Hop til indhold
Rejsenetværk

Halv kikset tur til Berlin

Recommended Posts

Du skal da have en pige med på D'angleterre, hvis du giver så er der sikkert mange piger som melder sig :D

 

 

 

Helt enig med Nille

 

RN du kan indbyde en af pigerne her til at spise med på din regning. Det kan du gøre ved at slå det op her på siden og se om en pige melder sig. Har du ikke råd nu så udsæt det til April. Så med mindre du er så sulten at du ikke kan vente så kunne det gå hen og blive en god oplevelse for dig :smile: . Og piger RN er en ordentlig og flink fyr når man møder ham!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Snip :)

 

Og piger RN er en ordentlig og flink fyr når man møder ham!

 

Tak Oxen

 

Jeg har såmænd heller ikke indtryk af at pigerne/nogle piger synes andet når de møder mig, men lyst til det sjove sammen med mig er der altså ingen af dem der har haft lyst til, uden i rent merkantile sammenhænge, så jeg betaler troligt fortsættende i sjældne tilfælde for det sjove ved kasse 1 :oops::smile:

 

Men jo den tusse i rette selskab kunne der såmænd godt blive råd til uden lovning på noget gratis af det sjove :)

 

Og til Nille og Borende X - beret endelig om Adlon når I har noget at berette - stedet er kult :!:

 

Næsten synd for Hotel Ritz Carlton der er i samme liga, hvis jeg får drejet alle i retning af Adlon, men Adlon er altså min favorit :wub:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Næsten synd for Hotel Ritz Carlton der er i samme liga, hvis jeg får drejet alle i retning af Adlon, men Adlon er altså min favorit :wub:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

Ritz er vist dyrere og mad udvalgtet er mindre end Adlon ikke, jeg går mest efter seafood som hummer og østers,

"I love it !"

 

Mht. D'angleterre mener jeg bare det var hyggeligere med kvindelig selvskab om det udvikler sig til mere må tiden vise. Jeg snakker primært om at nyde maden og oplevelsen som du går meget op i, det behøver ikke at være noget seksuelt i det.

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Nille

Søndags Brunch på Ritz Carlton

Brasserie Desbrosses & Desbrosses Terrace

http://www.ritzcarlton.com/en/Properties/Berlin/Dining/BraisserieDesbrossesDesbrossesTerrace/Default.htm

BRASSERIE DESBROSSES

http://www.desbrosses.de/de/index.html

Som du kan se er der også her østers og hummer på buffeten - pris 98 euro = 731 kr.

Søndagsbrunch på Hotel Adlon koster 79 euro = 598 kr

Lige for at repetere fra min anmeldelse, der har jeg spist søndags brunch på begge hoteller, og foretrækker personligt Hotel Adlon, uden på nogen måde at fraråde andre at prøve den også aldeles overdådige buffet hos Ritz Carlton.

Andre kan jo have andet syn end jeg.

Igen fra min anmeldelse, eneste i mine øjne logiske grund til at prisen er mindre på Hotel Adlon, kan være at der på deres buffet ikke er det batteri af müsli og morgenmads produkter, der er på buffeten hos Ritz Carlton.

Der er champagne ad libitum på begge buffeter.

Jeg erindrer ejheller at der var den skaldyrs service hos Ritz Carlton, som på Adlon hvor man stiller sig i kø med sin tallerken hos kokken, der åbner og frigør kødet fra de østers og hummere gæsten vælger.

Jeg fandt også dessert og kage udvalget mere gennemført, som eksklusivt udført egen produktion, end som mit indtryk var af denne del af buffeten hos Ritz Carlton.

Adlon emmmer også af et kejserligt aristokrati, der ikke udgør stilen på det mere moderne Brasserie Desbrosses på Ritz Carlton - her svømmer jeg mere hen i drømmen om en anden verden på Adlon, og det kan jeg godt lide en gang imellem :)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Nille

Igen fra min anmeldelse, eneste i mine øjne logiske grund til at prisen er mindre på Hotel Adlon, kan være at der på deres buffet ikke er det batteri af müsli og morgenmads produkter, der er på buffeten hos Ritz Carlton.

Der er champagne ad libitum på begge buffeter.

Jeg erindrer ejheller at der var den skaldyrs service hos Ritz Carlton, som på Adlon hvor man stiller sig i kø med sin tallerken hos kokken, der åbner og frigør kødet fra de østers og hummere gæsten vælger.

Jeg fandt også dessert og kage udvalget mere gennemført, som eksklusivt udført egen produktion, end som mit indtryk var af denne del af buffeten hos Ritz Carlton.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

Jamen jeg er overbevidst,

 

1. Adlon 

2. Ritz er plan B hvis Adlon er fuld booked.

 

Buffeten på begge hoteller lyder så overvældende at man kan ikke nå at smage på alt alligevel,

der skal også være plads til noget frækt efter brunch'en :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nille husk at jeg selv stod i den situation forrige år at jeg ikke havde bestilt bord på Adlon hjemmefra, der var udsolgt og jeg derfor som plan B endte hos Ritz Carlton.

Klog af skade havde jeg bestilt bord så tidligt som muligt denne gang via mail, og sikrede mig derfor en reserveret plads til søndagsbrunch på Adlon.

Derfor såvel til dig Nille, som Borende X og alle I andre med, der kan jeg kun anbefale at bestille bord så tidligt som muligt, hvad enten I agter at spise søndagsbrunch eller måske en Michelin middag?

Jeg selv oplevede at jeg ikke kunne reservere bord længere tid frem end indeværende kalendermåned over Adlons web-booking, men de accepterede en anmodning pr mail om bordreservation mere end 30 dage før min afrejse - det er stil og vidner om at de stoler på at folk er seriøse.

Derfor vil jeg også gerne appellere til at ingen svigter en reservation, sådan at vi ikke fremover risikerer at de viser mails fra udlandet mindre tillid end, som jeg i eget tilfælde oplevede.

PS

Spørg gerne pænt om I må få menukortet med, det gjorde jeg og afskrev det manuelt efterfølgende i min anmeldelse :)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu vi er inde på det kulinariske, kommer jeg i tanke om en fortelling med kulinarisk islæt.

En sømand hommer ind på et bordel i Hamburg, smider 300€ på bordet og siger til bordelmutter, " jeg skal have den fedeste, sureste og mest vrisne luder i huset, og så skal jeg have en steak stegt hårdt 15 min. på hver side" !

Min herre, med de penge kan du da få en meget bedre behandling, svarede bordelmutter.  Det ved jeg godt; men jeg længes hjem.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu vi er inde på det kulinariske, kommer jeg i tanke om en fortelling med kulinarisk islæt.

En sømand hommer ind på et bordel i Hamburg, smider 300€ på bordet og siger til bordelmutter, " jeg skal have den fedeste, sureste og mest vrisne luder i huset, og så skal jeg have en steak stegt hårdt 15 min. på hver side" !

Min herre, med de penge kan du da få en meget bedre behandling, svarede bordelmutter.  Det ved jeg godt; men jeg længes hjem.

Tja vi har nok alle forskellige fetishes, nogle betaler for at blive tisset på og ydmyget :lol:

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu vi er inde på det kulinariske, kommer jeg i tanke om en fortelling med kulinarisk islæt.

En sømand hommer ind på et bordel i Hamburg, smider 300€ på bordet og siger til bordelmutter, " jeg skal have den fedeste, sureste og mest vrisne luder i huset, og så skal jeg have en steak stegt hårdt 15 min. på hver side" !

Min herre, med de penge kan du da få en meget bedre behandling, svarede bordelmutter.  Det ved jeg godt; men jeg længes hjem.

 

Den findes også i en anden version:

 

En handelsrejsende havde været væk hjemmefra i 14 dage, da han kom til en storby.

Straks gik han ind på det første bordel, og råbte til bordelmutter:

"Kom med den dummeste, grimmeste og dårligste luder du har!"

