Hop til indhold

STD ved blowjob

Featured Replies

Skrevet

Hej,

Jeg lod mig friste og modtog et blowjob af en thai massør. Det gik utrolig hurtigt. måske 3 minutter. et meget kedeligt og tørt blowjob.
Problemet er at jeg har en kone, og ud over vanvittig dårlig samvittighed, er jeg nu også dødsangst for om jeg kan have modtaget en STD som jeg kan give videre til min kone.

Hvad er chancen for at få en STD/STI ved et blowjob? 
Det undre mig at stort set alle giver blowjob uden kondom hvis det overføre kønssygdomme.  (så må det da næsten give alle GP en STD hvis de giver 5-7 blowjobs om dagen)

Jeg har en mærkelig fornemmelse i underlivet, men jeg er overbevist om at det er en placebo pga min angst, og sikkert noget jeg ville have haft aligevel uden at tænke over det.

det er 2 dage siden.

Vh
En bekymret og forskammet mand

Skrevet
forskammetmand skrev, for 2 minutter siden:

Den er ikke stor, men heller ikke eksakt nul.

forskammetmand skrev, for 2 minutter siden:

Jeg har en mærkelig fornemmelse i underlivet, men jeg er overbevist om at det er en placebo pga min angst, og sikkert noget jeg ville have haft aligevel uden at tænke over det.

Det er en følelse mange af os har haft, specielt når man er ny i købesex-verdenen. De indre følelser raser i kroppen, ofte blandet med dårlig samvittighed som i dit tilfælde, og man forestiller sig alt muligt. Du skal nok forberede dig på, at din urolige fornemmelse hænger ved i noget tid endnu, men heldigvis er der i langt de fleste tilfælde ikke noget galt.

forskammetmand skrev, for 8 minutter siden:

det er 2 dage siden.

Slå koldt vand i blodet nogle dage endnu, for der går mindst en uge, førend der kan påvises noget. Men overvej at lade dig teste, både for din egen og din kones skyld. Det kan gøres anonymt på Bispebjerg Hospital, hvis du gerne vil undgå at konsultere egen læge. De har også ganske udmærket information om inkubationstid m.m. på deres hjemmeside.

Skrevet

Du er næppe smittet med noget som helst, men hvis du er så nervøs, så smut til lægen og sig det som det er. Det er hurtigt at teste for de mest almindelige sygdomme. Du kan jo kalde det din bod, hvis du mener du fortjener den slags.

Lægen har tavshedspligt og det tager de ret alvorligt. Desuden er det da altid en god ide at blive testet med jævne mellemrum... hvis det nu skulle ske igen :rolleyes:

Skrevet
Den_glade_amatør skrev, for 44 minutter siden:

Den er ikke stor, men heller ikke eksakt nul.

Det er en følelse mange af os har haft, specielt når man er ny i købesex-verdenen. De indre følelser raser i kroppen, ofte blandet med dårlig samvittighed som i dit tilfælde, og man forestiller sig alt muligt. Du skal nok forberede dig på, at din urolige fornemmelse hænger ved i noget tid endnu, men heldigvis er der i langt de fleste tilfælde ikke noget galt.

Slå koldt vand i blodet nogle dage endnu, for der går mindst en uge, førend der kan påvises noget. Men overvej at lade dig teste, både for din egen og din kones skyld. Det kan gøres anonymt på Bispebjerg Hospital, hvis du gerne vil undgå at konsultere egen læge. De har også ganske udmærket information om inkubationstid m.m. på deres hjemmeside.

Fine råd.

Såfremt den bekymrede mand skulle befinde sig vest for Storebælt tilbyder hudklinikkerne på universitetshospitalerne i Odense, Aarhus og Aalborg også anonym testning.  

Redigeret af Bigstok

Skrevet

De absolut største risiciene er Klamydia og Herpes - og de risici er rigtigt langt fra nul. De er meget almindelige i befolkningen. Cirka 80 procent har nogen form for Herpes-virus i kroppen, selv om langt fra alle får nogle udbrud - og både Type 1 og Type 2 kan smitte kønsorganerne.  Desuden kan Herpes smitte selv om det ikke er i udbrud.

