Hop til indhold
Vendelboen

Veksling af penge i udlandet

Recommended Posts

@moden libertiner nu har du valgt at tage det dybt personligt vores skriv.

Men skal vi lige blive enige om 1 ting.

Danske Bank og Nordea røg ikke tilfældigvis ind i hvidvaskningssagerne.

Det er blevet påvist i retten at begge banker bevidst opsøgte, rådgav og udførte hvidvaskning for kriminelle.

Så at du kan sidde og skrive at det skete ved et uheld er desværre dybt godnat.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest moden libertiner

Jeg tager det ikke personligt.

Hvad der er sket i Nordea ved jeg ikke noget om, men i 'banken' var der tale om bedrageriske medarbejdere i en filial laangt hjemmefra. Det er ikke en undskyldning, for der burde have været kontroller der havde afsløret det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
otto06 skrev, for 11 timer siden:

Den med euro kom selvfølgelig ind i billedet fordi euro kan håndteres uden problemer over hele verden - modsat danske kroner.

Jeg har fornylig flere gange vekslet Euro her i Thailand - behøver bare lægge sedlerne på disken og straks får jeg en afregning, uden jeg behøver vise pas eller noget. Men trækker jeg nogle danske sedler op af pungen, siger de på lang afstand straks fra - ligesom de tidligere gjorde engang jeg havde Zloty med - dem ville de heller ikke røre og jeg endte med at forære nogen af dem bort til en "tigger" i lufthavnen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Idag havde jeg for første gang problemer med at veksle nogle 4 stk. 100 Euro sedler, da en af dem havde nogle "stains" - ellers var den faktisk som ny. De 3 andre 100 Euro sedler, ville de godt veksle - men når de ikke ville veksle den 4. - så skulle de heller ikke have lov at veksle de andre, så jeg bad om at få dem tilbage - der er jo veksleboder nok. Et sted i Soi Buakhao snakkede hun i telefon i laaaaaang tid, før hun stak mig en nota på den ene, som viste at hun kun ville give kurs 30,50 for den - på de andre ville hun godt give deres listepris på 36,66 - så også her forlangte jeg at få de andre tilbage, nærmest skråede over gaden og ind i den 5. bod, hvor han nok kradsede lidt på sedlen og så fik jeg ellers kurs 36,85 for dem alle 4 og en af de 3 andre havde endda et navn påskrevet på med kuglepen -  og det kunne jeg læse mens damen snakkede i telefon - at hvis der var skrevet noget på en seddel - så kunne man heller ikke regne med fuld pris.

NB. i ingen af de 5 boder, som iøvrigt alle var de gule TT, blev jeg på noget tidspunkt spurgt om at vise pas eller noget.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 14 timer siden:

NB. i ingen af de 5 boder, som iøvrigt alle var de gule TT, blev jeg på noget tidspunkt spurgt om at vise pas eller noget.

Det lyder som rent paradis for de kriminelle :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Asianlover1 skrev, for 7 timer siden:

Det lyder som rent paradis for de kriminelle :lol:

Jo, men kommer du med kufferten fuld, er det nok en anden snak - og sådan bør det også være - det kan ikke være rigtigt at turister, som trods alt som regel kun skal have vekslet mindre beløb, skal kontrolleres i hoved og røv, mens vi gang på gang hører om at hvidvasking af virkelig mange penge, stort set kan foregå uhindret - bare man har penge nok!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...