Guest gældsspørgsmål Skrevet 28. Juli, 2022 Jeg ved ikke om dette er det rigtige sted at spørge, men jeg har lidt et problem med en SD som jeg har kendt i gennem lidt over et år nu. Hun påstår at hun lige har modtaget et brev fra fogderetten om en gældspost på 36.000 kr. fra 2019 som hun siger hun skal betale lige nu og her for ellers bål, brænd og politi. Hun påstår godt nok også at hun har fået forhandlet sig frem til at hun kan nøjes med at betale 20.000 kr. nu og så resten i næste måned. Det skal også måske lige siges at det virker for det meste som om hun er til at stole på, selv om ja der da har været lidt underlige ting igennem tiden, men det er ikke det vigtige her. Det vigtige er om det virkelig kan passe at man kan være kommet så galt afsted med en gældspost at fogderetten kan kræve pengene lige nu og her? Og hvis der ikke lige er nogen her der er eksperter i inkasso ret, er det så måske muligt at stille spørgsmålet direkte til fogedretten? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pianistinden 3112 Skrevet 28. Juli, 2022 Det kan ikke komme bag på hende. Hun får skriftlige advarsler først og derefter får hun overrakt stævningen personligt. Forhandling om et her og nu beløb og afdrag for resten kan sagtens være legitimt, men gælden har hun kendt til længe. Der går rigtig rigtig lang tid før gældsposter ender i den situation så hun er formentligt flere gange blevet tilbudt at starte en afdragsordning op som hun har ignoreret.. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
chessmann 37 Skrevet 28. Juli, 2022 Hej Hun skal som udgangspunkt omgående kontakte fogedretten og høre hvad det drejer sig om. Skylder man penge, og ikke betaler efter aftale, fremsendes normalt 1. inkassovarsel. Der er en række formalia der skal overholdes (informationer m.m.). Og der er typisk en frist på 10 dage til at betale det forfaldne beløb. Betales ikke kommer der så flere rykkere, hvoraf det tillige fremgår, at det slutteligt overgives til fogedretten. Betales der fortsat ikke (eller reageres), så overgives sagen til fogedretten, der inddriver pengene. Noget kunne tyde på, at hun har ignoreret henvendelserne? Hvis mn derimod er uenig i indholdet af den første inkassovarsel skal man omgående meddele dette. Herefter kan pengene reelt kun inddrives gennem en civil retssag gennem stævning. mvh C Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest mrfisher Skrevet 28. Juli, 2022 gældsspørgsmål skrev, for 14 minutter siden: Jeg ved ikke om dette er det rigtige sted at spørge, men jeg har lidt et problem med en SD som jeg har kendt i gennem lidt over et år nu. Hun påstår at hun lige har modtaget et brev fra fogderetten om en gældspost på 36.000 kr. fra 2019 som hun siger hun skal betale lige nu og her for ellers bål, brænd og politi. Hun påstår godt nok også at hun har fået forhandlet sig frem til at hun kan nøjes med at betale 20.000 kr. nu og så resten i næste måned. Det skal også måske lige siges at det virker for det meste som om hun er til at stole på, selv om ja der da har været lidt underlige ting igennem tiden, men det er ikke det vigtige her. Det vigtige er om det virkelig kan passe at man kan være kommet så galt afsted med en gældspost at fogderetten kan kræve pengene lige nu og her? Og hvis der ikke lige er nogen her der er eksperter i inkasso ret, er det så måske muligt at stille spørgsmålet direkte til fogedretten? tror hun skaber drama for at hive mønter ud af dig... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest gældsspørgsmål Skrevet 28. Juli, 2022 Tak til jer begge @Pianistinden og @chessmann for jeres svar. Ja der er som sagt en del forskellige ting jeg ikke nævner i mit spørgsmål, men ja hun har ganske sikkert bare totalt ignoreret alle breve hun har fået om denne gælds post. Men min største bekymring i sagen er om hun virkelig bare sådan kan afkræves lidt over halvdelen af gælden her og nu, eller om der ikke skulle være en mulighed for at få en afdragsordning op at køre nu selv om hun jo bestemt selv er skyld i at problemet er opstået. Jeg mener i princippet kan hun jo bare nægte at betale, og så må de i gang med en besværlig proces om at sætte hendes ting på tvang, hvilket hun jo ikke er interesseret i, men det er jo en forhaling af sagen, så måske kunne det bruges i forhandling om tilbagebetaling af gælden. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pianistinden 3112 Skrevet 28. Juli, 2022 gældsspørgsmål skrev, for 4 minutter siden: Tak til jer begge @Pianistinden og @chessmann for jeres svar. Ja der er som sagt en del forskellige ting jeg ikke nævner i mit spørgsmål, men ja hun har ganske sikkert bare totalt ignoreret alle breve hun har fået om denne gælds post. Men min største bekymring i sagen er om hun virkelig bare sådan kan afkræves lidt over halvdelen af gælden her og nu, eller om der ikke skulle være en mulighed for at få en afdragsordning op at køre nu selv om hun jo bestemt selv er skyld i at problemet er opstået. Jeg mener i princippet kan hun jo bare nægte at betale, og så må de i gang med en besværlig proces om at sætte hendes ting på tvang, hvilket hun jo ikke er interesseret i, men det er jo en forhaling af sagen, så måske kunne det bruges i forhandling om tilbagebetaling af gælden. Hun kan afkræves det fulde beløb her og nu. Om hun vil forsøge at forhale processen og på den måde opnå noget "goodwill"? Nej det er både uintelligent og latterligt tænkt af hende. Det er fogedretten vi snakker om, ikke Dagli Brugsen.. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest gældsspørgsmål Skrevet 28. Juli, 2022 mrfisher skrev, for 5 minutter siden: tror hun skaber drama for at hive mønter ud af dig... Ja det er bestemt meget muligt, det er også derfor jeg forsøger at finde oplysninger om det rent faktisk er realistisk at en gæld ville blive inddrevet på denne måde. Og hvis jeg bestemmer mig for at hjælpe, så vil jeg også have ret god dokumentation for hvad der er foregået, så ja selv om det er besværligt ville jeg mene mine muligheder for at hive pengene hjem igen ikke er helt dårlige. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TS-Hunter 34 Skrevet 28. Juli, 2022 Kreditor har generelt et ønske om at få deres penge, derfor vil de som regel også strække sig ret langt. Det dummeste er altid blot at lukke øjnene og håbe at det forsvinder af sig selv. Få hende til at tage kontakt til kreditor mhp at lave en realistisk afdragsordning. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Side45 26 Skrevet 28. Juli, 2022 gældsspørgsmål skrev, for 5 minutter siden: Tak til jer begge @Pianistinden og @chessmann for jeres svar. Ja der er som sagt en del forskellige ting jeg ikke nævner i mit spørgsmål, men ja hun har ganske sikkert bare totalt ignoreret alle breve hun har fået om denne gælds post. Men min største bekymring i sagen er om hun virkelig bare sådan kan afkræves lidt over halvdelen af gælden her og nu, eller om der ikke skulle være en mulighed for at få en afdragsordning op at køre nu selv om hun jo bestemt selv er skyld i at problemet er opstået. Jeg mener i princippet kan hun jo bare nægte at betale, og så må de i gang med en besværlig proces om at sætte hendes ting på tvang, hvilket hun jo ikke er interesseret i, men det er jo en forhaling af sagen, så måske kunne det bruges i forhandling om tilbagebetaling af gælden. Jeg tror ikke på bål og brand men jeg synes du håndterer emnet forkert. Du kunne ringe til fogedretten og få et brugbart svar fremfor en tråd, hvor du udstiller dig selv. Jeg håber din sugardate finder en løsning udover dig. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den Anonyme 900 Skrevet 28. Juli, 2022 Kort og kontant. Hvis det er en du vil se på længere sigt, så få vist stævningen, opkrævningen etc. Tænker det bliver sendt pr. E-boks, så er det jo nemt og se om det er reelt eller ej. Uanset hvad, ville jeg aldrig betale andres gæld, udover hende der bragte mig til verden. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Møffe 2203 Skrevet 28. Juli, 2022 De kloge narre de mindre kloge... Nogen gange er mænd sgu FOR naiv -undskyld jeg skriver det, men helt ærligt...ggg 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AalborgLook 5177 Skrevet 28. Juli, 2022 Næste træk kan være at hun påstår at du har gjort hende gravid. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Sherlock 257 Skrevet 28. Juli, 2022 Hvis du mangler penge, så kan du jo få hende til at skrive en PM til mig, så har jeg et forslag til, hvordan hun kan tjene de penge hun mangler 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest TheGreatGatsby Skrevet 28. Juli, 2022 Gældsposten på 36.000 har hun præsenteret for alle sine daddies. Nogle af dem bider sikkert i det sure æble og betaler. Du skal løbe skrigende væk fra hende. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Pophair Skrevet 28. Juli, 2022 (edited) Kan du ikke bare være ligeglad? Hun har gæld, du bor ikke med hende, så just fuck it! Politiet er 200% ligeglad med hendes gæld. Deres eneste er opgave er at fremstille hende i fogedretten, hvis hun er udeblevet fra en indkaldelse Redigeret 28. Juli, 2022 af Pophair Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Side45 26 Skrevet 28. Juli, 2022 TheGreatGatsby skrev, for 8 minutter siden: Gældsposten på 36.000 har hun præsenteret for alle sine daddies. Nogle af dem bider sikkert i det sure æble og betaler. Du skal løbe skrigende væk fra hende. Kan der laves et humoristisk indslag må det være at Adam blev lokket af Eva til det forbudte frugt, æblet. Og nu klager Adam over sit manglende ribben og piver over det søde æble er en sur regning. Hvorfor skal han løbe fra regningen? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 6817 Skrevet 28. Juli, 2022 gældsspørgsmål skrev, for 2 timer siden: Jeg ved ikke om dette er det rigtige sted at spørge, men jeg har lidt et problem med en SD som jeg har kendt i gennem lidt over et år nu. Hun påstår at hun lige har modtaget et brev fra fogderetten om en gældspost på 36.000 kr. fra 2019 som hun siger hun skal betale lige nu og her for ellers bål, brænd og politi. Hun påstår godt nok også at hun har fået forhandlet sig frem til at hun kan nøjes med at betale 20.000 kr. nu og så resten i næste måned. Det skal også måske lige siges at det virker for det meste som om hun er til at stole på, selv om ja der da har været lidt underlige ting igennem tiden, men det er ikke det vigtige her. Det vigtige er om det virkelig kan passe at man kan være kommet så galt afsted med en gældspost at fogderetten kan kræve pengene lige nu og her? Og hvis der ikke lige er nogen her der er eksperter i inkasso ret, er det så måske muligt at stille spørgsmålet direkte til fogedretten? Kære gældsspørgsmål - - bland dig øjeblikkelig udenom hendes problemer med sølle 36.000kr - jeg synes sgu det er småpenge !!!!!!! - - dem kan hun sagtens selv afdrage over en rimelig periode, ellers lærer hun aldrig konsekvenser af manglende overblik i egne økonomiske dispositioner - - det skal hun altså lære. Du skal heller ikke hjælpe økonomisk for du risikerer at hun bruger dig som sin private ATM. "En jurist blev spurgt" : - hvordan sikrer man sig bedst som kautionist ??????? - - - lad være at kautionere - - det skal du altså heller ikke gøre. Hvis du absolut vil hjælpe hende!! - så få hende til at søge hjælp hos Advokatvagten i hendes egen hjemkommune. Rådgivningen er gratis og hun vil få den relevante vejledning i hvordan hun juridisk står og hvordan hun skal takle i forhold til lovgivningen og vejledning i tiltag fra hendes side overfor kreditor/kreditorer. Og hun skal selv klare det - ellers bliver det ikke lærestreg for fremtiden. Mange hilsner og pas på dine penge Nye tider 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest TheGreatGatsby Skrevet 28. Juli, 2022 Side45 skrev, 1 time siden: Kan der laves et humoristisk indslag må det være at Adam blev lokket af Eva til det forbudte frugt, æblet. Og nu klager Adam over sit manglende ribben og piver over det søde æble er en sur regning. Hvorfor skal han løbe fra regningen? Han er sugardaddy. Ikke money pig! Derfor! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Kubrick 970 Skrevet 28. Juli, 2022 Altså…. Politiet bliver kun blandet ind i det hvis hun ikke møder op i fogedretten. Den historie du beskriver er ikke sandfærdig. Kommer man til fogedretten og ikke har mulighed for at betale den gæld der er oparbejdet, så kan man indgå en afdragsordning som man har mulighed for at overholde. Ejer man noget af værdi, bolig eller andet, så kan fogedretten tage udlæg heri. Fogedretten er en retslig indstans og ikke sammenlignelig med div rocker inddrivelser, som jeg bestemt ikke kan anbefale at man roder sig ud i. Der er fogedretten altså til at tale med. Bliver man indkaldt til fogedretten og ikke møder op, bliver man efterlyst af politiet, og kommer man så i kontakt med dem, risikerer du en anholdelse og at blive ført til retten…. Så ro på….. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Side45 26 Skrevet 28. Juli, 2022 TheGreatGatsby skrev, 1 time siden: Han er sugardaddy. Ikke money pig! Derfor! Han er sugsrdaddy. For rigtig mange år siden mødte jeg hvad du vil kalde en sugardaddy. Han var gift men gav mig virkelig alt. Jeg vil ikke komme nærmere ind på forholdet, men jeg ved han nød at være sugardaddy for mig. Han var så også mere end det da han købte en ring på auktion og ville giftes. Du aner intet om forhold og måske elsker de mænd når de er økonomiske magtfulde. Min hverdag er heldigvis udenom det her, men jeg spotter mænd i den position. Det er så sørgeligt, at kvibder eller piger bliver brugt i et skel mellem økonomiske forskelligheder. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Signor Cuoco 1876 Skrevet 28. Juli, 2022 Pianistinden skrev, for 4 timer siden: Det kan ikke komme bag på hende. Hun får skriftlige advarsler først og derefter får hun overrakt stævningen personligt. Forhandling om et her og nu beløb og afdrag for resten kan sagtens være legitimt, men gælden har hun kendt til længe. Der går rigtig rigtig lang tid før gældsposter ender i den situation så hun er formentligt flere gange blevet tilbudt at starte en afdragsordning op som hun har ignoreret.. Konkret og konstruktivt svar.....! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Signor Cuoco 1876 Skrevet 28. Juli, 2022 TheGreatGatsby skrev, for 3 timer siden: Gældsposten på 36.000 har hun præsenteret for alle sine daddies. Nogle af dem bider sikkert i det sure æble og betaler. Du skal løbe skrigende væk fra hende. Krystalkuglesvar - som måske er ganske tæt på sandheden......desværre! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Side45 26 Skrevet 28. Juli, 2022 Signor Cuoco skrev, for 2 minutter siden: Krystalkuglesvar - som måske er ganske tæt på sandheden......desværre! Du bevæger dig i et spirituelt område. Har du erfaring med krystalkugler? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Signor Cuoco 1876 Skrevet 28. Juli, 2022 Side45 skrev, for 1 minut siden: Du bevæger dig i et spirituelt område. Har du erfaring med krystalkugler? Nej, med journalistik. Og dér er udtrykket ganske normalt....i sager som disse. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Side45 26 Skrevet 28. Juli, 2022 Signor Cuoco skrev, for 1 minut siden: Nej, med journalistik. Og dér er udtrykket ganske normalt....i sager som disse. Okay. Er du journalist indenfor EB, BT eller hvor? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg