Hop til indhold
Julie Larsen

TIL ALLE ANDRE FELLOW GP’ER

Recommended Posts

Gæst
Julie Larsen skrev, for 13 minutter siden:

Men det betyder ikke, at sygdomme ikke kan smitte den vej igennem. Clamydia/Gonorre/Herpes osv kan sagtens smitte i munden også :-) Uanset hvor modstandsdygtige slimhinderne så er i munden, ændrer det ikke, at det er faktum. 

Nej, men du er ude i en risiko som er så lille at køreturen fra dit hjem til din klinik er farligere, og så forstår jeg ikke helt at du er så fokuseret på at HIV teoretisk kan smitte gennem munden og samtidig ikke tager corona seriøst.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Landsbytossen skrev, 1 time siden:

Jeg forsøger at holde mig fra GPere, der tilbyder sex uden gummi. Mine nerver ville ikke kunne holde til at vide, om jeg nu er i gang med at pådrage mig en god omgang HIV + andre kønssygdomme.

Ikke for at forklejne din nervøsitet, men hvis du er så bange for at blive smittet med HIV og andre kønssygdomme, tør jeg slet ikke tænke på hvordan du har det med corona som jo er både mere smitsom, sværre at beskytte sig mod og potentielt dødelig m.m.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Julie Larsen skrev, for 14 minutter siden:

Men det betyder ikke, at sygdomme ikke kan smitte den vej igennem. Clamydia/Gonorre/Herpes osv kan sagtens smitte i munden også :-) Uanset hvor modstandsdygtige slimhinderne så er i munden, ændrer det ikke, at det er faktum. 

Det har du helt ret i at sandsynligheden for at blive smittet, hypotetisk set er til stede og derfor ikke kan afvises, om end den er minimal…

man kan have brud eller rifter på slimhinderne, som kan give muligheden..

Sunde og raske slimhinder i munden kan ikke blive smittet.. Slimhinderne i munden er for tykke til, at de er sårbare for smitte…  

Og sandsynligheden for at smitten igen kan gives videre fra munden er forsvindende lille.. af selvsamme årsag… men dog stadig hypotetisk til stede, hvis man har rifter eller brud…

Del dette indlæg

Link til indlæg
Frodige Jeanette skrev, for 1 minut siden:

Det har du helt ret i at sandsynligheden for at blive smittet, hypotetisk set er til stede og derfor ikke kan afvises, om end den er minimal…

man kan have brud eller rifter på slimhinderne, som kan give muligheden..

Sunde og raske slimhinder i munden kan ikke blive smittet.. Slimhinderne i munden er for tykke til, at de er sårbare for smitte…  

Og sandsynligheden for at smitten igen kan gives videre fra munden er forsvindende lille.. af selvsamme årsag… men dog stadig hypotetisk til stede, hvis man har rifter eller brud…

Det har du fuldstændig ret i! Og chancen for at blive smittet med hiv er selvfølgelig MINIMAL i forhold til andre sygdomme. Ingen tvivl om det! <3 

Men vil mene, at alle sygdomme skal tages seriøst. Selvfølgelig nogle mere end andre. Men ingen af dem er til at spøge med :-) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
nørden skrev, for 18 minutter siden:

Ikke for at forklejne din nervøsitet, men hvis du er så bange for at blive smittet med HIV og andre kønssygdomme, tør jeg slet ikke tænke på hvordan du har det med corona som jo er både mere smitsom, sværre at beskytte sig mod og potentielt dødelig m.m.

Jeg er nu ikke bange for HIV, chancen er jo minimal, selvom den er tilstede :-) Jeg mener absolut ikke, at nogen af sygdommene er til at spøge med og hvor har du fra, at jeg ikke tager corona seriøst? Tror du mistolker noget. Jeg tager skam corona seriøst og anerkender, at det er en samfundsmæssig farlig sygdom. Ellers var jeg heller ikke selv blevet vaccineret :-) 

Men nu er det bare faktum, at du hverken kan vaccineres mod Clamydia, gonorre, herpes, syfilis eller hiv sygdomme. Du kan kun vaccineres mod HPV. 

Dog mener jeg stadig, at alle smittefarlige sygdomme ikke er noget man skal lege med og bestemt er noget der skal tages seriøst. Men mit opslag henvender sig til sex sygdomme og har intet med corona at gøre, så derfor er mit fokus i opslaget ikke på corona, for det er ikke det der var hensigten med opslaget :-) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kære @Julie Larsen. Jeg synes det vil være helt rimeligt, at du kræver en negativ test for diverse kønssygdomme, inden du tilbyder kunder ydelser uden kondom. Var det ikke dét du ønskede dine GP-kollegaers svar på (nej, jeg er ikke GP), men det er min holdning. Jeg gider ikke bruge tid på at diskutere risiko eller ej - jeg forholder mig til, at ethvert menneske er sin egen lykkes smed, og derfor også har den fulde bestemmelsesret over, hvad man går med til eller ej. Derfor forstår jeg som sådan ikke dit spørgsmål - for du kan da bare sætte de regler du ønsker at have for dit virke som selvstændig i dette univers. Jeg er helt med på, at man mange steder vil kunne tage et par ekstra sedler op af lommen, og så kan man få lidt mere - men det er jo stadig sælgeren, der bestemmer om man levere en given service eller ej.

Gør som du lyster, og hvis du har moralske skrupler omkring det, så lad være med at tilbyde det. Man skal aldrig påtvinge sig selv at gøre noget man er inderligt imod.

Redigeret af Sherlock

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sherlock skrev, for 32 minutter siden:

Kære @Julie Larsen. Jeg synes det vil være helt rimeligt, at du kræver en negativ test for diverse kønssygdomme, inden du tilbyder kunder ydelser uden kondom. Var det ikke dét du ønskede dine GP-kollegaers svar på (nej, jeg er ikke GP), men det er min holdning. Jeg gider ikke bruge tid på at diskutere risiko eller ej - jeg forholder mig til, at ethvert menneske er sin egen lykkes smed, og derfor også har den fulde bestemmelsesret over, hvad man går med til eller ej. Derfor forstår jeg som sådan ikke dit spørgsmål - for du kan da bare sætte de regler du ønsker at have for dit virke som selvstændig i dette univers. Jeg er helt med på, at man mange steder vil kunne tage et par ekstra sedler op af lommen, og så kan man få lidt mere - men det er jo stadig sælgeren, der bestemmer om man levere en given service eller ej.

Gør som du lyster, og hvis du har moralske skrupler omkring det, så lad være med at tilbyde det. Man skal aldrig påtvinge sig selv at gøre noget man er inderligt imod.

Jeg kræver også personligt selv altid en ny sygdomserklæring og det vil jeg ikke gå på kompromis med. Mit opslag henvender sig til andre piger i branchen for, at høre hvordan de har det med det. Blot for at dele/høre hvad andre piger tænker omkring det <3 

Jeg har ikke tænkt mig at ændre på, at jeg altid vil kræve en sygdomserklæring også selvom andre måske ikke gør. Men synes det er spændende/rart at høre, hvordan andre GP’er tager på det. 

Mange kunder forventer nemlig, at det skal være uden beskyttelse også selvom, at man udtrykkeligt har sagt flere gange, at det kun kommer på tale, hvis der fremvises en ny sygdomserklæring og mange forsøger også, at skrive, at de jo altså ikke fejler noget. Men for mig er det en påstand, når det ikke kan bevises. Kunne bare godt forstille mig, at der nok er flere GP’er, som ikke tager så tungt på det som jeg og hellere tager chancen, hvis de kan få lidt ekstra i lommen og det er selvfølgelig også HELT ok og 100% op til den individuelle. 

og du har helt ret! Man bestemmer selv, hvordan man ønsker at gøre det og man er ens egen lykkesmed til det sidste <3 

Kh Julie 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Julie Larsen skrev, for 1 time siden:

Jeg er nu ikke bange for HIV, chancen er jo minimal, selvom den er tilstede :-)

Nu var det indlæg du citer et svar til Lansbytossen,

Jeg mener absolut ikke, at nogen af sygdommene er til at spøge med og hvor har du fra, at jeg ikke tager corona seriøst?

Bla. fra dette indlæg

Julie Larsen skrev, for 2 timer siden:

Du mener simpelthen, at konsekvensen for corona er langt værre end eksempelvis HIV? Det synes jeg ikke kan sammenlignes. Nu kender jeg flere der har været smittet med corona, hvor der ikke har været efterfølgere, udover ingen smags-og lugtesans i en kort periode efterfølgende. Selvfølgelig er der nogle, som rammes en del hårdere, men det er oftest folk i risikogruppen og når det så er sagt, slår ALM influenza langt flere ihjel end corona nogensinde har gjort :-) 

Jeg tager skam corona seriøst og anerkender, at det er en samfundsmæssig farlig sygdom.

Så du kræver også coronapas af alle som besøger dig?

Men nu er det bare faktum, at du hverken kan vaccineres mod Clamydia, gonorre, herpes, syfilis eller hiv sygdomme. Du kan kun vaccineres mod HPV.

Som jeg har skrevet længere oppe og som statistikkerne på bl.a. https://nyheder.tv2.dk/samfund/dagens-coronatal-overblik-over-smittede-indlagte-og-doede dokumenter, så er en corona vaccine absolut ingen garanti for ikke at blive smittet med corona. Faktisk har du større risiko for at blive smittet med corona selvom du er vaccineret end at få HIV via et blowjob hvor manden kommer i munden på dig.

Dog mener jeg stadig, at alle smittefarlige sygdomme ikke er noget man skal lege med og bestemt er noget der skal tages seriøst. Men mit opslag henvender sig til sex sygdomme og har intet med corona at gøre, så derfor er mit fokus i opslaget ikke på corona, for det er ikke det der var hensigten med opslaget :-) 

Selvom corona ikke kræver fysisk kontakt for at smitte, så smitter det dog stadigvæk langt mere ved sex end hvis man bare er i samme rum.

Det jeg forsøger at sige er at jeg ikke forstår hvorfor du kræver en negativ test for kønssygdomme, men ikke kræver en negativ corona test. Corona er og bliver en langt farligere sygdom end samtlige kønssygdomme tilsammen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
nørden skrev, for 2 timer siden:

Jeg vil 10 gange hellere have corona end HIV.

Del dette indlæg

Link til indlæg
nørden skrev, for 2 timer siden:

Så selv ved anal sex med en som har AIDS i smitte stadiet er ririkoen for at blive smittet relativ lille sammenlignet med andre sygdomme som smitter på samme måde. Det ændre dog ikke ved at der er en risiko som man skal vurder om man er villig til at løbe.

Hvis du synes risikoen for at blive syg er lav, er det jo bare at gå i gang. Selv synes jeg risikoen er meget høj, men hey, go ahead.

Redigeret af Landsbytossen

Del dette indlæg

Link til indlæg
nørden skrev, for 2 minutter siden:

Nu var det indlæg du citer et svar til Lansbytossen,

Bla. fra dette indlæg

Så du kræver også coronapas af alle som besøger dig?

Som jeg har skrevet længere oppe og som statistikkerne på bl.a. https://nyheder.tv2.dk/samfund/dagens-coronatal-overblik-over-smittede-indlagte-og-doede dokumenter, så er en corona vaccine absolut ingen garanti for ikke at blive smittet med corona. Faktisk har du større risiko for at blive smittet med corona selvom du er vaccineret end at få HIV via et blowjob hvor manden kommer i munden på dig.

Selvom corona ikke kræver fysisk kontakt for at smitte, så smitter det dog stadigvæk langt mere ved sex end hvis man bare er i samme rum.

Det jeg forsøger at sige er at jeg ikke forstår hvorfor du kræver en negativ test for kønssygdomme, men ikke kræver en negativ corona test. Corona er og bliver en langt farligere sygdom end samtlige kønssygdomme tilsammen.

Er ikke enig med dig, men enig i at være uenig med dig, det er jeg helt bestemt :-) God aften 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Julie Larsen skrev, for 4 timer siden:

Jeg har en efterspørgsel, til alle andre GP’er i branchen herhjemme. 

Hvor mange af jer, er ligeglade med, at få besøg hvor det ikke er med gummi? 

Er der nogen af jer, som kræver sygdomserklæring og ikke gør undtagelser eller stoler i bare blindt på folk? <3 

Jeg er en af dem, som ikke gør undtagelser og vil se bevis på, at en kunde er sygdomsfri. Min sikkerhed og mit helbred kan ikke betales med 500kr. Uanset hvor trælst det så er! 
Jeg mener selv, at det er ganske lige til, at gå til lægen og få lavet en gratis erklæring. Især da de fleste jo oftest besøger forskellige kvinder både i ind-og udland. 
Jeg tilbyder også omvendt, at jeg kan vise min erklæring, som bliver fornyet ved tjek minimum hver 14 dag. 

Så kan det godt være, at det er lidt buzz kill. Men heller det, end at blive smittet med noget som kan ende med at blive kronisk og måske direkte farligt. 

Kh Julie L <3

Kunne aldrig drømme om at gøre noget som helst uden. Så vil jeg hellere stoppe i branchen. 

Det kan godt være man kan leve et normal liv med Hiv, men der er andre kønssygdomme der skal bekæmpes med antibiotikum, og de antibiotika virker langt fra så effektivt længere og der er dermed er der dannet resistent. 

Mit helbred, over penge og fornøjelser, any day! 

AA

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Landsbytossen skrev, for 2 minutter siden:

Jeg vil 10 gange hellere have corona end HIV.

Tro mig. HIV er LANGT at fortrække fremfor corona hvis du er en af dem som bliver hårdt ramt. Prøv at forstille dig at du går på restaurent og får serveret en god middag og alt du kan lugte er sure sokker og gammel ost. Eller at den lækre bøf du får serveret ikke smager af noget som helst eller noget helt andet end bøf. Eller konstant er træt og uden energi og ikke længere magter at stå ud af sengen hverdag.

For nogle har dette været virkeligheden i over 1 år og de har ingen udsigt til at det nogensinde bliver bedre. HIV kan medicineres så du kan leve et stortset normalt liv. En medicinering som ikke er meget anderledes end at tage p-piller eller hjertemedicin dagligt.

Jeg er nu sygemeldt på andet år. Det vides ikke om jeg har haft corona for jeg blev syg før det var muligt at teste for corona og evt. antistoffer. Bortset fra lugte og smagssancen som relativt hurtigt kom sig, har jeg fortsat mange af de andre langtids corona symptomer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Julie Larsen skrev, for 14 minutter siden:

Er ikke enig med dig, men enig i at være uenig med dig, det er jeg helt bestemt :-) God aften 

Jeg er sådanset ikke uenig med dig. Jeg har fuld respekt for at du tilbyder sex uden gummi og kræver negativt kønssygdoms test før i hopper i kanen. Jeg kunne aldrig drømme om at klandre nogen for deres valg hvad enten det er at tilbyde sex uden gummi eller ej. Enhver må gør op med sig selv om det er en risiko de ønsker at løbe. Jeg forsøger bare at forstå hvorfor du er så fokuseret på kønssygdomme når der er større risiko for at få corona under et knald end en kønssygdom.

Del dette indlæg

Link til indlæg
nørden skrev, for 11 minutter siden:

Tro mig. HIV er LANGT at fortrække fremfor corona hvis du er en af dem som bliver hårdt ramt. Prøv at forstille dig at du går på restaurent og får serveret en god middag og alt du kan lugte er sure sokker og gammel ost. Eller at den lækre bøf du får serveret ikke smager af noget som helst eller noget helt andet end bøf. Eller konstant er træt og uden energi og ikke længere magter at stå ud af sengen hverdag.

For nogle har dette været virkeligheden i over 1 år og de har ingen udsigt til at det nogensinde bliver bedre. HIV kan medicineres så du kan leve et stortset normalt liv. En medicinering som ikke er meget anderledes end at tage p-piller eller hjertemedicin dagligt.

Jeg er nu sygemeldt på andet år. Det vides ikke om jeg har haft corona for jeg blev syg før det var muligt at teste for corona og evt. antistoffer. Bortset fra lugte og smagssancen som relativt hurtigt kom sig, har jeg fortsat mange af de andre langtids corona symptomer.

Som sagt, hyg du dig bare med risikoen for HIV, hvis du ønsker det.
Personligt, vælger jeg hellere corona end HIV, hvis jeg SKAL vælge mellem dem.

Man kan tage endnu flere tilfælde op, hvor corona ikke har været værre end en simpel influenza eller simpelthen ikke har kunne mærkes hos personen, der var smittet.
I en debat nytter det ikke at køre med enkelte tilfælde som argumentation.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Landsbytossen skrev, for 24 minutter siden:

Hvis du synes chancen er lav, er det jo bare at gå i gang. Selv synes jeg risikoen er meget høj, men hey, go ahead.

Hvorvidt jeg knalder med eller uden gummi er noget som kun vedrører mig og den jeg er samme med. Jeg vil ikke moraliser hverken for eller imod sex uden gummi. Jeg tror på at dem som besøger en GP er voksne nok til selv at afgøre om de vil knalde med eller uden gummi, ligesom jeg tror på at dem som vælger at arbejde som GP også er voksne nok til selv at afgøre om de vil knalde med eller uden gummi.

Jeg vil dog alligevel anbefale dig at du tager en snak med din læge om hvor stor risikoen reelt er for at blive smittet med en kønsygdom. Ikke fordi jeg synes du skal begynde at kalde uden gummi, men fordi det ikke er sundt at gå og være bange for noget som reelt ikke er en fare.

Del dette indlæg

Link til indlæg
nørden skrev, for 1 minut siden:

Hvorvidt jeg knalder med eller uden gummi er noget som kun vedrører mig og den jeg er samme med. Jeg vil ikke moraliser hverken for eller imod sex uden gummi. Jeg tror på at dem som besøger en GP er voksne nok til selv at afgøre om de vil knalde med eller uden gummi, ligesom jeg tror på at dem som vælger at arbejde som GP også er voksne nok til selv at afgøre om de vil knalde med eller uden gummi.

Jeg vil dog alligevel anbefale dig at du tager en snak med din læge om hvor stor risikoen reelt er for at blive smittet med en kønsygdom. Ikke fordi jeg synes du skal begynde at kalde uden gummi, men fordi det ikke er sundt at gå og være bange for noget som reelt ikke er en fare.

Du gør som du vil, det har jeg hele tiden holdt fast i.
Jeg gør som jeg har lyst til, og det er at benytte mig af gummi. Det behøver jeg ikke en læge for at fortælle mig, er langt det smarteste valg.

Redigeret af Landsbytossen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Landsbytossen skrev, for 1 minut siden:

Man kan tage endnu flere tilfælde op, hvor corona ikke har været værre end en simpel influenza eller simpelthen ikke har kunne mærkes hos personen, der var smittet.
I en debat nytter det ikke at køre med enkelte tilfælde som argumentation.

Indtil videre har over 10.000 alene i Danmark været ramt af senfølger efter corona, Det er flere end der tildato er smittet med HIV. Mange heldigvis i mindre end 6 mdr. men der er over 200 som har været ramt i mere end 12 mdr. og tallet stiger fortsat. Det er ikke ligefrem hvad jeg vil kalde enkelt stående tilfælde.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kære @nørden, Nu har vi da vist fanget, at du meget hellere vil tale om corona, men det er faktisk ikke det, som @Julie Larsens tråd skulle handle om i følge hendes oplæg.

@Julie Larsen: Det er da fint med nye testsvar i forhold til kønssygdomme, men hvis du ønsker maksimal sikkerhed, er der vist ingen vej udenom gummi til det hele. Når du alligevel tilbyder uden, er det så fordi du selv foretrækker det sådan, eller fordi din målgruppe efterspørger det, og du ikke har noget imod at efterkomme ønsket forudsat test?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Julie Larsen skrev, for 9 timer siden:

Gælder også, hvis det kun er bj uden gummi. Stort set ALLE sex sygdomme kan også nemt smitte igennem munden. 

I min egen lille verden var overførte sygdomme via munden slet ikke med inde på lystavlen. Jeg mener her mund til mund. Naturligvis kan jeg få herpes via munden og sikkert også andet - det skal jeg ikke gøre mig klog på.

Julie Larsen skrev, for 9 timer siden:

Jeg synes, at alle seksuelle aktive mennesker skal tjekkes regelmæssigt for kønssygdomme. 

Jeg synes denne diskussion bliver fuldstændig ligegyldig, med hensyn til risikoprocent og hvor farligt den ene og den anden sygdom er. Der er noget enkelt og smukt over Julies udsagn ovenfor. Ja, hvis du er seksuelt aktiv, så skal du tjekkes regelmæssigt. Det vil jeg tage til mig Julie. Tak for det.

Jeg har i tredive år kun haft én seksuel/intim partner, så hvis jeg endelig skulle give et eneste lille "men", så ville det være hvis man kun har én partner og denne formodes også at gå på dydens smalle sti. Nu har jeg taget en sidevej/sidespring og så gælder dette "men" ikke længere for mig.

Af respekt for Julie og alle de øvrige søde kvinder i branchen, for mine medbrødre og for min samlever, så ja, jeg er seksuelt aktiv  (igen og Halleluja for det :x) og nu med flere kvinder, så derfor skal jeg naturligvis tjekkes. Sværere er det egentlig ikke.

Jeg bestiller en tid med det samme.

Redigeret af AB455

Del dette indlæg

Link til indlæg
nørden skrev, for 6 timer siden:

Indtil videre har over 10.000 alene i Danmark været ramt af senfølger efter corona, Det er flere end der tildato er smittet med HIV. Mange heldigvis i mindre end 6 mdr. men der er over 200 som har været ramt i mere end 12 mdr. og tallet stiger fortsat. Det er ikke ligefrem hvad jeg vil kalde enkelt stående tilfælde.

Jo, det er det, når du siger, at du har været smittet, og beskriver, hvordan du har haft det.
Vi kan også tage alle de tilfælde, hvor der stort set ikke har været nogle symptomer eller meget få. Vil det være en god måde at debattere på? Nej, for så udelukker vi alle de tilfælde, hvor det har været slemt ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Julie Larsen skrev, for 12 timer siden:

Så kan det godt være, at det er lidt buzz kill. Men heller det, end at blive smittet med noget som kan ende med at blive kronisk og måske direkte farligt. 

Hej Julie, jeg stiller spørgsmålet om gp’er er raske på sms/whatsapp og det er stor buzzkill da jeg nogle gange bliver ignoreret derefter. Dog er der nogen der går lige så meget op i det og svarer på at de er. Det er for mig som kunde noget betryggende dog lyder det som noget meget logisk uden selv at have tænkt over at bede om beviser da det kan give det ekstra ro i maven inden et besøg.

derfor synes jeg det er i sin fulde ret du vil spørge og jeg tror faktisk kun det skaber et bedre rum at være i frem for noget negativt

Redigeret af Simon K

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Den_glade_amatør skrev, for 1 time siden:

Kære @nørden, Nu har vi da vist fanget, at du meget hellere vil tale om corona, men det er faktisk ikke det, som @Julie Larsens tråd skulle handle om i følge hendes oplæg.

@Julie Larsen: Det er da fint med nye testsvar i forhold til kønssygdomme, men hvis du ønsker maksimal sikkerhed, er der vist ingen vej udenom gummi til det hele. Når du alligevel tilbyder uden, er det så fordi du selv foretrækker det sådan, eller fordi din målgruppe efterspørger det, og du ikke har noget imod at efterkomme ønsket forudsat test?

Hvis du tror mine indlæg handler om corona så har du ikke forstået hvad jeg skriver. Jeg undre mig over præcis det samme som dig. Hvorfor kræve test mod en sygdom, men ikke mod en anden som er langt farligere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Landsbytossen skrev, for 19 minutter siden:

Vi kan også tage alle de tilfælde, hvor der stort set ikke har været nogle symptomer eller meget få. Vil det være en god måde at debattere på? Nej, for så udelukker vi alle de tilfælde, hvor det har været slemt ;)

Selvfølgelig kan vi lukke øjnene og se bort fra alle dem som er ramt af corona senfølger, således at tallene passer med ens eget virkeligheds billed. Fakta er dog at der er flere som er blevet ramt af corona senfølger inde for de sidste 2 år end der er HIV smittede, så risikoen for at blive ramt af corona senfølger er større end risikoen for at blive ramt af HIV selv når man har ubeskyttet sex med en ubehandlet smittet.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...