Hop til indhold
Slowhead

Mennesket bag

Recommended Posts

Møffe skrev, 1 time siden:

Nu har jeg ikke behov for at "hævne" mig (ligger mig fjernt) -årsagen til jeg skrev som jeg gjorde i anmeldelsen er min egen form for humor/selvironi, og noget der var så tragisk/komisk en oplevelse nu her bagefter. At andre fanger dele af en sætning i en anmeldelse og bruger den -i denne tråd er jo helt for deres egen regning. Jeg er normalt ikke en der nedvurdere -Men de annoncerer med noget, man ikke får/kan få -pga. -hun er 15-20år ældre end de 24år, og efter 2 billeder i annoncen. 

Jeg konfronterede hende med hendes annonce ikke passede -det vil sige teksten + billederne -hun sagde dog, at det var hende (for få år tilbage) -havde hun så bare været sød og i mødekommende, at være sammen med (som de også annoncere med) -så havde jeg ingen problem med, at hun var det ældre/tungere -men netop det hun var ligeglad/træt og uoplagt -og hun kører 24/7 -gjorde bare mig så harm... Og "bolden" i det her tilfælde må jo være hende.

 

 

Nej bolden er emnet. Personen er ikke bolden. 

Hendes intime dele har jo intet at gøre med at du føler dig snydt med tiden. Det er det at du føler dig snydt, der er bolden.  Hvilken relevans har det hvordan du oplever hendes intime dele ig har brug for at nedgøre hendes kønsdele? 

 Jeg forstår at du har følt dig vred og forurettet., men det er da en uværdig måde at formidle vreden på. Det gør jo bare at du tegner et usympatisk billede af dig selv og det var vel ikke din hensigt. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, den 1.11.2022 at 17:13:

... og jeg vil nok mene det er grunden til at jeg er så snaksagelig som jeg normalt er.. 

@JenniferRomantica Og her gik jeg og troede det var GoT Sæson 7 & 8, samt champagne der var skyld i det... :D

/Ducks and runs fast for cover...
/Francois
 

Redigeret af Francois

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den lille frøken skrev, for 55 minutter siden:

Nej bolden er emnet. Personen er ikke bolden. 

Hendes intime dele har jo intet at gøre med at du føler dig snydt med tiden. Det er det at du føler dig snydt, der er bolden.  Hvilken relevans har det hvordan du oplever hendes intime dele ig har brug for at nedgøre hendes kønsdele? 

 Jeg forstår at du har følt dig vred og forurettet., men det er da en uværdig måde at formidle vreden på. Det gør jo bare at du tegner et usympatisk billede af dig selv og det var vel ikke din hensigt. 

-Bryg du bare videre på din historie -uden at læs, hvad jeg rent faktisk skrev her eller i min anmeldelse;-) Mit budskab med anmeldelsen er jo forlængst gået fløjten... Er dog glad for nogen kunne se det;-) (dem det var tiltænkt) 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 1 time siden:

Men du vidste jo godt at hun kører 24/7 inden du kontaktede hende:ph34r:.? Det har hun vel aldrig været uærlig omkring.? 

-Præcis og det er det jo rigtig mange der gør -og alligevel formår, at give/yde det de tilbyder i deres annonce;-) Eller afviser flere besøg før de får sovet... Dem har jeg respekt for -fordi de i det mindst er ærlige om deres formåen og behov for hvile... 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Altså hvis en person arbejder 24/7 og reklamerer med dette i en annonce. Er det så ALTID personens ansvar at være frisk og veloplagt uanset hvornår h*n kontaktes? 

Ville man forvente det samme af en pilot? Eller en chauffør? Eller en kirurg? 

Ville man forvente at frisøren klipper ens hår med ligeså meget engagement kl 3 om natten efter 12 timers arbejdsdag som hvis h*n lige var startet efter en god lang nattesøvn? 

Trådens overskrift er " mennesket bag" og det er værd at minde os selv om at mennesker ikke er robotter. Vi har brug for hvile, mad og ordentlige forhold hvis vi skal fungere ordentligt. Hvis ikke vi får det, begår vi fejl. 

I mødet med andre mennesker, er det så rimeligt at vi forventer det umenneskelige? 

At - når vi VED - at mennesket vi står overfor - muligvis er hamrende træt og derfor højst sandsynligt vil begå fejl - er det så rimeligt at forvente at få den perfekte service af dette menneske. 

Eller burde vi selv kunne regne ud - at risikoen for at mennesket begår en fejl som vil gå udover os - den er overhængende. 

Man kunne jo spørge sig selv om man ville have lyst til at køre med en chauffør der ikke havde sovet - eller på anden vis ikke fået basale behov opfyldt - uden at være ret bekymret for om man nu kom levende fra køreturen. 

Hvis der udenpå bussen stod et stort fedt skilt :" denne chauffør kører 24/7" - ville jeg så stige på?

Ville jeg vælge en restaurant, hvor der udenfor stod et skilt " kokken på denne restaurant arbejder 24/7". Ja måske ville jeg vælge den restaurant hvis jeg var MEGET sulten men jeg ville da ikke forvente mig et første klasses måltid og jeg ville heller ikke forvente en glad og overskudsagtig kok stå i køkkenet. Jeg ville nok ikke klandre kokken for dårlig mad men mere mig selv for at have valgt netop den restaurant. 

Når en gp reklamerer med at arbejde 24/7 så må man vel også forvente fejl. Dvs hun er ikke anderledes indrettet end alle andre mennesker.  Hvorfor er det nogle forventer det umenneskelige af hende?  

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Møffe skrev, for 14 timer siden:

-Bryg du bare videre på din historie -uden at læs, hvad jeg rent faktisk skrev her eller i min anmeldelse;-) Mit budskab med anmeldelsen er jo forlængst gået fløjten... Er dog glad for nogen kunne se det;-) (dem det var tiltænkt) 

 

Jeg er sikker på, at alle har forstået, at du følte dig snydt med billederne og annoncen. Vi har forstået dit budskab. Hvad jeg anfægter er dit sprogbrug. Der skal ikke meget medmenneskelighed til at erkende, at man har sagt noget, som man ikke burde have sagt. Men du kæmper med næb og kløer for at fastholde retten til at bruge sådan et afskyeligt sprogbrug. Så jeg går ud fra, at du slet ikke kan se, at du har sagt noget usympatisk og forkert. 

Hvorfor har du sådan et stort behov for at fastholde retten til at sige noget grimt og nedværdigende om andre mennesker? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Llhansen skrev, for 5 timer siden:

Jeg er sikker på, at alle har forstået, at du følte dig snydt med billederne og annoncen. Vi har forstået dit budskab. Hvad jeg anfægter er dit sprogbrug. Der skal ikke meget medmenneskelighed til at erkende, at man har sagt noget, som man ikke burde have sagt. Men du kæmper med næb og kløer for at fastholde retten til at bruge sådan et afskyeligt sprogbrug. Så jeg går ud fra, at du slet ikke kan se, at du har sagt noget usympatisk og forkert. 

Hvorfor har du sådan et stort behov for at fastholde retten til at sige noget grimt og nedværdigende om andre mennesker? 

For det første har jeg jo ligeså meget ytringsfrihed som dig eller nogen andre;-)

For det andet har du taget noget ud af et sammenhæng i en anmeldelse, og sat det ind i denne tråd, og dermed pisket en stemning op til noget -det slet ikke kan bærer -da det jo ikke har noget med virkeligheden, at gøre -men ser slemt ud isoleret set -og det ved du godt -jeg kender ikke dit motiv eller behov for den sags skyld.

For det 3. Er det nogen der ikke har læst anmeldelsen, men reagere på det du skriver -uden at vide det er taget ud af en sammenhæng. 

For det 4. så mener jeg, at jeg har forklaret mig...

Herinde er det som om nogen vil misforstå og ikke vil se et budskab... Og mænd/kunder er nogen slemme slemme nogen -og vi skal sådan passe på med, at skrive noget -fordi der sidder nogen Vagthunde der råber alarm -hvis de ser noget som ikke lige er stuerent eller ment ironisk/humoristisk så bliver det taget bogstavligt -og man skal "i retten" -jeg påstår ikke, jeg har den nemmeste humor, at forstå...

For det 5. Så er jeg ikke en der skriver eller taler "grimt og nedværdigende om andre mennesker" den formulering jeg brugte i den anmeldelse var jo et udtryk for jeg ikke viste, om jeg skulle græde eller grine over oplevelsen -hvorfor så ikke bruge lidt ironi/humor... -jeg havde aldrig forstillede mig det kunne misforstås på den måde...

for det 6. vil jeg kæmper med næb og kløe i mod dem der driver forretning på at snyde/udnytte andre -bare fordi de kan.  -grænsen kan være hårfin -men det bliver flere og flere.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Møffe skrev, 1 time siden:

For det første har jeg jo ligeså meget ytringsfrihed som dig eller nogen andre;-)

For det andet har du taget noget ud af et sammenhæng i en anmeldelse, og sat det ind i denne tråd, og dermed pisket en stemning op til noget -det slet ikke kan bærer -da det jo ikke har noget med virkeligheden, at gøre -men ser slemt ud isoleret set -og det ved du godt -jeg kender ikke dit motiv eller behov for den sags skyld.

For det 3. Er det nogen der ikke har læst anmeldelsen, men reagere på det du skriver -uden at vide det er taget ud af en sammenhæng. 

For det 4. så mener jeg, at jeg har forklaret mig...

Herinde er det som om nogen vil misforstå og ikke vil se et budskab... Og mænd/kunder er nogen slemme slemme nogen -og vi skal sådan passe på med, at skrive noget -fordi der sidder nogen Vagthunde der råber alarm -hvis de ser noget som ikke lige er stuerent eller ment ironisk/humoristisk så bliver det taget bogstavligt -og man skal "i retten" -jeg påstår ikke, jeg har den nemmeste humor, at forstå...

For det 5. Så er jeg ikke en der skriver eller taler "grimt og nedværdigende om andre mennesker" den formulering jeg brugte i den anmeldelse var jo et udtryk for jeg ikke viste, om jeg skulle græde eller grine over oplevelsen -hvorfor så ikke bruge lidt ironi/humor... -jeg havde aldrig forstillede mig det kunne misforstås på den måde...

for det 6. vil jeg kæmper med næb og kløe i mod dem der driver forretning på at snyde/udnytte andre -bare fordi de kan.  -grænsen kan være hårfin -men det bliver flere og flere.

 

1. Ja, du har ytringsfrihed. Du må sige næsten lige, hvad du vil. Du må ytre diverse afskyeligheder, men betyder det, at det altid er en god idé? 

2. Jeg tager ikke noget ud af en sammenhæng, så jeg vedhæfter gerne hele anmeldelsen. Dit sprog taler for sig selv. Jeg har ikke tilføjet eller slettet noget. Du taler og skriver, som du gør.

3. Du påstår, at "hendes ladeport af en fisse" er et udtryk for, at du ikke vidste, om du skulle grine eller græde over oplevelsen. Som om det er åbenlyst for enhver, at du selvfølgelig mener noget helt fundamentalt andet, end hvad du skriver ordret i din anmeldelse. 

Og så vil jeg lige afslutte med at sige: du har købt 30 minutters sex, du får 30 minutters sex. Du er ikke blevet snydt! Det her er ikke den ægte vare, hvor damen helt oprigtigt tænder på dig og ønsker, at du bliver lidt længere uden betaling. Ja, hun var måske 10 kilo større og 10 år ældre. Men helt ærligt, så vend dig dog om og gå ud af døren igen. Ingen tvinger dig til at aflevere pengene og gennemføre akten. Så der er ingen grund til at blive den helt store forkæmper mod alle de griske sexarbejdere, der "snyder" deres kunder og endda tilbyder dem at blive 10 minutter ekstra. 

239294296_Skrmbillede2022-11-04kl_14_34_47.thumb.png.58fa10c0a451ccbe36daabdd3580f989.png

Del dette indlæg


Link til indlæg
Llhansen skrev, for 9 timer siden:

1. Ja, du har ytringsfrihed. Du må sige næsten lige, hvad du vil. Du må ytre diverse afskyeligheder, men betyder det, at det altid er en god idé? 

2. Jeg tager ikke noget ud af en sammenhæng, så jeg vedhæfter gerne hele anmeldelsen. Dit sprog taler for sig selv. Jeg har ikke tilføjet eller slettet noget. Du taler og skriver, som du gør.

3. Du påstår, at "hendes ladeport af en fisse" er et udtryk for, at du ikke vidste, om du skulle grine eller græde over oplevelsen. Som om det er åbenlyst for enhver, at du selvfølgelig mener noget helt fundamentalt andet, end hvad du skriver ordret i din anmeldelse. 

Og så vil jeg lige afslutte med at sige: du har købt 30 minutters sex, du får 30 minutters sex. Du er ikke blevet snydt! Det her er ikke den ægte vare, hvor damen helt oprigtigt tænder på dig og ønsker, at du bliver lidt længere uden betaling. Ja, hun var måske 10 kilo større og 10 år ældre. Men helt ærligt, så vend dig dog om og gå ud af døren igen. Ingen tvinger dig til at aflevere pengene og gennemføre akten. Så der er ingen grund til at blive den helt store forkæmper mod alle de griske sexarbejdere, der "snyder" deres kunder og endda tilbyder dem at blive 10 minutter ekstra. 

-Du forsætter bare ud af din tangent... du tolker/mistolker og sætter det sammen efter dit forgodtbefindende... -du læser ikke, hvad jeg skriver, og jeg regner ikke med yderlige skriveri vil komme det nærmer. Du lyder desperat efter noget du ikke kan få... -måske du er hendes pimp eller noget... "over and out"

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...