Hop til indhold

Præstationskrav — ny trend?

Featured Replies

Skrevet
Eva Nadine skrev, for 2 timer siden:

og i dag er der jo ingen der gider at overtage gården, bortset fra måske datteren for at lave den om til alternativ behandlings kollektiv med hjemmelavede duftlys og veganske smoothies i stedet for gylletanke og citronmåner.

Ja, eller datteren drager ind til storbyen for at tage en høj uddannelse og få sig et prestigefyldt pseudojob i een eller anden højt profileret konsulentvirksomhed ... 
Mens drengene halser bagefter ind til byerne, eller glemmer alt om pigerne og hygger sig som den sidste generation ude i de små landsbyer ...
Det man kalder JokkMokk effekten ...  

Og kapitalfondene overtager al jorden, som så drives som blokvognslandbrug af imperteret arbejdskraft fra Østeuropa ...

I Kjøwwenhavnere og medløbere opdager først hvad I har gang i når det er a-l-t for sent ... 

Og ja @Eva Nadine ... her er nok stof til en rigtig go' snak på et tidspunkt ... nøgleord JokkMokk effekten bl a ..
Det skal siges, at jeg i forhold til samfundssyn osv. er gået en l-i-d-t anden vej end de fleste af mine bekendte derude fra hedelandet ... )Jeg vil sige det på dén måde, at veganske smoothies er helt OK med mig ... kan en Smoothie i øvrigt være andet end vegansk .. 
(Véd ikke helt om der er Smoothies med æg, ost eller kød ... ;) )

Men OK - jeg er så osse en fantast, så måske @Eva Nadine ka' banke lidt fornuft ind i ho'det på mig ... 
(Nå, det er lidt indforstået snak ... håber det går ... )

Redigeret af sneræven

Skrevet

@sneræven Komælksprodukter og andet godt indgår i nogle smoothies ;) 
F.eks. denne her:
https://feastandwest.com/2017/11/01/peanut-butter-banana-bacon-elvis-smoothie/ 

Jeg har faktisk knaldet i Jokkmokk... omend ganske kort. Jeg tænker dog at Jokkmokk effekten er noget andet og ikke opkaldt efter mine eskapader i sindsygt frostvejr? Selvom det kunne være super cool :D 

Vi to burde optage vores virkeligheds-samtaler og sende dem ud som podcasts - det bliver Gakkelak De Luxe og uden mening for andre end EGs nærlæsere :P

Redigeret af Eva Nadine

Skrevet
  • Author

Ingen tvivl om at jeg er kommet i festligt selskab med et indlæg der efterhånden står lidt i baggrunden af de efterfølgende replikker.

Men der er ingen vej udenom, uanset at man tager det tunge skyts i brug med rekrutteringen af Jeppe Aakjær:

Mandens dage er talte!

Spørg en historiker, hvad Manden har bidraget med gennem tiden?

død & ødelæggelse!

Tålmodighed er bestemt en dyd, men titusinde år må være længe nok til at rette op!

Men hvorfor nu denne katastrofe-profeti: Vi har tåget rundt som en elefant i en glasbutik uafbrudt siden skriftsproget kunne dokumentere vores ihærdighed med at præstere—hvad skulle forhindre os i at fortsætte de næste mange tusinde år?

Jeg ville jo være et skarn hvis jeg tog spændingen fra dig med afsløringen af hvem Mandens Overmagt dog kan være, men her er et hint:

Spørg en biolog, hvilken rolle Manden har i biologien?

levende sæddonor!

<3

Skrevet
sneræven skrev, for 9 timer siden:

Nok var vi fattige derude .. men SÅ fattige som jer i Kjøwwenhavnstrup, det var vi li' godtnok ikke ... 

At være fattig betyder at man ikke rager mere til sig, end man har brug for.

Skrevet
Eva Nadine skrev, for 15 timer siden:

Jeg er lidt usikker på om det er Morten Korch, Bibelen, 80'erne eller et gammelt årsabonnement af "Hjemmet" der har inspireret til denne kommentar fra dig @tvr...?
For de jyske betjente har i nutiden fuldskæg og har ikke haft panser-overskæg siden dengang en fancy kaffe i København ikke blev serveret i glas, men stadig i kop med hank og kostede omtrent 25 hvis den hed noget på fransk eller italiensk... og i dag er der jo ingen der gider at overtage gården, bortset fra måske datteren for at lave den om til alternativ behandlings kollektiv med hjemmelavede duftlys og veganske smoothies i stedet for gylletanke og citronmåner. Sig mig hvor langt væk fra København kommer du overhovedet i ny og næ? :D<3

Sandsynligvis bibelen og 80'ne... Og ja, selvfølgelig har du ret i at det er fuldskæg. Men jeg er dog glad for at du stadig kalder det "panser-overskæg", det betyder dog at jeg har lidt ret.....

Men der er da masser der gider overtage gården. Det kan du jo se i at priserne på landbrugsjord stiger. Der er ikke brandudsalg.... MEN hvis vi nu antager at du har ret; så beviser du egentlig min pointe. Ingen gider bo på landet, ingen gider være ko-passere og det er en håbløs ide at flytte uddannelser væk fra byerne. OG det er ikke cafe-besøgende københavnere der har fundet på at udviske skellet mellem mand og kvinde. Dét er bonderøvene.

Til dit sidste spøgsmål.... hvor langt væk jeg kommer fra København. Meget langt væk. Jeg bruger det meste af min til uden for København, men ikke i Danmark. I Danmark kommer jeg kun udenfor København i Nordsjælland, Frederiksberg og i (og på vej til) lufthavnen. Og jeg har ingen planer om at det ændres. Jeg har intet ønske om befinde mig i udkanten. 

Skrevet
Growler skrev, for 15 timer siden:

Allerbedste Hr. tvr. Med dit i øvrigt udmærkede indlæg, kan jeg ikke sige mig fri for mistanke for, at antager mig for at være en personage, der er vokset op til aftensange af Jeppe Aakjær, derudefra hvor vinden blæser stærkt fra vest. Den antagelse er ganske forkert. Jeg så denne grufulde verden i øjnene første gang, på Sct Josephs hospital på Nørrebro, og blev derefter bragt til mit barndomshjem i Todesgade, i anden baggård, på fjerde sal i den "sorte firkant", med lokum i gården. Jeg lærte at cykle på Blågårds Plads. Min skolelærdom indhentede jeg på Helligkorsgades Skole. Alt i alt den dybeste fattigdom du kan forestille dig.......men, også mulighedernes tid. Skolemælken fik vi på flasker, men kapslen var af metal. Jeg spurgte, og fik så entreprisen på, at tømme hele skolens klasseværelsers papirkurve og dermed indhente alle kapslerne. Kapslerne samlede jeg i en sæk, og afleverede på Fælledvejens Politistation, hvor de blev vejet, og så fik jeg metalprisen udbetalt. Kapslerne blev smeltet om til "hundeskat skilte" som enhver hund skulle have i sit halsbånd.

Det var lidt historie, så nu vender vi lige tilbage til emnet..

Se min gode Hr.tvr; nu prøver du at lave en "Erasmus Montanus" på mig, og den går ikke. For du skriver:"Mindst 1 af de ting er sludder. Hvis biblen er sand, er dine aner ikke i Valhalla, hvis dine aner var i Valhalla er biblen ikke sand".

Nu skriver du jo selv, at du er cafegænger, i og for sig et folk jeg nærer en form for beundring for. De går ind i et rum hvor mange er samlet, bestiller en kop kaffe, betaler 30+ danske kroner for den, sætter sig ned, ofte ved siden af et menneske de aldrig har mødt. I stedet for at tale med det menneske de aldrig har mødt, putter de et par propper i ørerne, og tænder deres telefon eller Ipad og lukker verden ude.

Hvis du følger med i den skrevne presse, hvilket jeg er sikker på du gør, så vil du vide at stort set alting er sandt, usandhed findes ikke. Alt kan drejes. så det er sandt. Kan vi ikke blive enige om det ? Så min forfader Growler den Gamle røg til Valhalla, medens hans søn Harald Bluetooth, drønede ud i universet og efterlod en mangemillionær mange år efter.

Livet er en glidebane, vi fik vores. Ved indførelsen af Grundloven i 1849 blev en række befolkningsgrupper udelukket fra politisk deltagelse. Disse grupper er blevet kaldt "de syv F'er": fruentimmere, folkehold, fattige, fallenter, fjolser, forbrydere og fremmede.

Allerede i 1908 fik kvinder ret til at stemme til Kommunevalg, og i 1915 til Folketingsvalg.

Så står vi her idag i 2022....og skal præstere to udløsninger på en halv time.

Gnork

Growler

LOL. Jeg har ingen anelse om hvor du er opvokset.... men det er da rart at vide du er Københavner. Altså en af de rigtige, ikke en tilflytter. Jeg er ofte på café Victor. Og det er ikke med propper i ørene, men for at møde søde unge piger. Det går ikke så godt med en telefon og en prop.... og jeg forsøger på ingen måde at lave en Erasmus Montanus på dig. Men "een sand, treenig gud", udelukker jo ligesom at Valhalla skulle eksistere, så hvis du mener bibelen er sand, så er det ikke mig, men bibelen, der har lavet en Erasmus på dig :)

Og spar mig for dit defeatistiske sludder....  mænd er ikke så svage (eller dumme) at de udviskes bare fordi kvinder får stemmeret. Og du bliver ikke mindre mand af at skulle (eller kunne) præstere 2 udløsninger. Du bliver til gengæld mindre mand af at klynke over at kvinder får samme rettigheder som dig. Og over at problematisere at kvinder bliver stærkere og mere selvstændige. Der er intet så ynkeligt som folk der klynker over at andre har eller får. Det viser bare at de selv hellere hyler end tager affære. Der ligger du jo ikke, det ved vi godt.

Skrevet

Ja kære Eva Nadine timing er ALT. Du ved det med samtidig orgasme osv. Det sker meeget sjældent i vrikeligheden men magisk er det :-)

Men jeg beundrer hvis du kan ramme 'det magiske øjeblik'. Min erfaring er at hvis man trækker tiden er det ikke altid man(d) 'kan' til sidst.

Men jeg kan fornemme at du er en gentlewoman der så vælger at give lidt ekstra tid for at det kan lykkes :-)

PS: Der var en gang jeg levede op til de nu allestedsnærværende krav om flere udløsninger. :-)

PPS: Jeg er efter at have konsulteret tantramassøser gået over til orgasmer i stedet for udløsninger, det kan anbefales :-)

Redigeret af moden libertiner
Tilføjelse af PS og PPS

Skrevet

Bedste Hr tvr

Du har ganske ret i at der ikke går noget af mig, fordi kvinder har fået stemmeret. Jeg er sikker på at Frederik den 7 smiler i sin himmel når han ser hvordan det er gået med de 7 F'er.

Når du nu sidder inde på gode gamle "Victor", formummet bag dagens udgave af "Kristeligt Dagblad", med radaren tændt, spejdende efter et egnet "mål", og der pludseligt er :"touch down", så venter du jo blot på bemærkningen, som kommer på 5 eller 6 svar:

Hun siger: "Synes du ikke jeg ligner Jennifer Lopez"

Du svarer: "Næh"

Pludseligt forsvinder hendes søde smil, og øjnene skifter form...

Så siger du: "Jeg synes at Jennifer Lopez ligner dig ! "

Banko, den er hjemme (hos hende eller dig).

Jeg er af den formening, at der engang omkring 1915 tiden, var en række kvinder, som ingen fremtid havde på ægteskabsmarkedet, de opfyldte ganske enkelt ikke en simpel mands krav. Det lykkedes dem (fordi datidens mænd, ganske som idag) ville have fred og ro til dagens dont, at opnå stemmeret.

Vi ved jo i virkeligheden godt, at kvindens prioriteter er ganske anderledes. Førsteprioriteten er Damefrisøren, vandonduleringen (tørrehjelmen er et veritabelt magnetfelt, for planer der skal forhindre manden i en velfortjent lur på divan'en). Anden prioriteten er negleklinikken, hvor man kan få monteret, klør udenpå kløerne (for en formue), så man er i stand til at overlade alt praktisk arbejde til manden, med henvisning til, "at neglene kan gå i stykker".

Før stemmeretten og ligerets skråleriet, var tingene enklere og betragteligt billigere. Som mand her taler vi mere om den jævne hårdtarbejdende mand var sagen helt enkel. Ser hun sød og robust ud ? Når man lokker et smil frem i en svingom, er tænderne så hele og pæne ? Har hun lidt hård hud på håndfladerne (dvs kan hun bestille noget, istedet for bare at bruge mund) ? Resten kunne man erfare via hendes "skudsmålsbog", djævelen er som bekendt gemt i detaljen. Som mand gik man derfor ind i ægteskabet på et oplyst grundlag, for det fremgik jo af omtalte bog, om hun kunne passe børn, og hun kunne holde hjemmets arne ved lige over natten, om den hjemmekogte julesylte havde den rette konsistens (dvs om grisehovedet var barberet omhyggeligt inden den videre forarbejdning), om rødbederne var skåret i mundrette skiver, for ikke at tale om de gule ærter, kunne hun lave dem med selleri og pastinak, så de allerede smagte og havde konsistens som anden dags ærter på førstedagen, og var der rigeligt med kogte grisehaler?

Sagt meget kort: "en kvindes sande værdi var målbar ud fra princippet: "hvor mange rummeter brænde kunne hun kløve og stable på en dag".

Er politik blevet bedre af, at kvinder har fået politisk indflydelse, her vil nogen hævde (afholdsmennesker) at man ikke længere kan købe toldfrit i lufthavnen.

Gnæk

Growler

Skrevet
Pianistinden skrev, den 25.7.2022 at 19:11:

Aaaah ja......det er sgu en spøjs ting den der sex.....nogle gange tager det 2 minutter og andre gange går det helt vildt hurtigt :wacko:

Takker for et rigtig godt grin, da jeg læste ovenstående :biggrin: muligvis det bedste grin i laaang tid :D 

Ja sex kan af mange grunde gå vildt hurtigt...især i ungdommen. Kommer i tanke om udtrykket:

2 ryk og 1 aflevering ;):ph34r::biggrin:

Skrevet
Aarhuselsker skrev, den 29.7.2022 at 21:49:

Og når man, som mand, når dertil så ved man, som mand, at man har fundet den kvinde man skal hænge ved. Men fortæl hende det for guds skyld ikke ;) 

Alle ved jo at bag enhver mand med succes, står der altid en kvinde... Og undrer sig.:P

/Francois

Skrevet
Cruise skrev, for 2 timer siden:

Ja sex kan af mange grunde gå vildt hurtigt...især i ungdommen. Kommer i tanke om udtrykket:

2 ryk og 1 aflevering ;):ph34r::biggrin:

Ja! 
Men er man heldig med ham "i ungdommen" bliver det lidt som i sangen "Der sad to katte på et bord - kvittevittevitbumbum" med de dérsens 2 ryk og afleveringen. I disse tilfælde kan det for kvinden godt gå hen og blive lidt sådan gruppesex-på-to-mandshånd-agtigt. Og det' fedt :D 

Redigeret af Eva Nadine

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.