Hop til indhold

Recommended Posts

Hvis du primært vil til Pattaya, vil jeg anbefale at finde en enkelt eller to aktiviteter til at bryde ferien op med. Tag f.eks. et par dykkerture eller, en tur til Koh Larn eller måske en lille tur ud i oplandet.

Med hensyn til selve turen til Pattaya, foretrækker jeg at booke en taxi hjemmefra. Efter 10-15 timer flyvning gider jeg ikke at stå med besværet med en minibus, eller starte med en dødskørsel med en normal taxichauffør, der har været 36 timer på arbejde og syntes at 150+ km/t er rimelig langsomt. Jeg kan anbefale Nams taxi lady drivers, som jeg selv har brugt mange gange (https://www.namstaxiladydrivers.com/).

En condo er fint, men det er de fleste hotelværelser også. Streetfood og 7-Eleven er alle steder, så et køkken på værelset ser jeg som overflødigt. Et lille køleskab er til gengæld absolut nødvendigt, så man altid har koldt vand/sodavand/øl/whatever. Du kan eventuelt nøjes med at booke 2-3 overnatninger og så vurdere om du har lyst til at forlænge, eller vil booke et andet sted.

Jeg er selv lidt kræsen med A/C, og gider ikke være rusten af at sove i en seng hvor A/C'en blæser mig lige i fjæset.

Jeg går også efter værelser med en lille altan, så man kan få lidt frisk luft, eller måske hænge en t-shirt til tørre. Det er dog let og billigt at få vasket tøj, så man behøver ikke at pakke så meget.

Du er velkommen til at skrive hvis du har konkrete spørgsmål. Jeg har været i Thailand 10+ gange og har besøgt de fleste steder en gang eller to. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...