Gæst Skrevet 22. Juli, 2022 (edited) underdog40 skrev, for 2 timer siden: Så du synes ikke at det faktum at vi snakker om købesex har indflydelse på problematikken? Jeg er måske lidt firkantet her. Men jeg mener at jeg samtidig betaler for at jeg netop ikke skal risikere at stå og tumle med en faderskabssag efterfølgende. Så hvis du lejer en bil og den bliver konfiskeret fordi du køre for stærkt på lande eller motorvejen så skal du også være straffri? Udlejeren kunne jo bare have sat en fart begrænser i bilen. Redigeret 22. Juli, 2022 af Gæst Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 22. Juli, 2022 (edited) Aarhuselsker skrev, for 1 time siden: Pointen er at man som køber lige netop ikke har noget ansvar for om pigen bliver gravid. Det ansvar har du betalt for ikke at have. På det punkt er jeg og retspraktis temmelig enig. Du kan ikke betale dig fri for et ansvar. Heller ikke når du køber sex. Redigeret 22. Juli, 2022 af Gæst Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 22. Juli, 2022 nørden skrev, for 4 minutter siden: retspraktisk temmelig enig Mon dog Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 22. Juli, 2022 Aarhuselsker skrev, for 16 minutter siden: Mon dog Ja. Hvis du er far til et barn så hænger du børnepenge m.m. også selvom barnet er unfanget i forbindelse med købesex. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 22. Juli, 2022 nørden skrev, for 6 minutter siden: Ja. Hvis du er far til et barn så hænger du børnepenge m.m. også selvom barnet er unfanget i forbindelse med købesex. Det tror jeg ikke er korrekt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
underdog40 6867 Skrevet 22. Juli, 2022 nørden skrev, for 21 minutter siden: Så hvis du lejer en bil og den bliver konfiskeret fordi du køre for stærkt på motorvejen så skal du også være straffri. Udlejeren kunne jo bare have sat en fart begrænser i bilen. Jeg tænker du løb tør for argumenter siden du kom med den tåbelige sammenligning. Og nej! Jeg er heller ikke massemorder fordi jeg har en køkkenkniv i skuffen selvom producenten bare kunne havde lavet den uden en spids ende og skarpe kanter. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den ærlige 187 Skrevet 22. Juli, 2022 Men kan aldrig købe sig fri for ansvar. man har altid selv et ansvar. hvis kondomet springer og hun bliver gravid siger man så bare det er bare synd for dig jeg har betalt dig og det er dit ansvar du ikke bliver gravid. ja man kan sige det til hende, men vælger hun at få barnet så hænger du på den. lige meget hvor meget hvor meget du har betalt. og hvor meget ansvar man mener man har fraskrevet sig ved at betale. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
underdog40 6867 Skrevet 22. Juli, 2022 (edited) Den ærlige skrev, for 14 minutter siden: Men kan aldrig købe sig fri for ansvar Selvfølgelig kan man da det. Det er meget ofte en stor del af selve pointen ved at betale. Om der så er andre regler når det kommer til købesex aner jeg ikke noget om. Men i mange andre facetter af livet er det jo netop derfor man betaler....og måske gerne lidt ekstra. Redigeret 22. Juli, 2022 af underdog40 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den ærlige 187 Skrevet 22. Juli, 2022 underdog40 skrev, for 10 minutter siden: Selvfølgelig kan man da det. Det er meget ofte en stor del af selve pointen ved at betale. Om der så er andre regler når det kommer til købesex aner jeg ikke noget om. Men i mange andre facetter af livet er det jo netop derfor man betaler....og måske gerne lidt ekstra. Men du hænger på barnet og det vil være dit lige meget hvad du siger. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 22. Juli, 2022 Aarhuselsker skrev, for 2 timer siden: Pointen er at man som køber lige netop ikke har noget ansvar for om pigen bliver gravid. Det ansvar har du betalt for ikke at have. ...... Så enkelt er det altså. Nu er jeg jo ikke en ørn til dansk jura, men så enkelt kan det da ikke være. Uanset hvordanne omstændighederne omkring knaldet er, så har jeg meget svært at tro at man går fri. Købesex er en aftale mellem to parter om sex. Du betaler, hun stiller sig til rådighed. Det er ikke en overenskomst om at du går fri i det fald du gør hende gravid. Lige så lidt som du går fri hvis du smitter hende med HIV. Ja, man kan købe sig fri fra ansvar i en masse sammenhæng i samfundet, og du kan måske også købe dig fri fra ansvar i det her tilfælde. Det kommer an på hvor meget pigen vil have for den ansvarsbefrielse. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 22. Juli, 2022 Bananas skrev, for 6 minutter siden: Det er ikke en overenskomst om at du går fri i det fald du gør hende gravid. Lige så lidt som du går fri hvis du smitter hende med HIV. Sådan synes jeg ikke du kan opstille det. Hvis du er smittet med HIV og knalder med en GP, så påfører du hende, med føje, en ulempe. Hvis du gør en GP gravid under et købeforhold så er det hende der ikke har taget sine forholdsregler for ikke at blive skadet under arbejdet. Jeg hæfter jo heller ikke for om tømreren der lægger nyt tag på mit hus, saver sig i fingeren. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den ærlige 187 Skrevet 22. Juli, 2022 Aarhuselsker skrev, for 3 minutter siden: Sådan synes jeg ikke du kan opstille det. Hvis du er smittet med HIV og knalder med en GP, så påfører du hende, med føje, en ulempe. Hvis du gør en GP gravid under et købeforhold så er det hende der ikke har taget sine forholdsregler for ikke at blive skadet under arbejdet. Jeg hæfter jo heller ikke for om tømreren der lægger nyt tag på mit hus, saver sig i fingeren. Men saver tømreren sig i fingeren har du et ansvar som bygherre En bygherre har nemlig også ansvar for sikkerheden på hans bygge projekt 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den ærlige 187 Skrevet 22. Juli, 2022 Aarhuselsker skrev, for 14 minutter siden: Sådan synes jeg ikke du kan opstille det. Hvis du er smittet med HIV og knalder med en GP, så påfører du hende, med føje, en ulempe. Hvis du gør en GP gravid under et købeforhold så er det hende der ikke har taget sine forholdsregler for ikke at blive skadet under arbejdet. Jeg hæfter jo heller ikke for om tømreren der lægger nyt tag på mit hus, saver sig i fingeren. Bygherrens ansvar er gennem planlægning og koordinering af sikkerhed og sundhed under projektering og byggeproces at sikre grundlaget for, at arbejdsgiverne på bygge- eller anlægspladsen kan planlægge, tilrettelægge og udføre arbejdet sikkerheds- og sundhedsmæssigt forsvarligt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 22. Juli, 2022 Aarhuselsker skrev, for 15 minutter siden: Sådan synes jeg ikke du kan opstille det. Hvis du er smittet med HIV og knalder med en GP, så påfører du hende, med føje, en ulempe. Hvis du gør en GP gravid under et købeforhold så er det hende der ikke har taget sine forholdsregler for ikke at blive skadet under arbejdet. Ok, ikke en perfekt sammenligning fra mig. Men det ændrer ikke på at du altid - uden undtagelser - bliver ansvarlig for barnet hvis du gør en pige gravid. At du har betalt for sex, kan umuligt være en undtagelse. Den eneste som kan undtage dig fra det ansvar, er pigen selv. Hvis nogen kan fremlægge en paragraf som siger du ikke har ansvar for ev graviditet under købesex, så skal jeg spise min egen bananskræl. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jonze 349 Skrevet 22. Juli, 2022 Jeg må sq erkende, at jeg er noget af dumt svin i lyset af de ædle sjæle herinde. Det kommer egentligt bag på mig This one goes to you: Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 22. Juli, 2022 underdog40 skrev, den 20.7.2022 at 23:37: Det skal være en fælles beslutning. Man kan ikke bare sige "ups", og så få et barn. Kan man ikke? Det har jeg gjort 4 gange - husker ikke om jeg lige sagde "ups", men sådan noget i hvert fald. De er allesammen voksne ordentlige mennesker nu, med egne fine børn. Sådan kan det gå når man har en fortræffelig far - selv om han sagde "ups" om dem den gang. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18193 Skrevet 22. Juli, 2022 Den her debat er simpelthen for vild.. Jeg er forbløffet over de mænd der faktisk mener de ikke har noget ansvar fordi de har betalt.. Faktisk griner jeg rimelig voldsomt over det her midt i madlavningen.. P-piller, kondomer osv er ikke 100% sikre.. Ved kondomer opdager man det som regel selv hvis uheldet har været ude og det er sprunget så man kan sørge for en fortrydelsespille, men p-piller har en fejlprocent på ca 2% så vidt jeg ved.. Det kan ingen garderer sig imod heller ikke pigen der tager p-pillen.. Jeg kender maaaaange der er blevet gravid på p-piller.. Det er altså ikke et mirakelmiddel.. Jeg kunne virkelig godt tænke mig at se beviser på at man intet ansvar har hvis man har betalt.. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
mr. WilD 83 Skrevet 22. Juli, 2022 (edited) JenniferRomantica skrev, for 14 minutter siden: Jeg kunne virkelig godt tænke mig at se beviser på at man intet ansvar har hvis man har betalt.. Ja den her debat er godt nok Hot Hot Hot. Jeg vil tro at hvis man kigger på div. love i dansk lovgivning, så ender det på et sted at hvis der forlægger en DNA test som påviser faderskab, så kan man ikke løbe fra den. Hvis "far" stadig ikke vil vedkende faderskab frivilligt, kan "mor" gå rettens vej og få staten til at betale for faren som så enten opkræves af SKAT via lønnen eller kommer til at skylde staten for misligholdt børnebidrag. Jeg mener ikke at denne lovgivning tager højde for et "betalt" forhold, da det udelukkende er lovgivning der er lavet til barnet og ikke forældrene. Så det med at man har betalt sig til "sex" har ingen indflydelse på barnets krav om bidrag. Tilføjelse "Så debatten på om man kan betale sig fra et ansvar er lidt underlig, da det ikke er Moren der har kravet om børnebidrag men derimod barnet der har kravet." Men jeg kan tage fejl. Redigeret 22. Juli, 2022 af mr. WilD stravefejl 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liderbukken 631 Skrevet 22. Juli, 2022 Er det din sæd, så er det også dit barn. Og så hænger man på børnepengene i 18 år. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest kosteskaftet Skrevet 22. Juli, 2022 (edited) JenniferRomantica skrev, for 33 minutter siden: P-piller, kondomer osv er ikke 100% sikre.. Ved kondomer opdager man det som regel selv hvis uheldet har været ude og det er sprunget så man kan sørge for en fortrydelsespille, men p-piller har en fejlprocent på ca 2% så vidt jeg ved.. Det kan ingen garderer sig imod heller ikke pigen der tager p-pillen.. Jeg kender maaaaange der er blevet gravid på p-piller.. Det er altså ikke et mirakelmiddel.. Det er for så vidt ligegyldigt hvad risikoen er procentuelt. Hvis en tømrer har en risiko på 1% for, i løbet af hans/hendes karriere, at falde ned af stigen, jamen så er det sådan det er. Det kan også være at risikoen er 5%. Det er køberen (læs: kunden) af håndværkerydelsen uvedkommende hvad risikoen er (og alene noget som håndværkeren må slås med). JenniferRomantica skrev, for 33 minutter siden: Jeg kunne virkelig godt tænke mig at se beviser på at man intet ansvar har hvis man har betalt.. Hvis der indgår betaling i et køb/serviceydelse, så er der et (professionelt) kunde-leverandør forhold. Som kunde er det ikke min hovedpine hvad der sker med håndværkeren i eksemplet ovenfor. Hvordan det forholder sig i specifikke situationer som med køb af sexydelser, ved jeg ikke. Men jeg tvivler på, at en GP som bliver gravid og som insisterer på at beholde barnet vil kunne påvise at det også var intentionen (dvs. "at få et barn") da købet blev indgået. Derved kan GPen have ret til at beholde barnet, men jeg tvivler på at hun at har ret til at