Hop til indhold
Guest Mook

Når en voksen lyver

Recommended Posts

Guest Mook
Keaper skrev, for 22 minutter siden:

I think most of us have brought up the same main reason.
Unhappiness with their lives and insecurity about their situation and lot in life.

Excluding me B)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Mook skrev, for 1 minut siden:

Excluding me B)

Of Course.
:)
But since you are a secure and confident lady, you have no reason to lie.
And if you are secure in your person.
Well, then you stand tall and proud and always speak the truth.
And as it is said, the person that speaks the truth don't have to try and remember what they have said to anyone.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Mook
N10Ah skrev, for 9 minutter siden:

Det er helt korrekt jeg skal finde på en masse ting at sige overfor mine værelseskammerater, og det er egentlig også noget der kan bringe mig i problemer. Den mest brugte løgn jeg bruger er at jeg skal på date med en pige medmindre jeg selvfølgelig skal på en date, men ofte kommer jeg sent hjem fordi jeg besøger glædespiger klokken 21 eller 22 on aftenen. 

grunden til at jeg lyver om det er i sidste ende fordi jeg er bange for at blive dømt og fordi jeg er bange for ikke at være velkommen mere hvor jeg bor eller blive set ned på fordi jeg besøger glædespiger, og jeg er helt enig i at det slet ikke er den rigtige måde at gøre det på men ja jeg er vel bare bange for at blive set ned på :wacko: og jeg vil også sige at jeg ikke bliver ved med at bo sammen med mine værelseskammerater, jeg vil allerhelst have egen lejlighed eller flytte sammen med en kæreste, og når jeg får en kæreste, er det også slut med at besøge glædespiger.

Jeg forstår, men hvis jeg må selv vælge mellem at blive set ned og har lav selvværd, så synes at blive set ned er lige nok en mulighed for at undgå så mange løgner<3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Mook
Mook skrev, for 1 minut siden:

Jeg forstår, men hvis jeg må selv vælge mellem at blive set ned og har lav selvværd, så synes jeg at blive set ned er lige nok en mulighed for at undgå så mange løgner<3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest N10Ah
Mook skrev, for 6 minutter siden:

Jeg er helt enig med dig. Jeg kunne  ikke være mere enig med dig <3

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ikke al løgn er fortvivlet, selvom langt det meste er. 

I den lettere ende: Nej skat, du har ikke en stor røv.

I den sværere ende: Du har det godt, lever et godt liv og er til lægen for at få taget en blodprøve. Lægen konstaterer du er alvorligt syg og har få måneder igen. Nogle vil helst ikke have det af vide og nogle vil vide det. Lægen skal vurdere om det er rigtigt at sige det eller ej, med risiko for at ødelægge patientens sidste tid, uanset hvad lægen vælger at gøre.

Ligemeget hvad, så vil vi ikke alle, ikke altid kende sandheden. Men jo, som regel er sandheden det rigtige, selvom den gør ondt.

Redigeret af AB455

Del dette indlæg

Link til indlæg
AB455 skrev, for 24 minutter siden:

Lægen konstaterer du er alvorligt syg og har få måneder igen. Nogle vil helst ikke have det af vide og nogle vil vide det. Lægen skal vurdere om det er rigtigt at sige det eller ej, med risiko for at ødelægge patientens sidste tid, uanset hvad lægen vælger at gøre.

Det er ikke op til lægen selv, at vælge, hvad han vil gøre! Ligesom de har tavshedspligt har de også oplysningspligt -og den slags oplysninger, må de ikke holde tilbage... At så nogle gør det alligevel gør det jo ikke lovligt/retfærdigt;-) Lægeløftet er meget præcist...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Den flittige

En Søndag formiddag kører jeg i vaskehal med bilen, og derefter kører til en GP, men jeg fortæller kun min kone at jeg har været i vaskehal.

Så mener jeg ikke at jeg har sagt en løgn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Møffe skrev, for 15 minutter siden:

Det er ikke op til lægen selv, at vælge, hvad han vil gøre! Ligesom de har tavshedspligt har de også oplysningspligt -og den slags oplysninger, må de ikke holde tilbage... At så nogle gør det alligevel gør det jo ikke lovligt/retfærdigt;-) Lægeløftet er meget præcist...

Fair nok. Det var et dårligt eksempel baseret på min manglende viden.

Jeg mener blot at der er tilfælde hvor mange vil frabede sig sandheden, og hvor andre så skal vælge mellem at sige tingene som de er, uden at det gør noget godt.

Men igen... Der er tale om undtagelsen der bekræfter reglen. Vi (og jeg) burde generelt være langt mere ærlige i det daglige.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Huha, et farligt spørgsmål:)

Det mest interessante er dog at se, hvordan nogle, i deres svar, forholder sig til deres egne løgne og står ved dem, mens andre kommer med vise ord og vejledninger i generelle vendinger og med brug af “de” om løgnerne…
Det er svært at tage imod råd fra nogen, som man ved er fulde af løgn, men som pakker det ind i noget, der får dem til at fremstå som orakler på området. 
Vær velkomne til at føle jer ramt:)

vh Svendsen (som også lyver, når det passer bedst i mit kram efter en omfattende vurdering)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Mook skrev, for 9 timer siden:

Hvorfor lyver folk så meget ? 
Jeg ved, folk lyver af mange forskellige årsager. Men hvorfor bliver det ved med at lyve ? 
Er de ulykkelige ?? Altså jeg kan aldrig komme til at forstå, derfor spørgsmålet. 

Helt ærligt, så synes jeg, at det er et noget malplaceret spørgsmål med den branche, som du nu har valgt at være i. Og det er sagt i den bedste mening og uden nogen form for fordømmelse eller lignende.

Der er vist flere af svarene i tråden, som er fra folk, der besøger dig, men som gør det med en løgn til konen. Hvordan forholder du dig til det; altså ift dem som mennesker (har du ondt af dem, ser du ned på dem?) og ift dig selv som (nu?) oplyst medvirkende, når spørgsmålet er så væsentligt for dig?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Svendsenaalborg skrev, for 27 minutter siden:

Huha, et farligt spørgsmål:)

Det mest interessante er dog at se, hvordan nogle, i deres svar, forholder sig til deres egne løgne og står ved dem, mens andre kommer med vise ord og vejledninger i generelle vendinger og med brug af “de” om løgnerne…
Det er svært at tage imod råd fra nogen, som man ved er fulde af løgn, men som pakker det ind i noget, der får dem til at fremstå som orakler på området. 
Vær velkomne til at føle jer ramt:)

vh Svendsen (som også lyver, når det passer bedst i mit kram efter en omfattende vurdering)

-Velkommen i klubben så;-) du må jo tro hvad du vil...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Møffe skrev, for 7 timer siden:

Folk vil bedrages... 

Altså taler du nu om konerne eller hvad?…  Det er nemlig ikke mit indtryk, at de vil det, baseret på dem i min omgangskreds, som har oplevet utroskab. 

Jeg tænker, at du er sarkastisk, men jeg kommer faktisk i tvivl?…

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Mook
Svendsenaalborg skrev, for 35 minutter siden:

Helt ærligt, så synes jeg, at det er et noget malplaceret spørgsmål med den branche, som du nu har valgt at være i. Og det er sagt i den bedste mening og uden nogen form for fordømmelse eller lignende.

Der er vist flere af svarene i tråden, som er fra folk, der besøger dig, men som gør det med en løgn til konen. Hvordan forholder du dig til det; altså ift dem som mennesker (har du ondt af dem, ser du ned på dem?) og ift dig selv som (nu?) oplyst medvirkende, når spørgsmålet er så væsentligt for dig?

— Jeg vender tilbage i aften.:)

Kære venner:)

Tak for jeres hjælp( hvor I svarede det som generelt løgnere) Men jeg kan ikke finde et svar til “ Hvorfor bliver de ved med at lyve”? — og hvorfor de løgnere endnu. 

Jeg vender tilbage senere og vil komme med nogle eksempler fra min tidligere oplevelse. 
Kh.

Mook <3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Svendsenaalborg skrev, for 4 minutter siden:

Altså taler du nu om konerne eller hvad?…  Det er nemlig ikke mit indtryk, at de vil det, baseret på dem i min omgangskreds, som har oplevet utroskab. 

Jeg tænker, at du er sarkastisk, men jeg kommer faktisk i tvivl?…

-så skal jeg hjælpe dig da -verden er et bedrag -mange tror det bedste -indtil det viser sig -er en løgn... -Kvinder vil ikke høre sandheden -så bliver de sure... -min kone sagde engang "kan du ikke bare lyve lidt ?" -det kan jeg så ikke uden at overdrive -og  f.eks. overfalde hende med kys og sige "jeg elsker dig så højt" -hun siger en kvinde har brug for at høre det tit -det sagde jeg til min 1. kone (så jeg var ved at kaste op over det og mig selv sige det) og alligevel gik hun i seng med vores "ven" og bebrejdet mig jeg var for bestemmende osv osv osv... mænd er nogle svin -de hopper og springer for fis af konen -og får de det... de får for lidt -er jo tydeligt i dette forum... Jeg er gift med en thaikvinde nu -og hun er fantastisk -og den største skuespiller, og rigtig god til at fortælle historie -hun har udpræget humor -og elsker alle -og kan blive overrasket over det ikke altid er gensidigt... Men jeg elsker hende højt for den hun er, og det hun giver mig... Vi deler mange ting -nogen ting behøver hun ikke at vide siger hun... Hvad kan man ønske sig mere... Jeg kan godt være alvorlig -men herinde skal man ikke tag tingende alt for alvorligt -og det hjælper meget, hvis man har humor;-) Tror du på det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Møffe skrev, for 4 minutter siden:

-men herinde skal man ikke tag tingende alt for alvorligt -og det hjælper meget, hvis man har humor;-) Tror du på det?

Den her del tror jeg på:)

Jeg tror desværre bare, at en del brugere tager tingene for alvorligt; især tager de sig selv for alvorligt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Svendsenaalborg skrev, for 7 minutter siden:

Den her del tror jeg på:)

Jeg tror desværre bare, at en del brugere tager tingene for alvorligt; især tager de sig selv for alvorligt. 

-dansker...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Grydeskeen

Jeg står ved mine løgne, og har også indrømmet at når man er i dette game, om det så er køber eller sælger, så vil der altid være løgne indblandet. Jeg tror jeg kan tælle på en eller to finger hvormange piger der står frem med genkendelig ansigt, af dem som er bosiddende i Danmark, hvilket jeg har den største forståelse for, sådan er vores samfundsmoral desværre, og jeg behøver ingen finger for at tælle antallet af mænd, jeg har ikke kendskab til at der findes bruger på EG som er her med eget navn og mulighed for at blive genkendt. Det skal være sagt at jeg ikke kender alle bruger, så der kan være en.

Hvis vi kigger på andre områder end købe sex, så kan jeg, med god samvittighed sige at jeg næsten ikke lyver, jeg er blevet så gammel at jeg har lært at en løgn kommer tilbage, og slår dobbelt, så det kan ikke betale sig, jeg har også lært at tale ligeud af posen, gider ikke tage alverdens hensyn mm, men derfor kan man stadig være høflig og velopdragent. Det er, næsten, altid nemmer at sige sandheden, på den lange bane.

Er det en løgn at fortie noget, uanset, hvor velmenende det så er ?  Det mener jeg ikke, men lige som med en løgn, så har det det med at komme tilbage og så er problemet bare blevet større. 
Er der tider hvor man skal fortie noget ?  Ja helt klart, men det må være op til den enkle, og man skal grundig overveje om det er det værd, og hvem det er man prøver at beskytte, samt konsekvensen, når det bliver opdaget, for det vil det højst sandsynligt. 

Redigeret af Grydeskeen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Svendsenaalborg skrev, Lige nu:

Vil du uddybe?

-hmm sådan er dansker... 

Ps.: Er 100% dansk;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Grydeskeen skrev, for 13 minutter siden:

Er det en løgn at fortie noget, uanset, hvor velmenende det så er ?  Det mener jeg ikke, men lige som med en løgn, så har det det med at komme tilbage og så er problemet bare blevet større. 
Er der tider hvor man skal fortie noget ?  Ja helt klart, men det må være op til den enkle, og man skal grundig overveje om det er det værd, og hvem det er man prøver at beskytte, samt konsekvensen, når det bliver opdaget, for det vil det højst sandsynligt. 

Vi kan måske blive enige om, at en løgn og en fortielse ikke altid er det samme, men i langt de fleste tilfælde. 
Og hvis du, som en nævnte, siger til konen, at du kører i vaskehallen med bilen, og du så kører i vaskehallen OG til en gp, ja, så er det sgu en løgn. At påstå andet er latterligt. 

Redigeret af Svendsenaalborg

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...