Hop til indhold

Recommended Posts

Jeg har efterhånden mange gange villet besøge en klinik, hvor jeg ved ankomst til klinikken har oplevet den har været lukket.

Belært af erfaringen har jeg ved forudgående opkald pr. telefon nogle gange konstateret den har været lukket.

Hvad er årsagen til at klinikkerne lukker?

Nogle klinikker har tilsyneladende kun 3 kunder i snit om dagen, jeg har derfor tænkt der måske slet ikke er så mange penge i branchen?

Del dette indlæg

Link til indlæg

De piger jeg har snakket med, giver dig ret. Det er stor forskel på indtjeningen idag, sammenlignet med for et-to år siden.

Og det pruttes og pruttes så pigerne idag bruger mer tid på snak og forhandling end på ydelser.

Snakkede med en pige den anden dag, som fortalte mig at hun hver eneste dag har 5-10 besøg eller opkald fra mænd der vil have massage og sex for 300 kr. Hver eneste dag!

Selvfølgelig lukker klinikkerne i det klimaet. For selv om de sælger sex, så har de nogen form for selvfølelse tilbage.

B

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det slet ikke noget jeg kan genkende, hvis man følger lidt med i thailisten

kan man se at der hele tiden kommer nye på, og meget sjældent nogen lukker.

De mange steder jeg besøger har de travlt.

Der er dog enkelte af de små klinikker der lukker ned et par måneder, mens ejeren er i Thailand.

-OD

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

OD jeg vi give dig ret.

Dog lyder det fra de piger jeg taler med, at de har meget mindre at lave nu en for nogle år siden. Det er som om de sidste måneder har været ekstra sløje.

Jeg fik for første gang en SMS på min Bollofon i denne uge, fra en pige der spurgte om jeg ikke kom og besøgte hende snart. Jeg er godt klar over at det ikke er min uimodståelige charme, eller fantastiske lagenspringer evner der får hende til at bryde det diskretions kodex hun ellers arbejder ud fra.

Det er også mit helt klare indtryk at der er færre piger på vagt ad gangen, ofte kun en, her i Århus.

Min thaimassør , som ikke tilbyder ekstra, piver virkelig. Sidste uge havde hun kun 2 kunder, og hun plejer at have så travlt at hun ofte har hjælp på.

Det er helt sikkert tyde tider. Derfor er der også mange nye klinikker. Der kan etableres en thaiklinik for et beskedent beløb. Så har den arbejdsløse pige selv skabt sig et job. Tror bare ikke der er penge i det. Her i byen har vi set et par stykker der har skiftet ejer på det sidste.

Del dette indlæg

Link til indlæg

OD jeg vi give dig ret.

Dog lyder det fra de piger jeg taler med, at de har meget mindre at lave nu en for nogle år siden. Det er som om de sidste måneder har været ekstra sløje.

Jeg fik for første gang en SMS på min Bollofon i denne uge, fra en pige der spurgte om jeg ikke kom og besøgte hende snart. Jeg er godt klar over at det ikke er min uimodståelige charme, eller fantastiske lagenspringer evner der får hende til at bryde det diskretions kodex hun ellers arbejder ud fra.

Det er også mit helt klare indtryk at der er færre piger på vagt ad gangen, ofte kun en, her i Århus.

Min thaimassør , som ikke tilbyder ekstra, piver virkelig. Sidste uge havde hun kun 2 kunder, og hun plejer at have så travlt at hun ofte har hjælp på.

Det er helt sikkert tyde tider. Derfor er der også mange nye klinikker. Der kan etableres en thaiklinik for et beskedent beløb. Så har den arbejdsløse pige selv skabt sig et job. Tror bare ikke der er penge i det. Her i byen har vi set et par stykker der har skiftet ejer på det sidste.

Jeg tror finanskrisen har fået kunderne til at spare på indkøb og noget der er sparet væk er klinik besøg.

Der er efter hånden mange klinikker og jeg tror ikke et øget udbud af klinikker øger efterspørgsler meget. Et stigende antal klinikker deler de samme kunder.

At klinikker kan etableres for et lille beløb er rigtigt men nogle investere store beløb. Jeg har hørt om store beløb og få kunder. 3 kunder i snit pr. dag.

Når klinikken ikke giver noget særligt afkast får indehaveren naturligvis den ide at sende "aben" videre til en naiv sjæl der tror på mange penge i branchen.

Noget andet er at jeg også har hørt om en god stor klinik med 20 kunder i snit pr. dag og en mindre klinik med 10 kunder i snit pr. dag.

Det er mit indtryk, at de gode klinikker er 1 ud af 10. Jeg har bemærket at disse klinikker virker professionelt drevet og at de har en placering, hvor kundegrundlaget er godt.

At udlændingereglerne (arbejdsløshed) presser mange Thaipiger ud i prostitution er en anden diskusion.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg tror også det har noget med service at gøre og hvordan stedet ser ud indvendig.

Hvis stedet er lidt nusset i kanterne og ser slidt ud kommer man der ikke så tit som hvis det er et flot stort sted med store lyse rum.

Og får man en dårlig service går der endnu længere tid inden man kommer forbi det samme sted igen. Men er servicen rigtig go finder man hurtigere pengene til at komme på besøg igen.

At der så er mange klinikker rundt omkring er en anden sag. Men hvor mange af dem er der virkelig brugt noget tid på at indrette og sørge for at det er pænt og indbydende? Det er ikke mange steder. Ihverfalde ikke som jeg kender til i københavnsområdet.

Og mange af stederne er det så mørkt indenfor at man nærmest skal bruge en lommelygte for at se hvor man går. Det er for mig ihvertfalde ikke indbydende.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg tror også det har noget med service at gøre og hvordan stedet ser ud indvendig.

Hvis stedet er lidt nusset i kanterne og ser slidt ud kommer man der ikke så tit som hvis det er et flot stort sted med store lyse rum.

Og får man en dårlig service går der endnu længere tid inden man kommer forbi det samme sted igen. Men er servicen rigtig go finder man hurtigere pengene til at komme på besøg igen.

At der så er mange klinikker rundt omkring er en anden sag. Men hvor mange af dem er der virkelig brugt noget tid på at indrette og sørge for at det er pænt og indbydende? Det er ikke mange steder. Ihverfalde ikke som jeg kender til i københavnsområdet.

Og mange af stederne er det så mørkt indenfor at man nærmest skal bruge en lommelygte for at se hvor man går. Det er for mig ihvertfalde ikke indbydende.

Det synes nogen gange selvmodsigende at folk efterspørger unge, smukke, flotte og slanke thaipiger med pæne bryster - og så opsøger dem i halvmørke lokaler :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det synes nogen gange selvmodsigende at folk efterspørger unge, smukke, flotte og slanke thaipiger med pæne bryster - og så opsøger dem i halvmørke lokaler :lol:

Enig. Men de findes derude alligevel.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Enig. Men de findes derude alligevel.

Måske fordi der stadig er folk, der sniger sig langs husmurene om aftenen og natten - og så virker det måske helt oplyst at komme ind i et halvmørkt lokale :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Måske fordi der stadig er folk, der sniger sig langs husmurene om aftenen og natten - og så virker det måske helt oplyst at komme ind i et halvmørkt lokale :lol:

Der er da ikke meget ved at komme ind i et rum, og det første de gør er at tænde så meget lys at man får svejse øjne :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der er da ikke meget ved at komme ind i et rum, og det første de gør er at tænde så meget lys at man får svejse øjne :-D

Nej men der findes vel også en mellemting imellem 3000watt og et par 40watt lamper til at danne noget hyggelys så man stadig kan se hinanden uden at det kun er skygger man ser.

Og det med røde neonrør som også findes nogle steder er bare 100% nogo for mig. Det høre et 80er diskotek til og ikke på en klinik. Jo måske i istedgade men ikke hvor jeg ville lægge mine penge.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det har da noget på sig, at mange klinikker lukker, men samtidigt ses det jo også, som Århuselskeren er inde på, at en del nye dukker op.

Det har jeg konstateret i de bydele, som jeg regelmæssigt kommer igennem. Inden for det sidste år har jeg spottet tre nye.

Det er ikke anderledes end f.eks tøjbutikker på de store hovedstrøg. De lukker og nye dukker op.

Det er vel sådan, at nogle klarer ændrede økonomiske forhold bedre end andre, og at nogen ser nicher, hvor andre ikke ser dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Måske går det dårligt i branchen, fordi at servicen generelt er blevet piv ringe, og samtidig er prisen for fuld pakke steget fra 800-1000 kr til 1500-2000 kr.

Når kerneværdien går fra at sælge massage til at det nu drejer sig om sex, så får kunderne ikke længere det de betaler for.

Har tidligeret rådet min veninde på hvidovrevej 80 til at fokusere på service og ekstra til rimelige penge, men kan læse herinde at folk betaler hende 1500 kr og op efter.

Derfor er min konklusion at thaierne er grådige og mænd er dumme.

Heldigvis er der stadig steder hvor man kun betaler 1000 kr hvis de kan lide en.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Ja det kan du jo mene. For mig at se følger de blot markedsprisen. Ret beset er vi dumme mænd med til at pigerne har så ringe indtjening af de må lukke og åbne som vinden blæser.

Der er skisme ikke mange i service erhvervene der kan køre en forretning med en time indtægt på 300-1000 kr. Husk der skal betales husleje, strøm, vand, vask, moms og skat. De piger der arbejder der ud over ejeren skal jo også have deres del. Yderligere har en klinik aldrig samtlige åbningstimer besat med kunder. Det er nok dette lave niveau der gør at pigerne mistænkes for at fuske lidt med moms osv.

Nej, jeg forsøger ikke at vride tråden over i en diskusion om fusk med regnskaber.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Grunden til at ydelser stiger ved nogle kunder og ikke andre, er måske også at nogle at de mænd der kommer, ikke er hygiejneske. Jeg ville også vælge til og fra, hvis jeg var kvinden. Store tykke beskidte grimme mænd, tænder nok ikke alle. Lyder måske hårdt, men kvinderne er vel i deres gode ret til at vælge til og fra

Ja det kan du jo mene. For mig at se følger de blot markedsprisen. Ret beset er vi dumme mænd med til at pigerne har så ringe indtjening af de må lukke og åbne som vinden blæser.

Der er skisme ikke mange i service erhvervene der kan køre en forretning med en time indtægt på 300-1000 kr. Husk der skal betales husleje, strøm, vand, vask, moms og skat. De piger der arbejder der ud over ejeren skal jo også have deres del. Yderligere har en klinik aldrig samtlige åbningstimer besat med kunder. Det er nok dette lave niveau der gør at pigerne mistænkes for at fuske lidt med moms osv.

Nej, jeg forsøger ikke at vride tråden over i en diskusion om fusk med regnskaber.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Måske går det dårligt i branchen, fordi at servicen generelt er blevet piv ringe, og samtidig er prisen for fuld pakke steget fra 800-1000 kr til 1500-2000 kr.

Når kerneværdien går fra at sælge massage til at det nu drejer sig om sex, så får kunderne ikke længere det de betaler for.

Har tidligeret rådet min veninde på hvidovrevej 80 til at fokusere på service og ekstra til rimelige penge, men kan læse herinde at folk betaler hende 1500 kr og op efter.

Heldigvis er der stadig steder hvor man kun betaler 1000 kr hvis de kan lide en.

Hvem er din veninde?

Der er vidst ikke mange steder i kbh man kan få fuld pakke med go massage til 1000 spir.

Som andre skriver er der moms og skat og husleje osv der skal betales også. Det koster alt sammen og jo større sted jo dyre leje og derfor også mere i timen. Og det kunne også være at pigen får mere ud af det på de pæne steder end de små nussede steder.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har efterhånden mange gange villet besøge en klinik, hvor jeg ved ankomst til klinikken har oplevet den har været lukket.

Belært af erfaringen har jeg ved forudgående opkald pr. telefon nogle gange konstateret den har været lukket.

Hvad er årsagen til at klinikkerne lukker?

Nogle klinikker har tilsyneladende kun 3 kunder i snit om dagen, jeg har derfor tænkt der måske slet ikke er så mange penge i branchen?

Hej Susa

For at tage et eksempel:

Nu ved jeg du huserer lidt omkring Tåstrup, så er du også vidende om at der indtil for et års tid siden kun var een klinik, med een pige beskæftiget, nemlig Ladda som har været der i en hel del år.

Hvor mange er der så nu? der er fem steder (Siam, Ladda, Tubtin, Zen, Dawlyan) med 15 - 20 piger beskæftiget mere eller mindre.

Og sådan er det mange steder, der åbner hele tiden nye, der går jo ikke en uge uden der åbner en ny.

Hvor ser du de er lukket, så må vi have dem pillet af listen? :?

De sidste tre steder jeg har besøgt, var der f.eks. på hvert sted mellem 3 og 5 kunder der forsøgte at booke, mens jeg var tilstede, (små halvnussede steder). :o

Måske emnet istedet skulle hedde: Hvorfor holder nogle af klinikkerne ind imellem lukket?

Det er der flere grunde til:

Holder en lille pause, er til lægen, er på indkøb, er på ferie, er syg, er optaget, orker det ikke, har tjent nok. etc. etc.

-OD

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du er absolut en bedre ekspert end mig OD, og du får nok hjælpe mig at se det du ser.

Jeg husker dine beregninger fra forrige år, nå du mente thai'erne fortjente den store kassen. Jeg syntes du rammede ved siden då, eftersom det ikke var rigtigt det jeg så. Nok kunne de klare sig og nogle af dem rigtigt godt. Men ikke overdrivet godt.

Idag er det langt værre på de klinikker jeg bevæger mig, hvoraf nogen tilhører det flottere segment. De fortæller alle samme historie: sammenlignet med for et år siden er de nede på 1/3 af omsætningen, nogen måned endnu mindre. Og de snakker tit om at lukke, selv om de ikke har gjort det. Det er som man kan forstå, ikke så let for en thaikvinde at finde andre græsgange uden videre.

Måske drejer det sig om kun overetablering, men jeg tror det ikke. Jeg tror simpelt hen at kunderne har mindre penge.

Nu kan det jo være sådan at lige precis mine favoritter går dårligere end andre for tiden. Det skulle være interessant at vide hvilke klinikker det er du mener stadig kører så godt?

B

PS Jeg synes det afspejler sig i anmeldelserne herinde også. Jeg har ikke kigget på statistiken, men virker det ikke som at det mest kører rundt de samme anmeldelser i lang tid, og at det sjældent kommer nogle nye??

Del dette indlæg

Link til indlæg

I min lille provinsby (55000 indbyggere) er der nærmest gået inflation i klinikkerne. I dag er der 12 stk. efter min regnemaskine. Og næsten halvdelen er kommet til indenfor det sidste års tid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
I min lille provinsby (55000 indbyggere) er der nærmest gået inflation i klinikkerne. I dag er der 12 stk. efter min regnemaskine. Og næsten halvdelen er kommet til indenfor det sidste års tid.
Selv i min forrige hjemby, der er halvt så stor som Vestre Kirkegård, men dobbelt så død, er der kommet en thaiklinik. Hvornår kommer mon den næste?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Selv i min forrige hjemby, der er halvt så stor som Vestre Kirkegård, men dobbelt så død, er der kommet en thaiklinik. Hvornår kommer mon den næste?

