Hop til indhold
Guest Liderligfyr

krav om test?

Recommended Posts

Gæst

Man hører så meget :)

Men ubeskyttet sex forekommer åbenbart i branchen i mere eller mindre udstrækning.......hvilket på en måde er folks egen sag.... og så ikke helt alligevel, for vi andre, kommer jo lidt i farezonen også :?

Er der krav for test af pigerne? hvis ja, hvor ofte? gælder det alle piger også de private? Ved i Tyskland at det er et lovkrav, dog ved jeg ikke hvor ofte det foretages

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Men ubeskyttet sex forekommer åbenbart i branchen i mere eller mindre udstrækning.......hvilket på en måde er folks egen sag.... og så ikke helt alligevel, for vi andre, kommer jo lidt i farezonen også :?

Er der krav for test af pigerne? hvis ja, hvor ofte? gælder det alle piger også de private? Ved i Tyskland at det er et lovkrav, dog ved jeg ikke hvor ofte det foretages

Jeg tvivler på at man kan sige at alle bliver testet.

Selvfølgelig er der mange der gør det, især på Danske klinikker, men jeg har svært ved at tro at alle gør det.

Jeg tror heller ikke der findes et lovkrav, siden at prostitution ikke er et gennemreguleret erhverv :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Uden at skulle vide, så vil jeg tro at regelmæssig og ofte testning er en naturlig del af det at være glædespige, uanset mængden og typen af usikker sex hun dyrker....

Del dette indlæg

Link til indlæg

Dette er en god grund til at få taget branchen ud af gråzonen, så der kan komme regler for sundhedscheck osv. - og give pigerne et lovgrundlag for organisering, a-kasse osv.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kunne man forestille sig, at man engang i fremtiden kun kan gå på bordeller ved fremvisning af sygesikringskort.

Dvs. sygesikringskortet er med hukommelse der kan fremvise en STD test og hvilke dato, ikke ældre end et halvt år. Så kunne man køre det igennem en scanner på stedet.

Poll: Hvor tit bliver du testet for kønssygdomme.

Hver 3. måned

Hver 6. måned

Hver 12. måned

Hver 2. år

Aldrig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest franskelskeren

I Tyskland - hver 14. dag, herhjemme intet krav - kun moralsk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Hver 14 dag? det var alligevel vildt.... Er det et lovkrav alle piger skal det ? eller kun klubbernes krav at pigerne skal det? Altså viste godt pigerne skal have styr på deres forskellige papirer ellers falder hammeren...... Man må sige, der er noget mere styr på det dernede ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej,

jeg kender/har kendt en del piger i branchen igennem tiden, og de er alle blevet tjekket regelmæssigt, selv blev jeg hver 3. måned, og jeg har ikke hørt om nogen, der fik konstateret sygdomme, måske vil de aldrig indrømme det, men de piger, der har været (og er) mine nære veninder, stoler jeg på. Jeg har heller aldrig fået konstateret noget som helst. Men da ingen af os giver fransk uden, er det vel naturligt.

Hvis der skal lovgives indenfor området, så skal hele branchen laves om, d.v.s. rettigheder m.v.

På New Zeeland, er der en lov, der siger at pigerne skal tjekkes med mellemrum, og de skal have en attest på det. Men der er det også lovligt at drive bureauer og bordel, man skal bare have en licens fra år til år, og mister man den, mister man rettigheden til at drive bordel m.v. Men det er altså også ulovligt at "sladre" om at den og den er glædespige, det betyder nemlig fængselsstraf.

Nå den sidste del, var selvfølgelig et sidespring.

Men jeg vil da opfordre ALLE piger, danske som udenlandske, at såfremt de tilbyder fransk uden, gæsten skal stille med en attest, max 2 uger gammel.

mvh

c

Del dette indlæg

Link til indlæg

Måske skulle vi også vende den om - er det alene pigernes ansvar at tjekke sig?

Som kunder har vi selvfølgelig en vis indflydelse, jeg kunne aldrig drømme om at at købe usikker sex, og det tæller som et plus hvis pigen slet ikke udbyder det.

Men vi må også indrømme overfor os selv, at uanset hvor ubehagelig tanken er, så placerer den her "hobby" os i en gruppe med en langt højere risiko en alle andre.

Men jeg vil da opfordre ALLE piger, danske som udenlandske, at såfremt de tilbyder fransk uden, gæsten skal stille med en attest, max 2 uger gammel.

