Hop til indhold

Utro eller?

Featured Replies

Skrevet
Den lille frøken skrev, for 52 minutter siden:

Håber du fik svar på dine spørgsmål :)

Ja, delvist ...
Jeg er helt enig i det du skriver.
Der er stærke genetiske, biologiske (praktiske) og kulturelle grunde til, at kvinder er langt mere tilbageholdende med seksualitet, end mænd.
Det er faktisk tankevækkende, at der alligevel ér kvinder, der kan 'skille sex og følelser'
Desværre er sex - af de samme grunde - for ganske mange mennesker knyttet tæt sammen med magt, og det er nok derfor magtfulde kredse i mange lande er rædselsslagne for en mere frisat seksualitet.
Og de har evnen og viljen til at slå igen, hvor abortspørgsmålet netop er et ekstremt kompliceret spørgsmål, hvor de nu har fået 'skovlen under' frigørelsen.
Og ja, vi kan netop ikke frigøre os fra de kræfter bare fordi vi har teknologien til at gøre sex meget mindre problematisk.
Og desværre er det gjort endnu sværere at ændre, fordi vores kultur er bygget op omkring den eksklusive romantiske kærlighed, Det Store Parforhold, som en næsten ukrænkelig norm.

Noget der er ret mystisk, er at man ikke gennem tiderne har brugt petting - erotisk kæleri - som prævention.
Det er jo ganske ufarligt, og udført rigtigt, kan det give mindst lige så store seksuelle oplevelser som sex med penetration.
Vi er som mennesker gearet til at kunne give - og modtage - stor seksuel nydelse, uden overhovedet at 'have sex' i den forstand.
Tankevækkende at man ikke har brugt det i tidens løb, men tvært imod har forbudt det (i den kristne kultur) som sodomi.

Det andet spørgsmål, jeg var nysgerrig omkring, handler mere om een af mine 'kæpheste' 
Nemlig det med, hvad man mener med følelser.
Jeg nægter at se mig selv som 'uden følelser' også når jeg har sex med en GP.
Hvis det var tilfældet, gav det simpelt hen ikke mening for mig. Jævnfør det jeg skrev ovenfor.
Noget jeg synes illustrerer mit forhold til sex og følelser i den sammenhæng meget godt, er at jeg kan huske hver eneste af de GP'er jeg har besøgt, og også sige en hel del om dem. deres væsen og deres personlighed. Ud fra ting vi har skrevet sammen om, snak under mødet, og deres måde at være på ... 
Jeg er slet, slet ikke "Wham-Bam-Thankyou-Mam" typen ...
Men på den anden side heller ikke den 'ægteskabs-romantiske' type.
Det er sq kompliceret.
Men heldigvis har jeg et par GP'ere jeg kan snakke det igennem med, under mere organiserede former så at sige ... 

Men tak for dit svar.
Og spørg gerne ind, hvis du er nysgerrig ... (altid en god måde at blive klogere på sig selv, ved at svare på spørgsmål ... :) 
Hvad mener du selv mere præcist med 'følelser' når du skriver 
 'at skille sex og følelser' ... ?

Redigeret af sneræven

• Svar 80
  • Visninger 8.6k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• Kunne vi lige prøve at droppe fordommene her? Vi er trods alt på et forum om købe sex.

• FrøkenLegesyg
    FrøkenLegesyg

Det du kommenterer her er efter min overbevisning smagløst og lugter langt væk af uvidenhed....... Vi mennesker er "pålagt" normer og værdier. Begreber som samfundet har lagt ned over os. Fra nat

• FrøkenLegesyg
    FrøkenLegesyg

Min partner har givet lov.... Men har ikke ytret ønske om at vide besked- derfor ser jeg ikke et formål med at risikere at spolere et familieliv der fungerer godt på alle andre fronter end sex. T

Skrevet
sneræven skrev, for 13 minutter siden:

Ja, delvist ...
Jeg er helt enig i det du skriver.
Der er stærke genetiske, biologiske (praktiske) og kulturelle grunde til, at kvinder er langt mere tilbageholdende med seksualitet, end mænd.
Det er faktisk tankevækkende, at der alligevel ér kvinder, der kan 'skille sex og følelser'
Desværre er sex - af de samme grunde - for ganske mange mennesker knyttet tæt sammen med magt, og det er nok derfor magtfulde kredse i mange lande er rædselsslagne for en mere frisat seksualitet.
Og de har evnen og viljen til at slå igen, hvor abortspørgsmålet netop er et ekstremt kompliceret spørgsmål, hvor de nu har fået 'skovlen under' frigørelsen.
Og ja, vi kan netop ikke frigøre os fra de kræfter bare fordi vi har teknologien til at gøre sex meget mindre problematisk.
Og desværre er det gjort endnu sværere at ændre, fordi vores kultur er bygget op omkring den eksklusive romantiske kærlighed, Det Store Parforhold, som en næsten ukrænkelig norm.

Noget der er ret mystisk, er at man ikke gennem tiderne har brugt petting - erotisk kæleri - som prævention.
Det er jo ganske ufarligt, og udført rigtigt, kan det give mindst lige så store seksuelle oplevelser som sex med penetration.
Vi er som mennesker gearet til at kunne give - og modtage - stor seksuel nydelse, uden overhovedet at 'have sex' i den forstand.
Tankevækkende at man ikke har brugt det i tidens løb, men tvært imod har forbudt det (i den kristne kultur) som sodomi.

Det andet spørgsmål, jeg var nysgerrig omkring, handler mere om een af mine 'kæpheste' 
Nemlig det med, hvad man mener med følelser.
Jeg nægter at se mig selv som 'uden følelser' også når jeg har sex med en GP.
Hvis det var tilfældet, gav det simpelt hen ikke mening for mig. Jævnfør det jeg skrev ovenfor.
Noget jeg synes illustrerer mit forhold til sex og følelser i den sammenhæng meget godt, er at jeg kan huske hver eneste af de GP'er jeg har besøgt, og også sige en hel del om dem. deres væsen og deres personlighed. Ud fra ting vi har skrevet sammen om, snak under mødet, og deres måde at være på ... 
Jeg er slet, slet ikke "Wham-Bam-Thankyou-Mam" typen ...
Men på den anden side heller ikke den 'ægteskabs-romantiske' type.
Det er sq kompliceret.
Men heldigvis har jeg et par GP'ere jeg kan snakke det igennem med, under mere organiserede former så at sige ... 

Men tak for dit svar.
Og spørg gerne ind, hvis du er nysgerrig ... (altid en god måde at blive klogere på sig selv, ved at svare på spørgsmål ... :) 
Hvad mener du selv mere præcist med 'følelser' når du skriver 
 'at skille sex og følelser' ... ?

" adskille sex og følelser" 

Jeg vil prøve at uddybe. 

Jeg har den opfattelse at mange flere mænd end kvinder kan  nyde at dyrke sex med en de rent faktisk ikke bryder sig om. Altså at de kan føle sig tiltrukket og ønske sex med en de foragter som menneske. Jeg ser ofte eksempler på det herinde. 

At mænd taler dårligt om kvinden de lige har haft intimt samvær med eksempelvis.  Og mænd - der trods det at de foragter kvindens personlighed - stadig ønsker at knalde med hende, fordi hun fysisk set tiltrækker dem. 

Min erfaring er at dette er meget sværere for de fleste kvinder  at dyrke sex med en person de rent faktisk ikke bryder sig om. På trods af at deres ydre er flot og tiltrækkende. 

Her er mænd lidt mere ligeglade. En flot røv og lækre bryster og æggende gang kan få dem til at slå følelser fra. For de kan jo " tænke med pikken" :P det gør ikke noget at kvinden er dum at høre på eller at hun er en dårlig mor osv, for hendes krop er lækker og " det er jo kun sex" 

Det at man kan være så ligeglad med sex partnerens væsen og sind - tyder jo på at man er virkelig god til at skille sex og følelser ad. 

Jeg har selv - i mine yngre år haft svært ved det. Jeg havde brug for at være tiltrukket af mentalt af en mand for at dyrke sex med ham. Det var ikke nok for mig at han tiltrak mig fysisk. Og sådan tror jeg rigtig mange kvinder har det. 

Men der er også kvinder der kan skille sex og følelser ad lige så godt som mænd kan. Jeg selv er blevet rigtig god til det faktisk, men det er også først noget der er sket efter jeg er blevet en " moden" kvinde. Jeg tror dog stadig jeg ville have svært ved at dyrke sex med en person jeg fandt utiltalende. 

Selvfølgelig er ikke alle mænd som ovenfor beskrevet. Og der er vel ikke noget forkert i at skille sex og følelser ad. Man ville jo heller ikke kunne begå sig i købesex verdenen hvis ikke man på en eller anden måde har en vis kynisme i sig. 

Desværre tror jeg det er sandt at købesex verdenen forråer og skævvrider vores syn på det modsatte køn. Jeg er jo selv en del af det, selvom det er på meget lavt blus, så kan jec da ikke sige mig fri for at være blevet lidt forrået og kynisk i mit syn på mænd. Og jeg har ihvertfald lært at skille mine følelser 100 procent fra sexen jeg indimellem udbyder. Det lå ikke naturligt for mig tidligere, hvor jeg tidligere altid blev en lille smule forelsket i min sex partner. 

Nå nu bevægede jeg mig vist lidt ud af en tangent og mit skriv blev lidt rodet. 

Håber alligevel du fik noget ud af det :)

Skrevet
Den lille frøken skrev, for 11 timer siden:

Desværre tror jeg det er sandt at købesex verdenen forråer og skævvrider vores syn på det modsatte køn.

Både ja og nej. For den type mænd, som i udpræget grad passer på din beskrivelse af, hvordan manden slår følelserne fra og tænker med pikken, så har du ret. Til gengæld synes jeg også, at EG rummer en del beskrivelser fra mænd, som har fået en væsentlig større respekt for GPer, efterhånden som man har foretaget nogle besøg.

Skrevet
Den lille frøken skrev, for 11 timer siden:

Desværre tror jeg det er sandt at købesex verdenen forråer og skævvrider vores syn på det modsatte køn.

Som mand ser jeg faren, at chancen er stor for at blive for kræsen, med at finde en " alm kvinde" til at leve med.

Man kan blive urealistisk, hvad matcher mig, hvor i livet jeg er job-alder-interesser - osv.

Er selv ungkarl, hvor det længste forhold varede 5 år.:) Er sidst i halvtresserne idag.

Skrevet
Den lille frøken skrev, for 15 timer siden:

Her er mænd lidt mere ligeglade. En flot røv og lækre bryster og æggende gang kan få dem til at slå følelser fra. For de kan jo " tænke med pikken" :P det gør ikke noget at kvinden er dum at høre på eller at hun er en dårlig mor osv, for hendes krop er lækker og " det er jo kun sex" 

Jeg tror mænd er meget forskellige på dét punkt.
Men desværre lider vi af et andet genetisk, biologisk og kulturelt 'efterslæb' af en særdeles brutal nær fortid vi har som menneskehed.
Den rå kriger.
Han er som udgangspunkt ret ligeglad med kvinder - de og deres verden interesserer ham ikke - fordi hele hans verden er i mandefællesskabet / "krigerfællesskabet".
At score 'hende med den flotte røv og de lækre bryster' er et statussymbol i broderskabet - han føler ikke nødvendigvis særlig meget ved at have sex med pigen, det handler mere om en oplevelse af magt (den lækre kvinde som den lydige tjener)
Og så giver det meget stor tilfredsstillelse at 'besudle fjendens kvinder' - noget der har været meget kendt i historiens løb ... krigere, der, når de havde erobret en landsby, blev sluppet løs for at 'fornøje sig' med kvinderne ... 

Andre mænd har en anden tilgang - og der er meget brug for dialog så de to køn kan prøve at forstå hinanden og blive bedre til at rumme hinanden.
Synes @Den_glade_amatør har en god pointe:

Den_glade_amatør skrev, for 3 timer siden:

Til gengæld synes jeg også, at EG rummer en del beskrivelser fra mænd, som har fået en væsentlig større respekt for GPer, efterhånden som man har foretaget nogle besøg.

Mænd, der har det sådan, har bare svært ved at komme til orde herinde, fordi det ikke rigtig er diskussioner der er 'ild' i, og fordi 'kriger-typerne' herinde sandt for dyden ikke kan fordrage dem ... 

Redigeret af sneræven

Skrevet
Den lille frøken skrev, for 15 timer siden:

Det lå ikke naturligt for mig tidligere, hvor jeg tidligere altid blev en lille smule forelsket i min sex partner. 

Men gør det nødvendigvis så meget?
Jeg er helt med på (mon ikke!! ;)) at det er 'a thin blue line', en hårfin balancegang ... 

Men for mig, i forhold til kvinder, synes jeg småforelskelser for mig kommer 'in all shapes and sizes' ...
Jeg er så heller ikke så god til den stormende forelskelse, har faktisk aldrig oplevet det ... 

.. og ja, jeg får i høj grad noget ud af dit skriv, det giver perfekt mening ... 

Redigeret af sneræven

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.