Hop til indhold
lille_peter

Forslag om karantæne tid på nye bruger.

Recommended Posts

Der er så mange nye bruger som der laver positive anmeldelser af GP, nogle af dem er sikkert  reelle nok, men jeg er nok ikke den eneste her på EG som der mistænker pigen eller hendes pimp for at lave en stor del af disse anmeldelser. For at begrænse dem vil jeg foreslå at der bliver er karantæne tid på 30 dage før en bruger kan skrive et indlæg. Der ved når der at komme reelle anmeldelser, før de falske positivt anmeldelser.

Håber at dette kan gøre EG til et endnu bedre sted :)

 

Venlig hilsen

lille_peter 

Del dette indlæg


Link til indlæg
numsekenderen skrev, for 1 minut siden:

nix det er kedeligt nok i forvejen...

Det bliver det da ikke kedeligt af, tværtimod bliver anmelderne mere troværdige. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Forbyder man rockerne at gå med rygmærker, så forsvinder de ikke. De bliver bare sværere at genkende.

Det er det samme med falske anmeldelser. Bibehold det nuværende system. Så har vi et rødt flag (1 indlæg) at genkende dem på. Jeg tænker dog at dem fra selfie-mafien er begyndt at have gamle brugere efterhånden, når de er så systematiske.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest numsekenderen
lille_peter skrev, for 3 minutter siden:

Det bliver det da ikke kedeligt af, tværtimod bliver anmelderne mere troværdige. 

de er desværre ikke troværdige fra de gamle medlemmer heller - der helst vil please GP segmentet for at score lidt billige likes

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det kunne måske gøre det mere besværligt for spammerne at de skal have profiler "i banken" og lave nye hele tiden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
numsekenderen skrev, for 13 minutter siden:

de er desværre ikke troværdige fra de gamle medlemmer heller - der helst vil please GP segmentet for at score lidt billige likes

Tal for dig selv

Del dette indlæg


Link til indlæg
numsekenderen skrev, for 9 minutter siden:

er du ramt kære ven

Næh nej det er jeg ikke

Vil blot slå fast at jeg ikke anmelder for at please nogen ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Puha, det synes jeg ville være trist. Om man har et indlæg efter en dag eller tredive, er vel det samme røde flag . Jeg strøer ikke om mig med indlæg trods jeg har kigget med i mange år, dog først for nyligt registreret en bruger .  Så hellere et bruger ranking troværdighedheds system .

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Den flittige
lille_peter skrev, for 57 minutter siden:

Der er så mange nye bruger som der laver positive anmeldelser af GP,

Det kan jo heller ikke være rigtigt, at en ny bruger er nødt til og skrive en negativ anmeldelse, første gang han skriver.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Den flittige
RazzBessh skrev, for 4 minutter siden:

Så hellere et bruger ranking troværdighedheds system

Sådan en har jeg inde i mit hoved.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest next
Den flittige skrev, for 1 minut siden:

Sådan en har jeg inde i mit hoved.

Ham kender jeg godt, han taler også til mig. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den flittige skrev, for 2 minutter siden:

Det kan jo heller ikke være rigtigt, at en ny bruger er nødt til og skrive en negativ anmeldelse, første gang han skriver.

Det er på igen måde det jeg mener, som jeg skrev :

 

lille_peter skrev, 1 time siden:

nogle af dem er sikkert  reelle nok

Det er udelukkende for at komme falske bruger til livs.

Venlig hilsen 

lille_peter 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest numsekenderen
udinaturen skrev, for 3 minutter siden:

Det er nu ekstrem let at se hvorvidt der er tale om en falsk anmeldelse eller ej. 

virkelig ? gi gerne din viden videre

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kan godt forstå trådstarters holdning/frustration, og det er også irriterende med meget "rosende" fiktive anmeldelser fra GP'erne eller deres pimps. Anmeldelser skal være "rigtige"/sandfærdige af brødre til brødre. Det samme med anmeldelser der er totalt negative mod andre GP'er, fra GP'er eller deres pimp, for at ødelægge hendes ry.

Men tror bare ikke en karantæne-periode er svaret, da det vil have mange negative følge effekter, såsom at nye brugere der vil advare mod svindel eller dårlig service, ikke kan gøre dette og skal vente 30 dage, for så har de sikkert glemt det, samt at mange andre måske er gået i fælden imens.

Ligeledes så tror jeg det vil få mange til at droppe at starte herinde.

Min første anmeldelse herinde var positiv, mener det var om Sweet Emily, som jeg måske snart skal forbi igen. Og regner ikke med at jeg bliver anset som en der laver falske/fiktive anmeldelser.

Så måske vi skal holde os til at forummets medlemmer kalder folk ud på deres anmeldelser. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grydeskeen

Jeg har tidliger været inde på noget i den retning, med samme respons, så tror det er noget vi må vende os til, og bare rapporter når vi har mistanke om noget fusk.

personlig tror jeg først på en anmeldelse når jeg har set en “gammel rotte” give sit besyv med, men må også sige at jeg selv har været ny, og kommet med en meget positiv anmeldelse. Har efterhånden læst så mange at man lære lidt at sorter skidt og kanel. Et af de helt klare tegn er google translate fejl, den slår aldrig fejl.

som mange siger så er det bedste middel ar vende om i døren hvis det skrevne ord/billeder ikke passer, for det koster penge for pige og evt. bagmænd. Spildt tid, ingen indtægt mm. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
numsekenderen skrev, for 22 timer siden:

virkelig ? gi gerne din viden videre

- Brugeren er ny. Du kan se antallet af anmeldelser ved siden af brugernavnet. 

- Sproget er ikke korrekt dansk/vendinger som normalt ikke bruges i daglig tale. 

- Der er vægt på brugen af tillægsord, f.eks: “hun er sød, smuk, lækker og dejlig” og selve agten beskrives ikke.

- Specielt hvis pigen er ny, og anmeldelsen er ny, så er det “lokkemad” .. 

- I øjeblikket bliver tidligere anmeldelser kopieret, og det eneste som bliver ændret er navnet. Så selvom hele anmeldelser lyder troværdig, er det direkte modsatte. 

- Reelt set, skal en erfaren bruger besøge en ny pige og anmelde hende, før alle andre, for at troværdigheden holder herinde.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest numsekenderen
udinaturen skrev, for 4 minutter siden:

- Brugeren er ny. Du kan se antallet af anmeldelser ved siden af brugernavnet. 

- Sproget er ikke korrekt dansk/vendinger som normalt ikke bruges i daglig tale. 

- Der er vægt på brugen af tillægsord, f.eks: “hun er sød, smuk, lækker og dejlig” og selve agten beskrives ikke.

- Specielt hvis pigen er ny, og anmeldelsen er ny, så er det “lokkemad” .. 

- I øjeblikket bliver tidligere anmeldelser kopieret, og det eneste som bliver ændret er navnet. Så selvom hele anmeldelser lyder troværdig, er det direkte modsatte. 

- Reelt set, skal en erfaren bruger besøge en ny pige og anmelde hende, før alle andre, for at troværdigheden holder herinde.

du har ret i forhold til nye anmeldere - der er desværre en del erfarne der pynter vel rigeligt - skal ikke helt kloge mig omkring hvorfor udover support og likes fra GP segmentet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tror ikke at der findes et quick-fix i et anonymt internetforum. 

Det handler primært om at bruge sin erfaring med dette forum, tilsat sund fornuft og et gran salt, …og det gælder såmænd både overfor helt nye brugere, som overfor brugere med mange indlæg og trang til at profilere sig som personligheder; …dem er nemlig også et par stykker af ;)

(Når ellers ævl og kævl ikke tager overhånd i trådene, er brugernes opmærksomhed og gensidige hjælp et virkeligt godt våben)

Redigeret af Pinkman
præcisering

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kan bedre lide hvis man gør det let at forstå og gennemskue, og ikke besværligt for nye brugere, som vi jo også nyder godt af.

I stedet for at forbyde, så kunne EG tydeliggøre rank/alder på EG/antal anmeldelser eller andet der gør det tydeligere om det er en nyoprettet måske-falsk bruger. Eller en ny sur en, som er blevet gal over en bagatel. De kan også være lidt trælse.

Jeg bruger selv at klikke ind på profilen, for at orientere mig, og det er let nok, men hvor mange gør det, eller glemmer at gøre det?

Gør det tydeligt om der er tale om en erfaren EG bruger.

Del dette indlæg


Link til indlæg
AB455 skrev, for 52 minutter siden:

så kunne EG tydeliggøre rank/alder på EG/antal anmeldelser eller andet der gør det tydeligere om det er en nyoprettet måske-falsk bruger

 

Sådan er det allerede, i hvert fald hvis man tilgår forum fra laptop. (se udsnit af screen dump af dit indlæg nedenfor)

 

492384964_indlg-udsnit-web.jpg.5aab3fae11de1ae72c2ff7520aeeba63.jpg

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pinkman skrev, for 35 minutter siden:

Sådan er det allerede, i hvert fald hvis man tilgår forum fra laptop. (se udsnit af screen dump af dit indlæg nedenfor

Ah! Jeg bruger altid kun mobilen hvor man ikke kan se det. Måske de kan få plads til det der. Ærgerligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pinkman skrev, for 46 minutter siden:

Sådan er det allerede, i hvert fald hvis man tilgår forum fra laptop. (se udsnit af screen dump af dit indlæg nedenfor)

Opdager netop nu at omdømme står på mobilen.

Nice :)

Screenshot_20220213-213705__01.jpg

Redigeret af AB455
Mobil stavebøf

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...