Hop til indhold

Det brændte bordel

Featured Replies

Skrevet

Har lige siddet og hørt andet år af denne serie. Der var ingen rigtig konklusion. Dog er der en absolut stort kritik af der danske politi med af strafforfølgning af bagmænd.

Min personlige kritik går mere på Dennis - som i mine øjne fremstår som absolut ureflekteret - og slet ikke virker til at have haft det store hoved med, og tænkt over hvad han havde gang i. Men måske var det bare godt at være i medierne.

Max

Skrevet
Max Bjævermose skrev, for 1 time siden:

Har lige siddet og hørt andet år af denne serie. Der var ingen rigtig konklusion. Dog er der en absolut stort kritik af der danske politi med af strafforfølgning af bagmænd.

Min personlige kritik går mere på Dennis - som i mine øjne fremstår som absolut ureflekteret - og slet ikke virker til at have haft det store hoved med, og tænkt over hvad han havde gang i. Men måske var det bare godt at være i medierne.

Max

Du sybes at ” Dennis’ “ medvirken er et større problem end politiets inkompetence og vilje til at prioritere området? :huh:

Skrevet

Jeg har også hørt den.
Er egentlig ikke så overrasket men vil sige jeg kun én gang har oplevet at skulle betale til "mutter" og der blev jeg snydt lidt for jeg troede det var hende jeg skulle være sammen med, det gav mig faktisk en dårlig smag i munden.
En måde at undgå det på må være at besøge dansktalende Thaier, de er i alt fald ikke handlet på den måde som udsendelsen beskriver.

I øvrigt en ret kedelig podcast med for mange gentagelser og musik for at få tiden til at gå. 

Skrevet

Har også hørt podcasten nu, og er ikke enig i, at den er kedelig. Lidt langtrukken måske, men dog med et par interessante vinkler undervejs.

Der lægges ganske rigtigt op til, at politiet skal kritiseres voldsomt. Til gengæld dvæles der ikke så meget ved, hvorfor det er så vanskeligt for politiet at løfte sagerne mod bagmændene, eller hvorfor det er problematisk, hvis den handlede kvindes udsagn står alene (eller næsten alene).

Der mangler i min optik også lidt refleksion over, at mange andre piger følger samme mønster som den handlede kvinde Anong og sikkert udnyttes lige så groft, men at de alt taget i betragtning stadig ser “den samlede pakke” som en bedre løsning for dem, end hvis var forblevet i hjemlandet under de kummerlige kår, de flygtede fra. Også selvom der indgår prostitution og ågerrenter i regnestykket.

I podcasten nævnes så vidt jeg husker, at Anong tjener ca 2000 kr om måneden. I Danmark kan hun på en enkelt dag tjene det samme eller mere, selvom halvdelen af omsætningen går til mutter. Retfærdiggør det så menneskehandlen? Nej, og særligt ikke når pigen hjemmefra er stillet noget i udsigt (massagejob) og så i virkeligheden mødes med noget andet (prostitution). Men det kan måske bidrage til at forklare, hvorfor der er relativt mange sager om menneskehandel.

Sagt på en anden måde: hvis nu pigen hjemmefra rent faktisk godt vidste eller fik forklaret, at hun skulle arbejde på et bordel på disse vilkår, og at der i en periode ville være en gæld at betale af, inden hun selv ville tjene sine egne penge, så ville en del piger nok stadig slå til. Det er bare svært for os i Danmark at forstå, fordi vi har meget svært ved at forstå, at der er en kæmpe motivationsfaktor i at slippe væk fra meget fattige kår. Kan man slippe væk fra fattigdom, og måske endda hjælpe sin familie tilsvarende ud af fattigdom, vil mange gerne arbejde hårdt og udholde mange strabadser. Hvilket bagmændene godt ved og udnytter.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.