Bordelmutter så på ham og sagde:

"Der er nok lavvande i tegnedrengen!"

Hvorefter han udbrød:

"Gu' er der ej, jeg har bare hjemve!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest gameguy

RN stiller mig også gerne op i køen. Hvilken imponerende og udførlig beretning - man mister jo helt pusten. Der er lagt betydelige mængder energi, tid og research ind i din rapport vil jeg vel snarere kalde den. Har endnu ikke fået læst det hele men brudstykker og fremover er det jo et glimrende opslagsværk inden en evt. alene tur til Berlin. Well Done! :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tusind tak for rosen gameguy :)

Hvis denne er den første rapport af mig, du har læst kan jeg tilføje at du og andre har muligheden for at læse flere af min beretninger i arkivet.

For nogle beretningers vedkommende nogle der ikke er mindre omfangsrige end denne, men også hvor købesex delen har forløbet en del mere vellykket end under min seneste tur til Berlin.

Helt overordnet kan jeg anbefale grundig research og planlægning forud for en tur i alle dens aspekter, rejse, overnatning, ophold,logistik/offentlig trafik, indenfor alle parametre, købesex, kulinarisk og kulturelt.

Jeg plejer at skrive tider af fra den lokale rejseplan, printe google kort over hvert sted jeg besøger i byen og sætte det i en A5 mappe - så er man velforberedt og spilder ikke tid på turen.

Sidst jeg var i Berlin med Nille lagde han bare plots ind i gps på sin iphone, men så moderne er jeg ikke :???::smile:

PS

Kan stærkt anbefale at rejse sammen med andre, hvis lysten er der og du ikke er afskåret af personlige årsager fra at gøre det.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tusind tak for rosen gameguy :)

Hvis denne er den første rapport af mig, du har læst kan jeg tilføje at du og andre har muligheden for at læse flere af min beretninger i arkivet.

For nogle beretningers vedkommende nogle der ikke er mindre omfangsrige end denne, men også hvor købesex delen har forløbet en del mere vellykket end under min seneste tur til Berlin.

Helt overordnet kan jeg anbefale grundig research og planlægning forud for en tur i alle dens aspekter, rejse, overnatning, ophold,logistik/offentlig trafik, indenfor alle parametre, købesex, kulinarisk og kulturelt.

Jeg plejer at skrive tider af fra den lokale rejseplan, printe google kort over hvert sted jeg besøger i byen og sætte det i en A5 mappe - så er man velforberedt og spilder ikke tid på turen.

Sidst jeg var i Berlin med Nille lagde han bare plots ind i gps på sin iphone, men så moderne er jeg ikke :???::smile:

PS

Kan stærkt anbefale at rejse sammen med andre, hvis lysten er der og du ikke er afskåret af personlige årsager fra at gøre det.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Hej RN,

Fantastisk beretning, tak!

Jeg planlægger en tur 17-19/2 til NRW hvor den ene dag er besøg på FKK og den anden dag flatrate.

Jeg har også efterlyst en rejsemakker, men ingen har endnu meldt sig under fanerne...

Desværre kan jeg ikke ændre datoerne - men måske du kunne have tid, lyst og lejlighed ?

Mvh

Peden

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Peden

Det glæder mig at du synese godt om min beretning :)

Jeg har altid lyst, ofte også tid til en ny tur til Tyskland, men desværre har jeg ikke råd i øjeblikket, da jeg har brugt det meste af min opsparing på min lejlighed.

I værste fald går der 1 - 2 år før Tyskland kommer på budgettet igen, men lad os nu se hvordan det ser ud  fra marts, hvor der kan være penge på vej fra skattefar.

Derudover har jeg også fokus på at få andre oplevelser for pengene, den kommende tid hvor opsparingen er i bund, så det bliver under alle omstændigheder et spørgmål om prioritering.

Jeg kan anbefale dig at kigge jævnligt forbi chatten, hvor en del fra den Germanske fanklub er ret aktive ;)

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...