Hop til indhold

AirBnB / Andres private hjem

Featured Replies

Skrevet

Hvordan har I det, når I kommer frem til en fræk aftale, hvor det viser sig at en GP har lejet sig ind i et privat hjem, hvor ejeren (med størst sandsynlighed) ingen ide har om hvad der foregår?

Personligt er jeg på ingen måde stolt af situationen, da jeg ved hvor trist jeg ville blive, hvis der blev drevet bordel fra mit eget hjem alt imens jeg intetvidende var bortrejst.

Indenfor de seneste dage har jeg selv aflyst en aftale, efter jeg havde kørt adressen en tur igennem 118.dk.

Muligt at udlejer har været vidende om situationen, men chancen er også at de intet ved om hvad der har været foregået før de hører fra deres naboer.

Blot en tanke herfra.

Redigeret af Den Slatne

Skrevet
Den Slatne skrev, for 3 minutter siden:

Indenfor de seneste dage har jeg selv aflyst en aftale, efter jeg havde kørt adressen en tur igennem 118.dk.

Hvilken information giver 118 dig, som giver dig mistanken om, at den oprindelige beboer er uvidende?

Den modsatte variant findes også. Altså den, hvor en lejer i en boligforening i strid med reglerne udlejer sin lejlighed enten direkte til bagmænd eller via AirBnB og tjener en god slat på det.

Men ja, når nu rufferiloven er, som den er, så er det ikke nemt for pigerne at finde et p/d sted til en nogenlunde acceptabel husleje, og det hele bliver forholdsvis lyssky.

Skrevet

Et eller andet sted vil jeg nok hellere stå i den situation, end at jeg vil hen et sted hvor der åbenlyst er kameraer m.m.. Jeg ved godt at kameraerne i de tilfælde at de rent faktisk er sat til, er der for at beskytte pigerne. Men selve tanken om at man er blevet filmet og de billeder ligger opbevaret et eller andet sted har jeg det mindre godt ved :P

Skrevet

Personligt har jeg det helt fint med det. 

Vil hellere komme sådan et sted, end at et kamera filmer mine blege numse! :lol: 

Dem der vælger at udleje via Air BnB, tager chancen både med det her, men os med så mange andre scenarier. De kan ikke rigtig styrer det, medmindre de installerer kameraer. :) 

Skrevet
  • Author
Den_glade_amatør skrev, 1 time siden:

Hvilken information giver 118 dig, som giver dig mistanken om, at den oprindelige beboer er uvidende?

Der spiller min mavefornemmelse ind.

I det her tilfælde, så var der et herre og kvindenavn med enslydende efternavn med et fastnet og et par mobilnumre.

Der ser jeg allerede mig selv gå forbi det lyserøde pigeværelse, før forældrenes seng skal gennemknaldes.

Skrevet

Husk at mange bagmænd (og kvinder) netop udlejer deres lokaler til pigerne via Air BnB for derigennem at være “uvidende”, såfremt de kom en anmeldelse for rufferi. Og da de samtidig får en høj dag-til-dag leje er alle glade.

Skrevet

Mange af os GP'er lejer os ind et privat sted. Det er rare og man er sig selv. Ingen Boss.

Jeg syntes altid man skal lytte til sin mavefornemmelse..

Man kan få en dårlig oplevelse og spilde sine tid og sine penge. Undskyld  til pigen og gå igen..

DL

Skrevet
Den Slatne skrev, for 21 timer siden:

Hvordan har I det, når I kommer frem til en fræk aftale, hvor det viser sig at en GP har lejet sig ind i et privat hjem, hvor ejeren (med størst sandsynlighed) ingen ide har om hvad der foregår?

Personligt er jeg på ingen måde stolt af situationen, da jeg ved hvor trist jeg ville blive, hvis der blev drevet bordel fra mit eget hjem alt imens jeg intetvidende var bortrejst.

Muligt at udlejer har været vidende om situationen, men chancen er også at de intet ved om hvad der har været foregået før de hører fra deres naboer.

Blot en tanke herfra.

Dit spørgsmål vækker nogle tanker som jeg ikke har haft før, så derfor synes jeg det er ret interessant.

Nogle af de steder hvor jeg har mødt glædespiger, der er jeg ikke så sikker på at udlejer er klar over hvad lejer benytter adressen til. Andre igen, så er det helt tydeligt at udlejer udmærket godt ved hvad der foregår. Jeg er dog ret sikker på, at jeg ikke har besøgt en glædespige på en adresse som har været nogen andens hjem, feks som AirBnB.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.