Charlottes opfordring går godt nok på noget helt andet, men jeg vil vende den til en opfordring til at vi også selv overvejer et tjek med mellemrum. Hver 14 dag er nu nok trods alt en anelse overkill.

Jeg vil selv så længe jeg er aktiv få foretaget et tjek med 1 til1½ års mellemrum - uanset hvor tåkrummende det bliver at forklare min praktiserende læge hvorfor.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

På New Zeeland, er der en lov, der siger at pigerne skal tjekkes med mellemrum, og de skal have en attest på det. Men der er det også lovligt at drive bureauer og bordel, man skal bare have en licens fra år til år, og mister man den, mister man rettigheden til at drive bordel m.v. Men det er altså også ulovligt at "sladre" om at den og den er glædespige, det betyder nemlig fængselsstraf.

Kunne man ikke begynde at skelne lidt til den model som Charlotte omtaler..?

Svenning Dalgaard ville være en udmærket korrespondent, at sende på studietur.. ;)

VH Ludvig.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Er der krav for test af pigerne?

Nej, i Danmark har vi ingen lovgivning som skal sikre prostituerede ordentlige forhold. Prostitution er nemlig ikke anerkendt som et fag. F.eks. definerer socialdemokratiet og SF prostitution som et "socialt problem".

Den eneste lovgivning vi har om prostitution er nogle paragraffer i straffeloven om minimumsalder og rufferi.

De gange jeg har besøgt udenlandske piger i Kbh. har jeg - hvis de sproglige kundskaber tillader det - gjort opmærksom på klinikken for kønssygdomme på Bispebjerg Hospital, hvor også de udenlandske piger kan få foretaget diverse test for kønssygdomme GRATIS og anonymt. Det er formentligt noget de skal betale for i deres hjemlande. Det skal dog siges, at hvis man skal behandles for en sygdom, så kan man ikke oppebære sin anonymitet, idet man ikke kan få udleveret recept-pligtig medicin i DK, uden af oplyse cpr-nummer ell. lign.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Et krav om test burde være lovpligtigt, men ikke førend prostitution bliver anerkendt som et lovligt erhverv, hvortil man kan erhverve en licens for at drive det.

Pigerne i branchen kan på nuværende tidspunkt ikke tvinges til regelmæssige eftersyn, men gør det forhåbentligt for egen sikkerheds skyld.

De mænd, der ligesom jeg frekventerer en massageklinik, bør også regelmæssigt lade sig tjekke, ikke kun for egen skyld, men også for de kvinder de besøger. Selv bliver jeg pt tjekket hvert halve år og dengang jeg havde en kæreste, der arbejdede i branchen, hver 2 måned - ikke at der var den store risiko for hun tilbød intet uden kondom, men dette kunne jo sprænge så derfor den store frekvens af tjek. - Jeg gik til min egen læge og han var meget forstående overfor de regelmæssige tjek, idet jeg havde fortalt ham om min kæreste.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg har fantasi nok til at forestille mig, at hvis begge parter skal fremlægge behørig dokumentation på, at de er sygdomsfrie, så stiger efterspørgslen for sex uden kondom.

Del dette indlæg

Link til indlæg

De mænd, der ligesom jeg frekventerer en massageklinik, bør også regelmæssigt lade sig tjekke, ikke kun for egen skyld, men også for de kvinder de besøger.

Netop, det er pointen.

Selv bliver jeg pt tjekket hvert halve år ...

Jeg regnede med at 1 til 1,5 år var nok - men du vil anbefale hvert halve år?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg bliver tjekket og det gør de piger jeg har kontakt med også. Og her vil jeg gerne rette en stor tak til klinikken på marselisborg hospital for en helt igennem fordomsfuld og modbydelig oplevelse hver gang. Som ofte tager op mod 3 timer. Ejjj hvor er det irriterende... heldigvis er jeg ikke sådan at slå af pinden. Men det undre mig virkelig at en læge i denne funktion kan opføre sig så fordoms fuldt.

Jeg oplyser på oplysnings skemaet man skal aflevere hvad jeg laver og alligevel syntes det at overraske dem hver gang.

Så heller ikke her er der så forbandet højt til. men hvorfor skulle det danske sygehus væsen være så meget anderledes end resten af dobbeltmoralsk danmark.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...