Hop til indhold
Guest Liderligfyr

Velkommen VL

Recommended Posts

Gæst

Har aldrig været på VL

Men var det værre end det personfnidder der er her ??? forhåbentlig ikke :!:

Det er jo efterhånden fuldstændig umulig at køre en relativ seriøs tråd herinde :?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Har aldrig været på VL

Men var det værre end det personfnidder der er her ??? forhåbentlig ikke :!:

Efterhånden er alle VL-medlemmerne inkl. VL-administratorer skiftet til Eroguide - måske det er forklaringen? 8-):mrgreen:

Der er dog stadig den forskel, at Eroguides ledelse ikke censurerer helt så kraftigt som VL's.

Indtil videre, ihvertfald... :P

Del dette indlæg

Link til indlæg

Al den polemik ødelægger sitet og er den direkte årsag til at jeg ikke gider deltage specielt aktivt. Det er jo i bunden synd, for jo flere aktive brugere desto bedre.

Måske admins skulle begynde at uddele karantæner til de, trods alt, få personer der ikke kan lade være med at kaste mudder på hinanden. Det hjælper jo tilsyneladende ikke at låse tråde...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Al den polemik ødelægger sitet og er den direkte årsag til at jeg ikke gider deltage specielt aktivt. Det er jo i bunden synd, for jo flere aktive brugere desto bedre.

Måske admins skulle begynde at uddele karantæner til de, trods alt, få personer der ikke kan lade være med at kaste mudder på hinanden. Det hjælper jo tilsyneladende ikke at låse tråde...

Mit første indlæg. Jeg er 100 % enig i det citerede indlæg og i øvrigt osse i trådstarters indlæg.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Efterhånden er alle VL-medlemmerne inkl. VL-administratorer skiftet til Eroguide - måske det er forklaringen? 8-):mrgreen:
Det kunne måske også tænkes, at det ligefrem er for nemt at blive bruger på Eroguide?

Jeg mener at huske eksempler på, at profiler kun oprettes i et bestemt øjemed, f.eks skamros eller det modsatte af en bestemt pige, og så lader profilen ellers ikke høre fra sig, når budskabet er afleveret.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har ikke hørt at der har været ret mange historier om folk der har flere profiler herinde...

Og der er da også en masse rutinerede bruger som duellerer herinde

Det kunne måske også tænkes, at det ligefrem er for nemt at blive bruger på Eroguide?

Jeg mener at huske eksempler på, at profiler kun oprettes i et bestemt øjemed, f.eks skamros eller det modsatte af en bestemt pige, og så lader profilen ellers ikke høre fra sig, når budskabet er afleveret.

Del dette indlæg

Link til indlæg

det kunne måske også tænkes at en ny bruger herinde der skriver en god anmeddelse straks får hældt en spand lort i hovedet som velkomst at det er derfor han ikke skriver mere :!::!: :!:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Fuldstændig enig. Kunne ikke sige det bedre selv. :!:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

det kunne måske også tænkes at en ny bruger herinde der skriver en god anmeddelse straks får hældt en spand lort i hovedet som velkomst at det er derfor han ikke skriver mere

Jeg hører da nok til en af dem der "blot kigger med på sidelinjen" da jeg netop ikke lige magter at blive hejlet igennem div. konfrontationer. Så kan man kalde mig konflikt sky eller andet. 8-)

Men jeg prøver da at være MEGET bevidst om hvordan og om hvad jeg ytrer mig om,...........når jeg en gang imellem gør det :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg

For knap en måned siden havde vi en tråd om den hårde tone herinde - "Er eroguide det rigtige for mig?"

viewtopic.php?f=16&t=9369

Der blev sagt mange fornuftige ord, og vist gode hensigter. Det har bare knebet i praksis den sidste uge. Det mest forstemmende er nok at et angreb på en af pigerne bevidst blev brugt som som middel til at bringe pisset i kog.

Det får også mig til at tænke: Gider jeg deltage? - vil jeg virkelig bruge min tid på det her?

Jeg gider stadigvæk. Der har været mange gode debatter, og Eroguide er et frirum hvor man har den fantastiske mulighed, at man kan dele sin interesse med ligesindede. Men kan vi ikke holde os nogenlunde til emnerne fremover, og lade personfnidderet ligge?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Karantæner er måske ikke vejen frem

Men en hurtig ingriben ville da være at foretrække. Vel at mærke hvis det overhovedet ikke er trådrelevant.

Så kan folk jo oprette en ny tråd om hvad de har på hjerte

Men det er jo den evige diskussion. Skal der være så højt til loftet, så man kan skrive praktisk talt hvad der passer en. Eller skal det være et hyggeligt sted hvor de fleste kan lide at være

Synes der har været nogle Trolle på det sidste

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Det holder ikke alligevel for selvom der kommer en indgriben så ignoreres det bare af de aktive brugere. Stedet er fyldt med rebeller :mrgreen:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Administration har før redigeret i indlæg. Så kan man jo bare ændre det til, der kun står BIB ved kamphannerne :lol: :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest VarmePia

Det mest forstemmende er nok at et angreb på en af pigerne bevidst blev brugt som som middel til at bringe pisset i kog.

Jeg synes faktisk det er helt i orden, når en eller flere kunder giver en mindre flatterende anmeldelse af en pige som er meget rost eller "hypet", som nogen har ytret.

Smag og behag er nu engang forskellig. Den, der er vidunderskøn i den enes øjne er mere ordinær i den andens. Når det der bliver skrevet er mere nuanceret, så bliver det samlede indtryk meget mere troværdigt, hvilket gavner pågældende pige på lang sigt.

Jeg synes ikke EG skal til at redigere i de indlæg der laves. Så længe almindelig akcepterede regler for omgangstone og saglighed er overholdt skal skribenterne have lov til at skrive om deres oplevelser. I modsat fald så begår man virkelig en af de klassiske VL fejl, hvor der pludselig skabes et A og et B hold. Nogen piger må der pludselig ikke skrives et eneste negativt komma om og andre tjah, der er så bare frit slag for svinehunden....

Angående at give skribenter karantæne: igen en af VLs klassikerne, hvor en eller anden pludselig bliver erklæret Persona Non Grata og med et må der ikke skrives anmeldelser med mindre de er negative hvis det er en pige og er det en kunde, ja så sidder dem der er tilbage så og holder sjov og spas på vedkommendes bekostning - jeg synes vi skal passe på med at glide ned af den rutsjebane!

Jeg har om nogen fået af grovfilen fra VL og det tror jeg rigtig mange herinde godt er klar over - og jeg tror også der sidder et par stykker med røde ører som gerne vil glemme lidt af hvert og ved i hvad? Det er sådan set helt fint med mig :) jeg bærer ikke nag og er ikke et barn af regnvejr, men analysere man lidt på hvad der præcis gik galt på VL i en størrere context, så er forløbet som følger:

Visse piger havde fra starten særstatus - resultat: ensidigt positive anmeldelser, negative eller neutrale anmeldelser blev slettet - resultat: skribenterne der fik deres indlæg slettet blev sure, dem der protesterede over dette blev erklærer Persona Non Grata og smidt ud eller de fik så mange verbale tæsk mere eller mindre aktivt af ledelsen at de skønsomt fortrak sig.

Visse piger og klinikker fik negative anmeldelser som var af tvivlsom oprindelse eller af ringe troværdighed, dem der tillod sig at forsvare sig selv eller andre blev erklæret Persona Non Grata - resultat: der måtte ikke skrives om disse piger / klinikker med mindre det var negativt, så kunne en anmeldelse godt få lov til at stå et par dage fordi admin pludselig ikke havde tid til at fjerne det - resultat: VL mistede de pågældende piger / klinikker som annoncører og nye potientielle annoncører blev advaret af dem der havde brændt fingerene til ikke at frekventere stedet og ikke bruge annoncepenge på stedet - resultat: VL mistede ikke kun indtægter på kort sigt men også på lang og de mistede både troværdighed og anseelse i piger / klinikkers og kundernes øjne.

Summasumarum: Pigerne forsvandt, skribenterne forsvandt, indtægterne forsvandt, siden blev kedelig og det fik selv de sidste hardcore VL fans til at finde nye græsgange.

I stedet for synes jeg det er på sin plads at henstille til en skribent at overholde salontonen i sine indlæg og i øvrigt lade kunderne skrive om deres oplevelser, både de gode, de neutrale og de negative ligegyldig hvilken pige der er tale om. Midler som karantæne skal udelukkende bruges i absolut yderste konsekvens efter gentagne advarsler.

Lev og lad leve, men opfør jer pænt imens i gør det ;)

Knus Pia

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tak til VarmePia.

Det er ingen hemmelighed, at jeg er meget kritisk over for VL, og indlægget bekræfter mig kun i, at vi for alt i verden skal undgå VL-tilstande herinde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg må så blot undre mig over, at hver gang nogle EG-brugere farer i totterne på hinanden, så skal Venuslogen nævnes. Det er selvfølgelig også nemmere at beskrive en "fælles fjende" fra fortiden end at forholde sig til de konkrete konflikter her. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest VarmePia

Jeg må så blot undre mig over, at hver gang nogle EG-brugere farer i totterne på hinanden, så skal Venuslogen nævnes. Det er selvfølgelig også nemmere at beskrive en "fælles fjende" fra fortiden end at forholde sig til de konkrete konflikter her. ;)

VL kommer op at vende igen og igen som eksempel på, hvordan man ikke skal gøre hvis man vil lave et site med succes. Det har ikke noget med fjendskab at gøre :)

Jeg tror ikke der er ret mange mennesker herinde som i længden har noget at vinde ved at skabe et "fælles fjendebillede" - for eget vedkommende så er jeg ret ligeglad med VL, men jeg er ikke ligeglad med om VLs trælse metoder sniger sig ind af bagdøren pøh om pøh

Knus Pia

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Varme Pia

Sorry, men de lange detaljerede beskrivelser omkring hvorledes mange ser på VL også gerne personer der aldrig har været aktiv på denne site, fortæller vist mere, at man ikke evner at beskrive hvilken adfærd der ikke ønskes på EG, samt at man har mere travl med at fortælle om sine helt uretfærdige oplevelser på dette site.

Personfnidder, personlige angreb, fordømmelse, grov og beskidt tone findes på alle internet sider, hvorfor det er irrelevant dels at nævne VL og dels at tro, at denne adfærd er født på VL.

Faktum er bare, at der skal to til tango, og som regel er 'Fjolserne lige uskyldige", hvorfor der lejlighedsvis kræves lidt indgriben fra moderators side. Jeg synes at dem der administrere denne site gør det fint. Og da jeg ikke har dem mistænkt for at forfordele nogen, ser jeg ingen grund til, at man hele tiden skal oprette tråde alá "Ulven kommer".

Del dette indlæg

Link til indlæg

VarmePia har skrevet et godt og rigtigt indlæg, der på alle områder rammer hovedet på sømmet.

Folk, der her på boardet skriger på "karantæne", "indgriben fra ledelsen" mv. har aldrig haft en VL-historik at forholde sig til, eller også har de glemt den... 8-):mrgreen:

Ledelsen fra Eroguide har fundet en nogenlunde fornuftig ligevægt mellem på den ene side "højt til loftet" og på den anden side censur mod "grove personangreb" - lad jer ikke skræmme af enkelte newbees, der "truer" med ikke at skrive flere indlæg, hvis der ikke indføres karantæner og evindelig indgriben over for det skrevne! :P

De, der truer med "ikke at skrive mere", er som oftest dem, der er lettest at undvære for os andre... :idea:

Jeg synes faktisk det er helt i orden, når en eller flere kunder giver en mindre flatterende anmeldelse af en pige som er meget rost eller "hypet", som nogen har ytret.

Smag og behag er nu engang forskellig. Den, der er vidunderskøn i den enes øjne er mere ordinær i den andens. Når det der bliver skrevet er mere nuanceret, så bliver det samlede indtryk meget mere troværdigt, hvilket gavner pågældende pige på lang sigt.

Jeg synes ikke EG skal til at redigere i de indlæg der laves. Så længe almindelig akcepterede regler for omgangstone og saglighed er overholdt skal skribenterne have lov til at skrive om deres oplevelser. I modsat fald så begår man virkelig en af de klassiske VL fejl, hvor der pludselig skabes et A og et B hold. Nogen piger må der pludselig ikke skrives et eneste negativt komma om og andre tjah, der er så bare frit slag for svinehunden....

Angående at give skribenter karantæne: igen en af VLs klassikerne, hvor en eller anden pludselig bliver erklæret Persona Non Grata og med et må der ikke skrives anmeldelser med mindre de er negative hvis det er en pige og er det en kunde, ja så sidder dem der er tilbage så og holder sjov og spas på vedkommendes bekostning - jeg synes vi skal passe på med at glide ned af den rutsjebane!

Jeg har om nogen fået af grovfilen fra VL og det tror jeg rigtig mange herinde godt er klar over - og jeg tror også der sidder et par stykker med røde ører som gerne vil glemme lidt af hvert og ved i hvad? Det er sådan set helt fint med mig :) jeg bærer ikke nag og er ikke et barn af regnvejr, men analysere man lidt på hvad der præcis gik galt på VL i en størrere context, så er forløbet som følger:

Visse piger havde fra starten særstatus - resultat: ensidigt positive anmeldelser, negative eller neutrale anmeldelser blev slettet - resultat: skribenterne der fik deres indlæg slettet blev sure, dem der protesterede over dette blev erklærer Persona Non Grata og smidt ud eller de fik så mange verbale tæsk mere eller mindre aktivt af ledelsen at de skønsomt fortrak sig.

Visse piger og klinikker fik negative anmeldelser som var af tvivlsom oprindelse eller af ringe troværdighed, dem der tillod sig at forsvare sig selv eller andre blev erklæret Persona Non Grata - resultat: der måtte ikke skrives om disse piger / klinikker med mindre det var negativt, så kunne en anmeldelse godt få lov til at stå et par dage fordi admin pludselig ikke havde tid til at fjerne det - resultat: VL mistede de pågældende piger / klinikker som annoncører og nye potientielle annoncører blev advaret af dem der havde brændt fingerene til ikke at frekventere stedet og ikke bruge annoncepenge på stedet - resultat: VL mistede ikke kun indtægter på kort sigt men også på lang og de mistede både troværdighed og anseelse i piger / klinikkers og kundernes øjne.

Summasumarum: Pigerne forsvandt, skribenterne forsvandt, indtægterne forsvandt, siden blev kedelig og det fik selv de sidste hardcore VL fans til at finde nye græsgange.

I stedet for synes jeg det er på sin plads at henstille til en skribent at overholde salontonen i sine indlæg og i øvrigt lade kunderne skrive om deres oplevelser, både de gode, de neutrale og de negative ligegyldig hvilken pige der er tale om. Midler som karantæne skal udelukkende bruges i absolut yderste konsekvens efter gentagne advarsler.

Lev og lad leve, men opfør jer pænt imens i gør det ;)

Knus Pia

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest VarmePia

Varme Pia

Sorry, men de lange detaljerede beskrivelser omkring hvorledes mange ser på VL også gerne personer der aldrig har været aktiv på denne site, fortæller vist mere, at man ikke evner at beskrive hvilken adfærd der ikke ønskes på EG, samt at man har mere travl med at fortælle om sine helt uretfærdige oplevelser på dette site.

Personfnidder, personlige angreb, fordømmelse, grov og beskidt tone findes på alle internet sider, hvorfor det er irrelevant dels at nævne VL og dels at tro, at denne adfærd er født på VL.

Faktum er bare, at der skal to til tango, og som regel er 'Fjolserne lige uskyldige", hvorfor der lejlighedsvis kræves lidt indgriben fra moderators side. Jeg synes at dem der administrere denne site gør det fint. Og da jeg ikke har dem mistænkt for at forfordele nogen, ser jeg ingen grund til, at man hele tiden skal oprette tråde alá "Ulven kommer".

Hm, det du skriver er jeg meget enig i rigtig langt hen af vejen. Beskidt tone er alle steder i vores samfund, moderator på EG gør det godt. Det har du ret i :)

Jeg kan ikke se, der er nogen fejl i at være på vagt overfor ulven, så længe det resultere i at EG kommer videre og længere i en langt mere positiv ånd.

Personlig har jeg ikke et horn i siden på VL og jeg har ikke noget imod de mennesker som kommer fra det site. Tværtimod er det ikke ret længe siden jeg tog en kendt VL person i forsvar, da jeg mente vedkommende blev udsat for mere end hvad rimeligt kunne være. Så nej, jeg deler ikke verdenen op i DEM og OS. Jeg tror rigtig mange VL'ers har brug for tilgivelse så de også selv kan komme videre og redefinere hvem de er og hvordan de er overfor omverdenen. Det synes jeg at man skal hjælpe dem med ved at være venlig og imødekommende. Jeg er overbevist om at folk der bruger internet forums meget ofte glemmer at der bag hvert handle sidder et rigtig levende menneske, som kan blive meget ked af det, hvis de føler sig jokket på eller kørt på og jeg er lige så overbevist om at de folk som bare tryner af sted over stepperne uden hensyntagen til hvem der kommer under deres pigsko, de er ofte er de allersødeste mennesker som ALDRIG ville være så nederdrægtige overfor et menneske i virkeligheden. De skriver ting online, som de aldrig ville gøre, hvis personen stod overfor dem in real life. Der er selvfølgelig også bare folk som er psykopater og dermed skide ligeglade med alt undtagen sig selv. Jeg tror nu ikke der er flere psykopater det ene end det andet sted :)

Så: Peace, Love and lots of SEX

Knus Pia

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg synes at dem der administrere denne site gør det fint. Og da jeg ikke har dem mistænkt for at forfordele nogen, ser jeg ingen grund til, at man hele tiden skal oprette tråde alá "Ulven kommer".
Administratorerne herinde gør det bestemt fint, største ros til dem. Undertiden har man dog mere end på fornemmelsen, at visse elementer herinde vil have drejet moderationen, så den bliver som

VL's. Det er da et skræmmende scenario.

Jeg ville foretrække at kalde disse "tråde alá Ulven kommer" for tråde a la "sporene skræmmer"".

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...