Alle har behov for massage, vi glemmer at forkæle os selv i en stresset hverdag, så mon ikke kunderne kommer når de få øje på et nyt massagested. Om der er nok omsætning er en anden sag.

Dette har måske ikke relevans,

Står der ikke ofte en dansk mand bag en thaiklinik, nogen skal jo være investor og hjælpe med at starte det op.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du er absolut en bedre ekspert end mig OD, og du får nok hjælpe mig at se det du ser.

Jeg husker dine beregninger fra forrige år, nå du mente thai'erne fortjente den store kassen. Jeg syntes du rammede ved siden då, eftersom det ikke var rigtigt det jeg så. Nok kunne de klare sig og nogle af dem rigtigt godt. Men ikke overdrivet godt.

Idag er det langt værre på de klinikker jeg bevæger mig, hvoraf nogen tilhører det flottere segment. De fortæller alle samme historie: sammenlignet med for et år siden er de nede på 1/3 af omsætningen, nogen måned endnu mindre. Og de snakker tit om at lukke, selv om de ikke har gjort det. Det er som man kan forstå, ikke så let for en thaikvinde at finde andre græsgange uden videre.

Måske drejer det sig om kun overetablering, men jeg tror det ikke. Jeg tror simpelt hen at kunderne har mindre penge.

Nu kan det jo være sådan at lige precis mine favoritter går dårligere end andre for tiden. Det skulle være interessant at vide hvilke klinikker det er du mener stadig kører så godt?

B

PS Jeg synes det afspejler sig i anmeldelserne herinde også. Jeg har ikke kigget på statistiken, men virker det ikke som at det mest kører rundt de samme anmeldelser i lang tid, og at det sjældent kommer nogle nye??

De sidste tre jeg har besøgt, som jeg nævner i indlægget er:

Thai Wellness Massage - Vanløse, Alun Sportsmassage - Valby, Woraya - Valby.

Men også f.eks. Thantawan - Ringsted, Velværebutikken - Osted, Sisaket - Frederiksberg,

Siam Elephant - Østerbro, Lanna - Østerbro, B & W Bodycare - Østerbro, Sawadee Ka - Hvidovre, Siri - Hørsholm.

For at nævne nogle af de sidste jeg har besøgt.

Siden sidste gang vi havde det emne oppe, med antallet af klinikker, er der kommet 20% flere på listen over København.

sammenlignet med for et år siden er de nede på 1/3 af omsætningen

Sidste år mente du at de klinikker du kom på dengang, kun havde 3 kunder om dagen, har de så

kun een kunde om dagen nu? ;)

-OD

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja omtrent sådan, kære OD. Men det er en del af det matematiske mysteriet og kan også betyde at de havde 15 kunder om dagen den gang. Hvad er de så nede i idag? :?

B

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej OD

Det er rigtigt er der på kort tid er blevet mange flere til at dele "kagen" i Tåstrup. Det tal du oplyser på 15-20 piger er nok endda i underkanten nogle dage.

På Amager er der lukket ca. 5 klinikker på 10-12 år, men andre er kommer til. Om de nogensinde har været på din liste ved jeg ikke.

Jeg nævner 2 klinikker der går godt, den ene ligger i Glostrup og den anden i Hørsholm. Jeg skriver ca 20 og 10 i snit, men det kan også være 25 og 12-14 kunder pr. dag.

Begge klinikker er professionelt drevet og har et godt kundeunderlag, fordi de ligger i et område med hhv mange vellønnende virksomheder og et velhaver boligområde.

Det undre mig at nye iværksættere af klinikker helst etablerer sig i fattigkvarterer som Tåstrup.

mvh

Susa

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det undre mig at nye iværksættere af klinikker helst etablerer sig i fattigkvarterer som Tåstrup
Ja, ærlig talt.

Jeg har på vandrørene hørt, at den ny klinik på Madvigs Alle – husker ikke nummeret – på Frederiksberg har nok at "rive i". Men det hænger måske sammen med, at m2-prisen/lejen er lavere i Tåstrup?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...