afkræve børnepenge. Det er med andre ord for hendes egen regning. Og en del af hendes risiko ved jobbet. Hvadenten risikoen er 1% eller 5%... Mit bud, i hvert fald... Redigeret 22. Juli, 2022 af kosteskaftet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 22. Juli, 2022 JenniferRomantica skrev, for 33 minutter siden: Jeg kunne virkelig godt tænke mig at se beviser på at man intet ansvar har hvis man har betalt.. Jeg ved ikke hvordan det skulle kunne bevises. Men det er helt ude af vinduet såfremt en køber af en ydelse skal så til ansvar for en eventuel skade sælger får. Skal jeg også være ansvarlig for min mekanikker får små sår, eller brækker en finger, min brolægger får dårlig ryg osv osv. Det ville være skruen uden ende. Glad for at have bidraget til lidt morskab over middagsdellerne Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bogormen 110 Skrevet 22. Juli, 2022 (edited) Aarhuselsker skrev, for 26 minutter siden: Jeg ved ikke hvordan det skulle kunne bevises. Men det er helt ude af vinduet såfremt en køber af en ydelse skal så til ansvar for en eventuel skade sælger får. Skal jeg også være ansvarlig for min mekanikker får små sår, eller brækker en finger, min brolægger får dårlig ryg osv osv. Det ville være skruen uden ende. Glad for at have bidraget til lidt morskab over middagsdellerne Nu vil jeg komme med den helt vilde observation om at der er en vis forskel på et nyt liv og en brækket arm. Og man kører tit efter at barnets tarv kommer først. Så at sammenligne det med andre ydelser er helt hen i skoven. Din sæd dit problem, og så må man tage snakken med pigen om hvad der skal gøres, som i andre sammenhænge. Der er endnu ikke nogen regler om juridisk abort for mænd, selvom det har været oppe og vende. Redigeret 22. Juli, 2022 af Bogormen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 22. Juli, 2022 Aarhuselsker skrev, for 19 minutter siden: Jeg ved ikke hvordan det skulle kunne bevises. Men det er helt ude af vinduet såfremt en køber af en ydelse skal så til ansvar for en eventuel skade sælger får. Skal jeg også være ansvarlig for min mekanikker får små sår, eller brækker en finger, min brolægger får dårlig ryg osv osv. Det ville være skruen uden ende. Glad for at have bidraget til lidt morskab over middagsdellerne Ked af det @Aarhuselsker, men det her drejer sig ikke om din mekanikker og hans små sår (har du i øvrigt ikke plaster hjemme, så du kan hjælpe ham lidt, selv om du ikke er ansvarlig?). Det drejer sig overhoved ikke om køb/salg. Det drejer sig om sex mellem mand og kvinde; sex som resulterer i graviditet. Uanset hvordan sexen fandt sted. Og då er det ikke nogen konsumentlovgivning eller andet af den karaktær som afgører, men Børneloven. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jonze 349 Skrevet 22. Juli, 2022 (edited) Ingen tvivl om dette filosofisk er en uhyre interessant diskussion. Vi lever jo i nye tider. Jeg tænker, gad vide om en GP ville kunne udvælge en kunde og tvinge denne gennem domstolene til en faderskabstest? . Kommer iøvrigt til at tænke på gu ved hvor mange halvt thai halvt danske børn jeg har derude Redigeret 22. Juli, 2022 af Jonze Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 22. Juli, 2022 Jo mere jeg reflekterer over denne tråd, des mere forbløffet bliver jeg. Prostitution lever i skyggen af samfundet, tilladt men alligevel ikke helt accepteret. Og jeg tænker at de aller fleste af os herinde i nogen udstrækning mener at prostitution er ok, og måske burde blive lidt mere accepteret? De fleste af os har mødt dejlige mennesker af kvindekøn og - tror jeg - respekterer dem som mennesker. Alligevel læser jeg i tråden kommentarer fra normalt ordentlige og intelligente mænd, som mener at prostituerede ikke skal omfattes af normal samfundslovgivning. Og ikke kun dem skal holdes udenom, men også deres børn. Forbløffende. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg