Hop til indhold
Ung

Søger kun danske mænd?

Recommended Posts

Hvad menes der i en annonce, hvis der står, at en glædespige kun søger danske mænd/skandinaviske mænd.

Betyder det, at sorte, mørke, gule, naturligt brune og andre mænd ikke er velkommen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Hvis det læses bogstaveligt betyder det, at pigen kun vil modtage skandinaviske mænd. Og hvorfor gør det så det ?

Den primære årsag skal nok findes i,  kultur og ikke hudfarve. Det er sådan set ingen hemmelighed at vise kulturer har en lad os blot kalde det "et meget lavt syn på kvinder".

Så kan man jo sige "Det gælder jo ikke alle - og det kan man vel heller ikke se på udseendet". og svaret er måske så bare "Nej, men i visse sammenhænge kan det være klogt nok at fravælge for mange eller bestemte grupper, snarere end at tage udgangspunkt i, at alle da skal have en chance"

Har man en pæn farve som eksempelvis mulat, og i øvrigt tænker og opfører sig som "den almindelige dansker", så kan jeg godt forstå, at man måske føler sig stødt over sådanne fravælgelseskriterier. Det forhindre vel ikke en i, at tage knoglen ringe sludre med pigen, og så fortælle at man er 100% dansker og stolt at være mulut eller helt mørk. Jeg kunne da godt forestille mig, at det ville åbne nogle døre nogen steder.

Redigeret af Bluejacket

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tak for links og svar!

Ja, det gav svar på mange ting, men blev også kørt fuldstændig af sporet i den ene af trådene, desværre.

Min holdning er nok, at det burde fremgå af annoncen, om fravalget skyldes det ene eller det andet. Enhver har ret til at sige, at de ikke tænder på en mulat, en sort eller en asiat. Eller at det er på grund af dårlige oplevelser. Men så skriv det.

:cool:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease

Ung -

Det er desværre ulovligt at skrive der hvor vi reklamere at vi ikke ønsker bestemte typer gæster.

Det er meget muligt at nogle har gjort det og så er sluppet afsted med det.

Men tro mig - det er en fejl fra Web masterens side at han ikke har opdaget det.

Det bliver kaldt diskrimination - og det er ulovligt i Danmark.

Så vi er nød til at sortere selv.

Men lige som nogle mænd bare slet ikke tænder på asiater eller lign - så kan vi jo sagtens have det på samme måde.

Kærligst Trine

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der var en glædespige som engang fortalte mig at hun var træt af de prøvede at prutte om prisen og gik igen når de ikke fik det billigere

Del dette indlæg

Link til indlæg

Emnet har været oppe i tidligere strenge.

Heraf er det fremgået, at pigerne er utrygge ved "udlændinge". Her skal man forstå, når man læser imellem linierne, muslimerne eller muhammedanerne, som vi sagde, da jeg var på tilværelsens højdepunkt.

Nu er ordet altså sagt.

Så skal vi nu ikke bare kaste masken og blæse Politiken og de andre åh så frelste en lang fanemarsch? Det er jo dem på Middelhavets sydkyst, der menes, når pigerne taler om ikke-skandinaviske mænd.

For bortset fra underlige glottale lukkelyde er der jo ingen her i landet, der ellers kan skelne f.eks en tysker fra en skandinav.

De omtalte har et for en "normal" dansker forkasteligt kvindesyn, som sagtens kan konkurrere med Paulus

(1. Korintherbrev 14:34), og det er os nordboere så uendeligt fremmed.

Jeg forstår godt, at en pige – undskyld mig her mit ret ligefremme sprog – ikke vil sprede ben og give det intimeste til en, der grundlæggende foragter hende for hendes køn og derfor også foragter hende som menneske.

Hun må da have lov til at sige fra, når erfaringen taler for det.

Kan jeg nu tillade mig at udtale mig, som jeg gør? Ja, døm selv:

Jeg har i 30 år arbejdet blandt muslimer og kender efterhånden deres tankegang. Jeg har kvindelige kolleger, højt ansete forskere, som kun bliver mødt med ringeagt og hån grundet deres køn. Deres videnskabelige uddannelse, forskning og undervisning betragtes med ringeagt. Deres indsigt og viden er forfejlet. Kun fordi de er kvinder.

Jeg forstår derfor så inderligt godt de danske piger, der siger nej til "ikke-skandinaver".

Når "de fremmede" behandler højt ansete kvinder i uddannelsessystemet på den måde, som jeg har oplevet det, tør jeg ikke tænke på, hvordan de med "købers ret" ellers behandler de danske piger.

For mig er "modtager kun skandinaviske mænd" en fuldt ud legitim beslutning fra en stærk og selvstændig dansk pige.

Nu kan I så ellers bare overfalde mig i korrekthedens navn. Jeg er så vant til det.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg

Heraf er det fremgået, at pigerne er utrygge ved "udlændinge".

Nogle af de debatterende piger. Nogle.

Mvh,

/Gina.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nogle af de debatterende piger. Nogle.

Der findes, kære Gina, hæderlige undtagelser. Som altid. Jeg kender selv et par stykker. Men det altovervejende indtryk er alligevel .......

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Heraf er det fremgået, at pigerne er utrygge ved "udlændinge". Her skal man forstå, når man læser imellem linierne, muslimerne eller muhammedanerne, som vi sagde, da jeg var på tilværelsens højdepunkt.

Nu er ordet altså sagt.

Så skal vi nu ikke bare kaste masken og blæse Politiken og de andre åh så frelste en lang fanemarsch? Det er jo dem på Middelhavets sydkyst, der menes, når pigerne taler om ikke-skandinaviske mænd.

For bortset fra underlige glottale lukkelyde er der jo ingen her i landet, der ellers kan skelne f.eks en tysker fra en skandinav.

De omtalte har et for en "normal" dansker forkasteligt kvindesyn, som sagtens kan konkurrere med Paulus

(1. Korintherbrev 14:34), og det er os nordboere så uendeligt fremmed.

Jeg forstår godt, at en pige – undskyld mig her mit ret ligefremme sprog – ikke vil sprede ben og give det intimeste til en, der grundlæggende foragter hende for hendes køn og derfor også foragter hende som menneske.

Hun må da have lov til at sige fra, når erfaringen taler for det.

Kan jeg nu tillade mig at udtale mig, som jeg gør? Ja, døm selv:

Jeg har i 30 år arbejdet blandt muslimer og kender efterhånden deres tankegang. Jeg har kvindelige kolleger, højt ansete forskere, som kun bliver mødt med ringeagt og hån grundet deres køn. Deres videnskabelige uddannelse, forskning og undervisning betragtes med ringeagt. Deres indsigt og viden er forfejlet. Kun fordi de er kvinder.

Jeg forstår derfor så inderligt godt de danske piger, der siger nej til "ikke-skandinaver".

Når "de fremmede" behandler højt ansete kvinder i uddannelsessystemet på den måde, som jeg har oplevet det, tør jeg ikke tænke på, hvordan de med "købers ret" ellers behandler de danske piger.

For mig er "modtager kun skandinaviske mænd" en fuldt ud legitim beslutning fra en stærk og selvstændig dansk pige.

Nu kan I så ellers bare overfalde mig i korrekthedens navn. Jeg er så vant til det.

Helt ærligt, der findes da mange her i Danmark, som ser fremmede ud og som ser ligeså danske som du og jeg (eller i hvert tilfælde mig - jeg kender jo ikke dig IRL). F.eks. har jeg selv et par adopterede piger fra Østen og de har naturligvis en anderledes kulør end mig, men derfor er de da ligeså danske som alle 'os andre', de har altid boet her, og dette gælder jo ikke kun for piger.

Og i øvrigt kendte jeg også gennem mit arbejde mange 'fremmedudseende' f.eks. amerikanere, englændere, brasilianere osv, som har samme kvindesyn som 'almindelige danskere', så det er efter min mening helt ude i hampen at dømme efter udseende/hudfarve.

Om man kan (for)dømme på grund af religiøs baggrund, det ved jeg ikke, så det skal jeg ikke gøre mig klog på, men man kan i hvert tilfælde ikke se på menneskers hudfarve hvordan de er som menneske..   

Mvh

smo

Redigeret af smo

Del dette indlæg

Link til indlæg

Helt ærligt, der findes da mange her i Danmark, som ser fremmede ud og som ser ligeså danske som du og jeg (eller i hvert tilfælde mig - jeg kender jo ikke dig IRL). F.eks. har jeg selv et par adopterede piger fra Østen og de har naturligvis en anderledes kulør end mig, men derfor er de da ligeså danske som alle 'os andre', de har altid boet her, og dette gælder jo ikke kun for piger.

Og i øvrigt kendte jeg også gennem mit arbejde mange 'fremmedudseende' f.eks. amerikanere, englændere, brasilianere osv, som har samme kvindesyn som 'almindelige danskere', så det er efter min mening helt ude i hampen at dømme efter udseende/hudfarve.

Om man kan (for)dømme på grund af religiøs baggrund, det ved jeg ikke, så det skal jeg ikke gøre mig klog på, men man kan i hvert tilfælde ikke se på menneskers hudfarve hvordan de er som menneske..   

Mvh

smo

Hej Smo

Tak for dit indspark.

Hvis du nu læser nærmere efter, argumenterer jeg heller ikke ud fra hudfarve, men ud fra kultur.

Jeg har f.eks i mine unge år boet og arbejdet på Grønland, og selvom grønlænderne havde en anden hudfarve, var tankegangen i det store hele alligevel ret skandinavisk. Så her var der ikke større problemer.

Jeg har også arbejdet i en FN-organisation, og her var hudfarven heller ikke noget problem. Her var det, om kulturen tilsagde, at man over for en japaner skulle ende med at bukke dybest tredie gang eller lade ham gøre det. Altså intet med hudfarve.

Jeg er med andre ord ret internationalt orienteret og er vant til at omgås andre racer/folkeslag. Vel at mærke også på deres egne præmisser.

Der, hvor kæden for mig falder af, er, hvor kulturelle træk bliver bestemmende for en adfærd, som jeg ikke bryder mig om at se – ikke i mit eget land.

Hvis indvandrede muslimer – nu meget generelt omtalt – havde de samme kulturelle værdier som værtslandet, så ville der ikke være nogen større obstakler.

Problemet er imidlertid, at vi har fået en subkultur, der ikke har/anerkender hovedkulturens kulturelle værdier, og når de med deres forkvaklede kvindesyn i baglommen begynder at opsøge vore glædespiger, der formentlig overvejende er opvokset i den frigørende 68'er-ånd, må det uvægerligt gå galt nogle steder.

Det er i min optik dét, pigerne signaliserer ved kun at ønske "skandinaviske mænd". Og det har altså  ikke det mindste med hudfarve at gøre.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

.....Det er i min optik dét, pigerne signaliserer ved kun at ønske "skandinaviske mænd". Og det har altså  ikke det mindste med hudfarve at gøre.

Min gode BX,

Hvordan tror du at der IRL vælges 'kun danske/skandinaviske mænd' hvis det ikke er pga hudfarve/etnisk baggrund? 

Der er vel ikke andre kriterier da pigerne næppe har mulighed for at checke den religiøse baggrund (hvis den betyder noget) før et ok eller en afvisning.  

Men selvfølgelig kan jeg forstå dilemmaet for 'pigerne'. Og jeg anerkender naturligvis, at der ikke er nogen lette løsninger på dette eller måske ikke nogen god løsning overhovedet, mit budskab er egentlig bare, at man ikke bare skal dømme folk alene pga hudfarve eller etnisk oprindelse.

Mvh

smo

Del dette indlæg

Link til indlæg

HeHe, søgte lige efter en mere ucensureret udgave af  Frejs foto med Imanen der lige træder af på naturens vegne - det er bare at højreklikke på fotoet og vælge søg på google

f.eks:  http://twicsy.com/i/a3Abne

Der er flere af dem og nogle med lidt kommentarer til og jeg vil da gerne forsøge med:

Gedemælk er godt og sundt

derfor drikker jeg det året rundt

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg

Link til indlæg

Min gode BX,

Hvordan tror du at der IRL vælges 'kun danske/skandinaviske mænd' hvis det ikke er pga hudfarve/etnisk baggrund? 

Der er vel ikke andre kriterier da pigerne næppe har mulighed for at checke den religiøse baggrund (hvis den betyder noget) før et ok eller en afvisning.  

Men selvfølgelig kan jeg forstå dilemmaet for 'pigerne'. Og jeg anerkender naturligvis, at der ikke er nogen lette løsninger på dette eller måske ikke nogen god løsning overhovedet, mit budskab er egentlig bare, at man ikke bare skal dømme folk alene pga hudfarve eller etnisk oprindelse.

Mvh

smo

Du har da helt ret i din indvending, Smo.

Der findes nemlig ingen nemme løsninger på disse spørgsmål. Når nu hudfarven så ofte inddrages, er det nok fordi, vor stærkeste sansepåvirkning kommer fra synet og ikke hørelsen eller smagen.

Fik alle glædespiger et bind for øjnene, ville der nok være mange/adskellige muslimer, der ubemærket "slap igennem", hvis du forstår, hvad jeg mener..

Men med det ret højtråbende (kulturelle) mindretal, der er (i hvert fald i København) og den kulturelle ballast, som nogle muslimer har taget med sig ud i "glædesverdenen", forstår jeg godt – med det kendskab jeg har til muslimsk kultur – at nogle af pigerne tager forbehold. Og det er utvivlsomt taget ud fra en erfaring og ikke ud fra en hudfarve.

Mvh

BX

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har ladet mig fortælle (for mange år siden) at man i indvandrerkredse har hemmelige bordeller/steder, hvor man i de kredse kan søge hen. Oplysningen fik jeg af en Tyrkisk mand.

Omvendt, - har jeg da hørt fra mange piger, at de tager imod alle uanset nationalitet. Men har godt bemærket at det står i mange annoncer, at pigerne kun modtager danske mænd.

Jeg fik engang en "aparte historie" fra en pige i Aalborg. Som fortalt at hun havde en indvandre som kom hver dag, og tømte kondommerne for sæd, -  da det gav ham styrke  :eek:  Hun fik penge for det, - og slap for at tømme skrallespanden som hun sagde :-P

Del dette indlæg

Link til indlæg

Har bemærket en påfaldende kulturforskel i tyske laufhäuser (Huse hvor pigerne står ved døren til deres værelser og mændende går rundt på gangene).

"Europæiske" mænd går alene rundt og er generte og høflige overfor pigerne. Spørger måske de interesserante piger lidt om pris mv. Smiler venligt osv.  

"Ikke-europæiske" går ofte rundt i flok og larmer og taler grimt til pigerne, handler pris, kommenterer deres udseende. siger de vil kneppe hende sammen osv (selvfølgelig til prisen for en). Eller det belejrer en pige med snak i længere tid osv. Hvis hun ikke er underdanig nok kan hun blive kaldt sjofle ting.

Nogle kvinder kan håndtere den kulturforskel og andre kan ikke og det synes jeg man skal have forståelse for.

Jeg tror også at hvis man har dansk kultur og fremmed udseende vil en snak med pigen kunne åbne døre.

Redigeret af nylonlover

Del dette indlæg

Link til indlæg

Omvendt, er vi sikkert mange som gerne vil prøve Muslimske piger.

Jeg syntes ofte tørklædet pigerne går med "pirrer mig", - lige som lingerier gør :-P

Jeg ved ikke lige om det er muslimske piger, da det jo i realiteten også kan være en kærnedansk blondine, men nok mere det eksotiske udseende, og at de yngre generationer af tyrkiske/kurdiske piger ofte gær meget mere ud af sig udseende mæssigt end jævnaldrende danskere.

F.eks i forbindelse med kommunal valget, så tridsede der den sædvanlige flok kandidater rundt i kommunen, inkl et par dansk damer rundt de 40 agtig alder, ganske alm kedelig påklædt, i uformelig rød jakke og kedelig flade sko. Og så lige et par tyrkiske damer i samme alder, i stramme jeans, fuld krigs maling og småfrække stilleter.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har kendt til et par muslimske piger der indimellem arbejder lidt.

De er direkte paranoide omkring at møde mænd med muslimsk baggrund. Ifølge dem er sladderen og fordømmelsen i disse miljøer ikke til at leve med!

Når der så alligevel er smuttet en igennem kommer pigen ofte bagefter og fortæller at hun hele tiden føler at hun er truet. Det er noget med kropsholdning og adfærd........

Men en anden ting er at disse piger også har kulturelle fordomme der gør at det kan være mindre sjovt at besøge dem.

De HADER forhud!

De vil bare ikke gi superfransk hvis du ikke er omskåret.....

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nja T Hansen. Er det nu ikke meget generelt det med forhuden ;). Min er godt nok noget slidt men den muslimske pige i Paris der varmede mig op med lidt mundgodt, lod ikke til at væmmes.

Alle muslimske kvinder har kææææmpe busk- ikk?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Alle muslimske kvinder har kææææmpe busk- ikk?

Tværtimod. Det er da kulturelt knyttet til de folkeslag, fx i nordafrika, at kvinder fjerner alt hår på kroppen (pigerne starter med det når de har fået mens.), undtagen hovedhår, øjenbryn og -vipper.

http://islamqa.dk/index.php?option=com_zoo&task=item&item_id=1336&Itemid=1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...