hvor man ikke lige er i humør til at vise det helt store overskud - og der kan være kunder, som bestemt ikke appellerer til det. Jeg har eksempelvis været kasseassistent i Føtex, i Fakta (da det hed dét) og Netto, og selv på en regnvåd november-mandag, hvor kæresten slår op på SMS klokken 7 om morgenen (true story) skal man kunne smile til sine kunder og behandle dem med det høje niveau af kundeservice, som chefen forventer, også selvom de for 6. gang i den uge spørger, hvorfor de ikke kan forhandle lidt på prisen af en ost eller skal have forklaret, at den vare de har lagt på båndet er økologiske æg i en ti-pak, mens dem, der er på tilbud er skrabe-æg i en 8-pak, som står lige ved siden af. Uanset hvad skal man "glemme sig selv" i den situation - både for kundens skyld, men også for chefen og sin egen skyld. Uanset, hvilken branche man vælger at arbejde i, så er der pro og con ved det. Hvis en glædespige ønsker gode anmeldelser så er det vigtigt, at hun ser sin forretning som netop dét; en forretning, og yder den kundeservice, der er nødvendig for at have en succesfuld forretning. Gør hun ikke dét vil hun - lige som enhver anden forretning - få dårlige anmeldelser. At man til enhver tid skal behandle andre mennesker med respekt uanset om de er glædespige, kunde, uden for stående eller kasseassistent i Meny er en helt anden sag - når man står ansigt til ansigt med dem og når man omtaler dem, men en dårlig forretning er en dårlig forretning og en anmeldelse er til for at potentielle kunder kan se forskellen på en god og en dårlig forretning. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
yrghh 1593 Skrevet 30. Marts, 2023 (edited) hrolandj skrev, for 18 minutter siden: yrghh skrev, 1 time siden: Har nogen prøvet hende? Nu er det jo netop en "forlystelse-service" hun sælger. Hvordan ville du selv formulere samme spørgsmål? "Har nogen besøgt denne smukke kvinde?" hrolandj skrev, for 18 minutter siden: yrghh skrev, 1 time siden: Hun har selv valgt at sælge sex, så må hun også levere varen Gælder det samme også for en doktor, der måske ikke lige har den bedste dag og ikke rigtigt gider pille ved en patients bylder dén dag? Eller en sygeplejerske i samme situation? Nej. Doktoren og sygeplejersken har ikke valgt at sælge sex. hrolandj skrev, for 18 minutter siden: yrghh skrev, 1 time siden: Hun virkede som om, hun bare ville have det overstået Jeg har eksempelvis været kasseassistent i Føtex, i Fakta (da det hed dét) og Netto, og selv på en regnvåd november-mandag, hvor kæresten slår op på SMS klokken 7 om morgenen (true story) skal man kunne smile til sine kunder og behandle dem med det høje niveau af kundeservice, som chefen forventer, også selvom de for 6. gang i den uge spørger, hvorfor de ikke kan forhandle lidt på prisen af en ost eller skal have forklaret, at den vare de har lagt på båndet er økologiske æg i en ti-pak, mens dem, der er på tilbud er skrabe-æg i en 8-pak, som står lige ved siden af. Sidestiller du opgaven med at give en mand udløsning med at sætte et falsk smil på, når man sidder ved en kasse i supermarkedet? Jeg ved godt, at jeg selv lavede parallellen, men det var udfra at forstå evt manglende personligt overskud. Og ærligt talt, ville du ikke også dengang have udført arbejdet med en minimum acceptabel indsats med ønsket om at kunden kom hurtigt videre? Redigeret 30. Marts, 2023 af yrghh 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bogormen 105 Skrevet 30. Marts, 2023 Du har nogen gode punkter. Og jeg må indrømme at jeg også har bidt mærke i udtrykket med 'prøve'. Og har fået et lille twitch i mundvigen når jeg læser det. Men jeg har ikke bemærket at det er blevt brugt decideret nedladende. Men at bruge ordet besøgt vil helt klart være pænere. Mht. de 2 sidste punkter, så har pigerne det samme valg som os. Nemlig at sige nej tak, hvis der ikke er nogen kemi, eller hun er uoplagt. Før hun tager imod pengene, så bør hun have følt efter. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Eva Nadine 4842 Skrevet 30. Marts, 2023 (edited) Jeg synes - i de fleste tilfælde, men ikke alle! - at det handler mest om bare lige at tænke over ordvalget. Det er mit indtryk at mange mænd skriver mere stodder-og-skurvogns-agtigt her end de taler til os i virkeligheden. Så måske man bare skal vende det i sin knold som i "hvordan ville jeg skrive hvis jeg skrev det til hende OG til alle Grønspættespejderne på Eroguide?" Måske skal man "bruge omtanke med et gran salt" i stedet for at læserne skal "tage mødding-formuleringerne med et gran salt". Men det er da helt sikkert sådan at nogle mænd tænder på at fornedre kvinder lidt og kan være frustrerede over at der ingen andre steder er tolerance til den form for formuleringer. Her kan de gå amok - og behøver slet ikke censurere sig selv. Så her kan man jo - også hvis man bare UBEVIDST egentlig synes kællinge-kød bare kan skrives og tales om som man vil, få frit slaw. Så længe ingen opponerer eller stiller spørgsmålstegn ved hensigten, så er der jo nok sjældent nogen Eroguide Kødbørs-skribenter, der nogensinde bremser op og tænker "er det her noget der ligger dybere i mig, og er det den ulv jeg ønsker at fodre?". https://en.wikipedia.org/wiki/Two_Wolves Jeg spørger ofte folk der kommer forbi til en Lingam massage (som er den eneste adgangsportal til mit selskab) hvordan de kom på idéen. Mange af dem siger "Jamen det lød spændende (/frækt/lækkert/osv.) så det vil jeg bare gerne prøve". Hvis de havde sagt "Du har lækre patter så dig vil jeg gerne prøve" var de blevet bedt om at tage skoene på igen og få deres penge tilbage hvis de allerede havde betalt på det tidspunkt. Det kan godt være at de TÆNKER det sidste. Det skal jeg ikke kunne sige. Men det der i mine anmeldelser i en kommentar til en anden mands tur på briksen der kommer tættest på, er følgende som jeg synes er HELT fint formuleret og slet ikke er skrevet til mig men til de mænd der læser det som overvejer at "prøve DET" og ikke "prøve MIG". Ham der skrev det er jeg ret vild med (omend ikke pga. dén replik ), og jeg ved han ikke er nær så stodder-agtig som det måske lader til i hans indlæg. "...en wanker massage kan være meget , men hun kan sit kram..... og skader hellere ikke hun har en ordentlig kokos nødder man kan kigge på. Skal helt klart besøge hende igen." Læg særligt mærke til at han skriver ikke "prøve hende igen" men "besøge hende igen". Det er måske det tætteste på en "kødbørs-anmeldelse" jeg har. Jeg tror egentlig ikke jeg har haft nogen efterlysninger... men det ville jo så være nogen der endnu ikke har mødt mig, og for dem er jeg måske "en af trunterne på Kødbørsen". Det kan jeg jo i sagens natur ikke vide. En af mine anmeldelser gik der VIRKELIG kødbørs i - det endte med at folk bød ind med hvor mange Franske Hotdogs det svarede til at man kunne købe for de samme penge som et besøg hos mig kostede. Det syntes jeg egentlig bare var morsomt... men jeg er heller ikke så stramtantet eller stramtandet. Jeg kan som regel godt læse mellem linierne om det mest handler om at der er gået "Hulemands-hjerne" i den når folk skriver. Sommetider ER det altså kærligt ment. Sommetider er det SLET ikke. Så selvom jeg er bredrøvetskuldret og overskuds-agtigt mht. hvad og hvordan folk skriver om MIG, så kan jeg kan sagtens sætte mig ind i at andre kvinder - og mænd! - kan have det meget anderledes. Derfor kan jeg godt finde på at stikke hovedet op over græsset på andres vegne som måske ikke er lige så tykke i skjoldet som jeg. De få gange jeg har reageret på et eller andet jeg synes har været langt over stregen er det indtil videre kun sket EEN gang at Eroguide har skredet ind. Der fik jeg en advarsel og en reprimande og mit (og mange andres) indlæg blev slettet. Det resulterede i en