Guest Kosmopolitisk_type Skrevet 10. April, 2022 Jeg er simpelthen ved at være dødtræt af, undskyld mit franske, thaigæs der tuder om at man skal sende dem penge i tide og utide. Jeg ved godt, at de næppe er repræsentative for den brede befolkning. Men jeg sender i ny og næ penge til familier i hhv. Ghana og Nepal, jeg har mødt i forbindelse med mine rejser, og de er dybt dybt taknemmelige for min hjælp. Men denne ene thailandske kvinde jeg kender hjemmefra, som er rejst hjem pga. visumbøvl, det er den rene jammer konstant. Beklager mit sure opstød, men jeg er ved at blive drevet til vanvid, og kun min samvittighed står i vejen for, at jeg blokerer hende. Ps. Thaigæs er ene og alene udtryk for min frustration over, forhåbentlig, en begrænset skare af den thailandske befolkning. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
weber 798 Skrevet 10. April, 2022 Kosmopolitisk_type skrev, for 12 minutter siden: Jeg er simpelthen ved at være dødtræt af, undskyld mit franske, thaigæs der tuder om at man skal sende dem penge i tide og utide. Jeg ved godt, at de næppe er repræsentative for den brede befolkning. Men jeg sender i ny og næ penge til familier i hhv. Ghana og Nepal, jeg har mødt i forbindelse med mine rejser, og de er dybt dybt taknemmelige for min hjælp. Men denne ene thailandske kvinde jeg kender hjemmefra, som er rejst hjem pga. visumbøvl, det er den rene jammer konstant. Beklager mit sure opstød, men jeg er ved at blive drevet til vanvid, og kun min samvittighed står i vejen for, at jeg blokerer hende. Ps. Thaigæs er ene og alene udtryk for min frustration over, forhåbentlig, en begrænset skare af den thailandske befolkning. Nå. 3 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Ridderlig 120 Skrevet 10. April, 2022 Det er svært ikke at have ondt af dig. For du har vel næppe selv indladt dig med hende?? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest sugarshooter Skrevet 10. April, 2022 Din indlægstitel lægger op til en generalisering af dimensioner... Skriv dog til hende at du ikke er en gavebod(formuleret delikat diplomatisk, smagt til efter behag) eller blokér hende og kom videre. De thaipiger jeg har været i lag med har aldrig tigget om andet end mere diller(og de penge der følger med) hvis det gik hedt for sig, og jeg kan faktisk ikke være bekendt at sige det for der er ikke nogen der har tigget mig om noget. Der er vist en enkelt der skrev og tilbød dobbelt op på tid fordi det gik lidt sløjt med besøg og vi har haft en del fornøjelige timer og skrevet lidt ved siden af så det var egentlig ikke upassende. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AalborgLook 5177 Skrevet 10. April, 2022 Der er aldrig nogen der har bedt mig om penge, så jeg tænker "man ligger som man selv har redt". 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
whereisbibi 37 Skrevet 10. April, 2022 AalborgLook skrev, for 12 minutter siden: Der er aldrig nogen der har bedt mig om penge, så jeg tænker "man ligger som man selv har redt". Jeg vil så sige, at der er to generelle mentaliteter, der står ud i Sydøstasien : Dem der knokler røven ud af bukserne. Dem, der af den ene eller anden årsag har vænnet sig til at få alt forærende - typisk af førstnævnte eller “rige” udlændinge. Det kan jo være at han er snublet over en af sidstnævnte… Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Møffe 2203 Skrevet 10. April, 2022 Kosmopolitisk_type skrev, for 51 minutter siden: Jeg er simpelthen ved at være dødtræt af, undskyld mit franske, thaigæs der tuder om at man skal sende dem penge i tide og utide. Jeg ved godt, at de næppe er repræsentative for den brede befolkning. Men jeg sender i ny og næ penge til familier i hhv. Ghana og Nepal, jeg har mødt i forbindelse med mine rejser, og de er dybt dybt taknemmelige for min hjælp. Men denne ene thailandske kvinde jeg kender hjemmefra, som er rejst hjem pga. visumbøvl, det er den rene jammer konstant. Beklager mit sure opstød, men jeg er ved at blive drevet til vanvid, og kun min samvittighed står i vejen for, at jeg blokerer hende. Ps. Thaigæs er ene og alene udtryk for min frustration over, forhåbentlig, en begrænset skare af den thailandske befolkning. -Det er kun en grund til hun/de bliver ved -din samvittighed;-) det nytter at blive ved, ellers dropper de dig hurtig, og går videre til den næste... 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13841 Skrevet 10. April, 2022 Kosmopolitisk_type skrev, for 2 timer siden: Jeg er simpelthen ved at være dødtræt af, undskyld mit franske, thaigæs der tuder om at man skal sende dem penge i tide og utide. Jeg ved godt, at de næppe er repræsentative for den brede befolkning. Men jeg sender i ny og næ penge til familier i hhv. Ghana og Nepal, jeg har mødt i forbindelse med mine rejser, og de er dybt dybt taknemmelige for min hjælp. Men denne ene thailandske kvinde jeg kender hjemmefra, som er rejst hjem pga. visumbøvl, det er den rene jammer konstant. Beklager mit sure opstød, men jeg er ved at blive drevet til vanvid, og kun min samvittighed står i vejen for, at jeg blokerer hende. Ps. Thaigæs er ene og alene udtryk for min frustration over, forhåbentlig, en begrænset skare af den thailandske befolkning. Jeg har et par piger i Thailand, jeg har sendt penge til her under Covid19 - normalt har de ikke bedt om penge, gør det kun i yderste nød og vil helst klare sig selv. Nu har jeg dog fået en kæreste i DK og har derfor slået bremsen næsten i overfor hende, jeg har sendt flest penge til - og nu har hun pludselig startet sin egen forretning med vaskeri og div. salg og kan klare sig selv 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17566 Skrevet 10. April, 2022 Mødte en dansker en gang. Det var sgu en dum satan. Derfor er jeg dødtræt af danskere - undskyld mit franske. Jeg har mødt 2 tyskere og en nordman, og de var bare søde og rare. Forstår godt at ham danskeren ikke er repræsentativ for alle danskere - men alligevel. 3 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
gadedrengen 109 Skrevet 10. April, 2022 Jeg var en tur i Thailand for 3 år siden. Havde hjemmefra booket transport fra lufthavn til et hotel midt i Bangkok hvor jeg havde bestilt to overnatninger. Havde ingen bath med (efter gode råd her på siden). Det startede med bøvl i lufthavnen. Atm åd mit dankort/visa. kunne få hjælp på stedet men måtte vente i ca 1 time. Chaufføren ville helst ikke vente, men han gjorde det da jeg sagde "No money" og pegede på Atm. Han nikkede og ventede. Fik til sidst hævet bath og en længere tur i et trafikhelvede og 30 graders varme. Installeret på hotellet gjorde det godt med en kold øl på baren som lå lige ved siden af hotellet. Baren blev bestyret af tre piger, den ene viste sig at være en ombygget mand. De var ham/hende der serverede de to andre hyggede sig med gæsterne. Jeg fortalte den ene (Maya hed hun den dag, hun skiftede navn et par gange) at jeg den næste dag ville købe en middagsoplevelse, hun sagde at det skulle jeg ikke det ville de gerne stå for bare jeg betalte for råvarerne. Det gjorde vi. Den næste dag tog vi på marked og købte ind (når men har en thai med bliver man ikke snydt) det var rørende billigt. Om aftenen dukkede en tuk-tuk op med optændt kul og grills. Thaier elsker stærkt krydret mad. Efter middagen slog vi mave med et par (læs mange) gode øl. På et tidspunkt spurgte jeg Maya om hun kunne give mig massage. Hun kikkede på mig med store øjne og spurgte " Are you sure?" "Yes" sagde jeg. På værelset fik jeg en let omgang massage bestående af lette tryk på hele kroppen. Det var ikke den bedste thaimassage jeg har fået men nok til at "lillemanden" begyndte at vokse. Da Maya så det smilte hun tog alt tøjet af og startede et blow. Jeg blev taget på sengen og et par timers hygge fulgte. Da hun skulle hjem ville jeg give hende penge for oplevelsen (havde læst at det forventede de). hun ville ikke have penge! Selv om jeg lagde 1000 bath frem på bordet var de urørt da hun gik. Økonomisk er det