Hop til indhold

Utroskab ?

Featured Replies

Skrevet

Hej loggebrødre 

Hvis du er gift eller i et fast forhold, men ikke får dækket dit seksuelle behov og derfor besøger en GP i ny og næ, opfatter I det så som utroskab? 

Hvad er for jer utroskab og hvad siger i til konen/kæresten hvis det bliver optaget? 

Er det sket for jer? 

• Svar 67
  • Visninger 8.1k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• JenniferRomantica
    JenniferRomantica

Selvfølgelig er det utroskab..  Jeg plejede at sige at hvis det var mig så ville jeg hellere at min mand var sammen med en købepige end en kollega eller veninde.. Men i realitetet så ville det no

• Jeg som kvinde/kone ser der ikke som utroskab.  jeg vil meget heller have at min mand går til en GP hvis der er noget jeg ikke kan opfylde sexuelt.  der kommer ikke en massen skriveri og måske nog

• Utroskab? Ja. Medmindre andet er aftalt, så er sex med andre end den primære partner utroskab, mener jeg.  Tillidsbrud? Ja... som oftest. Rigtigt/forkert? Forskelligt. Sommetider "The lesser of tw

Skrevet

For mig er det at betale for sex i mindre grad utroskab end ved at være sammen med en kollega, veninde eller hemmelig elskerinde. Jeg tror, du mener opdaget og ikke optaget, hvis jeg blev opdaget ville det nok give en hel del knas i forholdet. Jeg er ikke sikker på, at det ville være en skilsmisse, men helt sikkert nogle stramme forhold…

Skrevet

Ja, det er utroskab.

Der er dog altid grader af utroskab, som vi hver især selv må pejle os igennem. For mig er det køb af seksuelle ydelser, så jeg kan holde følelserne rimeligt udenfor. Men det ændrer ikke på at det er utroskab for mig. Jeg har brugt de sidste 15 -20 år på at overveje om det var det rette for mig, før jeg sprang ud i det. Nu nyder jeg igen at være seksuelt aktiv og få lov til at udforske min seksualitet.

Jeg satser på at det ikke bliver opdaget og hvis det skulle ske, så tænker jeg ikke det er op til mig hvad der skal ske.

Skrevet

Selvfølgelig er det utroskab.. 

Jeg plejede at sige at hvis det var mig så ville jeg hellere at min mand var sammen med en købepige end en kollega eller veninde.. Men i realitetet så ville det nok ikke gøre mig mindre ked af det at vide han havde brugt vores penge (fælles økonomi) på at være mig utro.. 

Det er lige så meget utroskab når jeg tager på job selvom manden kender til det hele.. Det ændre jo ikke på at jeg er fysisk sammen med andre mænd end ham og at jeg ikke ønsker han er sammen med andre kvinder.. Medmindre de selvfølgelig betalte ham:P:lol:.. 

Skrevet
the latin lover skrev, for 26 minutter siden:

Hej loggebrødre 

Hvis du er gift eller i et fast forhold, men ikke får dækket dit seksuelle behov og derfor besøger en GP i ny og næ, opfatter I det så som utroskab? 

Hvis din partner opfatter det som utroskab - så er det utroskab.

Og nej - jeg har ikke selv prøvet det. 

Skrevet

Min subjektive vurdering er at JA det er utroskab hvis ikke man har fået udgangstilladelse hjemmefra :).

At være hinanden tro må dække over at man er tro mod den fysiske og psykiske kærlighed os to imellem og ikke deler kærlighed og begær med et menneske udenfor forholdet.

Der er individuelle grader og grænser af utroskab. Nogen mener det først starter ved pik i fisse, andre mener det starter når mobiltelefonen ikke kan ligge frit fremme fordi der er kompromitterende samtaler med andre kvinder/mænd på den som afslører at den fortrolighed der er i parholdet er brudt :)

Så......hvornår utroskab starter er forskellig fra person til person, finten må ligge i at man i det parforhold man er i, får afdækket hvor hver isærs grænse for utroskab ligget så man er enige om hvornår man har brudt hinandens tillid.

Ønskescenariet for mig personligt er at min partner kommer til mig først. At han en dag under opvasken siger:" Hør lige, der er startet en ny kontorelev på job og hun er pisse fræk! Hver gang jeg ser hende, sker der noget i min krop" 

Ok, så lad os snakke om hvad vi skal gøre ved det, er det fordi han vil knalde hende, have en affære med hende, være kærester med hende, hvad vil han gerne? Måske det bare er fantasien om hende, who knows? :)

Jeg ved godt at verden ikke bare er sort/hvid, så jeg vil ikke afvise at der kan laves noget med andre uden at det går ud over vores kærlighed til hinanden, men jeg vil involveres i det, inden han tager action på det, så det er noget vi er enige om.

Så.....for mig starter utroskaben idet at vi ikke er ærlige over for hinanden og gør noget bag den andens ryg og det er jo så bare mig og min grænse :)

Skrevet

En del mænd føler ikke de er utro hvis de ikke kysser, andre hvis de ikke har samleje. Og nogle synes ikke de er utro ved at komme ved os der er erotisk massør..

Nogle som nævn hvis de har betalt for det, det gode er helt sikker mindre problemer med hjem frem for at, have hygge med en kollega/ konen søster mm. 

Og har indtryk af en del kvinder synes modsat det hele er utroskab, men også nogle synes det er okay så længe det er købt sex. Så hun slipper for sex/Dominas/anal/blow-job med udløsning i munden. 

Mit råd vil du hygge så køb det, brug Gummi ved samleje og undgå at tage nye problemer med hjem. Bruger du din alm telefon, huske at slette opkald, sms til pigerne du har haft kontakt med, vil du gemmer deres nr døb dem ikke deres fine arbejde navne men Mads/Ole/Per mm fra arbejde/sport klubben/gamle skole kammerat mm 

Og pas på med de udlandske piger hvis du bruger din alm tlf da er hørt mange problemer med de kontakter jer, se dvs tråde herinde på eroguide om det. 

Skrevet

Ja, det er det. Medmindre fruen ved hvad du laver og er ok med det.

Skrevet

Ét besøg hos en glædespige er utroskab. Det er der vist ingen tvivl om. Det er selvfølgelig mindre groft end hvis du har været sammen med en kollega, veninde.

Det er lettere at forklare over for konen, at man har købt sex, hvis man vil redde ægteskabet. Desuden vil det give problemer i forholdet. Kvinden vil blive ramt på selvtilliden. Er jeg ikke god nok, og har han ikke nok i mig?

Hvis du er til almindelig massage hos en massør og du får et handjob (tantra eller lignende), så er vi i en gråzone. Giver massøren dig et blowjob, så er det helt sikkert utroskab.

Hvis i lever i et åbent forhold, så er stiller sagen sig anderledes, hvornår noget er utroskab eller ikke.

Redigeret af Kristianv

Skrevet

Det er klart utroskab.

Har prøvet at blive konfronteret med dette da jeg ikke viste at kvinden var gift og vi kneppede hinanden løsligt.

Vi mødtes på cafe og tog hen forskellige steder og bollede. Manden havde fulgt efter os og tog os på ferskgerning en dag da vi flettede finger på cafe inden vi skulle bolle. 

Da hun ikke havde fortalte mig hun var gift fik jeg først et møjfald og derefter hun. Ikke sjov oplevelse.

Man lære at det sikre sex hvis man ikke får dækket sine behov hjemme at man først spørg frem til personen privatliv og de er ærlige hvordan det hænger sammen eller man vælger GP og mødes efter behov andre steder og betaler for de ydelser man lyster efter.

Har dog været i åben forhold med en GP i flere år hvor sex on the side var accepteret.

Nu som single nyder jeg at være Sugardaddy for både ung og modne kvinder. Det virker bedre og mere intimt fint med denne mix for mig.

