Pollerik 136 Skrevet 18. Januar, 2022 Skal holde op med at ryge. 60 kr om dagen til tobak er helt skørt. Så hellere bruge pengene på skønne kvinder. Har før prøvet med plaster og andet nikotin-erstatning. Jeg synes bare ikke det hjælper en disse. Har for nylig herinde læst om flere det er lykkedes for. Måske en bruger har et godt tip? 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Grydeskeen Skrevet 18. Januar, 2022 Pollerik skrev, for 11 minutter siden: Skal holde op med at ryge. 60 kr om dagen til tobak er helt skørt. Så hellere bruge pengene på skønne kvinder. Har før prøvet med plaster og andet nikotin-erstatning. Jeg synes bare ikke det hjælper en disse. Har for nylig herinde læst om flere det er lykkedes for. Måske en bruger har et godt tip? Verdens bedste motivation. Du ved at du med 10-12 dages mellemrum kan få en halvt time hos en GP, det må da kunne få dig til at stoppe med at ryge. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den_glade_amatør 5250 Skrevet 18. Januar, 2022 Pollerik skrev, for 21 minutter siden: Måske en bruger har et godt tip? Læg fysisk 60 kr i en kasse hver dag. Så ser du hele tiden din GP-opsparing vokse. Og det er endda uden negative renter. 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17745 Skrevet 18. Januar, 2022 Jeg spiste gulerødder og rå ingefær. Især ingefæren hjalp. Du ved at det rent kemiske behovet er væk efter tre-fire dage? Siden er det kun det psykiske, og motion hjælper. Jeg havde også en bagvendt metode; jeg fokuserede så meget på hvor det skulle føles at tage en smøg, at jeg fik afsmag. Det er lidt som at gå ind i smerte, for at fjerne den. Det fungerer også. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lion69 Skrevet 18. Januar, 2022 Jeg stoppede med at ryge for 20 år siden, motivationen var ret nem . Min far døde pludseligt af en blodprop i hjertet 52 år gammel, bla pga rygning, for lidt motion og dårlig livsstil . Jeg blev utrolig bange for at det det ville gå sådan for mig også en dag, hvis jeg efterlignede min fars livsstil, så en helt tilfældig dag, tror det var en onsdag formidag og jeg havde stadig 12-14 cigaretter tilbage i min Prince pakke, åbnede skraldspanden og kylede lortet ud og sagde, slut og har ikke rørt en smøg siden . Hvis din motivation er stor nok, skal du nok klare det, jeg hepper på dig. Held og lykke Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Grabbing 686 Skrevet 18. Januar, 2022 Lidt som Lion69 stoppede jeg også uden hjælpemidler. Jeg satte en “stop dato” som skulle være sidste dag som ryger. Tilfældigvis skulle jeg til julefrokost den dag, så da jeg havde skoddet sidste smøg fra pakken, så var det slut. Midt i julefrokosten Bedste beslutning jeg nogensinde har taget og jeg savner aldrig at ryge. Ingen plastre, tyggegummi eller damp. Bare beslut dig og stop! Hvis du føler overvældende trang, så gå en lille tur og tænk på trangen er væk efter få minutter. 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest N10Ah Skrevet 18. Januar, 2022 Jeg ryger også. Men da jeg stoppede tog jeg en kold tyrker og købte jeg stimorol tyggegummi den røde pakke og det hjalp, jeg begyndte dog igen under min svendeprøve . Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AB455 3116 Skrevet 18. Januar, 2022 Jeg havde fantastisk godt resultat med den receptpligtig rygestopmedicin. Efter behandlingen holdt det mig på måtten... i seks år - ja man kan altså ikke hyggeryge bagefter uden det går galt 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest lurik Skrevet 18. Januar, 2022 Jeg stoppede bare fra den ene dag til den anden, eneste hjælpemiddel var appen kwitter der tæller rygestopdage op og penge sparet, og dem bruger jeg på ludere istedet.... win/win, min motivation.... og jeg savner det SLET ikke - men det tog godt 8 måneder at slippe af med aben på ryggen der prikker til en i ny og næ.... nu er den væk..... Det bedste jeg har gjort for mig selv.... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Comp 43 Skrevet 18. Januar, 2022 Har røget i 37 år og må sige at piller virker forbavsende godt efter mange andre forsøg 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
anmelder 902 Skrevet 18. Januar, 2022 Har godt nok prøvet læge ordineret piller, men de er svine dyre (ca samme som en time hos en pige). Jeg snuppede en uge på rigshospitalets hjerteafdeling med en blodprop i hjertet - det er utroligt effektivt Skulle jeg gøre noget i dag, så ville jeg lukke mig inde - uden smøger - i en uge. De første 2-3 dage er de værste og så er det overstået. Held og lykke 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JJOH 262 Skrevet 19. Januar, 2022 Jeg er ædru alkoholiker efter 5 ugers døgn behandling efter Minnesota-modellen. Det har været utroligt effektivt. Det findes desværre ikke for nikotinafhængighed, men jeg fandt appen “I am sober”, den kan bruges til forskellige afhængigheder og tæller dage og kroner sparet uden misbrug. Fra min svoger har jeg hørt at motion hjælper ham til at fjerne rygetrangen. Held og Lykke med rygestop, hvis du vælger det. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AB455 3116 Skrevet 19. Januar, 2022 anmelder skrev, for 4 timer siden: Skulle jeg gøre noget i dag, så ville jeg lukke mig inde - uden smøger - i en uge. De første 2-3 dage er de værste og så er det overstået Enig, men der kommer også et tilbagefald efter en tre måneders tid. Vist nok et eller andet stof som kroppen ellers producerer naturligt, kommer til at mangle. Tobakken indeholder stoffet, hvilket får kroppen til at nedsætte/stoppe produktionen. Efter ca. tre måneder mangler det fordi produktionen ikke er kommet igang endnu og så er der forøget risiko for tilbagefald. Så vær opmærksom hvis trangen efter de første tre måneder øges igen - det går over, men tager lige lidt tid. 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Hobrofyr Skrevet 19. Januar, 2022 En af mine kammerater regnede ud hvor mange penge han brugte på cigaretter og pibetobak om året. Det var dengang 20 Cecil kostede ca 30 kr. Han fandt ud af at hans udgifter til tobak var omtrent 10000 Kr pr år og så stoppede han for de penge ville han hellere bruge på noget andet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 14135 Skrevet 19. Januar, 2022 Lad være med at købe det lort 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
CrashTestTommy 57 Skrevet 19. Januar, 2022 Saml kræfter til at tage beslutningen. Find det der motiverer dig, og mind dig selv om det. Hold fast i den motivation, og accepter at hyggerygning, er ikke en mulighed for tidligere storrygere. Find en periode, hvor du har mulighed for at tage den lidt med ro, og lad være med at stille andre krav til dig selv, end at du ikke ryger. Andre mindre vigtige vaner må godt sejle i den periode. Snak med dine nære om dette mål, find accept for at du måske er lidt mere sløset i den første periode, hvor er du fokuserer på ikke at ryge. Nyd at lugten af røg stille og roligt forsvinder fra dit tøj og dit hjem. Nyd at du nu har frisk ånde :-) Held og Lykke med det. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
pacer 2728 Skrevet 19. Januar, 2022 En kombination af motivation, 24 timers plastre og nicorette Quickmist. Quickmist er meget effektiv når du får den pludselige trang/craving. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14458 Skrevet 19. Januar, 2022 Jeg var i hypnoterapi mod rygning for snart 20 år siden, har ikke røget siden. Det kan klart anbefales. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DETH 5582 Skrevet 19. Januar, 2022 pacer skrev, for 9 timer siden: En kombination af motivation, 24 timers plastre og nicorette Quickmist. Quickmist er meget effektiv når du får den pludselige trang/craving. Tyggegummi og damper virkede bare ikke for mig, Quicmisten var som at skulle for trængen på en kontakt. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lady Cherie 5801 Skrevet 19. Januar, 2022 lurik skrev, for 23 timer siden: Jeg stoppede bare fra den ene dag til den anden, eneste hjælpemiddel var appen kwitter der tæller rygestopdage op og penge sparet, og dem bruger jeg på ludere istedet.... win/win, min motivation.... og jeg savner det SLET ikke - men det tog godt 8 måneder at slippe af med aben på ryggen der prikker til en i ny og næ.... nu er den væk..... Det bedste jeg har gjort for mig selv.... Hej Lurik Jeg har en kæphest....DET HEDDER IKKE L-ORD....! Det hedder glædespige, proffpige eller lign...men aldrig rendestensordet L-ord...du besøger vel ikke en pige du vil nedværdige med ordet vel? Vis dig som en Gentleman og omtal os piger høverrisk! 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest lurik Skrevet 19. Januar, 2022 Lady Cherie skrev, for 1 time siden: Hej Lurik Jeg har en kæphest....DET HEDDER IKKE L-ORD....! Det hedder glædespige, proffpige eller lign...men aldrig rendestensordet L-ord...du besøger vel ikke en pige du vil nedværdige med ordet vel? Vis dig som en Gentleman og omtal os piger høverrisk! Nogle vil kaldes det ene, andre vil kaldes det andet, jeg kalder det det jeg finder egnet på dagen. For mig er det ikke noget nedværdigende rendestensord, hvad det er for dig, bekymrer mig ikke, og kan ikke tage individuelle hensyn til hvad andre syntes ting skal hedde eller ikke skal hedde Og så tilbage til emnet rygestop…… Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mr. Sensual Skrevet 19. Januar, 2022 Pollerik skrev, den 18.1.2022 at 19:35: Skal holde op med at ryge. 60 kr om dagen til tobak er helt skørt. Så hellere bruge pengene på skønne kvinder. Har før prøvet med plaster og andet nikotin-erstatning. Jeg synes bare ikke det hjælper en disse. Har for nylig herinde læst om flere det er lykkedes for. Måske en bruger har et godt tip? Ryg pibe. Et stop om dagen. Billigt og bedre... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
anmelder 902 Skrevet 19. Januar, 2022 AB455 skrev, for 17 timer siden: Enig, men der kommer også et tilbagefald efter en tre måneders tid. Vist nok et eller andet stof som kroppen ellers producerer naturligt, kommer til at mangle. Tobakken indeholder stoffet, hvilket får kroppen til at nedsætte/stoppe produktionen. Efter ca. tre måneder mangler det fordi produktionen ikke er kommet igang endnu og så er der forøget risiko for tilbagefald. Så vær opmærksom hvis trangen efter de første tre måneder øges igen - det går over, men tager lige lidt tid. Det har du ret i og jeg kan stadig få perioder, hvor jeg kunne slå ihjel for en smøg. Går heldigvis over på et par min 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 20. Januar, 2022 Tilmeld dig også et gratis rygestop kursus. Det kan være en rigtig god motivator. https://stoplinien.dk/ https://www.cancer.dk/forebyg/undga-roeg-og-rygning/rygestop/ Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pollerik 136 Skrevet 20. Januar, 2022 Bananas skrev, den 18.1.2022 at 20:06: Jeg spiste gulerødder og rå ingefær. Især ingefæren hjalp. Hej @Bananas Spiste du rå ingefær? Afprøvede det lige i dag - uha uha. Det er ik’ for børn. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg