Hop til indhold
Heine

citat Holberg: "Forlig Jer i Skabhalse.."

Recommended Posts

på nærmest mirakuløs vis lykkedes det at få lukket en ellers relevant streng oprettet af Liderlig fyr...

"Oplever I dette.." - flot d'herrer ? Not...!

Og det kan jeg så passende bruge, som grund til at genbruge dele af et indlæg jeg lavede i strengen omkring det forhold at man er så sindsoprivende nærtagende herinde. Nogen sammenligner det med VL (som om det er særligt nedrigt skældsord) men VL er/var såmænd på det punkt ikke anderledes end en hvilken som helst anden internetplatform. Det drejer sig nemlig ikke om at der er noget galt med forum - derimod er der en klar overvægt af FEJL 40.

Nogle gange virker det som ens alias/nick/avatar på nettet (eller alter-ego) har en lavere fornærmetheds-tærskel og kraftigere reaktioner end man ville have i det virkelige liv ....

Der skal ikke meget til før vi får tændt lunten ! Og det der er mest besynderligt er at det er GRANVOKSNE mænd (vel nærmest at betraget som rhonkedorer) der har så sindsygt travlt med territorieafpisning. Hvad enten der er konspiratorikere der ser svindel og humbug alle vegne eller "hvide riddere" der ikke tåler den mindste anfægtelse af deres udkårne, eller bashere - eller...

Og når man så (venligt men bestemt) bliver irettesat af Moderatorerne - så piver man "Det var ikke mig der startede..." - og så skal der lige afleveres en "afskedssviner" sådan noget barnligt ævl - tag da for hulen og ret ind og hør efter - og I ved sgu godt selv hvem I er.

Selvfølgelig gives der situationer man er nødt til at reagere på - men generelt sker der sjældent noget ved at man lader det som opleves som "Alle Moders Fornærmelse" fare ind af det ene øre - og ud af det andet (for nogle af os er det jo også ret let - her er der ikke meget der stopper imellem ørerne)

Måske er det fordi vores virtuelle jeg er den personlighed vi HELST vil være ? For jeg tror vi var i krig med Sverige en gang om ugen hvis vi alle reagerede lige så hurtigt i det virkelige liv. På den anden side kan det jo selvfølgelig også være at EroGuide er det virkelige liv for nogen ?

I det virkelige virkelige liv (tror jeg da) er antallet af pistol-dueller, på grund af at man kræver satisfaktion og slår hinanden med hvide handsker, temmelig stærkt faldende over tid - det bør kunne overføres her til. Ligesom det er ganske vanskeligt at være injuirende overfor et alias på nettet - come on guys - get real.

Der er ingen grund til at føle sig truffet med mindre man er nævnt direkte - og selv der er der ofte ingen grund - det her er sgu en legeplads for voksne - tag det lungt - - chill mand

Men - og her diskriminerer jeg ikke - de værste er blandt det flittigste skribenter, der åbenlyst forveksler antallet af indlæg med personlige rettigheder. Herinde er vi - efter min beskedne mening - alle lige. Hvis EG skal være et sted for ALLE og hvor ALLE har lyst til at bidrage - så skal der kigges indad - Jeps- OGSÅ hos dig...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nå nu vi er ved Holberg-citaterne:

»... Thi det er klart, at U-roeligheder og indbyrdes Krige reyse sig lige saa lidt af differente Meeninger i Religion, som af different Smag udi Mad og Drikke; men de reyse sig alleene af Forfølgelser, og deraf, at den eene Borger vil tvinge den anden til at finde Smag udi det, hvori han haver naturlig Afsmag, det er, at nægte sit eget Lys og sine egne Sandser.« (Holberg, Epistola)

og

»Naar vi læse gamle Historier, støde vi os over Forfædrenes Skikke og Maneerer: Og, naar vore Efterkommere igien læse disse Tiders Historier, ville de maaskee finde ligesaa stor Materie til Latter.« (Holberg, Epistola)

finder jeg meget passende, når de "indbyrdes Krige reyser sig" på EG og alle andre fora.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aros

Jeg er ikke altid enig med Heine men det er jeg i dette tilfælde, og det er en del andre også kan jeg se. De her par af de mest aktive skribenter der er på Eroguide som Heine nævner skulle måske læse indlægget en håndfuld gange ;)

Det er frisk gjort men dælme respektløst gjort at man efter moderatorenes henstilling om at man holder sig til emnet ellers så lukkes strengen, ja det skider man på og forsætter med sine egocentrede indlæg som ikke interesseredee nogen alligevel. Men så fik man da lukket den streng selvom Nille havde forsøgt at få den på ret spor.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nå nu vi er ved Holberg-citaterne:

»... Thi det er klart, at U-roeligheder og indbyrdes Krige reyse sig lige saa lidt af differente Meeninger i Religion, som af different Smag udi Mad og Drikke; men de reyse sig alleene af Forfølgelser, og deraf, at den eene Borger vil tvinge den anden til at finde Smag udi det, hvori han haver naturlig Afsmag, det er, at nægte sit eget Lys og sine egne Sandser.« (Holberg, Epistola)

og

»Naar vi læse gamle Historier, støde vi os over Forfædrenes Skikke og Maneerer: Og, naar vore Efterkommere igien læse disse Tiders Historier, ville de maaskee finde ligesaa stor Materie til Latter.« (Holberg, Epistola)

finder jeg meget passende, når de "indbyrdes Krige reyser sig" på EG og alle andre fora.

Hooolda op hvor staver han ringe, ham her helberg, halborg eller hvad han nu hedder. :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis EG skal være et sted for ALLE og hvor ALLE har lyst til at bidrage - så skal der kigges indad - Jeps- OGSÅ hos dig...

Ikke mig vel? Kigge indad, Jeez det er svært. ;)

Men du har naturligtvis meget ret. Vi er jo nogle voksne, tøffe, stærke, erfarne mænd med fornærmelse som rustning. Og du har også ret i at det ikke er sitet som sådant, der skaber indeholdet, men brugerne. Den eneste forskellighed jeg har opdaget mellem EG og VL er måden de modererets på. Lidt højere til loftet her, men på den anden side så råber jo folk tit herinde på mer moderering. I øvrigt er det jo samme fnidder her som det var der.

I hvert fald: Jeg mener ikke det er så farligt. Man skriver noget, nogen svarer, man bliver vred og skriver måske noget dumt, fler svarer - og i bedste fald dør det af sig selv. I næst bedste fald så griber Moderator ind. So what?

Jeg tror vi får acceptere at steder som dette er som ventiler for mange af os. Det er svært at snakke om de her tingen til dagligdags. Ind på EG lidt, og ned med trykket!! Og så får vi lære at ikke tage os selve og hinanden så sagtens alvorligt.

Jeg har en følelse at mange af dem som let havner i konflikter, selve ikke tager det så alvorligt. Jeg gør det i hvert fald ikke, når det sker. Det er mer dem der læser med fra sidelinjen der bliver oprørte. Og hver gang diskussionen kommer op på bordet, så dukker disse normalt så diskrete herrer op og mener at man næppe tør skrive herinde, at vi skal have mer moderering etc. :shock:

Hallåååå .... det er ikke farligt at skrive. Det er ikke farligt at ikke have samme mening om tingen og pigerne. Det kan tilmed være nyttigt at prøve sine holdninger og argumenter indimellem. Hyggesnak bliver man let træt på. I hvert fald jeg.

Personligt er jeg mer bange for att det bliver for meget nonsens og for lidt substance. Nogle af anmeldelsetråderne her oven, synes være never-ending-stories. Med masser af nonsenskommentarer på en eller to rader. Det som skrevets om Nikita er jo faktiskt nada - ved sammenligning med for eks. Siri i Hørsholm, Hvidovrevej 80 eller Exclusive. Eller den verdensberømte kineserpigen med telefonen. Efter et stykke tid fuldstændigt dør man jo af nysgerrighed. Not!

Der bliver EG lige så spændende som Facebook.

Konklusion: Internet er hvad det er. Anonymitet er hvad det er. Man får tage det onde med det gode, og bidrage det bedste man kan for at det skal blive godt på den måde man selv vil.

Live and let live.

B

Del dette indlæg

Link til indlæg

Blot en stille opfordring til at de som ødelagde omtalte debattråd (I ved selv hvem I er) printer den her ud og hænger den et sted hvor den altid er synlig, når man læser på eroguide. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hold da op, hvis man bliver så ophidset over der løber nogle debat tråde af sporet på en internet fora, så vil jeg mene man skal holde sig væk fra sådanne steder.

Det er internettet. Stedet hvor mange kommer for at diskuttere uden nogen former for konsekvens, og højne sig over for andre.

Sådan er det, og vil altid være.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...