Hop til indhold

Fordele ved købesex fra tidernes morgen til i dag

Featured Replies

Skrevet
  • Author
Bødlen skrev, for 1 time siden:

Hmm jeg er nok dum, jeg har været gift og udelukkende med hende jeg fik som skolekæreste i 7. Klasse vi har det fint sammen og vi har hendes veninde boende da  min kone sprang ud som bi pige hvad veninden også er - vi har aftalt at jeg er den eneste mand - med mindre de vil købe en gigolo, og de tager sig begge  kærligt af mig både “tosomhed” og “tresomhed” i de yngre dage ville konen gerne have andre erfaringer end mig og jeg havde samme ønske med at få erfaring med andre kvinder så vi talte om vores længsel ønske og behov og viste hinanden tillid. 

De kender til mine thai besøg og ved godt en tømt mand er en glad mand og holder længere den dag.

bh

Bødlen 

Perfekt arrangement. Kan ikke sige mig fri for en vis misundelse. Synes at være et ideelt, og ærligt, liv.

Skrevet
  • Author
Catana skrev, for 13 timer siden:

Tak for et langt skriv, Lille Frøken, du rører ved noget meget væsentligt for os, der regner sig som ældre gentlemen. Hørte en radioudsendelse, hvor et par Metooer sagde: Det er ok at sige til en kvinde: Det er en pæn kjole du har der. Men en mand måtte ikke sige: Du ser godt ud i den kjole! Det sidste skulle være sexistisk … 

Og det er så det første, jeg ville sige: 

- Du ser godt ud i den kjole.

Fordi det er sandheden. Ellers havde jeg ikke sagt det.

Skrevet
Signor Cuoco skrev, for 10 timer siden:

Perfekt arrangement. Kan ikke sige mig fri for en vis misundelse. Synes at være et ideelt, og ærligt, liv.

Ja det er fint meen ikke uden komplikationer, igen,  grundlæggende ærlighed og respekt, og tillid og (selv)tillid og ditto selvværd, er elementer der bærer fint.

Skrevet
Signor Cuoco skrev, for 14 timer siden:

Og det er så det første, jeg ville sige: 

- Du ser godt ud i den kjole.

Fordi det er sandheden. Ellers havde jeg ikke sagt det.

Jeg selv er vokset op med den lærdom at min værdi som menneske afhang af min evne til at kunne tiltrække det modsatte køn. Min succes i livet afhang af om jeg var køn og tiltrækkende. Det blev selvfølgelig aldrig sagt direkte, men lå i luften altid. Det gjaldt om at finde en mand - en god mand ganske vist - for så var fremtiden sikret. Film og medier dengang bekræftede også denne måde at anskue kvinder og piger på. Prøv engang at læg mærke til de gamle disney film og eventyr. Her er det samme mønster tydeligt. Askepot, tornerose, snehvide osv. De er smukke og gode mod dyr og meget uskyldige.  Og venter kun på at blive reddet af den rette mand - selvfølgelig en prins. Deres værdi som menneske lå i at de var smukke og gode og derfor havde en god chance for at en prins kunne få øje på dem. Ikke så meget selvstændighed og ambition der. Ikke noget med at kvinden kunne klare sig og få succes uden en mand. Og det er bare for at sige at samfundet har været gennemsyret af denne forventning til kvinder lige siden tidernes morgen. Og film og medier er en afspejlning af vores samfund og menneskesyn. Det er først nu det er ved at ændre sig - måske.. 

Derfor - når jeg hører at jeg ser godt ud i en kjole, så bliver jeg glad - fordi jeg har lært at være glad når em mand giver mig komplimenter. Så er jeg noget værd som menneske... Samtidig bliver jeg en smule vemodig, fordi jeg - igen - bliver mindet om - at min værdi som menneske - afspejles i, hvor god jeg er til at tiltrække det modsatte køn. 

Men jeg tror det er svært, hvis man er mand - helt at forstå den dobbelthed der ligger i det. 

Jeg tænker at det er den tankegang omkring piger og kvinder som metoo bla.a er igang med at tage et opgør med. 

Og forhåbentlig går det - i længden - ikke ud over den naturlige flirt mellem mænd og kvinder. Det skal bare finde sit leje. 

