Hop til indhold
Guest N10Ah

Forskellen på fastelavnsboller i København og Jylland

Recommended Posts

Guest N10Ah

Jeg snublede lige over en titel omkring fastelavnsboller. I et bageri i København  kan man  få  en fastelavnsbolle der ligner noget jeg aldrig får råd til. Hvorimod en fastelavnsbolle fra Aabenraa ligner det man er vandt til. Det er vildt jeg er imponeret.

0460AACD-DE51-4A9E-97A5-96668C3107A8.png

Redigeret af N10Ah

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest N10Ah
OldGentlemann skrev, for 5 minutter siden:

Fuldstændig det samme med pigerne fra hhv København og Jylland ^_^

Jeg synes det er lidt sødt af dig at du samligner de søde piger med fastelavnsboller :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
OldGentlemann skrev, for 15 minutter siden:

Fuldstændig det samme med pigerne fra hhv København og Jylland ^_^

Ja en god fastelavnsbolle kører man jo gerne langt efter :ph34r:

Del dette indlæg

Link til indlæg
N10Ah skrev, for 18 minutter siden:

Jeg synes det er lidt sødt af dig at du samligner de søde piger med fastelavnsboller :D

Jeg er sikker på at de søde piger opfatter det som en kompliment ^_^

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest N10Ah
OldGentlemann skrev, for 6 minutter siden:

Jeg er sikker på at de søde piger opfatter det som en kompliment ^_^

Ja det tror jeg da bestemt du har ret i :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest N10Ah
Butch skrev, for 18 minutter siden:

Ja en god fastelavnsbolle kører man jo gerne langt efter :ph34r:

Isæt hvis den pågældende fastelavnsbolle fejer benene væk under en ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
N10Ah skrev, for 7 minutter siden:

Isæt hvis den pågældende fastelavnsbolle fejer benene væk under en ;)

Enhver mands drøm er jo en trekant med en sød pige og en lækker fastelavnsbolle. Nu er problemet bare om det skal være Jysk eller Københavnsk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest N10Ah
OldGentlemann skrev, for 10 minutter siden:

Enhver mands drøm er jo en trekant med en sød pige og en lækker fastelavnsbolle. Nu er problemet bare om det skal være Jysk eller Københavnsk.

Hvis man nu er god til at multitaske så kunne man dyrke par akrobatik med en sød pige, imens man spiste fastelavnsbollen. Det er jo 2 fluer i et smæk.

hvad nu hvis man er til fynsk ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
N10Ah skrev, for 2 minutter siden:

Hvis man nu er god til at multitaske så kunne man dyrke par akrobatik med en sød pige, imens man spiste fastelavnsbollen. Det er jo 2 fluer i et smæk.

hvad nu hvis man er til fynsk ?

Så er det en "brunsviger"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest N10Ah
weber skrev, for 8 minutter siden:

Så er det en "brunsviger"

Eller en brunsviger fastelavnsbolle 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Pophair

Den til venstre koster 55 kr, den til højre koster 22 kr

Den til venstre er en skamferet fastelavnsbolle. 

Det er nok en "oplevelse" man køber :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest N10Ah
Pophair skrev, for 5 minutter siden:

Jeps du har ret

tror du skamferingen af fastelavnsbollen koster ekstra ? :)

Redigeret af N10Ah

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Pophair
N10Ah skrev, for 9 minutter siden:

Jeps du har ret

tror du skamferingen af fastelavnsbollen koster ekstra ? :)

Ja, 55 kr hos Andersens Backery i KBH, det er satme dyrt. For mig vil det betyde 220 kr , da jeg gerne spiser 4 almindelige. Nej, jeg er ikke fed på nogen måde, 180 cm, 80 kg. Heller ikke tyndfed :)

Redigeret af Pophair

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest N10Ah
Pophair skrev, for 1 minut siden:

Ja, 55 kr hos Andersens Backery i KBH, det er satme dyrt. 

Ja okay shit :wacko: 55 kroner for en skamferet fastelavnsbolle er lige i overkanten synes jeg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Pophair skrev, for 17 minutter siden:

I Jylland er momsen jo aldrig slået helt igennem - (Niels Hausgaard) så det kunne jo være en del af forklaringen:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Pophair
N10Ah skrev, Lige nu:

Ja okay shit :wacko: 55 kroner for en skamferet fastelavnsbolle er lige i overkanten synes jeg.

Hos bageren i min lokale Kvickly, giver jeg 15 kr for en lækker fastelavnsbolle med flødeskum og hele "svineriet" . Skal i gang med selv at bage . Fandt min mors 70 år gl opskrift i hendes dødsbo.  Der er IKKE sparet på smøret, lidt lissom brdr Price :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest N10Ah
Nannas Hjørne skrev, Lige nu:

Nu er jeg måske lidt gammeldags,...

fastelavnsbolle.jpg

@Nannas Hjørne Du forstår at gøre en mand blød om hjertet, det er hvad jeg kalder en vaskeægte fastelavnsbolle :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
N10Ah skrev, Lige nu:

@Nannas Hjørne Du forstår at gøre en mand blød om hjertet, det er hvad jeg kalder en vaskeægte fastelavnsbolle :D

Du ved hvad man siger, vejen til en mands hjerte går gennem maven ;)

Faktisk er jeg selv en syndig afviger. Mine ynglings fastelavnsboller er hjemmebagte vandbakkelser med glasur, skåret over med lidt flødeskum og hindbærsyltetøj i midten - men de gammeldags er en tæt andenplads. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest N10Ah
Nannas Hjørne skrev, for 7 minutter siden:

Du ved hvad man siger, vejen til en mands hjerte går gennem maven ;)

Faktisk er jeg selv en syndig afviger. Mine ynglings fastelavnsboller er hjemmebagte vandbakkelser med glasur, skåret over med lidt flødeskum og hindbærsyltetøj i midten - men de gammeldags er en tæt andenplads. 

Så sandt som det er sagt :D

jamen de kan skam også noget, jeg synes dog dem man kan købe i bageren kan være svære at komme igennem. Men der er nu ikke noget som hjemmebag :) det minder mig lidt om da jeg var lille når min mor bagte  gammel dagsfastelavnsboller, det der creme endte altid med at falde ud når de var i ovnen, så det endte med at vi bare fik en bolle med lidt glasur ovenpå og meget lidt creme i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
N10Ah skrev, Lige nu:

Så sandt som det er sagt :D

jamen de kan skam også noget, jeg synes dog dem man kan købe i bageren kan være svære at komme igennem. Men der er nu ikke noget som hjemmebag :) det minder mig lidt om da jeg var lille når min mor bagte  gammel dagsfastelavnsboller, det der creme endte altid med at falde ud når de var i ovnen, så det endte med at vi bare fik en bolle med lidt glasur ovenpå og meget lidt creme i.

Helt enig, de kan være tunge - dem man køber ved bageren er heller ikke vandbakkelser :P

Haha, der er ikke noget som barndomsminder! Vi fik også altid de gammeldags (med varierende succes). 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest N10Ah
Nannas Hjørne skrev, for 14 minutter siden:

Helt enig, de kan være tunge - dem man køber ved bageren er heller ikke vandbakkelser :P

Haha, der er ikke noget som barndomsminder! Vi fik også altid de gammeldags (med varierende succes). 

Jeg købte en  i lørdags i den lokale bager , da det er ved at være noget tid siden jeg har fået sådan fætter der, jeg endte med kun at spise halvdelen for som du siger, de er virkelig tunge at komme igennem :lol: er det ikke ? Det troede jeg faktisk det var :D

Det er sjovt du nævner det jeg forbinder virkelig fastelavnsboller med  barndommen, min farmor købte dem altid når hun kom og passede mIg da jeg var barn, nu er det omvendt nu køber jeg dem til hende når jeg besøger hende for hun elsker dem !. når jeg ser børn rende rundt i udklædning kommer jeg til at tænke på da man selv var barn og gjorde det :) 

haha ja det kunne enten være en succes eller ikke en succes  min mor blev så hidsig på min far når han sagde “ der er jo ikke noget creme i !” Så fik han bare denne sætning “ja så kan du da prøve at lave dem !” :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest N10Ah
Pophair skrev, for 47 minutter siden:

Hos bageren i min lokale Kvickly, giver jeg 15 kr for en lækker fastelavnsbolle med flødeskum og hele "svineriet" . Skal i gang med selv at bage . Fandt min mors 70 år gl opskrift i hendes dødsbo.  Der er IKKE sparet på smøret, lidt lissom brdr Price :)

Jeg plejer at købe den klassiske når jeg endelig skal købe dem, dem med flødeskum og alt det der er gode, men de er simpelhent så tunge at komme igennem at jeg ikke kan spise dem op :D

Der er ikke noget som ens mors fastelavnsboller, det er virkelig noget jeg selv husker fra min barndom af :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...