Hop til indhold
Vendelboen

Veksling af penge i udlandet

Recommended Posts

Der er masser af ATM (hæveautomater), men pas på. Brug helst dem i Shoppingcentre eller banker.

Vi fik kopieret 2 kort på samme ferie selv om vi passede på (stod alene) og ikke udleverede kort til tjenere o lign.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest The spoon

Man kan bruge sit betalingskort alle steder, husk at betale i lokal valuta.

man kan hæve kontanter som nomalt

det eneste der er ændret er at man har svært ved at veksle kontanter (sorte penge ):ph34r:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Hugewatergun skrev, den 12.11.2022 at 12:46:

Ikke godt for udenlandske piger der rejser hjem med fyldt kuffert, efter endt tjeneste ☹️

Nej det er ændret helt vildt, Snakkede med en der lige er rejst hjem og hun sendte mig de nye veksel kurser, hvis du bringer specielt dansk valuta  til landet 
Kurs Dansk 1000 til bat er normalt tæt på 5000 men nu er den kun 2500... 
kun hvis de har bank konto som de kan overføre til fra DK er det samme kurs...

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
SirK skrev, den 14.11.2022 at 13:20:

kun hvis de har bank konto som de kan overføre til fra DK er det samme kurs...

Hvad så hvis de er i Thailand og vil indsætte på deres egen konto - altså veksle Dkr. til THB i egen bank og så indsætte dem?

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 16 timer siden:

Hvad så hvis de er i Thailand og vil indsætte på deres egen konto - altså veksle Dkr. til THB i egen bank og så indsætte dem?

Stadig dårlig kurs... og det mest underlige er at det kun er dansk valuta der er faldet til ca 50%

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ved det faktisk ikke, bare underligt det kun er dansk valuta der ændre sig... igår steg den så fra 1000 dk /2500 B til 1000 dk/4000 B men stadig et stykke fra 4990... det vildt underligt

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror at det er fordi danske banker ikke vil modtage dansk valuta uden en (troværdig) redegørelse om hvor de kommer fra.. Det er da sikkert for at komme sorte penge til livs, selvom det kan virke lidt mærkeligt når vi ved at nogle danske banker er involveret i større sager om hvidvask end de 25.000 vi vil veksle til lokal valuta når vi rejser.. Nu er de fleste vel også lykkelige ejere af internationale kort, men mærkeligt er det sgu. Euro er ikke noget problem - og de er billige at veksle til. Og skulle de komme fra dårligt belyst arbejde må man jo få sin betaling i euro... Jeg har ikke fantasi til at forestille mig at euro - eller us $ for den sags skyld - skulle blive svært at rejse med/veksle i pænt lang tid fremover. Det ville jo tage livet af stort set al kriminel virksomhed - inklusiv mafiaen i de lande hvor de nu er.. Mon ikke den politiske indflydelse i de lande er for stor til at man tør lukke kontanter ned... Iøvrigt mærkeligt at danske politikere accepterer at DKR. Ikke er gyldig valuta mere...

Redigeret af otto06

Del dette indlæg


Link til indlæg
otto06 skrev, for 18 minutter siden:

Jeg tror at det er fordi danske banker ikke vil modtage dansk valuta uden en (troværdig) redegørelse om hvor de kommer fra.. Det er da sikkert for at komme sorte penge til livs, selvom det kan virke lidt mærkeligt når vi ved at nogle danske banker er involveret i større sager om hvidvask end de 25.000 vi vil veksle til lokal valuta når vi rejser.. Nu er de fleste vel også lykkelige ejere af internationale kort, men mærkeligt er det sgu. Euro er ikke noget problem - og de er billige at veksle til. Og skulle de komme fra dårligt belyst arbejde må man jo få sin betaling i euro... Jeg har ikke fantasi til at forestille mig at euro - eller us $ for den sags skyld - skulle blive svært at rejse med/veksle i pænt lang tid fremover. Det ville jo tage livet af stort set al kriminel virksomhed - inklusiv mafiaen i de lande hvor de nu er.. Mon ikke den politiske indflydelse i de lande er for stor til at man tør lukke kontanter ned... Iøvrigt mærkeligt at danske politikere accepterer at DKR. Ikke er gyldig valuta mere...

Danske banker hader kontanter. kontanter gør at banken ikke kan styre dit liv som banken ønsker. Når man kigger på hvilke skandaler danske banker har været involveret i og hvor meget det har kostet danske skatteydere så er det ufatteligt at politikerne ikke bryder ind, men her skal man huske på at de største bidragsyder til hver parti er ja rigtig gættet det er bankerne.

så der kommer ikke til at ske noget som helst andet end vi er til grin for vores egne penge. Jeg er tit i Ungarn så jeg sørger bare for at handle godt i billund lufhavn og særlig med kontanter. i ungarn er det ofte nemt at veksle valuta og de tjekker ikke så meget eller jeg sender kontanter til min egen konto.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest moden libertiner

Så kom det sure opstød, og holdningen at det er også bankernes slyld.

Hold nu op for f..... .

Jeg har i flere tråde forklaret med hjælp fra diverse aviser mm.

Der er sket en opstramning overfor bankerne mht hvidvaskreglerne. Hvad enten vi vil eller ej så har myndighederne såvel danske som EU som internationale vedtaget en række hvidvaskregler der skal sikre at forbrydere, lyssky personager, plattenslagere og sort arbejdende personer får sværere og sværere ved at snyde 'samfundet' for midler.

Denne opstramning betyder bla at danske banker ikke vil modtage danske kontanter fra andre banker i udlandet medmindre disse banker kan redegøre for hvordan de har fået dem og fra hvem. Så simpelt er det.

Selv i Danmark bliver der kontrolleret når du vil udveksle kontanter med danske banker. Større beløb skal anmeldes på forhånd, og hvis du alligevel hæver eller indbetaler større beløb bliver du kontaktet med ønsker fra banken om formål mm.

Der er jo også loft på hvor meget erhvervsdrivende  må modtage i kontanter ifm en handel, loftet er pt. 19.999 kr.

Del dette indlæg


Link til indlæg
moden libertiner skrev, for 3 timer siden:

Så kom det sure opstød, og holdningen at det er også bankernes slyld.

Hold nu op for f..... .

Jeg har i flere tråde forklaret med hjælp fra diverse aviser mm.

Der er sket en opstramning overfor bankerne mht hvidvaskreglerne. Hvad enten vi vil eller ej så har myndighederne såvel danske som EU som internationale vedtaget en række hvidvaskregler der skal sikre at forbrydere, lyssky personager, plattenslagere og sort arbejdende personer får sværere og sværere ved at snyde 'samfundet' for midler.

Denne opstramning betyder bla at danske banker ikke vil modtage danske kontanter fra andre banker i udlandet medmindre disse banker kan redegøre for hvordan de har fået dem og fra hvem. Så simpelt er det.

Selv i Danmark bliver der kontrolleret når du vil udveksle kontanter med danske banker. Større beløb skal anmeldes på forhånd, og hvis du alligevel hæver eller indbetaler større beløb bliver du kontaktet med ønsker fra banken om formål mm.

Der er jo også loft på hvor meget erhvervsdrivende  må modtage i kontanter ifm en handel, loftet er pt. 19.999 kr.

Dine kommentarer vedr. Banker i EU holder ikke. Det er rigtigt at man i EU har vedtaget nogle regler for at forhindre hvidvask. Men det er ikke - og bliver heller ikke i nærmeste fremtid - svært at veksle f.eks. euro.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
moden libertiner skrev, for 4 timer siden:

Så kom det sure opstød, og holdningen at det er også bankernes slyld.

Hold nu op for f..... .

Jeg har i flere tråde forklaret med hjælp fra diverse aviser mm.

Der er sket en opstramning overfor bankerne mht hvidvaskreglerne. Hvad enten vi vil eller ej så har myndighederne såvel danske som EU som internationale vedtaget en række hvidvaskregler der skal sikre at forbrydere, lyssky personager, plattenslagere og sort arbejdende personer får sværere og sværere ved at snyde 'samfundet' for midler.

Denne opstramning betyder bla at danske banker ikke vil modtage danske kontanter fra andre banker i udlandet medmindre disse banker kan redegøre for hvordan de har fået dem og fra hvem. Så simpelt er det.

Selv i Danmark bliver der kontrolleret når du vil udveksle kontanter med danske banker. Større beløb skal anmeldes på forhånd, og hvis du alligevel hæver eller indbetaler større beløb bliver du kontaktet med ønsker fra banken om formål mm.

Der er jo også loft på hvor meget erhvervsdrivende  må modtage i kontanter ifm en handel, loftet er pt. 19.999 kr.

Du tager iøvrigt også fejl i forhold til hvor meget man må modtage som erhvervsdrivende...; grænsen er dkr. 8.000. - og ja, jeg driver virksomhed... 

Del dette indlæg


Link til indlæg
moden libertiner skrev, for 5 timer siden:

Så kom det sure opstød, og holdningen at det er også bankernes slyld.

Hold nu op for f..... .

Jeg har i flere tråde forklaret med hjælp fra diverse aviser mm.

Der er sket en opstramning overfor bankerne mht hvidvaskreglerne. Hvad enten vi vil eller ej så har myndighederne såvel danske som EU som internationale vedtaget en række hvidvaskregler der skal sikre at forbrydere, lyssky personager, plattenslagere og sort arbejdende personer får sværere og sværere ved at snyde 'samfundet' for midler.

Denne opstramning betyder bla at danske banker ikke vil modtage danske kontanter fra andre banker i udlandet medmindre disse banker kan redegøre for hvordan de har fået dem og fra hvem. Så simpelt er det.

Selv i Danmark bliver der kontrolleret når du vil udveksle kontanter med danske banker. Større beløb skal anmeldes på forhånd, og hvis du alligevel hæver eller indbetaler større beløb bliver du kontaktet med ønsker fra banken om formål mm.

Der er jo også loft på hvor meget erhvervsdrivende  må modtage i kontanter ifm en handel, loftet er pt. 19.999 kr.

Det er ikke noget surt opstød mod danske banker… men fakta er at særlig danske banker har været gode til at hjælpe store hvidvaskere, men de mindre skal straffes. Faktuelt er danske banker de mest regride i hele eu når vi taler kontanter, og det er mest fordi kontant håndtering er en stor udgift for banken.

Hvis du går i en tysk bank eller andre udenlandske banker er de slet ikke på højde med danske bankers nidkærhed omkring kontanter. 
jeg har oplevet kunder der er blevet ringet op med forskellige krav fra banker og bankerne har fortalt at det står i hvidvasknings cirkulære, når jeg så har forespurgt hvor det står i cirkulæret, har mine kunder ikke fået svar… bankerne misbruger ganske enkelt cirkulæret.

Mindre erhvervsdrivende kan ikke få en erhvervskonto hvis de tager imod kontanter… ja jeg kan blive ved. Så ja vi har et cirkulære, men bankerne misbruger dette

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest moden libertiner

Otto du blander en del sammen.

1: Jeg har skrevet om hvorfor danske banker har strammet op om at modtage DANSKE KRONER fra udenlandske banker. Jeg har IKKE skrevet noget som helst om at veksle til eller fra EURO. Men jeg ved at du som privatperson bliver kontaktet hvis du vil veksle til større beløb i udenlandsk valuta, medmindre du i de oplysninger du skal give din bank som kontohaver har redegjort for at du har brug for at veksle større beløb til andre valutaer.

2: Der er 2 forskellige bestemmelser.

    a: erhvervsdrivendes modtagelse af betaling er begrænset til 19.999 kr. Kilde: Jyske Bank og Advodan  Skete pr. 1. juli 2021 Men står også i Hvidvaskloven

    b: Hvad er 8.000 kr reglen?

Maksimalt 8000 kr.

Grænsen for det beløb en virksomhed må betale som kontantbetaling uden at pådrage sig ansvar for modtagers eventuelle skattesnyd er fortsat 8000 kr. Det sker for at begrænse sort arbejde.
29. jun. 2021 Kilde Dansk Håndværk.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Dette er ikke et EU problem det er kun et dansk problem.

Det er så simpelt Nordea og Danske Bank er de 2 eneste banker der køber danske penge tilbage.

De 2 banker er så blevet taget i bevidst at hvidvaske penge faktisk er begge dømt for de 2 største hvidvaskningssager i Skandinavien historie.

De 2 banker er under skærpet opsyn og det går nu ud over både lovlydige samt ikke lovlydige dansker der har taget deres valuta med til udlandet.

Det er faktisk så vildt at du ikke kan bruge DKK i Tyskland de vil ikke modtage DKK heller.

Det er total katastrofalt at de 2 største snyder forhindre danske borgere i at veksle egne penge i udlandet.

Tilbage til hvad gør du i Thailand - dette er blevet gennem diskuteret i Facebook grupper og de 3 løsninger du har er:

1: Veksle hjemmefra (Næst billigste løsning og fin hvis du forventer at bruge under 100.000 baht)

2: Bruge kredit kort til at hæve i automater i Thailand (Den dyreste løsning overhovedet - 220 baht per hævning samt 20-50 kroner i gebyr i den danske bank samt dårligere kurs - fint for forbrug under 50.000) Husk normale kort = 95% af de korte danskere normalt har vil give dig mulighed for at hæve 9-9.500 Baht per hævning på Visa kortet og 14.000 baht på et mastercard.

3: Få en Thai bankkonto og overfører penge med wise (Klart den billigste løsning og bør bruges af alle der kommer flere gange om året i Thailand eller har et forbrug af over 100.000 baht per tur) - Pris via en agent ca. 3.700 baht for ca. 800-1.000 baht går ind på kontoen og resten til forsikring, hævekort, online banking osv. - Detter virker virkelig godt da du kan betale med QR koder 99% af alle steder i Thailand hvilket betyder du ikke behøver have mange kontanter. Nogle piger vil endda acceptere betaling denne vej om morgen.

Redigeret af newbee

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest moden libertiner

Liderlig L

De sure opstød fortsætter.

Newbee du følger trop.

Det er den lille mand mod overmagten syndromet.

Det er ikke et dansk særkende at bankerne har hjulpet med hvidvask i stor stil, det er sket i mange europæiske lande. Men nyhedsformidlingen i den lille andedam i Danmark rapportere jo ikke store bankskandaler i europa i nær samme grad som de rapporterer de danske. 

Jeg har tilbragt 37 år af mit erhvervsaktive liv i en større dansk bank. Den første dags intro lød bla. Vi vil ikke deltage i transaktioner der kan få os på forsiden af Ekstrabladet. Det var sangen i 1980 og det er sangen stadigvæk.

Ikke desto mindre er begge banker uforvarende røget ind i hvidvasksager. Til trods for massive anstrengelser, mange ansatte alene til at overvåge hvidvask, og investering i systemer til at overvåge hvidvask har det ikke været nok. Men det er ikke med ledelsernes gode vilje. Bedrageriske mennesker findes alle steder, og bankerne i DK har ikke været gode nok til at finde dem og afsløre dem og har derfor fået ørene i maskinen. Men det har en række andre landes store banker også.

Hvordan Danmark håndterer disse ting og hvor nidkære de danske myndighder er i forhold til andre landes myndigheder er jo ikke et bank problem men et myndigheds problem imellem landene og i sidste ende er det (det vi ikke må sige herinde) et  p....... problem.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest moden libertiner

PS til de seneste deltagere er det ikke nødvendigt at kopiere hele mine skriv i hvert eneste svar i vil give. Som i kan se har jeg elegant undladt at kopiere jeres skriv men blot henvist den kyndige læser til jeres indlæg, som de sikkert har læst i forvejen hvis følger med i tråden.

Dette var så MIT sure opstød for i dag. :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
moden libertiner skrev, for 1 minut siden:

Liderlig L

De sure opstød fortsætter.

Newbee du følger trop.

Det er den lille mand mod overmagten syndromet.

Det er ikke et dansk særkende at bankerne har hjulpet med hvidvask i stor stil, det er sket i mange europæiske lande. Men nyhedsformidlingen i den lille andedam i Danmark rapportere jo ikke store bankskandaler i europa i nær samme grad som de rapporterer de danske. 

Jeg har tilbragt 37 år af mit erhvervsaktive liv i en større dansk bank. Den første dags intro lød bla. Vi vil ikke deltage i transaktioner der kan få os på forsiden af Ekstrabladet. Det var sangen i 1980 og det er sangen stadigvæk.

Ikke desto mindre er begge banker uforvarende røget ind i hvidvasksager. Til trods for massive anstrengelser, mange ansatte alene til at overvåge hvidvask, og investering i systemer til at overvåge hvidvask har det ikke været nok. Men det er ikke med ledelsernes gode vilje. Bedrageriske mennesker findes alle steder, og bankerne i DK har ikke været gode nok til at finde dem og afsløre dem og har derfor fået ørene i maskinen. Men det har en række andre landes store banker også.

Hvordan Danmark håndterer disse ting og hvor nidkære de danske myndighder er i forhold til andre landes myndigheder er jo ikke et bank problem men et myndigheds problem imellem landene og i sidste ende er det (det vi ikke må sige herinde) et  p....... problem.

 

 

Klynk klynk… jeg kan godt se det går din professionel ære for nær, men kom nu ud af din andedam og prøv at kigge lidt kritisk på dem der betaler din løn, så vil du opdage en ny virkelighed omkring hvidvask cirkulære. Måske du skulle læse cirkulæret og ikke bare høre hvad din arbejdsgiver fortæller. 
Hvor er det dejligt du prøver at belære alle os andre om hvor uskyldige de danske banker er.. jeg får helt tåre i mine øjne

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest moden libertiner

Og du bliver ved med at fylde siderne her med citater i stedet for bare at henvise til indlægget.

Og nej det går ikke min professionelle ære for nær, jeg har faktisk været i maskinrummet på 'banken' og ved derfor ikke blot hvad der er sagt men også gjort.

Fsva hvidvask cirkulæret er det omfattende og kompliceret, og så alligevel ikke kompliceret.

Det korte af det lange er at banken skal :

a: gennemføre en kundekendskabs procedure der sætter banken i stand til at vide hvad det er for en kunde der er tale om.

b: gennemføre en risikoanalyse af kunden ikke bare en kreditriskoanalyse af kunden, dvs evne og villighed til at betale hvad kunden skylder banken, men en meget bredere risikoanalyse der bla. omfatter risikoen for at kunden kan foretage eller blive udnyttet til feks hvidvask.

Jeg er sikker på at hvis kunden i øvrigt har et ordentligt forhold til sin bank vil banken redegøre for hvorfor banken ikke vil indgå visse transaktioner med kunden. Det er så op til kunden at iværksætte procedurer der fjerner de blokader der måtte være. 

Bankerne er der for at tjene penge ved at servicere kunder. Derfor lægger de ikke unødige hindringer i vejen for det formål. MEN de er underlagt et kæmpe regelsæt for hvad de må og ikke må og skal redegøre for.

Du og jeg må ikke køre overfor rødt, eller køre for hurtig i forhold til hastighedsbegrænsningere og forholdene tillader. Men at skyde skylden på den enkelte politibetjent der gør sit arbejde ved bla. at afsløre at du gør det er vel ikke retfærdigt overfor hverken politiet som sådan eller den enkelte betjent.

Tilbage til valutaveksling indretter den enkelt bank sine procedurer så den overholder den danske og internationale lovgivning på området. Snak med de danske myndigheder om niveauet af nidkærhed.

Del dette indlæg


Link til indlæg
moden libertiner skrev, for 10 timer siden:

Og du bliver ved med at fylde siderne her med citater i stedet for bare at henvise til indlægget.

Og nej det går ikke min professionelle ære for nær, jeg har faktisk været i maskinrummet på 'banken' og ved derfor ikke blot hvad der er sagt men også gjort.

Fsva hvidvask cirkulæret er det omfattende og kompliceret, og så alligevel ikke kompliceret.

Det korte af det lange er at banken skal :

a: gennemføre en kundekendskabs procedure der sætter banken i stand til at vide hvad det er for en kunde der er tale om.

b: gennemføre en risikoanalyse af kunden ikke bare en kreditriskoanalyse af kunden, dvs evne og villighed til at betale hvad kunden skylder banken, men en meget bredere risikoanalyse der bla. omfatter risikoen for at kunden kan foretage eller blive udnyttet til feks hvidvask.

Jeg er sikker på at hvis kunden i øvrigt har et ordentligt forhold til sin bank vil banken redegøre for hvorfor banken ikke vil indgå visse transaktioner med kunden. Det er så op til kunden at iværksætte procedurer der fjerner de blokader der måtte være. 

Bankerne er der for at tjene penge ved at servicere kunder. Derfor lægger de ikke unødige hindringer i vejen for det formål. MEN de er underlagt et kæmpe regelsæt for hvad de må og ikke må og skal redegøre for.

Du og jeg må ikke køre overfor rødt, eller køre for hurtig i forhold til hastighedsbegrænsningere og forholdene tillader. Men at skyde skylden på den enkelte politibetjent der gør sit arbejde ved bla. at afsløre at du gør det er vel ikke retfærdigt overfor hverken politiet som sådan eller den enkelte betjent.

Tilbage til valutaveksling indretter den enkelt bank sine procedurer så den overholder den danske og internationale lovgivning på området. Snak med de danske myndigheder om niveauet af nidkærhed.

ja jeg er vild med citat.

jeg har set hvorledes danske banker opføre sig overfor mindre kunder som har styr på procedure og har styr på papirgang og alligevel er det stort set umuligt at danse med bankerne.

Lad mig citere en direktør i en af de helt store banker vi stop og kiggede på folk der kommer og går med kontanter. Kommentaren var som følger " Alle banker hader kontanter og det koster os penge hver gang der kommer nogen med kontanter. Vi vil gøre alt for at slippe for kontanter og gerne med loven i hånden." citat slut

Håber alle får en god dag

Del dette indlæg


Link til indlæg
moden libertiner skrev, for 13 timer siden:

Otto du blander en del sammen.

Mon ikke man skal være ansat i en bank - eller blind:D - for at mene at man som erhvervsdrivende kan modtage mere end 8000 kr. inkl. Moms for en vare/ydelse?? Hvis jeg betaler mere end 8000 kr. (Kontant) for en vare kan jeg ikke afskrive den i firmaet (som udgangspunkt) - hvis jeg modtager mere end 8000 kr. hæfter jeg for lovligheden af beløbet... - så man kan mene mange ting, men fakta er nok at alle beløb over 8000 kr. er rigtig besværlige.. Den med euro kom selvfølgelig ind i billedet fordi euro kan håndteres uden problemer over hele verden - modsat danske kroner.. Det betyder vel bare at hvis man arbejder sort, skal man få beløbet i euro... = problemet løst. - og er det ikke sort kan man hæve en del euro i danske bankers automater = problemet løst. Jeg er ret sikker på at strømmen af penge i Europa styres hen hvor det er muligt uden store problemer. England f.eks., Schweiz m.fl. - vores udgangspunkt; nemlig at man ikke kan rejse til Thailand og veksle sine gode danske kroner er da et kæmpe problem. Jeg har stået i østen og ingen af mine 4 kort virkede - så er man altså på den. Når vi så heller ikke kan bruge vores lands valuta bliver man lettere negativ - eller vi tyr til anden gangbar mønt ..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest moden libertiner

Vi tager den gang til for Prins Otto

I denne artikel skrevet af et større revisionsfirma er der beskrevet forholdene ved betaling TIL erhvervsdrivende i kontanter og betaling FRA erhvervsdrivende i kontanter.

Jeg vil ikke trætte læserne her med hvad der står i artiklen, men hvad jeg tidligere har skrevet om emnet bekræftes af ovenstående artikel.

Skattemæssige forhold bliver ikke blandet sammen med betalingsmetoden.

EUR har jeg ikke skrevet noget om, men bankerne og vekselbureauerne i Danmark må ikke hverken udlevere eller modtage 500 EUR sedler. Det er fortsat lovligt at besidde dem.

Det burde ikke være et problem for jer ligesom det ikke er et problem for mig at DKK ikke kan veksles i udlandet. Når jeg rejser har jeg som regel kontanter i det pågældende lands valuta til et par dages forbrug, og derefter benytter jeg kort enten til betaling eller til at hæve kontanter.

At du Otto har 4 medbragte kort der på samme tid ikke virker er jo beklageligt. Kort spærres jo af mange grunde, misbrug hos betalingsmodtager, manglende dækning hos kortindehaver, eller udløbne kort.  Det er altid en god ide når I rejser at kortet er gyldigt flere måneder frem specielt hvis I er på længere ophold i udlandet. Og man kan altid 24/7 henvende sig til kortudsteder for hjælp.

Jeg var en gang ude for at jeg pludselig ikke kunne betale større beløb med mit kort. Efterfølgende fandt jeg ud af det var fordi et en medarbejder på et hotel havde kopieret mit kort, og var gået i en pub og havde hævet en række beløb så der ikke var dækning på kontoen. Nå men kones kort kunne vel bruges ikke ? Men nej det kunne det ikke for de var jo udstedt til SAMME konto der ikke havde dækning. Så herefterdags havde vi hver vores kort til forskellige konti. Samme gælder hvis I har både VISA og Mastercard der går på samme konto. Hvis i er blevet svindlet og nogen har lænset kontoen nytter det jo ikke at have 2 forskellige kort til samme konto. I skal også have 2 forskellige konti.

PS  Jeg fik alle pengene retur da jeg truede kortudsteder ( som ikke var min arbejdsgiver) med politianmeldelse da jeg jo havde bevis for falsk underskrift på bilagene.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...