hel tråd for sig selv som man kan finde her: Der er også eksempler på sexarbejdende kvinder der helt er på hold med dem der skriver kødbørs-agtigt og er i deres ringhjørne. Så alt i alt kan vi jo bare konstatere at både kvinder og mænd, sexarbejdere og sexkøbere ganske enkelt bare tolker de skrevne ord på EG forskelligt og har forskellige grænser. Det er jo suverænt Eroguide.dk's regelsæt og deres tanker og grænser der gælder. Det er i sidste ende lidt ligegyldigt hvad vi som brugere synes og mener... men derfor kan vi jo godt debattere det. Håbet er jo lysegrønt Kærligst, Eva Redigeret 30. Marts, 2023 af Eva Nadine 4 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest hrolandj Skrevet 30. Marts, 2023 yrghh skrev, for 20 minutter siden: "Har nogen besøgt denne smukke kvinde?" Absolut at foretrække, men det andet er sådan set også rigtigt - man "prøver" noget. yrghh skrev, for 21 minutter siden: Nej. Doktoren og sygeplejersken har ikke valgt at sælge sex. Der er ingen forskel. Sexbrancherne er ikke anderledes end andre brancher, når det handler om selve forretningen. yrghh skrev, for 21 minutter siden: Sidestiller du opgaven med at give en mand udløsning med at sætte et falsk smil på, når man sidder ved en kasse i supermarkedet? Jeg ved godt, at jeg selv lavede parallellen, men det var udfra at forstå evt manglende personligt overskud. Og ærligt talt, ville du ikke også dengang have udført arbejdet med en minimum acceptabel indsats med ønsket om at kunden kom hurtigt videre? Ja, det gør Jeg så længe vi snakker om forretningen bag det hele. Der er ikke forskel på respekt for det ene eller det andet eller den opførsel man skal have for at opnå succes. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
yrghh 1593 Skrevet 30. Marts, 2023 hrolandj skrev, for 2 minutter siden: Der er ingen forskel. Sexbrancherne er ikke anderledes end andre brancher, når det handler om selve forretningen. Men når man er ude i at betragte det som en ren forretning, så afspejler det netop den kynisme, som jeg finder forkert og som er en del af grundlaget for opslaget. Min pointe er netop, at det ikke bare er en forretning, men at der rent faktisk er et andet menneske, som yder en service, du ikke bare kan købe i Netto eller gå til lægen og få. 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest hrolandj Skrevet 30. Marts, 2023 yrghh skrev, for 2 minutter siden: Men når man er ude i at betragte det som en ren forretning, så afspejler det netop den kynisme, som jeg finder forkert og som er en del af grundlaget for opslaget. Min pointe er netop, at det ikke bare er en forretning, men at der rent faktisk er et andet menneske, som yder en service, du ikke bare kan købe i Netto eller gå til lægen og få. Såååå.... en kasseassistent er ikke et andet menneske?! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
yrghh 1593 Skrevet 30. Marts, 2023 hrolandj skrev, Lige nu: Såååå.... en kasseassistent er ikke et andet menneske?! Det var dog en mærkværdig konklusion. Du argumenterer på samme måde som min ekskone. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Eva Nadine 4842 Skrevet 30. Marts, 2023 hrolandj skrev, for 5 minutter siden: Såååå.... en kasseassistent er ikke et andet menneske?! Der er sguda ingen der skriver efterlysninger eller anmeldelser af en kasseassistent 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
