Hop til indhold

Rabat/Gebyr efter aflysning med kort varsel

Featured Replies

Skrevet

Jeg ville synes det var pænt træls og useriøst med et afbud i sidste øjeblik. Som udgangspunkt ville jeg nok ikke komme igen. Men.. hvis der var en plausibel forklaring og tilbød 15 min ekstra næste gang eller lign., så  kunne det nok lokke mig til igen.

Og fordi der er kunder der ikke dukker op til deres reserverede bord på restauranten, gør det jo ikke restauranten i sin ret til at afsætte bordet til anden side, når nogen har reserverer et bord - så kommer de i hvert fald næppe igen.

Skrevet
Mr Black skrev, for 18 minutter siden:

Der er ikke nemt at være erhvervsdrivende, men det må jo trods alt kunne betale sig siden i gider ? :D

For mig, får jeg et kick når jeg har haft en gæst, som jeg føler “jeg kan give noget” 

Igår havde jeg hele to gæster, der sendte en sød besked efter deres besøg. Jeg var inde og læse beskederne flere gange i løbet af dagen og leve lidt højt på det :wub:

Jeg har valgt, at holde mine faste udgifter ret lavt, så jeg kan skrue op og ned for forbrug og arbejde som jeg lyster - det giver mig enorm frihed, jeg ikke vil bytte for noget som helst :wub:

Skrevet
… And Justice for All skrev, for 27 minutter siden:

Jeg ville synes det var pænt træls og useriøst med et afbud i sidste øjeblik. Som udgangspunkt ville jeg nok ikke komme igen. Men.. hvis der var en plausibel forklaring og tilbød 15 min ekstra næste gang eller lign., så  kunne det nok lokke mig til igen.

Og fordi der er kunder der ikke dukker op til deres reserverede bord på restauranten, gør det jo ikke restauranten i sin ret til at afsætte bordet til anden side, når nogen har reserverer et bord - så kommer de i hvert fald næppe igen.

Selvfølgelig er det træls, men personligt gør jeg det ikke uden go grund / plausibel forklaring. Det er jo indtægt jeg mister. Men nogen situationer sygdom, menstruation det er startet etc gør jo det bliver umuligt at modtage kunden. 

Mht. reserveret bord på restaurant. Kommer det jo helt an på hvad de selv har meldt ud af retningslinjer/regler om hvor længe bordet er reserveret. Dem der ikke dukker op ved jo ikke om det er givet videre. Så hvad de ikke ved kan ikke forhindre dem i at komme igen. Er da nærmere restauranten som er i sin gode ret til de aldrig kan reservere er bord igen. 

Retur til min egen butik. Det står tydeligt kommer man for sent og jeg ingen besked for om forsinkelsen, vil jeg 10 min efter aftalt ankomst betragte det som en udeblivelse og alt efter aftalens længde bliver tiden udbudt som afbudstid. Jeg sender i de tilfælde naturligvis en besked om at tiden er annulleret. 

Kommunikation går begge veje og har selv er enkelt gang været forsinket til netop en restaurant og der ringede jeg ind og hørte om vi var velkomme eller bordet blev givet videre.

Redigeret af SweetMilf6630

Skrevet
SweetMilf6630 skrev, 1 time siden:

Selvfølgelig er det træls, men personligt gør jeg det ikke uden go grund / plausibel forklaring. Det er jo indtægt jeg mister. Men nogen situationer sygdom, menstruation det er startet etc gør jo det bliver umuligt at modtage kunden. 

Mht. reserveret bord på restaurant. Kommer det jo helt an på hvad de selv har meldt ud af retningslinjer/regler om hvor længe bordet er reserveret. Dem der ikke dukker op ved jo ikke om det er givet videre. Så hvad de ikke ved kan ikke forhindre dem i at komme igen. Er da nærmere restauranten som er i sin gode ret til de aldrig kan reservere er bord igen. 

Retur til min egen butik. Det står tydeligt kommer man for sent og jeg ingen besked for om forsinkelsen, vil jeg 10 min efter aftalt ankomst betragte det som en udeblivelse og alt efter aftalens længde bliver tiden udbudt som afbudstid. Jeg sender i de tilfælde naturligvis en besked om at tiden er annulleret. 

Kommunikation går begge veje og har selv er enkelt gang været forsinket til netop en restaurant og der ringede jeg ind og hørte om vi var velkomme eller bordet blev givet videre.

Sygdom mv. er helt forståelse - og det er vel kun meget sjældent at det giver afbud i sidste øjeblik (som i inden for en time).

Og med restauranten, så tænker jeg på den situation, hvor ens reserverede bord er annulleret, selvom man kommer til tiden. 
Anyway, skriver du en times før at du er syg og må aflyse, så ville jeg aldrig forvente en kompensation. Men har du dobbeltbooket og skriver et kvarter før, så ville jeg nok se på det anderledes.

Skrevet
… And Justice for All skrev, for 1 time siden:

Sygdom mv. er helt forståelse - og det er vel kun meget sjældent at det giver afbud i sidste øjeblik (som i inden for en time).

Og med restauranten, så tænker jeg på den situation, hvor ens reserverede bord er annulleret, selvom man kommer til tiden. 
Anyway, skriver du en times før at du er syg og må aflyse, så ville jeg aldrig forvente en kompensation. Men har du dobbeltbooket og skriver et kvarter før, så ville jeg nok se på det anderledes.

For nogen er en time før ikke nok, alt efter hvor de kører fra. Men jo heldigvis sjældent. Jeg åbner dog kl 9.00 og så er vækkeuret gerne sat til kl 8.00. Så i de tilfælde hvor jeg vågner og er sløj/syg. Så vil det altid som minimum gå ud over den første. Har en enkelt gang oplevet midt på dagen som et lyn fra en klar himmel at være badet, klar, have haft kunde forinden og pludselig måtte løbe til toilettet og være ude af stand til kundebesøg. Det forstod jeg selv kunne være svært at tro på. Men ikke desto mindre sandt. 
Dobbeltbooker aldrig.

Skrevet

Det er selvfølgelig op til den enkeltes moral. Jeg kunne personlig aldrig drømme om ikke at kompensere for at melde afbud i sidste øjeblik. Hvis jeg har booket tid et par dage i forvejen og inden for 24 timer før melder fra vil jeg af respekt for pigen overføre det fulde beløb via MobilePay hvis det er muligt. Alternativt vil jeg kompensere ved næste besøg. Det mangler da bare.

Hulbrødre tag jer sammen, udvis respekt for pigerne.

Det kan vel sammenlignes med du booker et hotel, her er det oftest også gebyr ved for sen afmelding, flere frisører og tandlæger tager også gebyrer ved udeblivelse/afbud inden for kort tid før en aftale

Jeg forstår godt hvis pigerne efterfølgende blacklister de mænd der misbruger deres tid eller kræver et depositum ved næste bookning. 

Jeg opfordrer hermed alle liderlige mænd om at behandle disse skønne kvinder med respekt, tænk hvis ikke de var der

God påske

ø

Skrevet
SweetMilf6630 skrev, den 29.3.2023 at 11:37:

tager jeg fejl?

Nej, du har logikken helt på plads. Derfor kan du naturligvis godt overveje om du vil se det som kundeservice mhp. at holde på faste kunder, at overveje en symbolsk rabat i den slags sikkert meget sjældne tilfælde? Så det er på linje med at overveje, hvor du vil reklamere og hvad du vil betale for det i mine øjne.

Skrevet

Husker engang i sommeren 2021 da man var fuldstændig ny og grøn i dette univers. Jeg tror det var min 2 pige jeg besøgte, hun aflyste 5 minutter før vores aftale. Eller rettere sagt spurgte om vi kunne rykke aftalen til senere om aftenen, der var sket et eller andet. Og ja det kunne vi da selvfølgelig, det blev aften og jeg vendte snuden tilbage mod Århus igen og jeg forlangte hverken det ene eller det andet da vi jo blot er mennesker og der kan ske ting og sager vi ikke har forudset, men jeg fik dog en iskold cola og en magnum is og et tak for forståelsen da jeg trådte ind af døren.

Redigeret af etspil5moden

Skrevet
etspil5moden skrev, for 9 minutter siden:

iskold cola og en magnum is og et tak for forståelsen da jeg trådte ind af døren.

burde være standarden . " kan vi rykke vores aftale to timer ? her er en magnum double salted caramel mens du venter " . :D

Skrevet
AgentLeman skrev, for 33 minutter siden:

burde være standarden . " kan vi rykke vores aftale to timer ? her er en magnum double salted caramel mens du venter " . :D

Den ville dælme heller ikke være dum da, så ville jeg være stamkunde fra dag 1 :D

Skrevet

For mig kommer det altid an på om vi snakker om en sikker gæst (stamgæster) jeg har måtte aflyse, eller en ny booking der aldrig har mødt mig før, fordi så ville jeg uanset hvad i teorien ikke vide om det var et sikkert salg.. Stamgæster få altid en besked med meget stor beklagelse og tit nogle ekstra minutter næste gang vi ses, hvis jeg har måtte aflyse med kort varsel altså.. Det er dog måske maks sket 10 gange på de her mange år jeg har arbejdet:ph34r:.. De ekstra minutter er også en måde at vise mine stamgæster at jeg har manglet deres selskab, da der så som regel er gået knap 2 måneder hvis en vagt er gået i vasken, før vi ses igen..

Jeg har dog også stressende dele af mit liv og en gang i mellem tages det med ind i arbejdet så et par gange har jeg dobbelt booket.. Så lige nu har jeg en gæst jeg kom til at dobbelt booke henover der har lavet en booking til min vagt i Støvring på torsdag og han har ønsket at jeg slet ikke trimmer mig mellem benene og det ønsker tænker jeg da han få opfyldt:P.. Som en form for kompensation..

