Hop til indhold
Guest Mortenkok

Skriv på engelsk så alle forstår

Recommended Posts

Guest Mortenkok

Idet jeg forslår Eg at der stilles som krav ved opførelse af nyt medlem og ny Profil herinde at alt skrives på engelsk i samtlige tråde, da alle jo taler flydende engelsk (alle ska vel ku være med) da der jo alligevel tales på engelsk herinde, og derved får vi sorteret de fleste andalforbeter fra og derved kun få tråde at læse fremover, derved vil os som kan flydende engelsk have vores Eg på et plan hvor vi forstår hinanden i dagligdagen, Tak! 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du foreslår at alt skal være på engelsk. Alligevel er dit indlæg på dansk.:blink: Er du bange for at der er nogen det ikke forstår dig?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg foreslår, at alle, som glemmer at skrive sted i efterlysninger eller anmeldelser, skal have mindst en måneds karantæne.
 

Omkring sprog, så tænker jeg, at der er så få, der kan skrive dansk, så det vil nok ikke give bedre forståelse, hvis der skrives på engelsk.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den grå skrev, for 12 minutter siden:

Jeg foreslår, at alle, som glemmer at skrive sted i efterlysninger eller anmeldelser, skal have mindst en måneds karantæne.
 

... og ligeledes folk der bruger alt for mange punktummer i deres skriv :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Dressmann skrev, for 6 minutter siden:

... og ligeledes folk der bruger alt for mange punktummer i deres skriv :D

Derfor du startede din sætning med 3 punktummer? ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mortenkok skrev, for 2 timer siden:

Idet jeg forslår Eg at der stilles som krav ved opførelse af nyt medlem og ny Profil herinde at alt skrives på engelsk i samtlige tråde, da alle jo taler flydende engelsk (alle ska vel ku være med) da der jo alligevel tales på engelsk herinde, og derved får vi sorteret de fleste andalforbeter fra og derved kun få tråde at læse fremover, derved vil os som kan flydende engelsk have vores Eg på et plan hvor vi forstår hinanden i dagligdagen, Tak! 

Kære Mortenkok:):)

- -  har du fået lidt rigeligt med "sludrevand" til aftensmaden:D

Mange hilsner

Nye tider

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ahh mon ikke oplægget skal forstås som sarkasme? 

At TS faktisk er træt af at der skrives på engelsk fordi det er ekskluderende overfor de der ikke taler sproget. Og at EG jo trods alt er et dansk site og at der derfor bør skrives på dansk 

Jeg forstår ihvertfald oplægget som værende ironisk. 

Redigeret af Den lille frøken

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mortenkok skrev, for 3 timer siden:

Idet jeg forslår Eg at der stilles som krav ved opførelse af nyt medlem og ny Profil herinde at alt skrives på engelsk i samtlige tråde, da alle jo taler flydende engelsk (alle ska vel ku være med) da der jo alligevel tales på engelsk herinde, og derved får vi sorteret de fleste andalforbeter fra og derved kun få tråde at læse fremover, derved vil os som kan flydende engelsk have vores Eg på et plan hvor vi forstår hinanden i dagligdagen, Tak! 

Det er vist en vildfaren AND 

 

As I suggest Eg that it is a requirement when building a new member and new Profile here that everything is written in English in all threads, as everyone speaks fluent English (everyone should be able to participate) as English is still spoken here, and thereby we get sorted most andalforbeter from and thereby only a few threads to read in the future, thereby we who can fluent English have our Oak on a level where we understand each other in everyday life, Thank you!

Del dette indlæg


Link til indlæg
massage er fedt skrev, for 34 minutter siden:

Det er vist en vildfaren AND 

 


As I suggest Eg that it is a requirement when building a new member and new Profile here that everything is written in English in all threads, as everyone speaks fluent English (everyone should be able to participate) as English is still spoken here, and thereby we get sorted most andalforbeter from and thereby only a few threads to read in the future, thereby we who can fluent English have our Oak on a level where we understand each other in everyday life, Thank you!

I conquer. we all wanna have our oak and eat it too

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu behøver man vel ikke have den store udvidet grønthandler eksamen for at skrive her, men jeg tror til tider det hjælper....

Menjegerdagodtnoktrætafalledederindlægpåenglish!!!! jeg springer dem som regel over....simpelthen og  jeg g i d e r ikke s k r i v e på d e t som r e g el.

Men det er jo et dansk forum, hvorfor kan vi ikke skrive på dansk?

Dem der skriver på engelsk kan sagtens forstå dansk, som regel....så hvorfor så?

Tak dansk.

Iøvrigt, så syntes jeg ikke det er pænt det der med at sige at folk har fået for meget snabelvand, .....man kan aldrig få for meget.:D

Meeeeen vi kan jo lave en aftale om i morgen drikker vi os i hegnet og ser hvem af os der skriver sjovest længst.....

Vi finder et emne at kører på med og så gå det løs...nogen der skal være med til "hvem skriver sjovest i morgen fredag"?

(ja ja de grønne vil elske os for det fnis):D:D:D

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady Cherie skrev, for 10 timer siden:

Nu behøver man vel ikke have den store udvidet grønthandler eksamen for at skrive her, men jeg tror til tider det hjælper....

Menjegerdagodtnoktrætafalledederindlægpåenglish!!!! jeg springer dem som regel over....simpelthen og  jeg g i d e r ikke s k r i v e på d e t som r e g el.

Men det er jo et dansk forum, hvorfor kan vi ikke skrive på dansk?

Dem der skriver på engelsk kan sagtens forstå dansk, som regel....så hvorfor så?

Tak dansk.

Iøvrigt, så syntes jeg ikke det er pænt det der med at sige at folk har fået for meget snabelvand, .....man kan aldrig få for meget.:D

Meeeeen vi kan jo lave en aftale om i morgen drikker vi os i hegnet og ser hvem af os der skriver sjovest længst.....

Vi finder et emne at kører på med og så gå det løs...nogen der skal være med til "hvem skriver sjovest i morgen fredag"?

(ja ja de grønne vil elske os for det fnis):D:D:D

 

Kære Lady Cherie :)

Må jeg så skrive som "bakke snavvendt" ???        ( snakke bagvendt) :huh:

Redigeret af Nye tider

Del dette indlæg


Link til indlæg
hev skrev, for 14 timer siden:

PS:  hvad er andalforbeter  

Der mangler et "s". Der skulle nok have stået "sandalforbeter"; personer som kun mestrer fodtøj af sandaltypen - uden rem og spænder - altså badesandalen. Personer på det næste kognitive niveau mestrer også velcrolukningen, og disse ser derfor ofte ned på sandalforbeterne :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Mortenkok
Den lille frøken skrev, for 20 timer siden:

Ahh mon ikke oplægget skal forstås som sarkasme? 

Hov så var der alligevel nogen som hint point eller forstod min sarkasme også kaldet ironi, til de andre SÅ er jeg bare så træt af at engelsk er tale både i dagligdagen men også på de forskellige site (jeg respekt fuld forståelse for dem som kan flydende engelsk, dette er så ikk altid tilfældet og slet ikk for os (om jeg må være så fri, analforbeter) vi falder blot ved siden af) og måske helt dropper at læse tråden, det er lige som om vi dansker skal indrette os efter tidens tand og ikk Udlændinger som skal lære dansk, vi bor i Danmark (pt et af Verdens bedste sted at leve, respekter venligst) og vi skriver på de sociale medier som feks. Herinde (da det nu engang den måde vi taler sammen nutildags) SÅ hvorfor så ikk skrive på Dansk :huh: jeg håber naturligvis at pga for mange kommaer, at mit Budskab er læseligt ellers er i Velkommen til at spørge om hvor dum jeg lige er og om jeg har drukket af natpotten, ellers go Weekend Danmark 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Prøv at overvej hvor mange af medlemmerne herinde der har basale problemer med læsefærdighederne og brugen af computer... Tænker det bliver for stor en mundfuld også at skulle gøre det på engelsk.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mortenkok skrev, 1 time siden:

Hov så var der alligevel nogen som hint point eller forstod min sarkasme også kaldet ironi, til de andre SÅ er jeg bare så træt af at engelsk er tale både i dagligdagen men også på de forskellige site (jeg respekt fuld forståelse for dem som kan flydende engelsk, dette er så ikk altid tilfældet og slet ikk for os (om jeg må være så fri, analforbeter) vi falder blot ved siden af) og måske helt dropper at læse tråden, det er lige som om vi dansker skal indrette os efter tidens tand og ikk Udlændinger som skal lære dansk, vi bor i Danmark (pt et af Verdens bedste sted at leve, respekter venligst) og vi skriver på de sociale medier som feks. Herinde (da det nu engang den måde vi taler sammen nutildags) SÅ hvorfor så ikk skrive på Dansk :huh: jeg håber naturligvis at pga for mange kommaer, at mit Budskab er læseligt ellers er i Velkommen til at spørge om hvor dum jeg lige er og om jeg har drukket af natpotten, ellers go Weekend Danmark 

Dit første indlæg var forvirrende, og svært at forstå. Det er altid risikabelt, at være ironisk, og skrive det, så det kan forstås som ironi. Det slap du ikke særlig godt fra.

I dette sidste indlæg fik du forklaret, hvad du mente. Jeg er enig i dit synspunkt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mortenkok skrev, for 1 time siden:

Hov så var der alligevel nogen som hint point eller forstod min sarkasme også kaldet ironi, til de andre SÅ er jeg bare så træt af at engelsk er tale både i dagligdagen men også på de forskellige site (jeg respekt fuld forståelse for dem som kan flydende engelsk, dette er så ikk altid tilfældet og slet ikk for os (om jeg må være så fri, analforbeter) vi falder blot ved siden af) og måske helt dropper at læse tråden, det er lige som om vi dansker skal indrette os efter tidens tand og ikk Udlændinger som skal lære dansk, vi bor i Danmark (pt et af Verdens bedste sted at leve, respekter venligst) og vi skriver på de sociale medier som feks. Herinde (da det nu engang den måde vi taler sammen nutildags) SÅ hvorfor så ikk skrive på Dansk :huh: jeg håber naturligvis at pga for mange kommaer, at mit Budskab er læseligt ellers er i Velkommen til at spørge om hvor dum jeg lige er og om jeg har drukket af natpotten, ellers go Weekend Danmark 

Så der var en der fangede dit smårascistiske sludder. tillykke.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Penetrator skrev, for 7 minutter siden:

Så der var en der fangede dit smårascistiske sludder. tillykke.

åååååååh er vi gået igang med at spille kort?

hvad har vi i ærmerne i dag?

Dansker-kortet? eller racisme-kortet?....

Jo gu-hjælpe-me om ikke racisme-kortet blev trukket...:ph34r:

 

Redigeret af Lady Cherie

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady Cherie skrev, for 27 minutter siden:

åååååååh er vi gået igang med at spille kort?   - ikke endnu vil du være med ?

hvad har vi i ærmerne i dag?   -   intet

Dansker-kortet? eller racisme-kortet?....

Jo gu-hjælpe-me om ikke racisme-kortet blev trukket...:ph34r:

 

Kære Lady Cherie :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er jo egentlig simpelt. Hvis alle bare kunne holde op med at forsøge skrive ned de der lyden som opstår når man snakker med varme kartofler i munden - så ville det blive så godt og forståeligt.

Så drop nu det der pis, og prøv at skrive forståeligt - dvs på svensk. AKA Hjältarnas och ärans språk. 

Redigeret af Bananas

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...