yrghh 1593 Skrevet 30. Marts, 2023 Eva Nadine skrev, for 8 minutter siden: Der er sguda ingen der skriver efterlysninger eller anmeldelser af en kasseassistent Men det lyder som en sjov forretningside.. Benedikte i Netto * * * * "Hun fandt den rigtige vodka i skabet allerede i andet forsøg, og hun ønskede mig en god dag inden jeg gik. Hendes smil virkede dog ikke helt ægte, så hun får kun 4/5 stjerner. Jeg kan dog klart anbefale at prøve Benedikte og jeg regner med et genbesøg (når flasken er tom)" 3 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Eva Nadine 4842 Skrevet 30. Marts, 2023 Eva Nadine skrev, for 11 minutter siden: Der er sguda ingen der skriver efterlysninger eller anmeldelser af en kasseassistent Men måske det var på tide? En af mine lokale kiosker der har pakke-hentnings service er ejet af en mand der ikke har den allermest kundevenlige attitude og som jeg vil vurdere har et slemt liv, og han lader det gå ud over de fleste af de kunder der kommer i kiosken. Han gider ikke udlevere pakker i hele kioskens åbningstid. Så han sender dræber-blikke til folk der kommer tæt på lukketid efter en pakke han skal hente ude bagved. Man får en længere opsang, som ender med at hvis man ellers opfører sig ordentligt en anden gang så kan man måske få lov til at få den udleveret hvis den ligger lige i øjenhøjde i bagbutikken. Han spurgte mig forrige gang jeg var der - tre minutter efter end pakkehenter-tid (ja det er min fejl. Jeg synes det er ufedt når folk kommer for tidligt) om jeg ville skrive en anmeldelse AF HAM på Google. Jeg svarede - dog først EFTER jeg havde fået pakken! - at det var jeg ikke sikker på han ønskede sig. Men jeg ville gerne skrive at jeg fik udleveret pakken 3 minutter senere end han ellers tillod... men at så ville folk jo begynde at komme senere baseret på anmeldelsen. Han studsede lidt... og måske faldt ti-øren EFTER jeg forlod butikken. Næste gang jeg kom efter en pakke - til tiden - da spurgte han om hvorfor jeg ikke havde skrevet anmeldelsen. Jaøehm... så fanger man en lille hvid løgn fra inderlommen for ikke at bidrage til at mandens formodentlig i forvejen lorte-liv som kioskejer (når han måske hellere vil være pilot eller raketforsker men altså desværre nu er kiosk-ejer) ikke får en endnu dårligere dag baseret på hvad jeg skriver som er ærligt. Også i den censurerede version. Google anmeldelse af: "Kiosken på Tæt-på-mig-vej": Manden i kiosken virker som en ulykkelig mand. Han opfører sig som en klaphat overfor de fleste kunder hver gang jeg er forbi. Der er ofte tomme hylder i butikken, og man kan kun få lov at købe TRE pakker cigaretter ad gangen hvis man køber et mærke der ikke sælges så mange af. Jeg hader at handle dér. Men sommetider er det desværre den eneste mulighed jeg har når jeg vælger pakke-kiosk. Jeg får sommetider lov til at hente en pakke senere end der står, men vær opmærksom på at pakke-service lukker EN TIME før kioskens lukketid. Så vær forberedt på at han skal bestikkes hvis han er i dårligt humør. Jeg kommer (desværre) igen. Mvh. Eva 1 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest hrolandj Skrevet 30. Marts, 2023 yrghh skrev, for 36 minutter siden: Det var dog en mærkværdig konklusion. Du argumenterer på samme måde som min ekskone. Bare for lige at holde styr på, hvad du rent faktisk skrev: yrghh skrev, for 41 minutter siden: Men når man er ude i at betragte det som en ren forretning, så afspejler det netop den kynisme, som jeg finder forkert og som er en del af grundlaget for opslaget. Min pointe er netop, at det ikke bare er en forretning, men at der rent faktisk er et andet menneske, som yder en service, du ikke bare kan købe i Netto eller gå til lægen og få. Når du skriver sådan må det jo nødvendigvis betyde, at du mener at glædespiger er mennesker, der yder en service (og vi snakker jo om alt andet end selve sex'en - vores emne er jo netop kemien og at behandle hinanden med respekt) og hvis det ikke kan sammenlignes med kasseassistenter, så må man jo gå ud fra, at du ikke mener, at kasseassistenter er mennesker, der arbejder i en forretning. Der er også en grund til, at der var spørgsmålstegn (??) efter sætningen. Det var ikke en konklusion eller et angreb, men et spørgsmål. En glædespige kører en forretning og enhver forretning fungerer på samme måde. Hvis ikke det var en forretning så ville der ikke være penge involveret. Problemet er ikke, at Jeg er "kynisk", men at du ikke kan se, at prostitution er en helt almindelig forretning, som drives på samme vilkår som alle andre forretninger og virksomheder fordi den involverer sex, som du finder som noget personligt og intimt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
gågladibad 70 Skrevet 30. Marts, 2023 yrghh skrev, for 2 timer siden: Så.. Nu sætter jeg måske røven i klaskehøjde, men jeg bliver nødt til lige at spytte lidt galde ud. Jeg tror ikke, det er noget nyt, men måske grundet min egen øgede aktivitet her på EG, har jeg lagt mærke til nogle de ord, mine ærede logebrødre bruger i deres omtale af vor allesammens yndlingshobby. Har nogen prøvet hende? Jeg bryder mig virkelig ikke om det ordvalg. Det er et menneske, du har med at gøre. Hun sælger en vare, som du er villig til at betale for. HUN er ikke en forlystelse, som skal prøves, så måden at formulere spørgsmålet er enormt nedladende. Der er nok ikke mange, der tænker over det, og de få der gør, vil mene, det er under bagatelgrænsen, men samtidig siger det noget om det menneskesyn, man har. Hun har selv valgt at sælge sex, så må hun også levere varen Prøv lige at vende den om. Sex er en intim aktivitet mellem to (eller flere) parter. Pigen er ikke en robot, som kan gentage samme rutine igen og igen uanset hvordan gæsten ser ud og opfører sig og med samme resultat hver gang. Vi, der gæster pigerne, snakker meget om kemi, men det virker som om, at de færreste tænker over, at det går begge veje. Hvis du besøger en pige med indstillingen om, at hun er et hul, som skal prøves, så er det nok langt fra de fleste piger, som kan levere varen. Hun virkede som om, hun bare ville have det overstået Lidt i samme tråd, så er det mennesker vi har med at gøre. Alle kan have en dårlig dag eller have stress over andre ting. Uanset om det er en frisør, en fysioterapeut, en automekaniker eller en kasseassistent i supermarkedet, så kan der være dage, hvor man ikke lige er i humør til at vise det helt store overskud - og der kan være kunder, som bestemt ikke appellerer til det. Mange piger (ikke alle) er måske i branchen fordi de nyder sex. Men det betyder jo ikke, at de ubetinget kan nyde sex med alle. Kemi er en uforudselig størrelse, som enten er der eller ikke er der, men respekt i tale og handling er noget vi selv kan bidrage med. Og ligesom alle andre mennesker, så yder man bedre på jobbet, når man bliver behandlet godt. Har du andre eksempler på nedladende/respektløs ordvalg? Har du tanker om eller ideer til hvordan vi kan kommunikere bedre? Synes du bare at pigerne er ludere, der skal kneppes og være glade for dine penge? Godt skrevet jeg har tit tænkt det samme det er altid pigens skyld… nej det er det nemlig ikke 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
yrghh 1593 Skrevet 30. Marts, 2023 hrolandj skrev, for 7 minutter siden: Problemet er ikke, at Jeg er "kynisk", men at du ikke kan se, at prostitution er en helt almindelig forretning, som drives på samme vilkår som alle andre forretninger og virksomheder fordi den involverer sex, som du finder som noget personligt og intimt. Problemet er, at jeg GODT kan skelne mellem FORSKELLIGE typer forretning. Selvfølgelig er der et forretningsaspekt ved prostitution. Det er der ingen, der vil nægte, men der er forskel på at drive en kiosk, være ansat i et supermarked, projektleder på et reklamebureau, direktør for en shippingvirksomhed og at være selvstændig indenfor sexindustrien. I det hele taget fungerer oplevelsesindustrien under andre vilkår end service, dagligvarer, sundhed osv. og at sidestille en selvstændig glædespige med alle andre forretninger og virksomheder er som at sammenligne tomater med æbler (fordi en tomat teknisk set er en frugt). Bottomline. Ja. Prostitution er en forretning Pigen man møder er et menneske - ikke en forretning Jeg appellerer til at man anerkender mennesket, som yder en speciel service, og ikke ser det som ren business, hvor hun er en ting der skal prøves, og at vi som gæster selv tager ansvar for at det bliver en god oplevelse. 4 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest hrolandj Skrevet 30. Marts, 2023 yrghh skrev, for 9 minutter siden: Jeg appellerer til at man anerkender mennesket, som yder en speciel service, og ikke ser det som ren business, hvor hun er en ting der skal prøves, og at vi som gæster selv tager ansvar for at det bliver en god oplevelse. Hvis du anerkender at man skal opføre sig på samme måde overfor kasseassistenten i Netto så er vi enige for dét vil gøre det til en universel ting, at man skal udvise respekt for andre. Der, hvor vi er uenige er, at sexbrancherne skulle være anderledes bare fordi det handler om sex... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest SweetMilf6630 Skrevet 30. Marts, 2023 Tak for opråb. Læner mig endnu engang op af Eva N da vi tænker ens om mange ting. Og da hun har skrevet det så fint er der ingen grund til jeg gentager. Men en lidt anden vinkel på det er: Nogen kunder ikke alle GFE eller ej. Har i situationen kke lyst til at tænke på det som en forretning. Når pengene først er overleveret skal vi helst lade som om det aldrig er sket og vi havde sex som om vi var mødtes i en helt anden sammenhæng. Har sågar læst nogen det skrev “det er turn off, hvis glidecreme, køkkenrulle mm står synligt fremme.” Jeg kunne jo så bilde mig ind at det er fordi der er mindst to typer af mænd og dem som tillader sig at skrive de nævnte sætninger og værre, ikke har brug for illusionen og sagtens kan accepterer at kvindens arbejdsplads er indrettet med det udstyr der nu er brug for. Og modsat at dem som virkelig går op i illusionen om, at de er den eneste som har sex med hende, aldrig ville tale nedsættende herinde. Saglig kritik men aldrig nedsættende. Men tror desværre ikke engang det hænger sådan sammen. Det er for nemt at gemme sig bag en skærm om skrive som man lyster. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
yrghh 1593 Skrevet 30. Marts, 2023 hrolandj skrev, for 6 minutter siden: Hvis du anerkender at man skal opføre sig på samme måde overfor kasseassistenten i Netto så er vi enige for dét vil gøre det til en universel ting, at man skal udvise respekt for andre. Der, hvor vi er uenige er, at sexbrancherne skulle være anderledes bare fordi det handler om sex... Jeg anerkender at man selvfølgelig opfører sig pænt og respektfuldt overfor andre mennesker - inklusive kasseassistenten i Netto og glædespigen, som man besøger. Det har på intet tidspunkt været til diskussion. Jeg anerkender ikke generaliseringen af "sexbrancherne" og jeg mener heller ikke at alle brancher indenfor sexindustrien er "anderledes bare fordi det handler om sex" Jeg vil kun forholde mig til mit oprindelige budskab: at en glædespige bør ses og mødes som et menneske - ikke en vare. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest henlan Skrevet 30. Marts, 2023 (edited) En af årsagerne til at jeg har besøgt min lokale glædespige 11-12 gange det sidste halve år er, at jeg holder af hende som menneske, hendes væsen. Så meget at jeg bruger 4000 kr. på projektet hver gang. Forhåbentligt bliver ingen mennesker, heller ikke gp'er, betragtet som en vare, og forhåbentligt betragter min gp ikke udelukkende mig som en nyttig indtægtskilde, der skal malkes mest muligt for penge hver gang. Redigeret 30. Marts, 2023 af henlan Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest hrolandj Skrevet 30. Marts, 2023 yrghh skrev, for 34 minutter siden: Jeg vil kun forholde mig til mit oprindelige budskab: at en glædespige bør ses og mødes som et menneske - ikke en vare. Selvfølgelig skal hun mødes som menneske, men hun skal samtidigt huske på, at hun sælger en serviceydelse, som er dét kunden betaler for. En professionel opførsel og professionel tilgang til hver eneste kunde er grundlaget for, at hun får gode anmeldelser. Den serviceydelse, som omtales i anmeldelser ér faktisk noget man prøver. Det er en oplevelse, ikke et objekt, så derfor er "har nogen prøvet hende her" ganske legitimt fordi hendes serviceydelse ér en oplevelse, der skal prøves. Vi bliver nok aldrig enige og Jeg vil forlade debatten her. Agree to disagree, og det har alligevel ingen real-world effect for Jeg er ikke forbruger af disse services og Jeg insisterer på, at behandle alle mennesker med den respekt mennesker fortjener gennem deres egen opførsel. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 30. Marts, 2023 yrghh skrev, for 3 timer siden: Har nogen prøvet hende Jeg har hadet det udtryk i årevis. Det er så nedladende, og gør personen til en ting. Der har været nogle tråde gennem årene hvor forskellige forsøgte at luge udtrykket ud, men forgæves. Der er virkelig meget "brunt værtshus sprog" på EG. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17609 Skrevet 30. Marts, 2023 Sådan blir det nemt når man snakker forbi hinanden. @hrolandj fokuserer på forretningen i mødet mellem mennesker, og @yrghh fokuserer på mødet mellem mennesker i forretningen. I vil aldrig kunne blive enige, eller en gang forstå hinanden. Jeg læner op mod yrgh, og husker de her debatter helt siden Venuslogen. Jeg blev bl.a. uvenner med Christel (håber hun har det godt) fordi jeg ikke gik med til at der ikke er nogen forskel mellem vaskemaskiner og arbejdende piger. Enten gør de arbejdet som forventet, eller så gør det det ikke. Mente hun; mente ikke jeg. Jeg mener stadig der er forskel, en stor forskel, mellem sexkøb og andre køb. Jeg tror måske at @hrolandj har et mere kyniskt forhold til det hele, grundet hans mange år og erfaring indenfor pornoindustrien. Undskyld Roland, det er kun et gæt. Imens mange af os - mig selv inklusive - har et "amatørmæssigt" forhold til kvinder og sex, hvor sex er noget af det mest vanvittige og mest fantastiske man kan opleve i nærkontakt med et andet menneske. Mad er også vigtigt her i livet - men helt ærligt laver jeg bedre mad selv her hjemme end hvad de fleste restauranter kan præstere. Jag laver dog ikke bedre sex. Sex, når det er som bedst, er at passere en bunke fysiske og mentale zoner - helt op til den der dimension som man egentlig ikke kan forklare. Den dimension som gør at kroppen og sjælen sammen grænser til det evige og til døden. Der hvor man ikke kan gå alene. Mad, når den er som bedst, er god. Jeg er helt klar over at der findes piger som ikke gør noget mere af det end forretning. Jeg har mødt nogle få. Men der er også mange som sammen med mig laborerer frem noget som får forretningsdelen at blive omtrent lige så interessant som det at tage skoene af når man kommer ind. Herinde findes mænd som ikke for alt smør i Småland (værsgo naboer, der fik i et gammelt fint svenskt udtryk gratis), vil tilerkende mødet med pigen noget andet end forretning og forløsning. Og som skriver med det udgangspunkt. Og så findes her mænd som har problemer med sin respekt for kvinder - egentlig nok mest problemer med sit behov af disse vaginadyr - og som skriver med det udgangspunkt. Og så findes der yrrgh, mig og mange andre som finder det helt irrelevant at sammenligne prostitution med andre forretninger. Og som prøver at opretholde respekten for det andet menneske vi har mødt - selv om mødet nogen gang imellem var mindre heldigt. Det gør hende stadig hverken til en vaskemaskine eller til en kassedame. Hvis der er noget jeg "prøver" når jeg går på besøg, så er det mig selv i forhold til endnu et andet menneske - i en meget særpræget situation. Den eneste situation som jeg stadig ikke er træt af at prøve mig i, på trods af et evighedslangt liv efterhånden. 5 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg