Guest Pophair Skrevet 27. Oktober, 2021 Bruneøjne76 skrev, for 3 timer siden: Ja, den havde jeg luret. Betydningen. Sætningen alene gav ingen mening. GP havde lavet en aftale (1 time?) med TS. Ny kunde kommer. Vifter (4000?) foran hende og beder om ekstra tid. Hun takker ja og aflyser dog ærlig. Ved vi om TS samlet havde givet samme beløb (4000?) eller GP skulle vælge mellem 1 time ny kunde (12-1500?) og TS-aftale (12-1500?). Og dermed stå til at MISTE penge (lige den dag). Dét fangede jeg ikke Du overtænker et problem der ikke er dit Gider ikke spilde mere tid i debatten, den er blevet lidt tynd. Der pudses glorier i stor stil Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Joneleth 81 Skrevet 28. Oktober, 2021 Den lille frøken skrev, for 5 timer siden: Kvinden lavede en fejl men ringede og sagde undskyld dagen efter. Alle kan lave fejl - især i " kampens hede". Måske havde hun også så god sex at det i virkeligheden var derfor at hun forlængede tiden. Måske var det ikke pengene der trak men den gode sex og så var det bare nemmere at bruge pengene som undskyldning for aflysning. Hvem ved?? Hvorfor er alle så hurtige til at dømme. Det er helt utroligt hvor meget suppe der kan koges på en fejl som der ER sagt undskyld for. Det vigtige i min verden er da at hun sagde undskyld. Så tilgiv dog og kom videre.... Ved ikke hvordan du har vurderet at folk er for hurtige til at dømme, eller måske har du bare ikke forståelse for det en del af os er forargede over. Det er essentielt ligegyldigt om det er pengene, eller god sex eller hun havde fundet sin soulmate der var årsagen til hendes handlinger. Tillidsbruddet kom stadig i form af hun brændt ham og hans aftale af fordi der var noget andet hun mere havde lyst til. Det er selvfølgelig op til den individuelle at afgøre hvor meget sådan noget betyder for en. Men hvis man har et problem med sådan noget så kan det være svært at komme videre fordi sandsynligheden er at hun ikke har ændret mening på emnet, så hvis hun kommer i lignede situation så agerer hun ikke anderledes, hun lader bare være med at fortælle ham den sande grund til at hun aflyser. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Joneleth 81 Skrevet 28. Oktober, 2021 (edited) Betelgeuse1965 skrev, for 8 timer siden: Nej . For for hende hun ha ikke gjort noget forkert . Og det er humlen hvis det var mig. Siden hun ikke synes hun har gjort noget forkert så er det stærkt sandsynligt at når lignede situation opstår at hun gør det samme men blot siger til dig at hun er blevet syg eller lignede. Redigeret 28. Oktober, 2021 af Joneleth Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bruneøjne76 420 Skrevet 28. Oktober, 2021 Pophair skrev, for 4 timer siden: Du overtænker et problem der ikke er dit Gider ikke spilde mere tid i debatten, den er blevet lidt tynd. Der pudses glorier i stor stil Næh. Kan blot ikke svare på ufuldstændig info. Og ja til det sidste. Etik-ryttere i stor galop Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Joneleth 81 Skrevet 28. Oktober, 2021 Caya6 skrev, for 8 timer siden: Kan fanme ikke forstå at der er nogle der mener at vi ikke er værd at elske eller blive forelsket i. Vi er jo mennesker med følelser, så hvis han er blevet det så er det jo lykkeligt. Når det er sagt så mener jeg bestemt at det for hendes side en dårlig stil at aflyse fordi en anden gæst skal have tiden. For vores aftaler tager jo tid og planlægger dagen efter tiden med os. Ikke iorden. Tror du selv skal vudere om du ønsker forsætte hos hende, jeg vil tilgive og mærke efter næste gang om jeg ønsker at forsætte. Rigtig god aften til alle vh caya Har jeg overset en kommentar et sted? Hvem har nogensinde sagt at i ikke at værd at elske eller blive forselsket i? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bruneøjne76 420 Skrevet 28. Oktober, 2021 Joneleth skrev, for 7 minutter siden: . Det er essentielt ligegyldigt om det er pengene Ja naturligvis er det det. Hvis GP kan tjene 50% el mere til sin MÅSKE overlevelse hjemme i Østeuropa (sygehus, mad, overleve, familie, uddannelse, fremtid) er den overdrevne frelste etik i velfærdsdanmarks en smule letkøbt uanset at man ‘bør’ holde sine aftaler. Til syvende og sidst kan kun een person kende forholdet, mærke efter, kende egne behov ift alternativer osv - når det fremstilles sådan, vil de fleste naturligvis sige ‘ej, det godt nok for galt’. Og dømme GP. Uden sikkert selv nogensinde at have stået i en lign situation. Mærk efter (skuffelsen) Erkend alternativerne er få Kan han ikke leve med det eller det sker igen, må han tage en snak med GP (hvis hun vil): kan vi undgå det sker igen etc Derfra må han da vælge (oplyst) Straks at sige pyt er måske ikke ærligt ift sig selv. Kassere hende straks = affekt. Begge dele virker forståelige men overilede (medmindre man jo kan undvære dit behov eller skal leve med en striks moral) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jonze 364 Skrevet 28. Oktober, 2021 (edited) Mon ikke vi kan konkludere, at det er en primitiv kvinde, med lidt pli, og en kunde, der er kommet for tæt på og blevet for glad. Det udnytter hun jo også ved at skrive, at du da må kunne forstå, at 4.000 er federe end 1.000. Der er masser af kvinder derude, der vil ting og sager for hhv. 1.000 og 4.000 kr. Bare klø på. Har du lagt mange penge hos hende, og stopper med hende nu, så lærer hun måske også lidt af det. Kan jo være det alligevel var dumt at skubbe den forgabte kunde væk for at vinde 3.000 den dag. Hvem ved. Redigeret 28. Oktober, 2021 af Jonze Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Den lille frøken Skrevet 28. Oktober, 2021 (edited) Joneleth skrev, for 3 timer siden: Ved ikke hvordan du har vurderet at folk er for hurtige til at dømme, eller måske har du bare ikke forståelse for det en del af os er forargede over. Det er essentielt ligegyldigt om det er pengene, eller god sex eller hun havde fundet sin soulmate der var årsagen til hendes handlinger. Tillidsbruddet kom stadig i form af hun brændt ham og hans aftale af fordi der var noget andet hun mere havde lyst til. Det er selvfølgelig op til den individuelle at afgøre hvor meget sådan noget betyder for en. Men hvis man har et problem med sådan noget så kan det være svært at komme videre fordi sandsynligheden er at hun ikke har ændret mening på emnet, så hvis hun kommer i lignede situation så agerer hun ikke anderledes, hun lader bare være med at fortælle ham den sande grund til at hun aflyser. Det der betyder noget for mig er at hun sagde undskyld. En oprigtig undskyldning vægter højt hos mig. For andre betyder det åbenbart intet. For andre er en undskyldning åbenbart fuldstændig indifferent. Men hvis det var mig der var kunde og glad for hende - ja så ville jeg give hende en chance mere istedet for at dyrke min egen forargelse. . Nu kan der så gå sport i at blive forarget over de der IKKE forarges. Og så kan man så smage lidt på sin egen forargelse - forargelsen længe leve...... Redigeret 28. Oktober, 2021 af Den lille frøken Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Landsbytossen Skrevet 28. Oktober, 2021 Den lille frøken skrev, for 40 minutter siden: Det der betyder noget for mig er at hun sagde undskyld. En oprigtig undskyldning vægter højt hos mig. For andre betyder det åbenbart intet. For andre er en undskyldning åbenbart fuldstændig indifferent. Men hvis det var mig der var kunde og glad for hende - ja så ville jeg give hende en chance mere istedet for at dyrke min egen forargelse. . Nu kan der så gå sport i at blive forarget over de der IKKE forarges. Og så kan man så smage lidt på sin egen forargelse - forargelsen længe leve...... Det er, oftest, langt lettere at få tilgivelse end tilladelse. Narres den, som narres kan Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Joneleth 81 Skrevet 28. Oktober, 2021 (edited) Bruneøjne76 skrev, for 11 timer siden: Ja naturligvis er det det. Hvis GP kan tjene 50% el mere til sin MÅSKE overlevelse hjemme i Østeuropa (sygehus, mad, overleve, familie, uddannelse, fremtid) er den overdrevne frelste etik i velfærdsdanmarks en smule letkøbt uanset at man ‘bør’ holde sine aftaler. Til syvende og sidst kan kun een person kende forholdet, mærke efter, kende egne behov ift alternativer osv - når det fremstilles sådan, vil de fleste naturligvis sige ‘ej, det godt nok for galt’. Og dømme GP. Uden sikkert selv nogensinde at have stået i en lign situation. Mærk efter (skuffelsen) Erkend alternativerne er få Kan han ikke leve med det eller det sker igen, må han tage en snak med GP (hvis hun vil): kan vi undgå det sker igen etc Derfra må han da vælge (oplyst) Straks at sige pyt er måske ikke ærligt ift sig selv. Kassere hende straks = affekt. Begge dele virker forståelige men overilede (medmindre man jo kan undvære dit behov eller skal leve med en striks moral) Hvis din GP er så fattig og så desperat efter penge at det betyder så meget for hende, så har du langt større etiske problemer. Hvis hun har så lidt valg i at sige nej til at kneppe mænd for penge kan man så overhovedet sige at hun gør det frivilligt? På det tidspunkt er det grænsende til seksuelt slaveri og i så fald burde han aldrig være kunde hos hende. Redigeret 28. Oktober, 2021 af Joneleth Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Joneleth 81 Skrevet 28. Oktober, 2021 Den lille frøken skrev, for 8 timer siden: Det der betyder noget for mig er at hun sagde undskyld. En oprigtig undskyldning vægter højt hos mig. For andre betyder det åbenbart intet. For andre er en undskyldning åbenbart fuldstændig indifferent. Men hvis det var mig der var kunde og glad for hende - ja så ville jeg give hende en chance mere istedet for at dyrke min egen forargelse. . Nu kan der så gå sport i at blive forarget over de der IKKE forarges. Og så kan man så smage lidt på sin egen forargelse - forargelsen længe leve...... Du kan aldrig nogensinde vide om en undskyldning er oprigtig, og endnu værre du ved ikke om undskyldning betyder hun synes hun har gjort noget forkert og vil gøre det anderledes i fremtiden, eller hun blot siger "undskyld at du havde et problem med det". Ironisk nok så virker det til at du er meget god til at projicere dine egne ting over på folk. Du beskylder os for at være hurtige til at dømme mens du selv dømmer os med lysets hastighed, og mens vi har konkrete uoverensstemmelser med hendes synspunkter så dyrker du din egen forargelse over at vi overhovedet kunne reagere anderledes end dig selv. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Den flittige Skrevet 28. Oktober, 2021 Betelgeuse1965 skrev, for 23 timer siden: Min fast gp kom tilbage efter 6 uger i hendes hjemmeland. Jeg har savnet hende , vi har gode kemi og jeg nyder virkelig min tid med hende. i mandags få jeg sms at hun er I byen igen . , jeg er glad fordi jeg skal på ferie dagen efter og nyd varmen , efter 8 måneder uden ferie. jeg laver aftale til kl 18. Gå i bad , barberer mig , tag fint tøj på og helt op at køre fordi jeg skal mødes men hende . jeg kører ind til byen før tiden for at veksle penge . Og lidt over kl 17 få jeg en besked at hun bliver nyd til at afløse , fordi en gest vil udvide tiden med 3 timer , og hun har ikke tid resten af aften . Jeg var chokeret, det gjort ondt . Som om jeg var ingenting . Jeg har været hos hende mange gang , og altid fik gode behandling. Har overvejet at droppe hende. Det vil ikke være mulig at se hende igen i 5-6 uger , men alligevel har hun prioriteret at tag en anden kunne. I dag fik jeg en besked , hvor hun undskylder , og skriver at hun troede at jeg vil forstå at det er hendes foratning . Og at hun ikke vil miste 4000. kr. hvilken jeg kan godt forstå . Men men , den skuffelse jeg oplevet kan jeg ikke slippe væk. så mit dilemma : skal jeg tryk på put kampen . Eller skal jeg sige farvel til hende. ??? Du skal gøre dig det klart, at de piger vi besøger, gør det får at tjene så mange penge som muligt. Jeg har selv en fast GP jeg besøger, og jeg vil blive overrasket hvis hun en dag aflyser, men sker det, er jeg klar over, hun har fundet en med flere penge end mig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Joneleth 81 Skrevet 28. Oktober, 2021 Den flittige skrev, for 7 minutter siden: Du skal gøre dig det klart, at de piger vi besøger, gør det får at tjene så mange penge som muligt. Jeg har selv en fast GP jeg besøger, og jeg vil blive overrasket hvis hun en dag aflyser, men sker det, er jeg klar over, hun har fundet en med flere penge end mig. De fleste forretninger eksisterer for at tjene så mange penge som muligt. Alligevel ville langt de fleste af os ikke bare være forstående for at blive røvrendt af dem fordi de så flere penge et andet sted. Jeg tvivler på du ville være ligeså forstående hvis du havde aftalt tid hos din frisør og han skrev til dig at en anden var gået ind af døren og bestilt en dyrere behandling end dig så derfor brændte han dig af. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bruneøjne76 420 Skrevet 28. Oktober, 2021 Joneleth skrev, for 1 time siden: På det tidspunkt er det grænsende til seksuelt slaveri og i så fald burde han aldrig være kunde hos hende. Sikke en gang vrøvl. Man kan være kvinde i Østeuropa med ingen job/fremtid eller 100-300 euro løn pr måned og udgift til leje:mad (Ukraine bla) for det dobbelte. Blot som eksempel! Og selvvalgt have rejst og valgt dette job i søde Danmark hos søde danske mænd for at overleve. OVERLEVE. Så kan folk jo prøve at regne ud hvad 4000,- (500,- euro) straks kan gøre især da hvis vi taler ren overlevelse eller familie (forædlere/børn/sygehus). Men ja: HVIS det er virkeligheden, skal hun naturligvis melde afbud i pure moral til en fast kunde, der ikke fortæller, hvorfor han kun kan se/ser hende hver 5. uge…..er alt for at holde aftaler men lad os nu lige kravle ud i virkeligheden eller minimum kende den, hvilket TS jo ikke gav nok info om. Ergo en teoretisk-hypotetisk snak. Om man kan diskutere om situationen i visse lande skaber ikke frie valg (ikke menneskehandel eller tvungen GP) kan folk lave så meget de lyster. Jeg gisner, at langt større % del af udenlandske gør det af en form for nød ift deres lands situation modsat måske en del danske sugarbabes, der forsøder livet i et velfærdsland med det eller har erfaret, at det er nemmere tjente penge (antal tjener/rengørings/kassedame vagter for at lande 5000 eller 10000, som vel er dobbelt ift skat: betaler sugarbabes og alle GP’ere skat). Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Joneleth 81 Skrevet 28. Oktober, 2021 Bruneøjne76 skrev, for 2 minutter siden: Sikke en gang vrøvl. Man kan være kvinde i Østeuropa med ingen job/fremtid eller 100-300 euro løn pr måned og udgift til leje:mad (Ukraine bla) for det dobbelte. Blot som eksempel! Og selvvalgt have rejst og valgt dette job i søde Danmark hos søde danske mænd for at overleve. OVERLEVE. Så kan folk jo prøve at regne ud hvad 4000,- (500,- euro) straks kan gøre især da hvis vi taler ren overlevelse eller familie (forædlere/børn/sygehus). Men ja: HVIS det er virkeligheden, skal hun naturligvis melde afbud i pure moral til en fast kunde, der ikke fortæller, hvorfor han kun kan se/ser hende hver 5. uge…..er alt for at holde aftaler men lad os nu lige kravle ud i virkeligheden eller minimum kende den, hvilket TS jo ikke gav nok info om. Ergo en teoretisk-hypotetisk snak. Om man kan diskutere om situationen i visse lande skaber ikke frie valg (ikke menneskehandel eller tvungen GP) kan folk lave så meget de lyster. Jeg gisner, at langt større % del af udenlandske gør det af en form for nød ift deres lands situation modsat måske en del danske sugarbabes, der forsøder livet i et velfærdsland med det eller har