Viste ikke at mange unge kvinder i 20erne vil have mænd i midt 40 og 50erne som elskere da de ikke bare vil bolles men vil mærke det intime afklaret mænd udviser og nyde det sex på et andet plan.

Ved at nogen har et daddy fixcering..og drømmer om at blive bollet af ældre mænd og tænder vild på at sexe sådan.

Har mødt 2 allerede..21år og 26 år med fast aftale 1 x pr mdr. Jeg spurgte frem til hvorfor de ikke ville have en på deres egen alder og svare var....ingen intimt ømhed og nærvær ..de knepper en og tømmer pikken og glemmer mine behov til sidst og er pisse umoden i deres holdninger

Redigeret af Kim Madsen

Skrevet
Leglover skrev, for 52 minutter siden:

Ja, det er det. Medmindre fruen ved hvad du laver og er ok med det.

Det ville også være mit svar.

Havde jeg været i forhold, ville jeg ikke have besøgt GP'er.
Hvis sexlivet var gået helt i stå, ville jeg hellere tage en skilsmisse .. det andet er simpelt hen for hårdt for begge parter, uanset ... 
Emnet har før været oppe og vende, og der er situationer hvor dén med affærer / GP'er og forhold uden sex er betydelig mere kompliceret.

Noget andet er så, hvordan man definerer utroskab.
Den Store Danske Ordbog er meget kontant.
- "Utroskab er, når man har sex med een eller flere andre end sin faste partner."

Men der er en anden definition, som f. eks. dukker op hvis man Google'r begrebet:
- "Utroskab er, hvis man overskrider sin partners grænse for, hvad man kan tillade sig at gøre seksuelt eller følelsesmæssigt over for en trediepart (Utroskab er når ens partner oplever at tilliden er brudt)"

Den definition passer for mig meget bedre ind i den moderne virkelighed.
Utroskab er ikke et naturvidenskabeligt begreb, på samme måde som 'længden af en meter' ... 
Det er et sociologisk begreb (vel nærmest .. ?)  og de begreber er plastiske og ændrer betydning over tid og mellem forskellige 'sub-kulturer'.

Problemet med Den Store Danske Ordbogs definition er, at den netop ikke passer med den moderne virkelighed.
En hel del lever i åbne eller polyamore parforhold.
Andre lever single, hvor grænsen mellem forhold / ikke-forhold kan være meget flydende .. 
Og med Den Store Danske's definition er de jo alle utro. Og dermed gør de noget moralsk meget forkasteligt.
Men jeg har læst, at undersøgelser har vist, at åbne og polyamore forhold faktisk fungerer lige så godt (og lige så dårligt) som monogame parforhold (har desværre ikke et link)
Det, der er afgørende, er ikke om forholdet er monogamt eller ikke-monogamt.
Det er, om der er god kommunikation.

Det var en længere smøre.
Emnet interesserer mig meget, på grund af flere ting i mit eget liv .. men håber det gi'r mening ... 

Redigeret af sneræven

Skrevet
Pianistinden skrev, for 55 minutter siden:

Så.....for mig starter utroskaben idet at vi ikke er ærlige over for hinanden og gør noget bag den andens ryg og det er jo så bare mig og min grænse :)

Hvordan har du det egentlig med at nogle af dine kunder er kæresten/hustruen utro sammen med dig? Påvirker det dig og vælger du ligefrem kunder fra, hvis de er utro eller vælger du at sige det er ikke dit valg?

Jeg skjuler ikke selv at jeg er i fast forhold, ikke at jeg har behov for at skilte med det, men omvendt er det heller ikke en hemmelighed overfor GP'en. 

Skrevet

Jeg føler overhovedet ikke jeg er utro. Jeg lever i et sexløst ægteskab, jeg holder af min kone, på en eller anden usexet måde.

Hun er en dejlig kone, en rigtig god mor og en fantastisk bedstemor, men sex siger hende ikke noget.

Jeg siger ikke til hende, at jeg besøger andre kvinder, jeg er usikker på, om hun ved det.

Så kan du sige, hvorfor pokker taler i ikke om det, tro mig, det har vi gjort

Jeg eller vi er nok lige så konfliktsky som de fleste og jeg har så valgt den pragmatiske løsning, at besøge andre og få min lyst tilfredsstillet

Og jeg føler mig overhovedet ikke som andet end en mand der har fundet en løsning og ikke utro

Skrevet

Jeg har det med at kunne elske flere samtidligt.

Så jeg kan ikke rigtigt finde min plads i denne kristne moral om den eneste ene og hvad som er utroskab. Enten er jeg nogen af dem jeg elsker utro, eller så er jeg mig selv utro.

Skrevet
Bananas skrev, for 19 minutter siden:

Jeg har det med at kunne elske flere samtidligt.

Du rammer min situation - mit problem - fuldstændig spot-on.

Det er et rigtig, rigtig vanskelig sted at stå, for os mænd.
For hvis vi er ærlige omkring det, ude i den virkelige verden, får vi aldrig en fod til jorden i forhold til forhold og det modsatte køn.
Vi ryger omgående ind under rubrikken "dum undskyldning for at være en kynisk Fuckboy"
Og det er desværre fuldt forståeligt.
En voksen, erfaren kvinde har antennerne meget kraftigt ude for netop dét .. og lukker omgående af, hvis hun kan mærke manden ikke er fuldstændig monogam.
En småpsykopatisk "Fuck-Boy" der forstår at charme sig ind på en kvinde fordi han vil opnå noget, kan fuldstændig smadre en kvindes liv - fysisk og psykisk ... 
Tro mig, jeg har oplevet det på meget nært hold ... godt nok ikke med utroskab, men med alkohol ... 
Og der er mange af de typer, og nej - de er ikke nemme at gennemskue, selv ikke for stærke og bevidste kvinder ... 

Når jeg, med dine ord, siger "elsker flere" så mener jeg ikke!!!! bare "kneppe til højre og venstre"

Nej, jeg holder rent faktisk af pigerne ... selvfølgelig også de GP'er jeg besøger .... 

Det er i øvrigt også derfor jeg føler mig mere tryg ved at snakke med de mere bevidste GP'er ... 
De fleste af dem kan bedre rumme de nuancer hos en mand ... 

Redigeret af sneræven

Skrevet
AB455 skrev, for 11 minutter siden:

Hvordan har du det egentlig med at nogle af dine kunder er kæresten/hustruen utro sammen med dig? Påvirker det dig og vælger du ligefrem kunder fra, hvis de er utro eller vælger du at sige det er ikke dit valg?

Jeg skjuler ikke selv at jeg er i fast forhold, ikke at jeg har behov for at skilte med det, men omvendt er det heller ikke en hemmelighed overfor GP'en. 

Nej det påvirker mig ikke, som sagt så ved jeg godt at verden ikke er bare er sort/hvid :) 

Der går leverpostej, realkreditlån, madpakker og Aula i langvarige forhold og selv om i knus elsker jeres søde hustruer så er samtalen om at have et lidt mere åbent forhold og seksualitet, ofte en snak i skulle have taget for 10-15 år siden. Nu er det for sent og det at bringe det på banen, vil formentligt have en jordskælvs effekt på det udmærkede forhold i har <3.

Alternativt skal man lade sig skille hvis man ikke får sine helt basiske behov for sex, nærhed, kys og knus dækket derhjemme, men så har i noget andet sammen som også er værdifuldt. Børn, venner, dagligdag som tager år at opbygge og er ikke bare at kassere :)

Skrevet
Pianistinden skrev, for 19 minutter siden:

så er samtalen om at have et lidt mere åbent forhold og seksualitet, ofte en snak i skulle have taget for 10-15 år siden.

Ja, men præcis den risiko kan du ikke løbe som mand, er mit bud ...
Kvinden vil være ude af døren før du så meget som når at hviske "et mere åbent forhold" ... jfr mit oplæg ovenfor,

Udspillet skal i givet fald komme fra kvinden ... 

Og ja, præcist, I GP-piger véd netop at virkeligheden ikke er så sort-hvid ... 

Redigeret af sneræven

Skrevet

spørg dig selv om det er troskab hun ikke levere på lagnet :ph34r: der er altid 2 sider af den samme sag

Skrevet
sneræven skrev, Lige nu:

Ja, men præcis den risiko kan du ikke løbe som mand, er mit bud ...
Kvinden vil være ude af døren før du så meget som når at hviske "et mere åbent forhold" ... jfr mit oplæg ovenfor,

Udspillet skal i givet fald komme fra kvinden ... 

Og ja, præcist, I piger véd netop at virkeligheden ikke er så sort-hvid ... 

Jeg skulle lige til at citere dig :lol:.

Hmmmm det der med at kvinden smider ham ud i samme øjeblik at hendes antennner opfanger at han ikke er 100% monogam, den vil jeg godt lige melde mig ud af :P

Puha hvor ville jeg blive ked af det, hvis en mand jeg elsker fortæller mig at han gerne vil knalde andre kvinder. Men igen, lad os snakke om det, jeg er ikke afvisende overfor at det kan fungere for os.

Jeg betragter mig selv om en moden, grounded og erfaren kvinde, erfaren på mennesker og relationer, men det betyder ikke at jeg ville kassere ham hvis han ikke var monogam.  Jeg ville i stedet prøve at være nysgerrig på om det behov han har, uden for det rum vi har sammen, kan forenes med den måde vi gerne vil være sammen på......giver det mening?

Skrevet

Utroskab er når man gør noget uden sin partners vidende og accept.

Vil din partner ikke have at du danser med modsatte køn, og du vælger at gøre det aligevel, så er du i bund og grund utro.

Ved din partner godt du dyrker sex med andre og acceptere det så er du IKKE utro.

2 yderligheder....

Skrevet
gøffe skrev, for 2 minutter siden:

spørg dig selv om det er troskab hun ikke levere på lagnet :ph34r: der er altid 2 sider af den samme sag

Gælder det også hvis hun nu ligger i stræk i 3 måneder fordi hun har brækket ryggen? Har livmoderhalskræft? Har depression? Er hun så selv skyld i at manden er utro? Fordi hun ikke levere?:huh:

Skrevet
the latin lover skrev, for 2 timer siden:

Hej loggebrødre 

Hvad er for jer utroskab og hvad siger i til konen/kæresten hvis det bliver optaget? 

Er det sket for jer? 

Jeg som kvinde/kone ser der ikke som utroskab. 
jeg vil meget heller have at min mand går til en GP hvis der er noget jeg ikke kan opfylde sexuelt. 
der kommer ikke en massen skriveri og måske nogle følelser som hvis man fandt en ude i byen. 
Det er min mening <3

Skrevet
Pianistinden skrev, for 4 minutter siden:

Hmmmm det der med at kvinden smider ham ud i samme øjeblik at hendes antennner opfanger at han ikke er 100% monogam, den vil jeg godt lige melde mig ud a

Ja, jeg er lidt ked af at jeg nogle gange formulerer mig lidt bombastisk.
Dels er det noget med at være lidt hurtig på aftrækkeren, når følelserne er oppe at køre.
Dels har jeg ikke personligt den store erfaring med "partnerjagt ude i virkeligheden" .. har kun haft eet forhold i mit liv, der sluttede for 33 år siden ... 

Men jeg vil holde fast i, at min fornemmelse er, at for langt de fleste kvinder er antydningen af, at en potentiel kæreste er ikke-monogam, et absolut no-go ... 

Skrevet
Pianistinden skrev, for 6 minutter siden:

Fordi hun ikke levere?

jeg gider ikke bitch fight læs nu hvad der står han skulle spørge sig selv!

jeg kender ikke hans kone så jeg kan ikke svare på om hun fungerer på et lagen :P

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.