Hop til indhold
AB455

Vi må gerne diskutere med/uden kondom på EG

Recommended Posts

Bananas skrev, for 11 timer siden:

Har fundet min holdning nu. Den er gammel og slidt, men den er min.

1. Jeg ville aldrig finde på at spørge om uden, og ville aldrig opsøge nogen som offentligt tilbyder uden.

2. De gange jeg har knaldet med GP uden har det helt været på hendes initiativ, og hver gang temmelig overraskende. Jeg ville aldrig videregive disse oplevelser herinde.

Baggrunden til min holdning er at jeg ikke har nogle problemer med kondomer. Synes tilmed at det kan være lidt sexet. For mig er med en slags oplevelse, uden en anden - og begge kan være nydelige. Og at presse nogen eller prøve at købe mig til noget som egentlig ikke tilbydes - det er så langt fra min holdning som noget kan være.

Det som jeg synes er blevet lidt problematiskt, er hvad jeg hører fra junglen. Snakkede for nylig med en pige som jeg kender temmelig godt (thai). Hun har aldrig annonceret med ydelser uden, og har aldrig tilbudt det på nogen måde. Alligevel siger hun at idag så spørger mere end 50 % af dem der henvender sig, efter sex uden kondom. Har hun det sådan, så har flere det sådan. Det som tidligere var undtagelser, er idag blevet  regel.

Så min egen - meget personlige - analyse, er at der er færre kunder generelt, mindre penge og flere som spørger efter sex uden kondom.

Altså generelt ikke en supergod situation lige nu for GP'erne. Og der er sikkert nogle stykker flere end ellers, som føler sig presset at tilbyde uden.

Når forholdene begynder at blive værre indenfor det ene eller det andet samfundsområde, så plejer det at være en indikator på at noget nærmer sig vejs ende.

Så, det var min holdning. Serveret helt uden beskyttelse.
 

En välbalanserad hållning. Till skillnad från Bananas har jag dock uppsökt GP:er där det på ett eller annat sätt framgår att de gärna knullar utan kondom. Men jag frågar (spørger) inte med mindre att flickan (pigen) bjuder in till det. Ibland är det lite "katt och råtta lek" eftersom GP:erna vet att vissa klienter skulle springa ut genom dörren om det erbjuds sex utan kondom och därför framförs erbjudandet ibland i dunkla ordalag för att sondera min inställning. Nu, när jag har blivit mera erfaren (jag debuterade för 32 år sedan) förstår jag att jag tidigare, i början av min karriär, har blivit erbjuden sex utan kondom men helt inte förstått det för jag var inställd på att GP:erna alltid krävde kondom. Därför är det, i någon mening, "sant" när vissa klienter säger att de aldrig har blivit erbjudna sex utan kondom och därför ifrågasätter de som skriver att de ofta erbjuds det. Vi ska också komma ihåg att en erfaren GP har blivit expert i att läsa av sina klienter så de GP:er som gärna knullar utan framför i regel inte ett sådan erbjudande till en klient som skulle bli skräckslagen av detta.

Däremot är jag inte säker på att du har rätt i din analys Bananas i att det beror på sämre tider att fler GP:er erbjuder, eller känner sig pressade att erbjuda, sex utan kondom. Jag tor snarare det beror på samhällsutvecklingen (eller rättare sagt sexutvecklingen i samhället) och jag vill hävda att det på senare tid blivit mindre och mindre vanligt att använda kondom vid "privat" sex för den rädsla som tidigare har funnits för HIV har försvunnit. Om man i största allmänhet knullar utan kondom så spiller det givetvis över på sexköpsbranschen där klienterna i högre grad förväntar sig att få knulla utan och de GP:er som inte har använt kondom vid "privat" sex ser nog i högre grad det som naturligt att även vid köpsex knulla utan. Köpsexbranschen speglar helt enkelt (i viss mån) hur det ser ut i samhället i övrigt. 

Redigeret af Bror Myra

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som jag har i skrivit i ett tidigare inlägg så frågar (spørger) jag inte en GP om sex utan kondom om jag inte har fått en inbjudan till att ställa frågan (eller om jag är på en bordell där jag vet att man kan fråga). Men jag har vänner som alltid frågar och som erbjuder 500 kr extra – de säger att i väldigt många fall så får de då ett ja till att skippa kondomen (och vid nästa träff så behövs det inte betalas 500 kr extra). En säger att om inte 500 kr extra hjälper, och han är mycket angelägen om att träffa flickan (pigen), så erbjuder han 1000 kr extra och då är det väldigt sällan som han har fått ett nej. Det här är i Sverige, men jag kan tänka mig att det inte ser så mycket annorlunda ut i Danmark (jag menar bortsett från att det är legalt att köpa sex i DK :)<3). Anledningen till att GP:er får frågor (spørgsmål) om sex utan kondom är att det i många fall så kan det löna sig för klienter att fråga! Precis som det finns klienter som inte kan tänka sig att knulla en GP utan gummi (och kanske också helst undviker de som knullar utan) så finns det klienter som inte kan tänka sig att ha sex med gummi och hellre avstår från ett knull än att ha ett samlag med kondom. Jag förstår att det är mycket jobbigt för de GP:er som absolut inte kan tänka sig att knulla utan att ständigt få frågor om utan, men anledning är alltså att det lönar sig för de som söker gummilösa knull att fråga. Dessutom så vet jag mycket väl, av egen erfarenhet, att fastän det ibland med emfas officiellt framhävs att kondom måste användas så erbjuds ändå sex utan!

Det framgår väl av andra inlägg på forumet att jag gärna har sex utan kondom, och jag får erkänna att jag även i viss mån söker det. Men jag frågar inte efter det och framförallt skriver jag inte om kondomlös sex i recensioner om flickan (pigen) inte officiellt erbjuder det. Ämnet är ju mycket laddat och som andra har skrivit så kan det leda till trakasserier mot, eller andra nackdelar för, en GP om det kommer ut. Men, till skillnad från en del av mina bekantskaper, så är det inget absolut krav från min sida att sexet sker utan gummi. Med en skicklig och erfaren GP kan även sex med kondom vara himmelskt skönt :rolleyes:! För vissa läsare av detta forum kan det väl också vara bra att veta att en recension av mig inte nödvändigtvis betyder att jag har knullat en GP utan kondom.

Del dette indlæg


Link til indlæg
nørden skrev, for 12 timer siden:

Den ene forklaring udelukker ikke den anden, men der forgår helt sikkert en hetz mod dem som annoncer med sex uden gummi. De piger jeg har talt med fortæller bl.a. om SMS'er og telefon opkald hvor de bliver kaldt alt muligt uskønt fordi de tilbyde sex uden gummi. Oven i det er der jo så den hetz som opstår her hvergang en tillader sig at efterlyse sex uden gummi eller anmelde en pige som tilbyder sex uden gummi. Det er lige så sikkert som amen i kirket at hvergang der kommer en anmeldelse eller efterlysning som indeholde sex uden gummi, så dukker der en nyoprettet bruger op som fordømmer det i alle mulige vendinger.

Jeg kan kun nikke genkendende til ovenstående - omend om to andre ydelser og i fortiden. 
Personligt har jeg i allerhøjeste grad været udsat for nøjagtigt hvad @nørden beskriver ad to omgange og med to forskellige "evolutionære" forandringer i branchen mht. ydelser.
Første gang var ret voldsomt og jeg blev ganske enkelt "stemt ud" til hus-møder jeg ikke deltog i som eksempel.
Anden gang var det mere personligt og der løb de vildeste rygter om at jeg var endt på gaden som spermluder og under tvang. I virkelighedens verden var jeg rykket til et andet kontinent, omend af andre årsager, men rygterne florerede livligt i ret mange år. Hetzen og chikanen også. En sjælden gang imellem får jeg lige en efter-opsang stadig. Heldigvis er det ebbet meget ud, men det hænder.
Jeg valgte at forlade den etablerede klinik-branche og startede op med hvad man senere kaldte P/D (privat/diskret) fordi jeg ikke orkede at skulle stå på mål for mit personlige valg og mine præferencer, for ikke at nævne tillægget med udskamning og stigmatisering fra kolleger der syntes jeg skulle reddes eller jeg var konkurrenceforvridende og en ukollegial skruebrækker. Ingen nævnt, ingen glemt og der er intet mudret vand i dén å længere :) 
Den pause varede i omtrent et årti. 

- - - 

Jeg har oplevet to af disse overgangsperioder med forandring i fuldt flor. Altså fra hvad der tidligere har været "normalen" til hvad der blev "det nye normal" og hvad der var både tilladt hvad annoncering angik, og hvad telefondamer måtte sige i telefonen. Sågar også om det skulle eller måtte koste ekstra eller være gratis. Den første ændring var næsten i gang da jeg startede i branchen. Den anden er først ved at nå sin formodentlige afslutning omtrent nu. 
Den første var om kys og efterfølgende kys med tunge. Det ved vi hvad endte med ;) 
Den næste var/er måske lidt endnu om blowjob med eller uden kondom, og efterfølgende med eller uden sæd indenbords/udenbords. Det ved de fleste af os også hvad endte med. 

Den næste og igangværende, ser for mig ud til at være/blive samleje (dansk) med/uden kondom og efterfølgende med eller uden sæd indenbords/udenbords. Måske toppet af med samme, blot analt (græsk). Det vil nutiden og fremtiden jo vise. 
Jeg kunne på sexarbejdernes vegne godt tænke mig at i hvert fald chikanen, hetzen, udskamningen og stigmatiseringen i denne omgang bliver mindre udbredt. 
Også selvom denne "forandring" ikke er eller bliver en hvor jeg personligt kommer til at følge strømmen eller tendenserne. 
For den behandling fortjener ingen uanset årsag, handling eller konsekvens. Synes jeg.

Kærligst, 
Eva <3

PS: Tak for en tråd med masser af humor og øjet på bolden og ikke så meget på manden... eller hvad det nu hedder. Jeg bør stoppe med sports-analogier. Sorry :D 

Redigeret af Eva Nadine

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...