Hop til indhold

Glædespigernes boliger

Featured Replies

Skrevet
J@n38 skrev, for 6 timer siden:

Nu har jeg kigget på min egen lejekontrakt. Og der stod ikke noget om, at den godt må anvendes til erhverv. Så der må jo være tale om mislighehold i det tilfælde jeg nævner? Men man er jo desværre ikke længere anonym hvis man gør en udlejer opmærksom på noget

At der står noget i din lejekontrakt, betyder ikke at det samme står i hendes. Det virker lidt underligt, at du på den ene side gerne vil besøge piger, og på den anden side overvejer at stikke dem?

Skrevet

Fandt denne hurtigt: https://www.bolius.dk/virksomhed-i-boligen-1796

Bl.a. står der dette:

Som udgangspunkt kan man drive erhverv fra sin bolig, hvis det ikke støjer, forurener eller generer naboerne

Og dette

Om du selv ejer din bolig eller bor til leje er ikke afgørende, men hvis du bor til leje og har en almindelig boliglejekontrakt, skal du have tilladelse af din udlejer, hvis du vil drive erhverv

Så det er muligt der er visse småting som skal være i orden, men ellers kan det være lovligt alle steder, og det kan man ikke vide med mindre man kikker det specifikke sted .

Skrevet

---- Generelt så accepterer udlejere ikke bordeldrift - dels er det omfattet af rufferiparagraffen; men det giver typisk store gener for naboerne. Kunderne dukker op på alle tider af døgnet - de kan ikke kende forskel på stuen til højre eller til venstre. Personligt gad jeg ikke have et bordel som nabo...   Jeg har formidlet 3 lejemål og generelt holder det 12-15 måneder - så kommer der en opsigelse, som følge af klager fra naboer.

Redigeret af Jonea1959

• 1 month later...
Skrevet
J@n38 skrev, den 18.2.2023 at 03:10:

Så har jeg lige et spørgsmål:

Må en lejer af en almen bolig godt leje sin lejlighed til en gp? Lad os bare sige, at jeg har hørt om en der gør det.

Jeg ved ikke om man skal gøre udlejeren opmærksom på det?

Nej det er da ikke særlig fint at anmelde andre. Man kender joikke deres aftale med udlejer

Skrevet
Bogormen skrev, den 18.2.2023 at 21:01:

Fandt denne hurtigt: https://www.bolius.dk/virksomhed-i-boligen-1796

Bl.a. står der dette:

Som udgangspunkt kan man drive erhverv fra sin bolig, hvis det ikke støjer, forurener eller generer naboerne

Og dette

Om du selv ejer din bolig eller bor til leje er ikke afgørende, men hvis du bor til leje og har en almindelig boliglejekontrakt, skal du have tilladelse af din udlejer, hvis du vil drive erhverv

Så det er muligt der er visse småting som skal være i orden, men ellers kan det være lovligt alle steder, og det kan man ikke vide med mindre man kikker det specifikke sted .

Hej Nej der er massere faktisk de flest boligselskaber vil ikke ha den slags. forretning Dit lejemål kan blive opsagt.

Skrevet
J@n38 skrev, den 18.2.2023 at 03:10:

Jeg ved ikke om man skal gøre udlejeren opmærksom på det?

Selvfølgelig skal du da det. Den slags skal man altid. Jeg selv er begyndt at køre med et dash-dam i bilen. Det betyder at hver gang jeg overhales, kan jeg lige downloade videoen af den overhalende bil og sende videoen til politiet. Hvis jeg ser en ulovligt parkeret ladcykel får den samme behandling også bilister og cyklister med mobiltelefoner. Og folk der brænder haveaffald af i deres have - eller folk der ikke sorterer deres  affald. Man skal altid være stikker. Det er det fedeste. Eller noget

Skrevet
Danske Lærke skrev, for 6 timer siden:

Hej Nej der er massere faktisk de flest boligselskaber vil ikke ha den slags. forretning Dit lejemål kan blive opsagt.

At de vil opsige lejemålet betyder ikke at det er ulovligt,

Og som jeg citerede:

Så at gå stille med dørene er sikkert en god ide under alle omstændigheder,

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.