Redigeret af JenniferRomantica

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 28 minutter siden:

han har ønsket at jeg slet ikke trimmer mig mellem benene og det ønsker tænker jeg da han få opfyldt:P.. Som en form for kompensation..

Men så får de gæster som har booket på samme vagt jo også en del af kompensationen uden at have gjort sig fortjent til den :rolleyes:

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 41 minutter siden:.

Så lige nu har jeg en gæst jeg kom til at dobbelt booke henover der har lavet en booking til min vagt i Støvring på torsdag og han har ønsket at jeg slet ikke trimmer mig mellem benene og det ønsker tænker jeg da han få opfyldt:P.. Som en form for kompensation..

Betænksomt, han må føle sig værdsæt, nok en ægte stamkunde

Men der er måske andre kunder der vil føle sig snyd?

. Får de så en anden form for kompensation?

smiler

“så er jeg naturlig behåret men trimmet så der er fri adgang til en bred, blid tunge”

Rart at vide hvis jeg finder på at booke dig på  torsdag 

Redigeret af PFP

Skrevet
PFP skrev, for 19 minutter siden:

Betænksomt, han må føle sig værdsæt, nok en ægte stamkunde

Men der er måske andre kunder der vil føle sig snyd?

. Får de så en anden form for kompensation?

smiler

“så er jeg naturlig behåret men trimmet så der er fri adgang til en bred, blid tunge”

Rart at vide hvis jeg finder på at booke dig på  torsdag 

Jeg bestemmer heldigvis selv hvornår på dagen jeg ligger mine besøg og denne gæst har fået min første tid på dagen så det er så dejlig nemt:P.. 

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 10 minutter siden:

Jeg bestemmer heldigvis selv hvornår på dagen jeg ligger mine besøg og denne gæst har fået min første tid på dagen så det er så dejlig nemt:P.. 

Du er hurtig:P

Skrevet

Det her er et svært emne.

Selv har jeg aldrig oplevet at en aftale er blevet aflyst af kvinden, dog har en kvinde ( som desværre ikke er aktiv mere) glemt at skrive afbud da hun var blevet syg og jeg derfor kom til en låst dør.  Hun kompenserede uopfordret til fuld ved at jeg ikke betalte næste gang.

Tråden er også ved at omhandle rabatter er?

Jeg har aldrig og vil aldrig bede om rabat, men har måske en forventning om en loyalitet eller stamkunde rabat i form af reduceret pris eller lidt længere tid. Som en dansk domina sagde en gang " 15-30 min længere hvad betyder det, hvis jeg har fået betaling for en time, men de som betaler for en halv time får kun 30 min"

Så en opfordring til GPer og Dominaer, brug lidt tid på kundepleje og få jeres trofaste gæster til at føle sig noget særligt.

Skrevet
JenniferRomantica skrev, den 10.4.2023 at 12:11:

denne gæst har fået min første tid på dagen

Ok men hvad med gæst 2 hvis man nu var hurtigger end på replikken eller er der så laaang pause imellem 1 og 2 :D

Skrevet
Mortenkok skrev, for 8 timer siden:

Ok men hvad med gæst 2 hvis man nu var hurtigger end på replikken eller er der så laaang pause imellem 1 og 2 :D

Jeg har altid riiiiigtig god tid mellem mine gæster.. Jeg vil gerne lige have tid til at puste ud i mellem nemlig:P:lol:.. Så jeg har meget meget meget sjældent mindre end en time mellem mine gæster.. 

Skrevet

Jeg prøvede en gang at aftale en tid til Thai massage. Jeg havde et MEGET specifikt tidspunkt hvor jeg kunne (indenfor MEGET kot tid). Pigen virkede til at prøve at rykke rundt på en aftale for at tilpasse sig til mit behov. Men det passede ikke helt for mig.

Så måtte melde fra. Jeg havde vildt dårlig samvittighed og skrev at jeg nok skulle vende tilbage med lidt bedre tid næste gang. Det gjorde jeg så den efterfølgende weekend. Vi aftalte tid og ydelse. Og da vi havde afregnet gav jeg hende lidt ekstra som kompensation for mit uheldige optrin. Måske også for ikke at få en dårlig behandling som "hævn".

Hun blev så også den første pige jeg besøgte flere gange. 

Men jeg synes ikke rabat er en god idé. Som andre har skrevet, får man ofte hvad man betaler for, i den henseende.

Jeg vil hellere sige, at vælger kunden at booke en ny tid efter at have fået en aflysning fra pigen, kan pigen vælge en lille form for ekstra service. Hvis hun har lyst. Men det skal komme "naturligt" og må gerne nævnes af hende efter endt samvær, (det fik du som undskyldning for afbud sidst), så man er klar over det, og man lokkes til at komme igen.

Ovenstående er udelukkende forslag, og skal selvfølgelig vurderes fra gang til gang :)

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.