en fordel at have en indfødt med sig rundt. Tuk-Tuk turene er under det halve af normalt. Hun ved hvilke restauranter der er billige og gode. Osv. Maya blev min faste følge under mit ophold i Thailand. Hun var med i Nordthailand (vi tog toget og lå i ske hele vejen). Hun fik en af sine veninder med bil til at køre en dagslang tur i Bangkoks omegn. Jeg har aldrig fået så meget sex i mit liv. Da turen var ved at lakke mod enden og jeg skulle hjem. Visa var næsten udløbet og jobbet ventede hjemme. Nina (det hed hun nu) fulgte mig til lufthavnen. Vi havde en tårepressende afsked. Belært af erfaring gav jeg hende en konvolut med 5000 bath og sagde at hun ikke måtte åbne den før hun kom hjem. Vi havde aftalt at snakke videre over facebook. Nu kommer vi til tråden: Det gik godt i ca en uge. Pludselig begyndte hun at beskylde mig for at jeg skrev med hendes veninder og at jeg slet ikke kunne lide hende. Hvilket på ingen måder passede. Den eneste jeg skrev med var hende. Så begyndte hun at bede mig komme tilbage. Så kaldte hun mig en stor skiderik og sådan fortsatte det indtil jeg blacklistede hende. Har hørt at thaier kan blive meget challou. Ved ikke om det er det der er gældende her. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
niskanen 288 Skrevet 10. April, 2022 Spiser du and eller gås til jul? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
gadedrengen 109 Skrevet 10. April, 2022 niskanen skrev, for 1 minut siden: Spiser du and eller gås til jul? Tager nye sko på for der skal gås på bordet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Øbo 357 Skrevet 10. April, 2022 Når du vælger at lægge ud med den form for tåbelige generaliseringer er det ikke grund til at tro du har fattet ret meget. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
skunken 551 Skrevet 10. April, 2022 Jeg har haft kærester fra Thailand og filippinerne, tidligere i mit liv. De har et andet forhold til penge, og det med at spørge om penge er ikke noget man har dårlig samvittighed over. Særligt på filippinerne, er det helt normalt, at hvis man har familie som bor i EU eller andet sted i Vesten, forventer man at de sender penge, også til de der grandkusiner som man dårligt kender. Der er intet skidt eller dårligt over det, det er bare deres måde at gøre tingene på. Men man skal lige have i baghoved at ikke alle kulturer i verden har samme måde at tænke på. Og har ikke samme "flove" følelse hvis man skal spørge og en håndsrækning. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
lille_peter 2407 Skrevet 11. April, 2022 (edited) Kosmopolitisk_type skrev, for 10 timer siden: denne ene thailandske kvinde jeg kender hjemmefra, som er rejst hjem pga. visumbøvl, det er den rene jammer konstant. Det er vel ikke så svært, skriv til hende "The ATM is permanently closed" Redigeret 11. April, 2022 af lille_peter 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13841 Skrevet 11. April, 2022 gadedrengen skrev, for 10 timer siden: Havde ingen bath med (efter gode råd her på siden) Tror ikke du har læst det hele - synes altid jeg og flere andre, råder folk til at have mindst et par tusinde bath i lommen ved ankomst + danske kroner, så man i det mindste har til taxi eller bus (meget billigere) fra lufthavnen til hotellet og de første par dage, så man kan nå at stikke fingeren i jorden og afsøge hvor de billigste vekselboder ligger. Ved godt nogen råder folk til at veksle eller hæve i lufthavnen - men så kan man som regel ligesågodt veksle hjemmefra. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Eva Nadine 4840 Skrevet 11. April, 2022 (edited) @Kosmopolitisk_type Er der kun tale om denne ene Thailandske kvinde? Eller er der en hel flok? Gæs er i flertal og det lyder på dit indlæg som om det er en kultur blandt Thai'er og ikke bare denne ene kvinde? Jeg forstår til fulde at du måske bare har brug for at ventilere et eller andet sted, og forstår også udmærket hvorfor det så bliver lige hér du gør det. Næste gang, sender du bare en privat besked til mig og skriver "FÅÅÅÅÅÅÅÅÅRK" hvis du trænger, og du kan evt. lade som om jeg er hende, så du virkelig kan få luft. Det er et rollespil jeg fint kan lægge indbakke til. For jeg forstår dig! Jeg synes det er voldsomt at det grænser til en racistisk udtalelse med en meget snæver, specifik og alligevel omfattende "målgruppe". Nogle af de sødeste kvinder jeg har mødt som massage-køber har været Thailandske kvinder. Jeg holder rigtigt meget af dem, deres kompetencer og deres priser Jeg har en ferie-lejlighed i Egypten i en badeby med både turistede kvarterer og meget "autentiske/lokale" også. Jeg kommer der ofte af helbredsmæssige årsager, da jeg har psoriasis som næsten forsvinder efter blot 4-7 dage i klimaet. Så kan jeg være stort set fri for det hele året. HURRA for det! Jeg bor i et af de autentiske/lokale kvarterer og er den eneste hvide kvinde dér. Det gør jeg bl.a. for at være lidt i fred som mere følger om nedenfor. Men også fordi min husleje er 4-6 gange billigere i leje i dette lokale kvarter, også pga. tagterrassen som jeg har for mig selv, havudsigten som bare er et tilfælde og allermest pga. følgende: I denne Egyptiske badeby oplever jeg noget der minder om det samme som hvid kvinde omgivet af håbefulde unge muslimske mænd der rigtigt gerne vil ha' en SugarMama, et håb om et bedre liv udenfor Egypten, oooog i mange tilfælde også lige et slaw fjas hvis det kunne lade sig gøre. De fleste af dem er jomfruer indtil de bliver gift, og kan ikke knalde med de lokale piger af religiøse årsager. De kan knalde med turisterne uden at fornærme Allah ved at lave sådan en midlertidig ægteskabskontrakt man bare river i stykker når folk tager hjem igen. Det' sgu smart! Der kommer nogle modne kvindelige "sex-turister" til byen som er faste feriegæster. De fleste søger som oftest langtidsholdbare forhold hvor de kan komme tilbage til den samme ferie-kæreste fra år til år. Det er dog ikke så mange som man måske tror når man læser aviser og ser tv. Men de findes. Også fastboende pensionist-inder der trænger til lidt eventyr på deres gamle dage. Nogle af dem er ret lækre og velplejede. Andre - hmm... not so much. Nogle ganske få af disse mere eller mindre unge mænd har det ganske enkelt som en slags hobby-job ved siden af det de ellers laver. De har så flere "ferie-kærester" eller SugarMamas i løbet af året. Det er en levevej for dem som samtidigt gør dem i stand til at have et sexliv. Det skal siges at der ikke er så mange af dem der har succes med dette. Men der er SINDSYGT mange der gerne vil være en af dem! Det er vanvittigt grænseoverskridende og irriterrende at være single hvid kvinde dér. Jeg har derfor fundet mig en "cock-blocker" jeg indirekte betaler for at være min "ferie-kæreste" så jeg kan være i fred når jeg går på gaden eller stranden. Hans "løn" består i at han bor i min lejlighed når jeg ikke er der. Det er en skidego' aftale for os begge. Vi har kendt hinanden i mere end 3 år nu, og det har udviklet sig til et smukt venskab. Jeg forsøger at skubbe ham i retning af at få sig en kone snart. Man må i Egypten have op til 4 koner hvis man har råd og hvis første-konen giver lov. Med ham ved min side på gaden, så slipper jeg for det for det meste. Lige så snart jeg er alene på gaden bliver jeg overfaldet med "Where are you from?"-flokken. Jeg har været nødt til at oprette en facebook profil som jeg KUN bruger til dem. Jeg kommer der aldrig, men så får jeg dem "handlet af" og kan komme videre. Man bliver stoppet cirka 3-8 gange på en kilometer hvis man går i turist-kvarterene. Næsten ALLE taxa chauffører og tjenere også. Nu hvor jeg er kommet der fast i nogle år, så giver de fortabt når de genkender mig. Det er som regel først efter deres første "Where are you from?"-forsøg. Mit svar er nemlig altid det samme på det spørgsmål - fordi det gør det nemmere for dem at genkende/huske mig, og derfor er min ferie så meget bedre. Mit svar er: "The Airport, Honey". På den facebook profil får jeg også disse beskeder. De er økonomisk trængt op i en krog (især efter pandemien) og mangler penge til ALT. Huset er brændt ned. Mor er på hospitalet. De har ikke penge til mad. Osv osv osv. Det er altså ikke kun Thai'er og ikke kun kvinder der gør det. Jeg hører også historier fra Gambia, men har ikke selv oplevet det dér. Fordi jeg ikke har været der, måske. Fakta er at vi lever i den del af verden der er sindssygt rige i forhold til hvad nogle andre steder i verden overhovedet forstår. Når min "cock-blocker" ikke svarer på mine beskeder på WhatsApp i et par dage, så er det ofte fordi han ikke har råd til at fylde taletidskortet op. Han spørger ALDRIG om penge! Og det har ikke engang været nødvendigt at sige det. Det koster mig mindre end en fancy café latte på Værnedamsvej at sende ham penge til at få fyldt talekortet op til 14 dage. Han er konstant på sin tlf. ligesom andre på hans alder. En fattig dansker bruger typisk flere penge på slik og unødvendigheder end de bruger på husleje og mad på en måned. Tilgiv dem at de prøver... det koster os SÅ lidt at give dem SÅ meget. Mit råd er at sende et beløb een gang og sige til hende at hun aldrig skal spørge igen, for så bliver hun blokeret. Det tror jeg at jeg ville gøre hvis "Cockblocker-Ahmed" skrev at han var på røven... hvilket muligvis er et udtryk der slet ikke findes på arabisk Kærligst, Eva Redigeret 11. April, 2022 af Eva Nadine 2 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17566 Skrevet 11. April, 2022 Eva Nadine skrev, for 10 minutter siden: @Kosmopolitisk_type Er der kun tale om denne ene Thailandske kvinde? Eller er der en hel flok? ..... etc ..... En fattig dansker bruger typisk flere penge på slik og unødvendigheder end de bruger på husleje og mad på en måned. Tilgiv dem at de prøver... det koster os SÅ lidt at give dem SÅ meget. Kærligst, Eva Eva, hvilket fantastiskt og kærligt indlæg. Jeg har kendskab til nogle tilsvarende historier fra Indien og Sri Lanka. Unge mænd som været toyboys til velhavende europeiske og meget ældre mænd. Unge mænd som senere blev lidt ældre mænd og med de penge de fået af sine sugar daddies, kunnet skabe sig ordentlige liv for sig selve, sine koner og sine børn. Boede en gang på et hotel ejet af en familje. Der var en også en gammel dansker på besøg, og efter nogle dage forstod jeg at denne ældre dansker en gang været sugar daddy til manden i familjen. Nu var de kun gode venner. Først blev jeg chockeret og tænkte at wtf? Gamle skandinaviske liderbukker som tar derned og - hvad ved jeg.... Men så sat jeg en nat og snakkede med hotelejeren, og han fortalte mig at den der gamle liderbukken havde givet ham muligheder til et liv han aldrig kunne haft ellers. Han fortalte mig om flere andre han kendte som haft det på nogenlunde samme måde. Så jeg svælgede min harme og indså at det jeg ikke har fuld indsigt i, skal jeg heller ikke løbe rundt med en masse synspunkter omkring. Det gør vi ellers gevaldigt ofte, vi heroppe som ved alt om det hele - men ikke har en anelse om hvad et virkeligt fattigt liv vil sige. 5 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Eva Nadine 4840 Skrevet 11. April, 2022 (edited) Bananas skrev, for 31 minutter siden: velhavende For Egyptere er vi ALLE sammen velhavende. De møder så også kun dem der har råd til en all inclusive ferie til måske 4-12.000 for en til to uger. Det er trods alt de fleste danskere der har råd til det en gang om året. Dem af os der har overskud på kontoen er millionærer i deres øjne. En folkepensionistinde med bare lidt styr på økonomien, og måske en lille enkepension, kan leve som Cleopatra dernede. Omgivet af (mere eller mindre) smukke unge mænd der bekræfter hende fra morgen til aften. What's not to like? Nu får jeg jo så personligt rigeligt med bekræftelse pga. mit hobbyjob. Så jeg bliver måske lidt ekstra irritabel over "The Flip-flop Gang" med deres konstante "Where are you from?"-angreb, tænker jeg. Uden Ahmed tog jeg simpelthen ikke derned. Det er massivt. Måske fordi jeg trods alt er lidt yngre end de andre der bor der mere eller mindre fast, tænker jeg... idunno. Min "Ahmed" er fra en af de kendte familier i byen som tilhører den øvre middelklasse. Alle der er født i byen kender hans far. Han bliver ofte spurgt på gaden i ugerne efter jeg er taget hjem "Hvordan i alverden fangede du hende?" og "Ved din far det godt?" men allermest "Har hun veninder med næste gang?" Det ved far godt. Far er slet skjult lun på mig og ny-skilt... hvilket skaber helt andre udfordringer. Har mødt resten af hans familie også i øvrigt. Hans bedstemor og moderens familie bor i Giza. Hun og Ahmeds tanter elsker mig herfra og til månen, fordi jeg købte et par Wolford gamacher med hjemmefra til alle kvinderne i familien sidste år. De koster det samme som 3 måneders husleje hvor hun bor pr. stk. Jeg havde gavekort som jeg har fået i drikkepenge som hobby-elskerinde. Der var ikke ret meget at tænke over Nu er Wolford så ret dyre. Men enhver kvinde bør eje mindst eet par bare een gang i sit liv. Muslimske kvinder går med gamacher hele året rundt under deres "kjoler". Det kan blive op til 45 grader varmt. Jeg er med på at det er lige dele manipulation og kærlighed... det er nemt at købe sig til taknemmelighed i fattige lande. Det har gjort det nemmere for Ahmed (som hedder noget andet i virkeligheden) at få familien til at acceptere mig. De er holdt op med at presse ham til ægteskab med tilfældige gifteklare unge kvinder fra gode familier. Så Ahmed får også lidt fred på dén front. Der er alle fordele og Ahmed er den mest funktionelle "kæreste" jeg nogensinde har haft Alle er glade og "får noget ud af det". Allermest mig, tror jeg dog. Ahmed har pga. mig haft råd til at færdiggøre sin "uddannelse" til kaptajn. Hans agtelse i byen er højnet markant og han har mulighed for både selv at bestemme hvornår han vil giftes og stifte familie. Hans fremtid er lysere karrieremæssigt også. Og alt dét er positive konsekvenser af at jeg får opfyldt mine behov også. Det er totalt win-win. Kærligst, Eva PS: @Kosmopolitisk_type Jeg læste dit indlæg igen. Er det en kvinde du knalder med når hun er i DK? Og hvis ja, er det så imod betaling? Det kan godt betyde lidt for folks feedback, tænker jeg Redigeret 11. April, 2022 af Eva Nadine 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Kosmopolitisk_type Skrevet 2. Maj, 2022 lille_peter skrev, den 10.4.2022 at 23:18: Det er vel ikke så svært, skriv til hende "The ATM is permanently closed" Det er også min umiddelbare tanke. Men har fortalt hende hvor David hentede øllet, tror den er sevet ind. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Kosmopolitisk_type Skrevet 2. Maj, 2022 Eva Nadine skrev, den 11.4.2022 at 13:50: For Egyptere er vi ALLE sammen velhavende. De møder så også kun dem der har råd til en all inclusive ferie til måske 4-12.000 for en til to uger. Det er trods alt de fleste danskere der har råd til det en gang om året. Dem af os der har overskud på kontoen er millionærer i deres øjne. En folkepensionistinde med bare lidt styr på økonomien, og måske en lille enkepension, kan leve som Cleopatra dernede. Omgivet af (mere eller mindre) smukke unge mænd der bekræfter hende fra morgen til aften. What's not to like? Nu får jeg jo så personligt rigeligt med bekræftelse pga. mit hobbyjob. Så jeg bliver måske lidt ekstra irritabel over "The Flip-flop Gang" med deres konstante "Where are you from?"-angreb, tænker jeg. Uden Ahmed tog jeg simpelthen ikke derned. Det er massivt. Måske fordi jeg trods alt er lidt yngre end de andre der bor der mere eller mindre fast, tænker jeg... idunno. Min "Ahmed" er fra en af de kendte familier i byen som tilhører den øvre middelklasse. Alle der er født i byen kender hans far. Han bliver ofte spurgt på gaden i ugerne efter jeg er taget hjem "Hvordan i alverden fangede du hende?" og "Ved din far det godt?" men allermest "Har hun veninder med næste gang?" Det ved far godt. Far er slet skjult lun på mig og ny-skilt... hvilket skaber helt andre udfordringer. Har mødt resten af hans familie også i øvrigt. Hans bedstemor og moderens familie bor i Giza. Hun og Ahmeds tanter elsker mig herfra og til månen, fordi jeg købte et par Wolford gamacher med hjemmefra til alle kvinderne i familien sidste år. De koster det samme som 3 måneders husleje hvor hun bor pr. stk. Jeg havde gavekort som jeg har fået i drikkepenge som hobby-elskerinde. Der var ikke ret meget at tænke over Nu er Wolford så ret dyre. Men enhver kvinde bør eje mindst eet par bare een gang i sit liv. Muslimske kvinder går med gamacher hele året rundt under deres "kjoler". Det kan blive op til 45 grader varmt. Jeg er med på at det er lige dele manipulation og kærlighed... det er nemt at købe sig til taknemmelighed i fattige lande. Det har gjort det nemmere for Ahmed (som hedder noget andet i virkeligheden) at få familien til at acceptere mig. De er holdt op med at presse ham til ægteskab med tilfældige gifteklare unge kvinder fra gode familier. Så Ahmed får også lidt fred på dén front. Der er alle fordele og Ahmed er den mest funktionelle "kæreste" jeg nogensinde har haft Alle er glade og "får noget ud af det". Allermest mig, tror jeg dog. Ahmed har pga. mig haft råd til at færdiggøre sin "uddannelse" til kaptajn. Hans agtelse i byen er højnet markant og han har mulighed for både selv at bestemme hvornår han vil giftes og stifte familie. Hans fremtid er lysere karrieremæssigt også. Og alt dét er positive konsekvenser af at jeg får opfyldt mine behov også. Det er totalt win-win. Kærligst, Eva PS: @Kosmopolitisk_type Jeg læste dit indlæg igen. Er det en kvinde du knalder med når hun er i DK? Og hvis ja, er det så imod betaling? Det kan godt betyde lidt for folks feedback, tænker jeg Beklager giga quoten, men har ikke kognitivt overskud til at gøre den kortere. Kort fortalt, det er en thailandsk kvinde jeg datede for et par år siden, som jeg hjælper med en plov hver måned til div. udgifter. Men på det seneste er hun begyndt at flæbe og tude over at hendes familie sidder hårdt i det, medicin der skal betales, elregninger, og nægter jeg - så kalder hun mig hjerteløs. Har virkeligt haft lyst til at give hende sådanne et par på skrinet. Går naturligvis ikke ind for vold, men det dér, det dræner mig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Kosmopolitisk_type Skrevet 2. Maj, 2022 Øbo skrev, den 10.4.2022 at 16:49: Når du vælger at lægge ud med den form for tåbelige generaliseringer er det ikke grund til at tro du har fattet ret meget. Tusind tak fordi du gør mig opmærksom på et faktum jeg på forhånden er bekendt med Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Kosmopolitisk_type Skrevet 2. Maj, 2022 Møffe skrev, den 10.4.2022 at 14:01: -Det er kun en grund til hun/de bliver ved -din samvittighed;-) det nytter at blive ved, ellers dropper de dig hurtig, og går videre til den næste... Sandt nok, det skal dog for god ordens skyld siges at dengang hun boede i Danmark tiggede hun aldrig om penge Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Kosmopolitisk_type Skrevet 2. Maj, 2022 (edited) Ridderlig skrev, den 10.4.2022 at 13:28: Det er svært ikke at have ondt af dig. For du har vel næppe selv indladt dig med hende?? Jeg beder ikke om medynk, jeg sender kun det, jeg selv har lyst til. Jeg havde bare brug for at komme ud med med frustrationer over at mine pengegaver kvitteres med tiggeri, og anklager om, at jeg er hjerteløs. Redigeret 2. Maj, 2022 af Kosmopolitisk_type Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Kosmopolitisk_type Skrevet 2. Maj, 2022 Øbo skrev, den 10.4.2022 at 16:49: Når du vælger at lægge ud med den form for tåbelige generaliseringer er det ikke grund til at tro du har fattet ret meget. Jeg kan ikke redigere, beklager min sidste besked. Er naturligvis bekendt med at man ikke sådan lige kan generalisere. Jeg beklager tonen. venlige hilsner fra den anden side af Atlanterhavet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg