Hop til indhold
lille_peter

Forslag om karantæne tid på nye bruger.

Recommended Posts

Jeg har været med siden 2017 og står som NY BRUGER, det synes jeg er lidt  underligt

Redigeret af hotred

Del dette indlæg


Link til indlæg
hotred skrev, for 54 minutter siden:

Jeg har været med siden 2017 og står som NY BRUGER, det synes jeg er lidt  underligt

Det er antallet af dine indlæg, som afgør det. Mener at man skifter til "medlem" og 2 prikker (uhhhhhh :)) ved 100 indlæg, og "erfaren bruger" med 3 prikker ved 1000 indlæg.

(at der så er nogle, som hurtigt når 1000 indlæg med alt muligt nonsens, det er en helt anden snak) :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pinkman skrev, for 2 minutter siden:

Det er antallet af dine indlæg, som afgør det. Mener at man skifter til "medlem" og 2 prikker (uhhhhhh :)) ved 100 indlæg, og "erfaren bruger" med 3 prikker ved 1000 indlæg.

(at der så er nogle, som hurtigt når 1000 indlæg med alt muligt nonsens, det er en helt anden snak) :)

Tak skal du have, det giver mening

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som mange årig supernørd der har brugt flere timer på nettet end hele eroguides samlede medlemmer har brugt på GP'er bliver jeg simpelthen at give mit besyv med.

Det vil være en kæmpe fejl at lave nogen form for karantæne før nye brugere kan skrive på forummet. Det vil blot føre til at nye reelle brugere vil opgive at deltage og dermed bidrage med anmeldelser eller advarsler og det vil kun føre til stagnation hvor det kun er en lille kerne af brugere der er aktive og hvor nye medlemmer bliver mistænkeliggjort og derfor hurtigt forsvinder igen. Dette har jeg desværre også observeret ske over de sidste år.

Da der helt sikkert på et forum som dette er et stort mørketal af brugere der ikke opretter sig men blot benytter sig af andres anmeldelser til at finde de gode piger og undgå de værste svindlere er det vigtigt at disse skjulte brugere når som helst kan oprette sig og lave et indlæg. Denne type bruger vil ofte netop oprette sig hvis de har haft en ekstraordinær oplevelse enten positiv eller negativ som de føler de vil dele med resten af fælleskabet.

Der er mange andre og bedre metoder til at luge ud i falske profiler der misbruger systemet. Der kan laves en funktion hvor en bruger automatisk bliver blokeret hvis man får x antal anmeldelser eller får en markering på profilen hvor det fremgår at den er suspekt. Ligeledes kan der laves en funktion der automatisk flagger en tråd der har mange anmeldelser med et ikon eller anden visuel effekt. Jeg ved ikke hvilke funktioner er indbygget i Invision da jeg ikke selv har brugt det men jeg ved at disse funktioner er standard i andre forum platforme så mon ikke der findes tilsvarende her.

Men uanset hvad vil en forsinkelse på at kunne skrive ikke en holdbar løsning det er alt for nemt at omgå ved blot at konstant lave nye profiler der ligger og venter på at blive aktiveret, dummere er fuskerne altså heller ikke. Så det vil kun give endnu mere arbejde med at rydde op i falske profiler.

 

Jeg er selv en disse skjulte brugere og har brugt eroguide de sidste 6-7 år uden at være medlem men blot nasset på alle I andres anmeldelser, både fordi jeg aldrig har syntes jeg har haft noget at byde ind der ikke allerede var skrevet. Men jeg må også indrømme at tonen der har været overfor nye brugere de seneste par år har afholdt mig fra at tilmelde mig selvom jeg de senere år har været mere aktiv bruger af GP'er end tidligere.

Men hej nu var der alligevel noget der provokerede mig nok til at lave en profil så noget fornuftigt kom der dog ud af denne diskussion :lol: 

Del dette indlæg


Link til indlæg
IK 175 skrev, for 25 minutter siden:

blot at konstant lave nye profiler der ligger og venter på at blive aktiveret, dummere er fuskerne altså heller ikke.

:mrgreen: Ja den rummel kender vi jo - ikk? ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...