Hop til indhold

Handlede GP,er

Featured Replies

Skrevet

Jeg har ikke lyst til at støtte de bagmænd der tjener på handlede gp’er.

Er der nogle måder hvor man kan se det er en handlet gp eller skal man bare holde sig fra alle udenlandske gp’er?

Det ville jo også være ærgerligt i forhold til dem der ikke er handlede.

Hvad siger i andre?

Skrevet

Der er ingen klar måde at finde ud af hvilke kvinder der er handlet og hvem der ikke er.

Mange af de udenlandske kvinder her, er her helt frivilligt. Fordi her kan de tjene flere penge end derhjemme og for nogle, få sig en uddannelse samtidigt.

De kvinder jeg forsøger at undgå, er dem hvor deres pris er lav i forhold til andre i samme område.

Jeg forsøger også at undgå de steder, hvor der er mange kvinde på samme sted samtidigt.

Kvinder med samme tekst i deres annonce som andre kvinder, forsøger jeg også at undgå..

For mig indikerer disse ting at det kan være tale om handlede kvinder.

Selv med disse forholdsregler, kan man ikke være sikker. Det kan også være at kvinderne frivilligt er her og betaler nogle for at have et sted at være og stå for annonceringen.

Det eneste vi kan gøre ar et bruge vores sunde fornuft og tænke efter om det her tilbud, nu også er for godt til at være sandt

Skrevet

Jeg tror det reelt kan være rigtig svært at vide om der er tale om en handlet kvinde, med mindre det er åbentlyst at der er bagmænd tilstede der kontrollerer dig og kvinden/kvinderne, tager imod pengene, mærker på kvinderne som bandetatoveringer (ejer mærker) eller fordi de har fået tæsk. 

Jeg synes også det er væsentligt at skelne mellem tvunget handlet eller frivilligt handlet, altså om de kender vilkårene og ønsker at benytte bagmænd til at rejse rundt i Europa og få (betale for) hjælp til at etablere sig de forskellige steder. Begge dele er ulovligt i Danmark, men det er dog alligevel forskel for mig. Der er omtrent tusind nuancer mellem det ene og det andet, så hvor går grænsen for dig?

Det bedste jeg tror vi kan gøre er at være super opmærksom når vi besøger en ny og dele fx herinde eller med politiet når vi oplever at noget ikke virker godt for kvinden og naturligvis gå igen, hvis vi oplever at kvinden ikke er tryg og glad.

Men det er sindssygt svært, særligt så længe købesex er i gråzonen rent lovgivningsmæssigt og branchen er så stigmatiseret.

Skrevet

Jeg har selv spekuleret over dette spørgsmål. Sandsynligheden for at en fx. en Thai-pige uden sprogkundskaber helt af egen drift finder til Danmark og finder ud af både lejlighed/annoncering mv. er vel nærmest nul. Men betyder det så automatisk at hun er handlet/udnyttet? Eller findes der andre støttende netværk for GP’erne som ikke bygger på udnyttelse- og som giver pigerne en mulighed for at have en velfortjent  god indtjening. 

Skrevet
Mildur skrev, for 1 minut siden:

Jeg har selv spekuleret over dette spørgsmål. Sandsynligheden for at en fx. en Thai-pige uden sprogkundskaber helt af egen drift finder til Danmark og finder ud af både lejlighed/annoncering mv. er vel nærmest nul. Men betyder det så automatisk at hun er handlet/udnyttet? Eller findes der andre støttende netværk for GP’erne som ikke bygger på udnyttelse- og som giver pigerne en mulighed for at have en velfortjent  god indtjening. 

De fleste af de thai kvinder jeg kender til, kommer til Danmark kun for at tjene penge og forsøge familien derhjemme.

De har et fint netværk, som for dem hertil og installeret i en eksisterende thai massage klinik. Mange af dem rejser hjem igen efter 3 måneder når deres turistvisum udløber.

Skrevet

Tak for de gode svar personligt går grænsen for mig ved om de har truffet et frit bevidst valg forstået på den måde at de ikke er blevet tvunget af nogen eller pga. økonomi

Skrevet
Mildur skrev, for 8 minutter siden:

Få mennesker gør ting af deres hjertes godhed så hjælp osv tænker jeg også har en høj pris.. 

Skrevet
AB455 skrev, for 20 minutter siden:

Jeg synes også det er væsentligt at skelne mellem tvunget handlet eller frivilligt handlet, altså om de kender vilkårene og ønsker at benytte bagmænd til at rejse rundt i Europa og få (betale for) hjælp til at etablere sig de forskellige steder. Begge dele er ulovligt i Danmark, men det er dog alligevel forskel for mig. Der er omtrent tusind nuancer mellem det ene og det andet, så hvor går grænsen for dig?

Super fin perspektivering. Og helt enig.

JenniferRomantica skrev, for 13 minutter siden:

Få mennesker gør ting af deres hjertes godhed så hjælp osv tænker jeg også har en høj pris.. 

Meget tyder på, at du har ret. Også i at “prisen for hjælp”, opgjort i kroner, er alt for høj. At de menneskelige omkostninger kan være høje, er de fleste nok også enige om. Særligt hvis kvinden er blevet snydt ind i købesex, som det er beskrevet i podcasten “det brændte bordel”, del to.

Men om de er for høje eller acceptable for den enkelte pige, afhænger nok af, hvor på spekteret som @AB455 beskriver, at pigen befinder sig.

En thaipige kan på en klinik i Danmark tjene det samme på en enkelt dag, vel at mærke EFTER at have afleveret halvdelen af omsætningen til mutter, som hun kan tjene på et kontorjob i Thailand. Derfor vil en del piger opleve det som en reel mulighed for at forbedre sine levevilkår markant, hvis bare der arbejdes nogle år som massagepige i fx Danmark.

Jeg gætter på, at en del thaipiger med fuldt overlæg i en periode arbejder som massagepige i Danmark, fordi der ganske enkelt er penge nok i det. Også efter at pigens bagmand har taget en (alt for stor) bid af kagen. Og fordi en del gør det frivilligt, så er det meget sværere at identificere dem, som bliver lokket til det, dvs menneskehandel. Og bevise det.

I øvrigt ros til @puttgarden for en fin opstilling af nogle punkter, man kan være opmærksom på.

Skrevet
Den_glade_amatør skrev, for 15 minutter siden:

Jeg gætter på, at en del thaipiger med fuldt overlæg i en periode arbejder som massagepige i Danmark, fordi der ganske enkelt er penge nok i det. Også efter at pigens bagmand har taget en (alt for stor) bid af kagen. Og fordi en del gør det frivilligt, så er det meget sværere at identificere dem, som bliver lokket til det, dvs menneskehandel. Og bevise det.

Jamen du har sikkert ret.. I saunaklubben fik mutter jo 800 kr pr 1900 kr jeg tjente.. Altså pr gæst jeg havde.. Men jeg arbejdede der jo stadig og syntes det var et fantastisk sted.. At man så på bagkant kan føle det godt nok var frækt af hende og at man er blevet udnyttet er jo noget helt andet men bestemt ikke at kimse af.. De færreste tænker på konsekvensen i sidste ende og hvordan man vil føle bagefter når man lige få mærket efter i sig selv.. Men det er uanset aldrig fedt at afleverer halvdelen af de penge man har arbejdet for.. Heller ikke selvom man accepterer at det er omstændighederne..

Der kan man jo bare se på ens eget forhold til told og skat:P..

Skrevet
Chimo skrev, for 1 time siden:

Er der nogle måder hvor man kan se det er en handlet gp eller skal man bare holde sig fra alle udenlandske gp’er?

Hvad siger i andre?

du skal nok ikke regne med at ideen om den lykkelige luder eksisterer... de fleste piger kommer ud af branchen med ar på sjælen og om der er bagmænd eller bagmuttere indblandet er vel ligegyldigt. De er GP fordi de ikke har andre valg - bare lidt klamt at tjene penge på andres prostitution... det gælder absolut også de danske piger

Skrevet

Jeg fordømmer ingen og man skal passe meget på at generalisere, men jeg holder mig helt væk fra udenlandske piger og fra unge piger.

Årsagen til dette er at risikoen for at lave en aftale med en ‘handlet’ pige eller en pige der sælger sex af nød efter min opfattelse er større i disse segmenter.

Min helt egen lommefilosofi er at jo ældre man er blevet jo større sandsynlighed er der for at man har styr på hvad man vil og hvad man har lyst til.

Jeg er ingen helgen og har tidligere i karrieren som købesexkunde både knaldet en udenlandsk pige og en ung pige der solgte sig selv på Halmtorvet.

Jeg er blevet klogere med alderen, og det har man jo altid lov til at blive :biggrin:

Skrevet
mrfisher skrev, for 46 minutter siden:

du skal nok ikke regne med at ideen om den lykkelige luder eksisterer

Om de decideret er lykkelige, ved jeg ikke, men en del af de danske piger har aktivt valgt at sælge sex, baseret på at de af forskellige årsager gerne vil det. Og vi andre render jo heller ikke rundt og er lykkelige uafbrudt.

mrfisher skrev, for 49 minutter siden:

de fleste piger kommer ud af branchen med ar på sjælen og om der er bagmænd eller bagmuttere indblandet er vel ligegyldigt.

Det er der sikkert en del, som gør. Om det er de fleste, ved jeg ikke. Men trods alt godt, at du ikke skriver, at alle gør. Personligt tror jeg ikke, at det er ligegyldigt, om der er bagmænd involveret.

Skrevet

Findes den lykkelige murerarbejdsmand? Ja uden tvivl men der er nok ikke mange.
Den lykkelige kassemedarbejder?

Den lykkelige luder? Jeg er helt sikker på det er de færreste kvinder der drømte om det job som unge piger. Jeg er også sikker på det finder kvinder der har det helt fint med arbejdet som massøse, omverdenens fordømmelse er det der trækker tænder ud.

Den ulykkelige luder? Ja dem er der alt for mange af.

Skrevet
mrfisher skrev, den 17.12.2022 at 12:43:

De er GP fordi de ikke har andre valg - bare lidt klamt at tjene penge på andres prostitution... det gælder absolut også de danske piger

Interessant betragtning, men heldigvis ikke korrekt i alle tilfælde. Man kan sagtens have uddannelse og alligevel vælge, at arbejde helt eller delvist som sexarbejder.

Skrevet
Chimo skrev, den 17.12.2022 at 10:55:

Hvad siger i andre?

Jeg siger at det kan sammenlignes med at du sidder med en stor skål slik foran dig. Der er måske 50 stk forskellig slik i alle farver. Men ud af slikket er der 10 stk der er gift i. Dvs at du bliver meget meget syg hvis du spiser det for giftede slik. Men du ved ikke hvilket slik der er forgiftet. 

Hvad gør du? 

Skrevet
Den lille frøken skrev, for 2 timer siden:

Jeg siger at det kan sammenlignes med at du sidder med en stor skål slik foran dig. Der er måske 50 stk forskellig slik i alle farver. Men ud af slikket er der 10 stk der er gift i. Dvs at du bliver meget meget syg hvis du spiser det for giftede slik. Men du ved ikke hvilket slik der er forgiftet. 

Hvad gør du? 

spiser hele lortet !!!

Skrevet
Den lille frøken skrev, for 3 timer siden:

Hvad gør du? 

Hvis sammenligningen skal være helt korrekt, så putter du slikket i munden på en anden, da det ikke er en selv (som kunde) der lider under konsekvenserne.

Emnet er for alvorligt til at joke med, så lad nu være med at svare "det kommer an på om det er konen".

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.