Klamydia kan du teste dig for, Herpes er sværere hvis du ikke får nogle udbrud. Klamydia forsvinder efter lidt, men Herpes standser i kroppen til du dør. Måske en god grund at ikke fristes til øvelser uden kondom fremadrettet. Og faktiskt også en god grund for pigerne ikke at sutte uden. Selv om man ikke dør af Herpes, så kan det være temmelig smertefuldt når det er i udbrud. Og trist at eventuelt smitte sin kæreste.

Kondom fungerer også godt mod dødsangst.

Skrevet
AB455 skrev, 1 time siden:

Du er næppe smittet med noget som helst, men hvis du er så nervøs, så smut til lægen og sig det som det er. Det er hurtigt at teste for de mest almindelige sygdomme. Du kan jo kalde det din bod, hvis du mener du fortjener den slags.

Lægen har tavshedspligt og det tager de ret alvorligt. Desuden er det da altid en god ide at blive testet med jævne mellemrum... hvis det nu skulle ske igen :rolleyes:

Lægen har faktisk ikke tavshedspligt i det tilfælde. Han er forpligtet til at fortælle ens ægtefælle det, hvis man vel og mærke er positiv. Det fortalte han mig en gang, da han havde mistanke. Nu havde jeg ikke noget imod det, for på det tidspunkt tog vi meget i swingerklub, så jeg ville have fået det der. I skulle have set ham i hovedet, da jeg fortalte ham det :D. Jeg fejlede for øvrigt ikke noget.

Skrevet
jens69 skrev, for 48 minutter siden:

Lægen har faktisk ikke tavshedspligt i det tilfælde. Han er forpligtet til at fortælle ens ægtefælle det, hvis man vel og mærke er positiv. Det fortalte han mig en gang, da han havde mistanke. Nu havde jeg ikke noget imod det, for på det tidspunkt tog vi meget i swingerklub, så jeg ville have fået det der. I skulle have set ham i hovedet, da jeg fortalte ham det :D. Jeg fejlede for øvrigt ikke noget.

Jeg blev simpelthen nød til at slå det op og du (eller din læge) har ret. Her er eksempel fra vejledningen til sundhedspersonalets tavshedspligt:

"Eksempel:

En patient, der er HIV-smittet , nægter at oplyse herom til ægtefællen eller samleveren, som vurderes at være udsat for en nærliggende smitterisiko. Her vil det være berettiget at oplyse den pågældende om sygdommen."

Skrevet
jens69 skrev, for 59 minutter siden:

Lægen har faktisk ikke tavshedspligt i det tilfælde. Han er forpligtet til at fortælle ens ægtefælle det, hvis man vel og mærke er positiv. Det fortalte han mig en gang, da han havde mistanke.

Arh, det afhænger af en konkret vurdering, hvilket også fremgår af det link, som @AB455 har indsat. Umiddelbart oven over det citerede eksempel i @AB455s indlæg, står der nemlig (det med fed er min egen markering):

“For at varetage andres tarv end patientens kan man i nogle tilfælde tilsidesætte patientens selvbestemmelsesret. Hvis fx andres liv eller helbred udsættes for nærliggende fare, og patienten ikke ønsker videregivelse af relevante oplysninger, kan det være berettiget at orientere/oplyse de pågældende. 

Hvis en patient lider af en alvorlig smittefarlig sygdom og ikke vil give samtykke til, at pårørende, som udsættes for smitte, får oplysning om sygdommen, kan det være berettiget alligevel at videregive oplysningen.”

Uden at være ekspert vil jeg tro, at læger i praksis skelner mellem fx. klamydia og HIV-smitte. Hvor førstnævnte kan kureres ganske hurtigt, så er sidstnævnte noget, man skal leve med resten af livet. Det må gøre en forskel i forhold til, om lægen mener han/hun skal bryde tavshedspligten og informere ægtefællen. Bemærk desuden, at selv ved de alvorlige smittefarlige sygdomme, står der KAN og ikke SKAL.

Hvis en EG-bruger er praktiserende læge, så byd gerne ind. Også med info om, hvordan man som læge i praksis håndterer ovennævnte situation, hvis ægtefællerne har hver sin læge.

Skrevet

Han mente at jeg måske havde klamydia og det var han forpligtet til at fortælle min kone. Jeg ved kun hvad lægen sagde, jeg må gå ud fra, at han ved hvad han snakker om.

Skrevet
jens69 skrev, for 6 timer siden:

Han mente at jeg måske havde klamydia og det var han forpligtet til at fortælle min kone. Jeg ved kun hvad lægen sagde, jeg må gå ud fra, at han ved hvad han snakker om.

Kunne ikke sove i nat af nogen grund, så i mangel på andet interessant at foretage mig, så efterforskede jeg evnet lidt.

I Sverige har vi en smittebeskyttelselov som foranstalter at lægen kontakter den klamydiasmittedes sexpartnere. 
I Danmark er det lidt anderledes.

Den nye danske lov om foranstaltninger mod smitsomme og andre overførbare sygdomme fra 2020, omfatter  ikke kønssygdomme.
Klamydia findes heller ikke på den aktuelle danske liste over individuelt anmeldelsepligtige sygdomme.
Den lov i havde tidligere om bekæmpelse af kønssygdomme blev desuden ophævet i Danmark 1988. 

Derefter blev tavshedspligten vedrørende kønssygdomme ikke helt ensbetydende og som jeg forstår det lidt op til den enkelte læge.

Fra www. retsinformation.dk:

"Loven om bekæmpelse af kønssygdomme blev ophævet med virkning fra den 1. juni 1988.
Efterfølgende bestemte Sundhedsministeriet, at forebyggelse og behandling af de pågældende sygdomme fremover måtte ske inden for rammerne af sygehus- eller sygesikringsloven eller som en kombination heraf (bilag 1). Det understreges, at det smitteopsporende arbejde og rådgivnings- og vejledningsindsatsen må fastholdes i samme omfang, som da loven var gældende, uanset hvilken administrativ løsning amtskommunen/kommunen vælger.
Sundhedsministeriet anbefaler, at amtskommunen/kommunen sikrer de praktiserende læger bistand med fastholdelse af arbejdet med smitteopsporing.
Vælges behandling efter sygehusloven, dvs. med bibeholdelse af klinikker og ambulatorier, kan forebyggelses- og behandlingssystemet videreføres uændret i forhold til tidligere. Det indebærer, at undersøgelse og behandling kan tilbydes anonymt i samme omfang som tidligere, og smitteopsporing vil kunne varetages i samme omfang og på samme måde, som da loven var gældende."

Længere ned i teksten vedrørende lægens tavshedspligt:

"Tavshedspligten kan dog undtagelsesvis fraviges, hvis man handler i berettiget varetagelse af åbenbar almeninteresse eller af egen eller andres tarv. Fravigelse af tavshedspligten kan kun ske efter en konkret vurdering i det enkelte tilfælde.
Der kan være tale om tilfælde, hvor en person med en seksuelt overførbar sygdom ikke vil fortælle sin ægtefælle/samlever om sin smittestatus. Her vil lægen, efter at have forsøgt at motivere personen til selv at informere, efter Sundhedsstyrelsens opfattelse kunne være berettiget til af hensyn til andres tarv at orientere den anden part pga. en nærliggende alvorlig smitterisiko."

I Sverige er der no fuzz about it: Ved Klamydia skal alle bekendte seksuelle partnere informeres.
I Danmark er det tilsyneladende den enkelte læge som afgører sagen. Altså et lotteri af slagsens hvilken læge man møder.

Dog kan ubehandlet klamydia føre til svære tilstande - især for kvinder - så på trods af at det er et svigt mod kæresten at blive suttet af en GP uden beskyttelse, så ville det være et langt større svigt at bevidst smitte kæresten uden at fortælle hende.

Skrevet
forskammetmand skrev, den 1.2.2023 at 17:35:

Hej,

Jeg lod mig friste og modtog et blowjob af en thai massør. Det gik utrolig hurtigt. måske 3 minutter. et meget kedeligt og tørt blowjob.
Problemet er at jeg har en kone, og ud over vanvittig dårlig samvittighed, er jeg nu også dødsangst for om jeg kan have modtaget en STD som jeg kan give videre til min kone.

Det undre mig at stort set alle giver blowjob uden kondom hvis det overføre kønssygdomme.  (så må det da næsten give alle GP en STD hvis de giver 5-7 blowjobs om dagen)

det er 2 dage siden.

Info om klamydia, hvis du ikke allerede har undersøgt det selv - det er således ikke sandsynligt, at du kan mærke noget nu, hvis det bare er 2 dage siden (måske 3 nu):

Sygdomsforløb

• 5-21 dages inkubationsperiode
  • Hos mange forløber infektionen asymptomatisk
  • Det naturlige forløb af ubehandlet infektion er kun delvist kendt, men man antager, at de fleste helbredes spontant i løbet af 1-2 år 7
  • Prædilektionsstederne er de genito-uretrale slimhinder, men også konjunktiva og analslimhinde kan inficeres
  • Op mod 50 % af mænd og 80 % af kvinder vil have en asymptomatisk infektion

Klamydiainfektion - Lægehåndbogen på sundhed.dk

Test til Klamydia/Mycoplasma - 1 stk. hjemmetest (webapoteket.dk)

Klamydiatest - Dinetest

Skrevet
TillyBamber skrev, for 1 minut siden:

Info om klamydia, hvis du ikke allerede har undersøgt det selv - det er således ikke sandsynligt, at du kan mærke noget nu, hvis det bare er 2 dage siden (måske 3 nu):

Sygdomsforløb

• 5-21 dages inkubationsperiode
  • Hos mange forløber infektionen asymptomatisk
  • Det naturlige forløb af ubehandlet infektion er kun delvist kendt, men man antager, at de fleste helbredes spontant i løbet af 1-2 år 7
  • Prædilektionsstederne er de genito-uretrale slimhinder, men også konjunktiva og analslimhinde kan inficeres
  • Op mod 50 % af mænd og 80 % af kvinder vil have en asymptomatisk infektion

Klamydiainfektion - Lægehåndbogen på sundhed.dk

Test til Klamydia/Mycoplasma - 1 stk. hjemmetest (webapoteket.dk)

Klamydiatest - Dinetest

Og jeg har selv haft succes med at bestille medicin herfra, engang hvor jeg selv troede, at jeg var blevet smittet, og det ville få konsekvenser. 

Nemt og bekevemt:

Klamydia behandling • Få diskret kur mod infektionen online (euroclinix.net)

Skrevet

Og al den snak om jura, læges ansvar mv - giver jo ikke manden ro i sindet vel ?

Så her er mine råd og vejledning til at løse det. 

Medicinen kan du tage uden konsekvens. Spis noget yoghurt i perioden, det er jo trods alt penicillin og kan give mavebesvær (diarré) og så træk ellers vejret helt ned i maven.

Sandsynligheden for at du er blevet smittet med noget som helst, er minimal.

Det er ofte den, som sætter halsen i spil, som rent faktisk risikerer at få en af HPV-vira, som kan give kræft. 

Så trøst dig med, at hun satte mere i spil (hendes sundhed og risiko for at få kræft i halsen) end du gjorde.

Kvinden (og mænd, som giver blow) er i øget risiko for kræft - læs her:

HPV som årsag til kræft - Kræftens Bekæmpelse (cancer.dk)

TILFØJET EFTER REDIGERING:

"HPV er en samlet betegnelse for over 100 forskellige virustyper. Omkring 13 HPV-typer kan forårsage kræft og forstadier til kræft. I det danske børnevaccinationsprogram tilbydes en vaccine, der beskytter mod 7 af de kræftfremkaldende HPV-typer. Dermed beskytter vaccinen mod op til 90 pct. af alle tilfælde af livmoderhalskræft og analkræft,og op mod 90 pct. af de tilfælde af kræft i skeden og i kvinders ydre kønsorganer, der skyldes HPV. HPV-vaccinen forventes også at beskytte mod de tilfælde af mundsvælgkræft og peniskræft, der skyldes HPV. Vaccinen beskytter desuden mod HPV 6 og 11, som kan forårsage kønsvorter (kondylomer)."

Redigeret af TillyBamber

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.