Hop til indhold
Julie Larsen

TIL ALLE ANDRE FELLOW GP’ER

Recommended Posts

Jeg har en efterspørgsel, til alle andre GP’er i branchen herhjemme. 

Hvor mange af jer, er ligeglade med, at få besøg hvor det ikke er med gummi? 

Er der nogen af jer, som kræver sygdomserklæring og ikke gør undtagelser eller stoler i bare blindt på folk? <3 

Jeg er en af dem, som ikke gør undtagelser og vil se bevis på, at en kunde er sygdomsfri. Min sikkerhed og mit helbred kan ikke betales med 500kr. Uanset hvor trælst det så er! 
Jeg mener selv, at det er ganske lige til, at gå til lægen og få lavet en gratis erklæring. Især da de fleste jo oftest besøger forskellige kvinder både i ind-og udland. 
Jeg tilbyder også omvendt, at jeg kan vise min erklæring, som bliver fornyet ved tjek minimum hver 14 dag. 

Så kan det godt være, at det er lidt buzz kill. Men heller det, end at blive smittet med noget som kan ende med at blive kronisk og måske direkte farligt. 

Kh Julie L <3

Del dette indlæg

Link til indlæg

Så du bliver HIV testet hver anden uge ???  

Det nervepres ville jeg ikke kunne holde til, så  hellere beskytte mig hver gang.. 

Mange tanker 

Fullerman

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja det gør jeg <3 Både HIV, Syfilis og bliver podet for herpes, foruden alle de andre ting som clamydia mm. Jeg er tilknyttet en organisation som hjælper kvinder i branchen med disse ting, ganske gratis <3 

Gør du det så kun med eller er det ligegyldigt for dig? 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Med betalingspiger altid kun med... jeg har det simpelthen bare bedst bagefter, hvis jeg ved jeg passede på.. ellers begynder jeg bare 

at tænke uendeligt over det indtil jeg bliver testet igen..   og synes heller ikyke det er så sjovt at komme til lægen hele tiden for en ny test... Men har det egentlig også 

dejligt nok med gummi på.. det strammer dejligt og allegevel holder man lidt længere tror jeg...  :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Forståeligt! 

Der er bare mange modsat dig, af kunder, som er lidt mere til den ligeglade side og helst gør det uden og heller ikke kan eller orker, at fremvise, at de ikke fejler noget. 

Jeg kan personligt ikke selv forstå, hvordan man kan være ligeglad med ens helbred, hverken som gp eller kunde. Måske jeg bare er lidt en striks en af slagsen, men jeg tør hvert fald ikke spille hazard med mit helbred for småører <3 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Julie Larsen skrev, for 16 minutter siden:

Jeg har en efterspørgsel, til alle andre GP’er i branchen herhjemme. 

Hvor mange af jer, er ligeglade med, at få besøg hvor det ikke er med gummi? 

Er der nogen af jer, som kræver sygdomserklæring og ikke gør undtagelser eller stoler i bare blindt på folk? <3 

Jeg er en af dem, som ikke gør undtagelser og vil se bevis på, at en kunde er sygdomsfri. Min sikkerhed og mit helbred kan ikke betales med 500kr. Uanset hvor trælst det så er! 
Jeg mener selv, at det er ganske lige til, at gå til lægen og få lavet en gratis erklæring. Især da de fleste jo oftest besøger forskellige kvinder både i ind-og udland. 
Jeg tilbyder også omvendt, at jeg kan vise min erklæring, som bliver fornyet ved tjek minimum hver 14 dag. 

Så kan det godt være, at det er lidt buzz kill. Men heller det, end at blive smittet med noget som kan ende med at blive kronisk og måske direkte farligt. 

Kh Julie L <3

Jeg opsøger normaltvis ikke piger der reklamere med sex uden condom, men der er sket nogle gange, hvor legen har taget en i enten drejning, hvor min pok er gledet ind uden condom på, de få gange det er sket har det bare virket så naturligt for os begge - naiv tja, men lækket 

det skal lige tilføjes jeg er en ældre herrer på 63

knus

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg forsøger at holde mig fra GPere, der tilbyder sex uden gummi. Mine nerver ville ikke kunne holde til at vide, om jeg nu er i gang med at pådrage mig en god omgang HIV + andre kønssygdomme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest armin

Er spredning af hiv gennem vaginalsex ikke nærmest umuligt? Jeg er ikke nogen ekspert på området, men i forhold til hvad jeg har læst om emnet burde risikoen være minimal. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg tager covid test inden besøg og besøger ikke GP'ere der enten selv skriver at der er uden kondom mulighed ved sex eller hvis jeg har set det omtalt i en anmeldelse.

Nyder dog blow uden, så...

Jeg bliver dog ikke regelmæssigt testet for kønssygdomme. Måske burde jeg? 

Besøger max en om måneden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
armin skrev, for 6 minutter siden:

Er spredning af hiv gennem vaginalsex ikke nærmest umuligt? Jeg er ikke nogen ekspert på området, men i forhold til hvad jeg har læst om emnet burde risikoen være minimal. 

Det kommer an på, hvad du definerer som nærmest umuligt.

"Ubeskyttet sex, det vil sige sex, hvor der ikke bruges kondom. Risikoen for smitte ved vaginal samleje er cirka 0,1 procent, men kan ved analt samleje være op til 6 procent, hvis man er den modtagende part."

https://netdoktor.dk/sygdomme/fakta/hiv_aids.htm

Det er ikke en risiko, jeg har lyst til at lege med.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg synes, at alle seksuelle aktive mennesker skal tjekkes regelmæssigt for kønssygdomme. 

Gælder også, hvis det kun er bj uden gummi. Stort set ALLE sex sygdomme kan også nemt smitte igennem munden. 
Derfor giver det heller ikke mening for mig, når en GF skriver i deres annonce, at alt sex er med beskyttelse (for en sikkerheds skyld) men blow er muligt uden beskyttelse. Altså com si com sa, tænker jeg bare. Finder det næsten sjovt. Hvorfor så ikke bare tilbyde hele molevitten uden gummi? Det giver det samme. Clamydia, herpes, gonorre, HIV osv, kan sagtens smitte igennem munden også :-P 

Del dette indlæg

Link til indlæg
armin skrev, for 2 minutter siden:

Nej, du tager fejl, eller du har ret. Det kommer an på, hvordan man ses på det: Generelt smitter HIV ikke så let gennem sex i det hele taget, det smitter lettere på andre måder, men det smitter absolut også ved vaginalsex. Nogle er mere modtagelige end andre, men det ved man jo først bagefter, om man er.

Men der er heller ikke mange hivsmittede, sog hvis de er i behandling kan de ikke smitte, så lige den sygdom er nok ikke den man skal bekymre sig mest om.

Del dette indlæg

Link til indlæg
armin skrev, for 10 minutter siden:

Nej! Det er ikke umuligt. Langt fra! Kommer an på den der bærer smitten. Hvis ikke det er indkapslet, smitter det uanset hvad. Så længe der er væskedeling mellem to partnere. Om så det er analt samleje eller vaginalt. 

For ikke at tale om alle andre sygdomme, som også er smitfarlige. 

Jeg skal ikke tage nogle chancer med mit helbred, det er helt sikkert :-) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Julie Larsen skrev, 1 time siden:

Både HIV, Syfilis og bliver podet for herpes, foruden alle de andre ting som clamydia mm.

Jeg vil foreslå vaccine mod hpv. Overvej evt hepatitis a+b.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Julie Larsen skrev, for 4 minutter siden:

Nej! Det er ikke umuligt. Langt fra! Kommer an på den der bærer smitten. Hvis ikke det er indkapslet, smitter det uanset hvad. Så længe der er væskedeling mellem to partnere. Om så det er analt samleje eller vaginalt.

Det er ikke korrekt. HIV viruset skal ind i blodbanerne for at smitte. Det vil sige at du skal have rifter i skeden for at det kan smitte. Skeden er mere hårdfør end anus. Derfor er der større risiko for HIV smitte ved anal sex end ved vaginal sex.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
nørden skrev, for 1 minut siden:

Det er ikke korrekt. HIV viruset skal ind i blodbanerne for at smitte. Det vil sige at du skal have rifter i skeden for at det kan smitte. Skeden er mere hårdfør end anus. Derfor er der større risiko for HIV smitte ved anal sex end ved vaginal sex.

Tror du skal læse op på det igen så. HIV kan sagtens smitte igennem slimhinder og dem har man altså også i munden <3

Del dette indlæg

Link til indlæg
nørden skrev, for 4 minutter siden:

9E9D92F1-80B3-4495-84E2-E13B09270F03.png

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Julie Larsen skrev, for 1 time siden:

Mange af argumenterne mod sex uden gummi bunder i frygten for at blive smittet. En kønssygdoms test er ikke nogen 100% sikkerhed mod at man er smittet, ligesom en corona test ikke er nogen 100% sikkerhed mod at man er smittet med corona. Alligevel skal du have ros for at tilbyde sex uden gummi og stille krav om test. Jeg kan dog ikke lade være med at tænke på om du også stiller krav om negativ corona test? Corona er langt mere smitsom end samtlige kønssygdomme til sammen, risikoen for at blive hådt ramt er langt højre og hvis man bliver hårdt ramt er konsekvenerne langt værre.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du mener simpelthen, at konsekvensen for corona er langt værre end eksempelvis HIV? Det synes jeg ikke kan sammenlignes. Nu kender jeg flere der har været smittet med corona, hvor der ikke har været efterfølgere, udover ingen smags-og lugtesans i en kort periode efterfølgende. Selvfølgelig er der nogle, som rammes en del hårdere, men det er oftest folk i risikogruppen og når det så er sagt, slår ALM influenza langt flere ihjel end corona nogensinde har gjort :-) 

Vil selvfølgelig gerne se en negativ test, men nej, det er ikke et krav. Jeg er vaccineret :-) 

Redigeret af Julie Larsen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Julie Larsen skrev, for 7 minutter siden:

Tror du skal læse op på det igen så. HIV kan sagtens smitte igennem slimhinder og dem har man altså også i munden <3

Det er korrekt at det også kan trænge gennem slimhinderne, men det min kommentar gik på var

Julie Larsen skrev, for 15 minutter siden:

Hvis ikke det er indkapslet, smitter det uanset hvad. Så længe der er væskedeling mellem to partnere.

Det er ikke korrekt. Som Landsbytossen så smukt dokumenter

Landsbytossen skrev, for 19 minutter siden:

"Ubeskyttet sex, det vil sige sex, hvor der ikke bruges kondom. Risikoen for smitte ved vaginal samleje er cirka 0,1 procent, men kan ved analt samleje være op til 6 procent, hvis man er den modtagende part."

https://netdoktor.dk/sygdomme/fakta/hiv_aids.htm

Så selv ved anal sex med en som har AIDS i smitte stadiet er ririkoen for at blive smittet relativ lille sammenlignet med andre sygdomme som smitter på samme måde. Det ændre dog ikke ved at der er en risiko som man skal vurder om man er villig til at løbe.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hiv og herpes er for livstid, hvis man blir’ smittet, uanset hvor ofte man blir tjekket… 

oral smitte er nærmest ikke eksisterende fra Q til M ide den mest sandsynlige vej set i lyset af, at muligheden er meget meget minimal lille, er fra penis til mund og at den fra mund til penis er nærmest ikke eksisterende…

dette er verificeret fakta… 

Personligt går jeg aldrig på kompromis med det jeg oplyser i min annonce, af selvsamme årsager og jeg bliver testet fast for alt hver 3. Måned.. 

har heldigvis aldrig været så “heldig” at gå ud af døren fra lægens kontor, med en positiv test… 

Redigeret af Frodige Jeanette

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Julie Larsen skrev, for 36 minutter siden:

Du mener simpelthen, at konsekvensen for corona er langt værre end eksempelvis HIV? Det synes jeg ikke kan sammenlignes. Nu kender jeg flere der har været smittet med corona, hvor der ikke har været efterfølgere, udover ingen smags-og lugtesans i en kort periode efterfølgende. Selvfølgelig er der nogle, som rammes en del hårdere, men det er oftest folk i risikogruppen og når det så er sagt, slår ALM influenza langt flere ihjel end corona nogensinde har gjort :-) 

Vil selvfølgelig gerne se en negativ test, men nej, det er ikke et krav. Jeg er vaccineret :-) 

Man dør ikke af HIV eller andre kønssygdomme idag. Den værste konsekvens, hvis ellers sygdommen bliver opdaget i tide, er livslang medicinering eller barnløshed. Livslang medicinering kendes også fra mange andre sygdomme ligesom barnløshed også kendes som en konsekvens fra mange andre sygdomme.

Men der hvor corona virkelig skiller sig ud er at hvis du f.eks. kysser en corona smittet er du næsten 100% sikker på selv at få corona. Og selvom du bare er i samme rum som en corona smittet i 15 min. har du en høj risiko for selv at blive smittet. Dertil kommer at pt. er det ca. 1 ud af 400 smittede som bliver indlagt, 1 ud af 1000 smittede som ender på intensiv, 1 ud af 10.000 som ender med senfølger i mere end 6 mdr. og sidst men ikke mindst 6 ud af 1000 smittede ender med at dø med corona. Dem der dør af alm. influenza er også personer risiko gruppen, men når alligevel ikke nærheden af corona tallene, selvom vi beskytter os langt mere mod coroan end vi nogensinde har gjort mod influenza og jeg kender ingen kønssygdomme som kommer bare i nærheden af corona tallene.

Det er ikke kun dem som er i risikogruppen som bliver hårdt ramt af corona. Over 25% af de indlagte og dem i respirator er ikke i risiko gruppen. Dertil kommer at de fuldt vaccinerede pt. udgør ca. halvdelen af de corona smittede, ca. 1/3 af de indlagte og ca. 1/4 af dem intensiv.

Mine indlæg er ikke for at neglisere kønssygdomme, men et forsøg på at sætte dem i perspektiv med andre smitsomme sygdomme man også kan få når man er sammen med en GP.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
nørden skrev, for 9 minutter siden:

Det er korrekt at det også kan trænge gennem slimhinderne, men det min kommentar gik på var

Det er ikke korrekt. Som Landsbytossen så smukt dokumenter

Så selv ved anal sex med en som har AIDS i smitte stadiet er ririkoen for at blive smittet relativ lille sammenlignet med andre sygdomme som smitter på samme måde. Det ændre dog ikke ved at der er en risiko som man skal vurder om man er villig til at løbe.

Slimhinderne i munden er de stærkeste og tykkeste slimhinder vi har og de er meget mere modstandsdygtige end alle andre slimhinder på/i kroppen.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Frodige Jeanette skrev, for 4 minutter siden:

Slimhinderne i munden er de stærkeste og tykkeste slimhinder vi har og de er meget mere modstandsdygtige end alle andre slimhinder på/i kroppen.. 

Men det betyder ikke, at sygdomme ikke kan smitte den vej igennem. Clamydia/Gonorre/Herpes osv kan sagtens smitte i munden også :-) Uanset hvor modstandsdygtige slimhinderne så er i munden, ændrer det ikke, at det er faktum. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Frodige Jeanette skrev, for 4 minutter siden:

Hvilket jeg ikke på noget tidspunkt mener at have argumenteret imod.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...