Hop til indhold

Utroskab ?

Featured Replies

Skrevet
Bananas skrev, for 47 minutter siden:

eg gider næsten ikke kommentere på alle dine gode indlæg.

Jamen, det behøver du da heller ikke ... :D

Du har altså en indlægsenergi jeg ikke kan følge med i

Det er fordi jeg har følelser i klemme på lige det her emne ...  ;)

Men lad mig sige dette: har du en adfærden i livet som matcher din emotionelle intelligens og dine indlæg herinde så burde kvinderne stå i kø.

Hvoraf jeg konkluderer at så matcher min adfærd i livet IKKE mine indlæg herinde.
Kvinderne gider mig overhovedet ikke .. 
Det er derfor jeg er er på site't .. 

Bortset fra at jeg ikke overhoved tror monogami har noget som helst med genetik at gøre.

Det er vi så ikke enige i ... men det er en vurderingssag, det er der ingen der kan be- eller modbevise.
Det har også meget med livsfaser at gøre - det er derfor vi ældre og til dels andre enlige kolliderer så voldsomt med folk i børnefamiliealderen / situationen på det emne ... 
Hvis man har et børnefamilie-forhold, og det fungerer godt, er man meget knyttet til hinanden, og tanken om at partneren går eller er utro, er det værste mareridt ... 
Min datter (som har 4 børn) er et udpræget familiemenneske ... hun har endelig fundet en mand hun fungerer med, og jeg kan mærke at det er rigtig godt for hende.
Derfor kan jeg også sagtens sætte mig ind i dét @JenniferRomantica skriver ... 
Det skal siges at selv om jeg også er mystificeret over hende fra tid til anden, så er det umuligt ikke at komme til at holde meget af den skønne, seje, lille kvinde ... 
Sku' jeg hilse og sige ... 

Redigeret af sneræven

• Svar 67
  • Visninger 8.1k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• JenniferRomantica
    JenniferRomantica

Selvfølgelig er det utroskab..  Jeg plejede at sige at hvis det var mig så ville jeg hellere at min mand var sammen med en købepige end en kollega eller veninde.. Men i realitetet så ville det no

• Jeg som kvinde/kone ser der ikke som utroskab.  jeg vil meget heller have at min mand går til en GP hvis der er noget jeg ikke kan opfylde sexuelt.  der kommer ikke en massen skriveri og måske nog

• Utroskab? Ja. Medmindre andet er aftalt, så er sex med andre end den primære partner utroskab, mener jeg.  Tillidsbrud? Ja... som oftest. Rigtigt/forkert? Forskelligt. Sommetider "The lesser of tw

Skrevet
sneræven skrev, for 4 minutter siden:

Jamen, det behøver du da heller ikke ... :D

Det er fordi jeg har følelser i klemme på lige det her emne ...  ;)

Hvoraf jeg konkluderer at så matcher min adfærd i livet IKKE mine indlæg herinde.
Kvinderne gider mig overhovedet ikke .. 
Det er derfor jeg er er på site't .. 

Det er vi så ikke enige i ... men det er en vurderingssag, det er der ingen der kan be- eller modbevise.
Det har også meget med livsfaser at gøre - det er derfor vi ældre og til dels andre enlige kolliderer så voldsomt med folk i børnefamiliealderen / situationen på det emne ... 
Hvis man har et børnefamilie-forhold, og det fungerer godt, er man meget knyttet til hinanden, og tanken om at partneren går eller er utro, er det værste mareridt ... 
Min datter (som har 4 børn) er et udpræget familiemenneske ... hun har endelig fundet en mand hun fungerer med, og jeg kan mærke at det er rigtig godt for hende.
Derfor kan jeg også sagtens sætte mig ind i dét @JenniferRomantica skriver ... 
Det skal siges at selv om jeg også er mystificeret over hende fra tid til anden, så er det umuligt ikke at komme til at holde meget af den skønne, seje, lille kvinde ... 
Sku' jeg hilse og sige ... 

Så har du 4 børnebørn. Jeg har sex, og det bare bliver ved.

På nogen måde kan jeg alligevel lide at blive gammel. Men perfekt bliver det kun når man har et aktivt sexliv OG en masse børnebørn. 

Når jeg havde små børn var vi temmelig monogame. Mere praktiskt sådan. Meget mere praktiskt. Siden blev det mere så og så med det monogame. Når det så at sige ikke var nødvendigt mere.

Skrevet

Det lyder fræk men utroskab giver bedre sex i sengen med en partner i forholdet og forløser ens problemer i parforholdet. Behov og lyster for fritløb og den frihed at bliv mødt af lyst og nærhed øger ens velvære.

Moralsk...ikke ok. Men har prøvet mange åbneforhold  hvor man blomstre istedet for at bliv boxet inde. 

For sikkert en på hatte pullen for dette her men kvinder i forhold får ejerfornemmelser og vil domminere hverdagens gang incl når et ægteskab et indgået og de kvæler deres mænd langsomt i forholdet. Det kan også være sygdom eller manglede sexlyst der ryger en tur pga stressede arb og tidspres.

For mit vedkommen blev jeg boxet inde og valgte GPer som lystpartner for mit behov og nu er single efter eget valg og er sugardaddy for et par kvinder i 20erne der elsker fri sex med en moden mand der ved hvordan en kvinde vil nydes med og nyder mine besøg hver gang. De ønsker ingen kærester bare fri sex og tænder vildt på dette. Vore aftaler er at kneppe løs og glemme verden omkring os og nyde øjeblikket. Ingen stress ingen forpligtelser ingen bindinger og ingen kondom da vi har klart aftalt fri sikker sex og er testet løbende. Mine 2 sugardaddy bolleveninder er veninder uden partner og har drømt om at dele en moden fyr sammen på skift og hver for sig. Kan ikke drømme om nået mere fræk og lækkert at hygge med 2 kvinder og blive taget på skift og omvendt efter en go middag 

Måske det bedste øjeblink i mit liv Pt.

Redigeret af Kim Madsen

Skrevet
Bananas skrev, for 13 timer siden:

Men lad mig sige dette: har du en adfærden i livet som matcher din emotionelle intelligens og dine indlæg herinde

Hehe, måske overså jeg i skyndingen noget ironi eller godmodigt drilleri hér ... ?
Men OK, jeg var lidt oppe at køre i går aftes ... 
Det sker nogle gange efter et godt besøg, det er som at være høj på koffein (eller det der er værre - her har jeg dog ikke noget sammenligningsgrundlag) i flere dage ... 

Skrevet
sneræven skrev, for 10 minutter siden:

Hehe, måske overså jeg i skyndingen noget ironi eller godmodigt drilleri hér ... ?
Men OK, jeg var lidt oppe at køre i går aftes ... 
Det sker nogle gange efter et godt besøg, det er som at være høj på koffein (eller det der er værre - her har jeg dog ikke noget sammenligningsgrundlag) i flere dage ... 

Nej vel - hverken ironi eller drilleri. Jeg kan faktiskt - nogen gang imellem - lade være med at være ironisk.

Skrevet
  • Author

Tak for de mange svar. 

Flere svar er velkommen...

Hvis gift eller i fast forhold, gør som det passer dig bedst, " dog med respekt for din partner".... 

Selv opfatter jeg det som utroskab, hvis man er sammen med en GP, hvis gift eller i fast forhold, med mindre det er aftalt, man er i et åben forhold. 

Skrevet
sneræven skrev, den 10.7.2022 at 13:19:

Det er netop ikke MIN mening at utroskab - i Den Store Danske's betydning, at have sex med andre en den faste partner - (altid) er forkasteligt.

Jeg tror i bund og grund vi er enige.. Jeg synes jo på vise måder at utroskab er okay når jeg nu selv ca 5 dage i måneden begår det.. Men utroskab er det jo uanset i ordets forfatning.. Jeg ligger bare ikke altid den samme negative mening i ordet.. 

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 53 minutter siden:

Jeg tror i bund og grund vi er enige.. Jeg synes jo på vise måder at utroskab er okay når jeg nu selv ca 5 dage i måneden begår det.. Men utroskab er det jo uanset i ordets forfatning.. Jeg ligger bare ikke altid den samme negative mening i ordet.. 

Nej og jeg har også tænkt over det.
Det der for mig 'skurrer' ved ordet 'utroskab' i den her sammenhæng, er at ordet (iflg Den Store Danske Ordbog) også betyder "at svigte nogen eller noget .. "
Derfor er det svært at bruge i en diskussion, fordi ordets betydning 'springer' i samtalens løb - fordi emnet er så følsomt, og vækker meget vrede hos mange.

Jeg menersom sagt netop IKKE at det i dit tilfælde handler om svigt, eller brud på aftale ... for I har jo en aftale ... 
Og derfor er jeg ked af hvis du kan opfattes som 'utro' i en negativ betydning af ordet.
Det mener jeg netop ikke du er.

Redigeret af sneræven

Skrevet

Da jeg var sammen med min eks og ikke fik en skid sex til sidst, så skal jeg gerne indrømme at jeg overvejede at bolle udenom, fordi jeg manglede nærvær og intimitet og det var lige meget om jeg skulle oprette en tinder i smug eller besøge en glædespige i al hemmelighed .

men jeg gjorde det ikke fordi jeg havde for meget samvittighed . 

nu er jeg single, jeg tror jeg har gang i 6 forskellige  piger og jeg kan slet ikke få nok jeg elsker at jeg har flere damer at vælge imellem og jeg dater gerne flere endnu så længe jeg er single , men den dag jeg får en kæreste så stopper den leg ligesom også. Jeg kan slet ikke få mig selv til at være utro.

Men altså man har vel sine grunde til at man er utro, en af dem kunne være at intimiteten mangler og man ikke blive bekræftet nok af sin kone/kæreste. 

Skrevet
JenniferRomantica skrev, den 10.7.2022 at 16:01:

Jeg synes det virkelig lidt skørt at sammenligne sex med alle mulige andre aktiviteter.. Jeg synes ikke de kan sammenlignes.. 

Enig.
Uanset hvad og uanset sammenhængen, så er seksualitet og erotik en kraft der skal håndteres med omtanke og varsomhed.

Det der er så mærkeligt ved erotik er, at et godt erotisk nøde - eller god sex - kan være ganske ukompliceret.
Men andre gange kan det udløse meget voldsomme følelser.
Så det handler om at mærke hvor partneren og een selv er hennead.
Vil man bare udveksle god kærlig energi, eller handler det om behov for et varigt tæt forhold - f. eks. 
Begge dele er muligt, mener jeg, og der er mange kombinationer og mellemveje, men man skal enten være 'på level' eller enige om at lege med grænserne .. 

Nu kan man sige, jeg har ikke den store erfaring.
Jeg har kun haft eet forhold - som var en katastrofe - og har lige siden - dvs i godt 30 år - ikke haft sex 'ude i virkeligheden'.
Men min situation er ret kompliceret, fordi jeg er, hvad jeg kalder et meget erotisk menneske, så sex med en partner er et stort savn.
Samtidig har jeg hele livet igennem har haft et job hvor jeg har meget at gøre med yngre voksne kvinder.
Og hvor det netop er vigtigt at skabe god kommunikation, tillid og tryghed ... 

Så jeg er i dén grad vant til at gå en ganske vanskelig balancegang, i forhold til mig selv og erotiske energier ... 
For mig, har det været særdeles 'blodig alvor' så at sige .. 
Jeg kan som 'kronisk kæresteløs' ikke bare kunnet lukke ned for de energier, men skal lære at manøvrere i dem.
Og een af de ting jeg faktisk er stolt af i mit professionelle liv, er, at dét synes jeg, jeg har tacklet godt!
Det har aldrig været noget problem, tvært imod har jeg fået rigtig mange positive tilbagemeldinger direkte og indirekte fra dem jeg har arbejdet med.
Netop omkring god kommunikation, tillid og tryghed.

Lang historie med mange facetter, men ville bare lige nævne det ... 

Redigeret af sneræven

Skrevet

Utroskab? Ja. Medmindre andet er aftalt, så er sex med andre end den primære partner utroskab, mener jeg. 
Tillidsbrud? Ja... som oftest.
Rigtigt/forkert? Forskelligt. Sommetider "The lesser of two evils"

Skal man til bunds i det, skal man både anskue det antropologisk, biologisk, zoologisk, religiøst, historisk, politisk, sociologisk, etisk og romantisk. Måske tilmed også filosofisk. Og så det jeg har glemt eller overset oveni hatten.
Forestiller man sig at man kan blive enige om definitioner osv. efter alle disse vinkler er vendt og drejet (hvilket i sig selv er helt vildt urealistisk) skal man derefter forholde sig til det personligt. 
De fleste af os springer vel det første og meste af det over og forholder os bare til det personligt. Det andet er for svært og omstændigt. Vi springer det også over i relationer til vores primære partnere. 

Problemet er, som jeg ser det, at ovenstående faktisk allerede ER sket uden det har været en åben eller gennemskuelig debat. Det er foregået over flere hundrede eller tusind år i tavshed. Det er i praksis blevet sådan at "nogen" er blevet enige om (for manges tilfælde ved at tie og dermed samtykke) at monogamisk seksuel adfærd er eneste fælles nævner hvis der ikke er aftalt noget som helst. Det er "default". I nyere tid har det ændret sig til "serie-monogamisk seksuel adfærd" fordi moral, lovgivning og praksis har ændret sig til mere moderne tilstande. 

Hvor mange af os har en forventningsafstemnings-samtale med en potentiel ny fast partner, om hvad vores krav, ønsker og betingelser er for et forhold? Vi er måske både forelskede og ikke helt klar over at vi er på vej ind i et fast forhold. 
Med årene har jeg lært at tvinge mig selv til at have den samtale i starten af enhver potentiel ny fast relation. Netop fordi mine krav, ønsker og betingelser IKKE på nogen måde overhovedet ligger bare lidt i nærheden af hvad næsten alle går ud fra er aftalen hvis man ikke har aftalt andet. Altså seksuel monogami. 

Personligt tror jeg ikke et nano-sekund på at menneskedyret er monogamt af natur. Jeg kan tilslutte mig at det i mange tilfælde kan være en god idé at have en adfærd der er monogam. Det lader til at fungere for rigtigt mange. 

Vælger man at være "utro" - altså have sex uden forudgående aftale herom med/tilladelse fra, sin primære livspartner - så er det min fulde overbevisning at man i respekt for sin livspartner bør vælge IKKE at dele byrden med ham/hende. Har man det ilde med det, så gå med den dårlige samvittighed selv og undlad at påføre partneren byrden. Det er tarveligt. Også selvom det er ærligere. Mener jeg. Man påtvinger sin partner at tage stilling og fratager dem mulighed for mere eller mindre lykkelig uvidenhed.
Gør man det fordi man har brug for mere end een sexpartner, har man formentlig i mange tilfælde (stiltiende/ubevidst) indgået en aftale man ikke havde tænkt sig at overholde overhovedet. I måske endnu flere tilfælde har livet og/eller relationen til den primære livspartner ændret sig i en retning man ikke forudså fordi man enten var naiv eller forelsket eller på en eller anden måde fejlvurderede virkeligheden i starten af relationen. Eller man troede at forelskelsen og virkeligheden ville være uforandret så længe man var sammen. DOH! :wub:
Livet ændrede sig, og derfor er man ikke længere i stand til at overholde den oprindelige - ikke-aftalte aftale. Hvad gør man så? Hvordan genforhandler man en ikke-aftalt aftale? I de fleste tilfælde gør vi det så ikke... igen-igen. Og så er aftalen alligevel en aftale. Så vælger man at bryde den eller at lide.

Som flere nævner eller antyder, så er der som jeg ser det i høj grad tale om en slags laveste fællesnævner der er influeret af mennesker der har mere interesse i monogami blandt flertallet end det modsatte. I en tid hvor der debatteres meget om køn og hvor rummeligheden er i fokus vil jeg undlade at skrive: "Altså fortrinsvis kvinder" ;) 

Kortere sagt: 
De fleste mænd og nogle få kvinder er ad åre kommet til at lave en fast bindende aftale (medmindre andet er klart og tydeligt aftalt), om at ethvert parforhold er seksuelt monogamt fra start til slut, og at denne uskrevne og ikke udtalte aftale skal man være tro imod. Alt andet er utroskab og forkert.
Det er sguda helt og aldeles hul i hovedet... synes jeg :D 

Alt ovenstående er jo bare hvad jeg mener og synes baseret på erfaringer, og ikke viden. 
Det nedenstående er et postulat eller måske profetisk udsagn fra en aldrende selvironisk og livsglad glædespige med lettere storhedsvanvid der på manipulerende vis har formået at have stor glæde af at være født i en tid, med det køn og på et sted hvor det har været muligt at udnytte dette "gyldne snit" til at leve det sexliv der ligger til hendes natur, og ladet sig berige på alle måder af det. 

Jeg har skrevet og sagt det før, og gentager det gerne: 
Monogami er et modefænomen. Ligesom hornlygten, kuglepennen, sækkepiben og forbrændingsmotoren :D 

Kærligst, 
Eva <3

Redigeret af Eva Nadine

Skrevet
Eva Nadine skrev, for 25 minutter siden:

Utroskab? Ja. Medmindre andet er aftalt, så er sex med andre end den primære partner utroskab, mener jeg. 
Tillidsbrud? Ja... som oftest.
Rigtigt/forkert? Forskelligt. Sommetider "The lesser of two evils"

Skal man til bunds i det, skal man både anskue det antropologisk, biologisk, zoologisk, religiøst, historisk, politisk, sociologisk, etisk og romantisk. Måske tilmed også filosofisk. Og så det jeg har glemt eller overset oveni hatten.
Forestiller man sig at man kan blive enige om definitioner osv. efter alle disse vinkler er vendt og drejet (hvilket i sig selv er helt vildt urealistisk) skal man derefter forholde sig til det personligt. 
De fleste af os springer vel det første og meste af det over og forholder os bare til det personligt. Det andet er for svært og omstændigt. Vi springer det også over i relationer til vores primære partnere. 

Problemet er, som jeg ser det, at ovenstående faktisk allerede ER sket uden det har været en åben eller gennemskuelig debat. Det er foregået over flere hundrede eller tusind år i tavshed. Det er i praksis blevet sådan at "nogen" er blevet enige om (for manges tilfælde ved at tie og dermed samtykke) at monogamisk seksuel adfærd er eneste fælles nævner hvis der ikke er aftalt noget som helst. Det er "default". I nyere tid har det ændret sig til "serie-monogamisk seksuel adfærd" fordi moral, lovgivning og praksis har ændret sig til mere moderne tilstande. 

Hvor mange af os har en forventningsafstemnings-samtale med en potentiel ny fast partner, om hvad vores krav, ønsker og betingelser er for et forhold? Vi er måske både forelskede og ikke helt klar over at vi er på vej ind i et fast forhold. 
Med årene har jeg lært at tvinge mig selv til at have den samtale i starten af enhver potentiel ny fast relation. Netop fordi mine krav, ønsker og betingelser IKKE på nogen måde overhovedet ligger bare lidt i nærheden af hvad næsten alle går ud fra er aftalen hvis man ikke har aftalt andet. Altså seksuel monogami. 

Personligt tror jeg ikke et nano-sekund på at menneskedyret er monogamt af natur. Jeg kan tilslutte mig at det i mange tilfælde kan være en god idé at have en adfærd der er monogam. Det lader til at fungere for rigtigt mange. 

Vælger man at være "utro" - altså have sex uden forudgående aftale herom med/tilladelse til fra, sin primære livspartner - så er det min fulde overbevisning at man i respekt for sin livspartner bør vælge IKKE at dele byrden med ham/hende. Har man det ilde med det, så gå med den dårlige samvittighed selv og undlad at påføre partneren byrden. Det er tarveligt. Også selvom det er ærligere. Mener jeg. Man påtvinger sin partner at tage stilling og fratager dem mulighed for mere eller mindre lykkelig uvidenhed.
Gør man det fordi man har brug for mere end een sexpartner, har man formentlig i mange tilfælde (stiltiende/ubevidst) indgået en aftale man ikke havde tænkt sig at overholde overhovedet, eller livet. I måske endnu flere tilfælde har livet og/eller relationen til den primære livspartner ændret sig i en retning man ikke forudså fordi man enten var naiv eller forelsket eller på en eller anden måde fejlvurderede virkeligheden i starten af relationen. Eller man troede at forelskelsen og virkeligheden ville være uforandret så længe man var sammen. DOH! :wub:

Som flere nævner eller antyder, så er der som jeg ser det i høj grad tale om en slags laveste fællesnævner der er influeret af mennesker der har mere interesse i monogami blandt flertallet end det modsatte. I en tid hvor der debatteres meget om køn og hvor rummeligheden er i fokus vil jeg undlade at skrive: "Altså fortrinsvis kvinder" ;) 

Kortere sagt: 
De fleste mænd og nogle få kvinder er ad åre kommet til at lave en fast bindende aftale (medmindre andet er klart og tydeligt aftalt), om at ethvert parforhold er seksuelt monogamt fra start til slut, og at denne uskrevne og ikke udtalte aftale skal man være tro imod. Alt andet er utroskab og forkert.
Det er sguda helt og aldeles hul i hovedet... synes jeg :D 

Alt ovenstående er jo bare hvad jeg mener og synes baseret på erfaringer, og ikke viden. 
Det nedenstående er et postulat eller måske profetisk udsagn fra en aldrende selvironisk og glædespige med lettere storhedsvanvid der på manipulerende vis har formået at have stor glæde af at være født i en tid, med det køn og på et sted hvor det har været muligt at udnytte dette "gyldne snit" til at leve det sexliv der ligger til hendes natur, og ladet sig berige på alle måder af det. 

Jeg har skrevet og sagt det før, og gentager det gerne: 
Monogami er et modefænomen. Ligesom hornlygten, kuglepennen, sækkepiben og forbrændingsmotoren :D 

Kærligst, 
Eva <3

Tak for dette interessante indlæg med mange nuancer og tydeligvis lang erfaring.

Efter at have læst hele tråden spørger jeg: - Hvorfor skal vi ikke bare nyde nuet?  Skal alting absolut vendes på hovedet, fordi to livsnydere, udenfor ægteskab, finder sammmen i fælles liderlighed en gang imellem? 

Kaffekram fra mig.

Skrevet
Signor Cuoco skrev, for 27 minutter siden:

Hvorfor skal vi ikke bare nyde nuet?  Skal alting absolut vendes på hovedet, fordi to livsnydere, udenfor ægteskab, finder sammmen i fælles liderlighed en gang imellem? 

Det er voldsomt komplekst.
Jeg tror det afhænger meget af både temperament og livssituation. Og de involverede personers ansvarlighed!!!!!!!
Jeg tror nogle mennesker er 'monogame af tilbøjelighed' mens andre ikke er.
Og så handler det om hvor man er i livet - om man er i 'børnefamilie-perioden' eller i den mere modne alder, hvor der ikke er så store forpligtelser.
Jeg har oplevet problematikken fra snart sagt alle vinkler.

Jeg oplever mig selv som polyamor, og ville nok i virkeligheden have følt mig bedst tilpas som sekundærpartner til een eller et par polyamore kvinder.
Men hvis du åbent siger du er polyamor, får du som mand ikke en fod til jorden over for kvinder ... jfr. indlæggene ovenfor.
Jeg ville også sagtens kunne leve monogamt, hvis jeg havde mødt en god partner, som kunne leve med mig og de begrænsninger jeg nu har.
Men interessen for andre kvinder ville nok altid være der, og jeg kan simpelthen ikke hykle.

Det skal siges, at livet for mig hele vejen igennem har været ganske kompliceret for mig på grund af min daværende kones utroskab og de konsekvenser det havde.
Man kunne sige, så må jeg da have lært det.
Men det ændrer bare ikke ved, at jeg ikke selv føler mig 'af hjertet monogam' ...
I den situation jeg omtaler handler det om en helt ekstrem mangel på ansvarlighed og manglende evne til at tage hensyn - har lige igen fået fortalt om nogle ting fra dengang jeg ikke vidste, og som virkelig har rystet mig ... 
Men det er en helt anden og meget personlig historie ... 

Redigeret af sneræven

• 1 month later...
Skrevet

Sex med andre end sin partner vil jeg helt sikkert kalde utroskab, med mindre man er enige om andet!

Men kan selvfølge være i forhold hvor man har aftalt nogen andre spilleregler, hvis man er enige om det. Men at have sex med andre uden accept, kan vel kun være utroskab...

Skrevet

Det er skrevet mange gange allerede, alt hvad din partner ikke er med på, er utroskab.

En vigtig pointe for mig er at med en GP betaler jeg for hendes diskretion.

Skrevet
the latin lover skrev, den 10.7.2022 at 10:26:

Hej loggebrødre 

Hvis du er gift eller i et fast forhold, men ikke får dækket dit seksuelle behov og derfor besøger en GP i ny og næ, opfatter I det så som utroskab? 

Hvad er for jer utroskab og hvad siger i til konen/kæresten hvis det bliver optaget? 

Er det sket for jer? 

Selvfølgelig er det utroskab. 

Skrevet
the latin lover skrev, den 10.7.2022 at 10:26:

Hej loggebrødre 

Hvis du er gift eller i et fast forhold, men ikke får dækket dit seksuelle behov og derfor besøger en GP i ny og næ, opfatter I det så som utroskab? 

Hvad er for jer utroskab og hvad siger i til konen/kæresten hvis det bliver optaget? 

Er det sket for jer? 

Naturligvis er det utroskab. Jeg praktiserer det selv,  Jeg bliver ikke opdaget, så det er ikke relevant hvad jeg vil sige.

Mere interessant kunne være spørgsmålet: Hvis du er gift og (af mange forskellige grunde) ikke har sex med din partner, er partneren så moralsk berettiget til at være utro?

Skrevet
wag skrev, den 20.8.2022 at 22:42:

Mere interessant kunne være spørgsmålet: Hvis du er gift og (af mange forskellige grunde) ikke har sex med din partner, er partneren så moralsk berettiget til at være utro?

Nej man er da ikke berettiget til nogen som helst form for utroskab, men hvis der ikke sker noget derhjemme, er det mere forståligt og måske endda også forventligt. 

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.