Kæmpe emne. Desværre har jeg ikke tid til at skrive mere lige nu

Redigeret af Den lille frøken

Skrevet
  • Author
Den lille frøken skrev, for 45 minutter siden:

Jeg selv er vokset op med den lærdom at min værdi som menneske afhang af min evne til at kunne tiltrække det modsatte køn. Min succes i livet afhang af om jeg var køn og tiltrækkende. Det blev selvfølgelig aldrig sagt direkte, men lå i luften altid. Det gjaldt om at finde en mand - en god mand ganske vist - for så var fremtiden sikret. Film og medier dengang bekræftede også denne måde at anskue kvinder og piger på. Prøv engang at læg mærke til de gamle disney film og eventyr. Her er det samme mønster tydeligt. Askepot, tornerose, snehvide osv. De er smukke og gode mod dyr og meget uskyldige.  Og venter kun på at blive reddet af den rette mand - selvfølgelig en prins. Deres værdi som menneske lå i at de var smukke og gode og derfor havde en god chance for at en prins kunne få øje på dem. Ikke så meget selvstændighed og ambition der. Ikke noget med at kvinden kunne klare sig og få succes uden en mand. Og det er bare for at sige at samfundet har været gennemsyret af denne forventning til kvinder lige siden tidernes morgen. Og film og medier er en afspejlning af vores samfund og menneskesyn. Det er først nu det er ved at ændre sig - måske.. 

Derfor - når jeg hører at jeg ser godt ud i en kjole, så bliver jeg glad - fordi jeg har lært at være glad når em mand giver mig komplimenter. Så er jeg noget værd som menneske... Samtidig bliver jeg en smule vemodig, fordi jeg - igen - bliver mindet om - at min værdi som menneske - afspejles i, hvor god jeg er til at tiltrække det modsatte køn. 

Men jeg tror det er svært, hvis man er mand - helt at forstå den dobbelthed der ligger i det. 

Jeg tænker at det er den tankegang omkring piger og kvinder som metoo bla.a er igang med at tage et opgør med. 

Og forhåbentlig går det - i længden - ikke ud over den naturlige flirt mellem mænd og kvinder. Det skal bare finde sit leje. 

Kæmpe emne. Desværre har jeg ikke tid til at skrive mere lige nu

Hej igen,

Tak for mange gode indspark, men jeg må dog drille dig en lille smule, venligt og upolemisk. Følgende er skrevet med et glimt i øjet. Der er nemlig lidt signalforvirring i det, du siger.

Måske  kan du bedre forstå visse mænds forvirring og rådvildhed i disse woke-tider, når du læser dig selv. I tråden "Nemt og perfekt som mand" skriver du:

"Følte lidt at de - altså mændene - følte sig lidt stødt over min uforpligtende og overfladiske tilgang til sex. At jeg ikke behøver mere og andet fra dem end lige en enkelt aften". Et engangsknald som du skrev.

Men i denne  tråd "Fordele ved købesex" skriver du:

"Men kvinder vil også gerne respekteres og ikke kun ses som et sexlegetøj, der kun er skabt for at please manden".

Logikken halter. Hvad der gælder for kvinder, gælder vel også for manden?

Grænserne er altså flydende. Det hele afhænger af øjeblikket og folks evner til at læse signaler. Og deres evne til at navigere i en tid, der vist ikke helt forstår sig selv. På sexmarkedet skal man vist både have selvtillid, trods, humor, selvironi og en total hvilen i sig selv med hjemmefra. Jeg fortsætter ufortrødent min latinske flirt med de kønne piger og med at komplimentere deres udseende, også selv om de er 30 år yngre end mig, hvilket de som regel er.  Men jeg gør det med glimt i øjet, efterfulgt af en kæk kommentar som for eksempel:

- Og som tak vil jeg forresten gerne have et kram eller et kys på kinden (idet jeg udtrykkeligt peger på kinden). Få bliver mopsede, mange glade og varme i krammet, og et par gange er det sket, at vi er nået meget meget videre....

Skrevet
Signor Cuoco skrev, for 6 minutter siden:

Hej igen,

Tak for mange gode indspark, men jeg må dog drille dig en lille smule, venligt og upolemisk. Følgende er skrevet med et glimt i øjet. Der er nemlig lidt signalforvirring i det, du siger.

Måske  kan du bedre forstå visse mænds forvirring og rådvildhed i disse woke-tider, når du læser dig selv. I tråden "Nemt og perfekt som mand" skriver du:

"Følte lidt at de - altså mændene - følte sig lidt stødt over min uforpligtende og overfladiske tilgang til sex. At jeg ikke behøver mere og andet fra dem end lige en enkelt aften". Et engangsknald som du skrev.

Men i denne  tråd "Fordele ved købesex" skriver du:

"Men kvinder vil også gerne respekteres og ikke kun ses som et sexlegetøj, der kun er skabt for at please manden".

Grænserne er altså flydende. Det hele afhænger af øjeblikket og folks evner til at læse signaler. Og deres evne til at navigere i en tid, der vist ikke helt forstår sig selv. På sexmarkedet skal man vist både have selvtillid, trods, humor, selvironi og en total hvilen i sig selv med hjemmefra. Jeg fortsætter ufortrødent min latinske flirt med de kønne piger og med at komplimentere deres udseende, også selv om de er 30 år yngre end mig, hvilket de som regel er.  Men jeg gør det med glimt i øjet, efterfulgt af en kæk kommentar som for eksempel:

- Og som tak vil jeg forresten gerne have et kram eller et kys på kinden (idet jeg udtrykkeligt peger på kinden). Få bliver mopsede, mange glade og varme i krammet, og et par gange er det sket, at vi er nået meget meget videre....

Det er helt ok at du udfordrer mig på mine udtalelser og paradokserne i dem som måske kan se ud som om jeg modsiger mig selv. 

Det gør jeg måske også. For det er jo ikke entydigt det her. 

Men når det handler om kvinders seksualitet så ser jeg sådan på det at kvinders seksualitet altid - ihvertfald da kristendommen tog sit indtog - har været forbundet med skyld og skam. Kvinder har lært at de skulle skamme sig. At de - hvis de blev for tykke eks og i det hele taget hvis de ikke kunne leve op til det kropsideal der var førende - skulle skamme sig. Og at de skulle kontrollere deres sex drive. At hvis en kvinde var glad for sex og havde flere sexpartnere, så var hun løsagtig og dårligt selskab for andre kvinder og en trussel imod samfundet. Når en mand forlod sin kone for en anden kvinde, så var det altid kvinden der blev dømt hårdest. Hun var en fristerinde og hvad bildte hun sig dog ind at stjæle en anden kvindes mand. Han ( manden) blev som regel altid set på med meget mildere øjne. Han var jo bare blevet forført og kunne ikke rigtig gøre for det. Imens kvinden fik det meste af skylden. Jeg ser stadig sådanne mønstre den dag i dag. Det er bare ikke alle der er bevidste om de mønstre. 

Nå men jeg selv har gjort op med min barne lærdom. Jeg er blevet meget mere fri og " ligeglad" med omverdnens forventninger og uskrevne regler. 

Jeg owner min egen seksualitet og nægter - nu - at lade mig undertrykke og skamme mig. Der har jeg været og vil ikke hen igen. 

Tiden har hjulpet mig og tendenserne i samfundet også. 

Derfor kan jeg nu - med oprejst pande ovenikøbet - lave en profil på et sted som scor og søge engangs knald. 

Også selvom jeg er opdrdaget helt anderledes. 

Giver det mening? 

Skrevet
  • Author
Den lille frøken skrev, for 15 minutter siden:

Det er helt ok at du udfordrer mig på mine udtalelser og paradokserne i dem som måske kan se ud som om jeg modsiger mig selv. 

Det gør jeg måske også. For det er jo ikke entydigt det her. 

Men når det handler om kvinders seksualitet så ser jeg sådan på det at kvinders seksualitet altid - ihvertfald da kristendommen tog sit indtog - har været forbundet med skyld og skam. Kvinder har lært at de skulle skamme sig. At de - hvis de blev for tykke eks og i det hele taget hvis de ikke kunne leve op til det kropsideal der var førende - skulle skamme sig. Og at de skulle kontrollere deres sex drive. At hvis en kvinde var glad for sex og havde flere sexpartnere, så var hun løsagtig og dårligt selskab for andre kvinder og en trussel imod samfundet. Når en mand forlod sin kone for en anden kvinde, så var det altid kvinden der blev dømt hårdest. Hun var en fristerinde og hvad bildte hun sig dog ind at stjæle en anden kvindes mand. Han ( manden) blev som regel altid set på med meget mildere øjne. Han var jo bare blevet forført og kunne ikke rigtig gøre for det. Imens kvinden fik det meste af skylden. Jeg ser stadig sådanne mønstre den dag i dag. Det er bare ikke alle der er bevidste om de mønstre. 

Nå men jeg selv har gjort op med min barne lærdom. Jeg er blevet meget mere fri og " ligeglad" med omverdnens forventninger og uskrevne regler. 

Jeg owner min egen seksualitet og nægter - nu - at lade mig undertrykke og skamme mig. Der har jeg været og vil ikke hen igen. 

Tiden har hjulpet mig og tendenserne i samfundet også. 

Derfor kan jeg nu - med oprejst pande ovenikøbet - lave en profil på et sted som scor og søge engangs knald. 

Også selvom jeg er opdrdaget helt anderledes. 

Giver det mening? 

Ja, det giver mening. For bag vores adfærd idag, og moderne kvinders frihedstrang, ligger jo ganske rigtigt de århundreder, hvor mandens normer var totalt dominerende. Præcis sådan som du beskriver det.

Som sexglad, nysgerrig mand er jeg glad for  reflekterede indlæg som dine, fordi jeg bliver klogere på jer piger. Ikke altid enig, men klogere,., Hvorfor skal man forresten være enig om alting? Den har jeg aldrig forstået. Elsker modstand. Både til hjernen, hjertet og pikken.

Vi kan ikke komme udenom, at vi slæber rundt på en masse fortidigt arvegods, hvad angår kvinder og mænds kønsliv og deres "samhandel". Deraf visse mænds usikkerhed. Husk på hvor hurtigt jeres frigørelse trods alt er gået. 50 år er ikke meget i historisk lys.

Som mand prøver jeg at underspille. Undgår altid karriere- og pengeblær. Bruger tør humor, et godt grin  og gør mig nu og da lidt kostbar. Falder ikke på halen over alt hvad hun siger og mener. Nogle bliver mopsede, men andre nyder det og synes jeg er mere interessant, trods min alder lidt over 60, end de der hipstertyper, der for nogles vedkommende kysser den jord, kvinden går på.

Når alt kommer til alt. Skal vi ikke bare nyde det? Og knalde. Stimulere hinanden. Selv om jeg er gift, er jeg ikke monogam. Jeg er vild med at besøge piger. 

Og tak fordi jeg må udfordre dig. Det gør dig endnu mere spændende.

Skrevet
Den lille frøken skrev, for 2 timer siden:

Hér illustrerer du netop eet af de store dilemmaer.
Som du skriver, så ligger det ufattelig dybt i vores kultur, at kvindens værdi som menneske 'på liv og død' afhænger af, at mænd giver hende komplimenter.
Det er, som om nogle kvinder så får dårlig samvittighed, fordi de føler sig godt tilpas ved en kompliment eller en flirt.
Måske fordi, det opfattes som, at man hænger fast i gamle mønstre, og har et usundt behov for bekræftelse.

Det er simpelt hen så ærgerligt.

En respektfuld flirt er for mig simpelt hen en her-og-nu udveksling af kærlige erotiske energier.

No more, no less ..
Det er en del af vores dybeste menneskelige natur at give og modtage komplimenter og flirt.
Der er som udgangspunkt absolut intet kvindeundertrykkende eller nedladende i dét.

Der er så også mange kvinder man som mand ikke lige flirter med.
Men så udveksler man gode energier på andre måder.

Sex og erotik er på een eller anden måde blevet taget som gidsel i dét jeg kalder den 'klassisk borgerlige' kultur.
Som du beskriver helt fantastisk i dit indlæg.

Redigeret af sneræven

Skrevet
Signor Cuoco skrev, for 1 time siden:

Jeg oplever præcis det samme når man snakker om begrebet Polyamory ... 
Polyamory betyder, at have romantiske relationer til flere på een gang.

Jeg oplever min egen tilgang, som mere i retning af polyamory end 'engangsknald'.
Groft sagt.

Men jeg støder panden mod en mur hver gang jeg prøver at trække en debat i dén retning.

Det er som om, det for kvinder regnes for frigjort og lidt kinky, hvis hun f. eks. har to mænd ... 
(Så en artikel i Femina fra mit Facebook-feed her for ganske nylig)

Men hvis man som mand antyder at man ikke er monogam er det som om der lukkes fuldstændig ned .. 
Som om der pr. refleks sættes de værste etiketter på een .. 
Det særlig mærkelige er, at nogle godt kan acceptere, at mænd ikke er seksuelt monogame ... 
Men så snart det bliver noget med (ikke monogame) 'følelser' er der totalt lukket for diskussion ... 
Også herinde ... 

Redigeret af sneræven

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.