erfaret, at det er nemmere tjente penge (antal tjener/rengørings/kassedame vagter for at lande 5000 eller 10000, som vel er dobbelt ift skat: betaler sugarbabes og alle GP’ere skat). Du siger sikke en gang vrøvl men intet du siger efterfølgende modsiger min pointe. Hvis dit liv er så dårlig og så fattigt og så desperat, at du føler et overvældende pres til at sælge din krop til fremmede mænd for at "OVERLEVE". Kan du så virkeligt sige at det var frivilligt? Hvis jeg holder en pistol for panden på dig og siger "sut min pik eller dø" så har du teknisk set også selv "valgt" det. Men alligevel kan fornuftige personer godt argumentere at du ikke havde et realistisk valg. Så jeg gentager. Hvis din GP er så desperat efter penge for at "OVERLEVE", så grænser det sig til seksuelt slaveri fordi hun ikke har et realistisk valg om at sige nej til dig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17745 Skrevet 28. Oktober, 2021 Joneleth skrev, for 3 minutter siden: Så jeg gentager. Hvis din GP er så desperat efter penge for at "OVERLEVE", så grænser det sig til seksuelt slaveri fordi hun ikke har et realistisk valg om at sige nej til dig. Når det kommer til stykket: Er vi ikke alle desperate efter penge for at overleve. Det er jo hvad hele vores samfundssystem er opbygget på. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Joneleth 81 Skrevet 28. Oktober, 2021 Bananas skrev, Lige nu: Når det kommer til stykket: Er vi ikke alle desperate efter penge for at overleve. Det er jo hvad hele vores samfundssystem er opbygget på. Okay lad mig omformulere så. Hvis den eneste realistiske måde du kan overleve på er ved at prostituere dig selv, så er det ikke et valg. Ja vi skal alle bruge penge, men jeg vil vove at påstå at langt de fleste af os har flere stier vi kan benytte os af til at opnå dette mål. Hvis du personligt endte i en situation hvor den eneste måde du kunne skaffe penge til husleje og mad var ved at give blowjobs i gyder, ville du så stadig stå fast på at du selv har valgt det? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bruneøjne76 420 Skrevet 28. Oktober, 2021 Joneleth skrev, for 16 minutter siden: Så jeg gentager. Hvis din GP er så desperat efter penge for at "OVERLEVE", så grænser det sig til seksuelt slaveri Det kan man postulere ja: er enig pånær slavedelen medmindre vi objektivt set kalder alle udlændinge (for nemheds skyld skærer vi alle over een kam) slaver af virkeligheden i deres hjemland, hvor løn (hvis man da har et job) ift købekraft, korruption, betaling for skole/sygehus mm er en helt, helt anden end ja, tror jeg, mange vesteuropæiske mænd ved (eller BEVIDST vælger at lukke øjnene for: den ubarmhjertige sandhed). Hvad TS favorit-GP, melder historien intet om og så ender tråde netop tit som hypoteser baseret på velfærds-moral. Tænker også (fra egne samtaler med veninder/bekendte i Østeuropa-lande (ikke GP’er)) at straks- desperat og generel i behov er 2 forskellige ting. Tror vi to er enige. Spørgsmålet som jeg ser det er dermed følelse af skuffelse/svigt uden nødvendigvis følelse af forelskelse uden vi kender GP’ens situation (hun har travlt) og derpå mest en snak om man ‘må aflyse’ moralsk en allerede indgået aftale. Og om en undskyldning derpå så er nok. Er også enig med ham, der mente det var et lidt skørt spørgsmål, selv om feedback da kan være hjælpsomt. (vist meget få mennesker i velfærdsDanmark, der er desperat for penge pga landet/korruption/ingen løn og sker det, er det vist mest selvforskyldt) Su, gratis sygehus, kontanthjælp, dagpenge, job med minimumsløn og regler osv Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Joneleth 81 Skrevet 28. Oktober, 2021 Bruneøjne76 skrev, for 3 minutter siden: Det kan man postulere ja: er enig pånær slavedelen medmindre vi objektivt set kalder alle udlændinge (for nemheds skyld skærer vi alle over een kam) slaver af virkeligheden i deres hjemland, hvor løn (hvis man da har et job) ift købekraft, korruption, betaling for skole/sygehus mm er en helt, helt anden end ja, tror jeg, mange vesteuropæiske mænd ved (eller BEVIDST vælger at lukke øjnene for: den ubarmhjertige sandhed). Hvad TS favorit-GP, melder historien intet om og så ender tråde netop tit som hypoteser baseret på velfærds-moral. Tænker også (fra egne samtaler med veninder/bekendte i Østeuropa-lande (ikke GP’er)) at straks- desperat og generel i behov er 2 forskellige ting. Tror vi to er enige. Spørgsmålet som jeg ser det er dermed følelse af skuffelse/svigt uden nødvendigvis følelse af forelskelse uden vi kender GP’ens situation (hun har travlt) og derpå mest en snak om man ‘må aflyse’ moralsk en allerede indgået aftale. Og om en undskyldning derpå så er nok. Er også enig med ham, der mente det var et lidt skørt spørgsmål, selv om feedback da kan være hjælpsomt. (vist meget få mennesker i velfærdsDanmark, der er desperat for penge pga landet/korruption/ingen løn og sker det, er det vist mest selvforskyldt) Su, gratis sygehus, kontanthjælp, dagpenge, job med minimumsløn og regler osv Det er et spektrum så hvor vi sætter grænsen er subjektivt. Men langtfra alle udlandspiger tager til Danmark fordi de ikke har nogen andre alternativer. De kunne godt leve et middelmådigt liv i deres eget land med et normalt arbejde, men vælger at tage til Danmark for at tjene mere end det. Forskellen her er at de ikke gør det for at "overleve" men blot vælge at forbedre deres leve standard. Jeg mener per definition af ordet at så snart du siger en person gør noget for at "overleve" så er det implicit at de er tvunget til det fordi alternativet er at "ikke overleve". Så hvis en pige nogensinde sælger sex for at overleve, så mener jeg ihvertfald personligt at det ligger som minimum i grænselandet til seksuelt slaveri, fordi implicit hvis hun ikke sælger sin krop så overlever hun ikke. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bruneøjne76 420 Skrevet 28. Oktober, 2021 Joneleth skrev, for 5 minutter siden: Så hvis en pige nogensinde sælger sex for at overleve, så mener jeg ihvertfald personligt at det ligger som minimum i grænselandet til seksuelt slaveri, fordi implicit hvis hun ikke sælger sin krop så overlever hun ikke. Enig. Udsigten til armod er dog på grænsen (ved jeg fra et sydeuropæisk land og flere bekendte i Sydamerika), der flygter mod Nordeuropa i jagten på det du nok vil kalde ‘et bedre liv’. Tror bestemt også en del ‘frivillige, independent’ trunter fra Østeuropa anmeldt herinde har opdaget/lært, at de ‘nemt’ kan skaffe sig et ret fint liv med 20-30 kunder pr måned x 2-3 ture pr år (20-30 x 2-3 x 700-2000,- = 28.000-180.000 som eksempel). Er det tilfældet for TS’ veninde, kan aflysning for 4000,- synes som et lille beløb og moralsk fyha (i andres øjne). Skal/vil hun bygge hele sin fremtid ved 3-5 års arbejde (ved jeg flere prøver), er det vel en anden form for desperation-målrettet strategi ligesom vi ikke kender alder/børn/forældre. Dermed kan ordet ‘overleve’ vel have en straks og længere-sigt betydning. Men folk vil debatere moral og god stil, da det også blev præsenteret sådan. 280,- euro min løn i Rumænien? Mindre i Moldova, Ukraine? 4000,- kroner = 2 mdrs løn? Men hun burde, BURDE sige nej, spørge om lov, altid lade moral gå først? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Joneleth 81 Skrevet 28. Oktober, 2021 Bruneøjne76 skrev, for 1 minut siden: Enig. Udsigten til armod er dog på grænsen (ved jeg fra et sydeuropæisk land og flere bekendte i Sydamerika), der flygter mod Nordeuropa i jagten på det du nok vil kalde ‘et bedre liv’. Tror bestemt også en del ‘frivillige, independent’ trunter fra Østeuropa anmeldt herinde har opdaget/lært, at de ‘nemt’ kan skaffe sig et ret fint liv med 20-30 kunder pr måned x 2-3 ture pr år (20-30 x 2-3 x 700-2000,- = 28.000-180.000 som eksempel). Er det tilfældet for TS’ veninde, kan aflysning for 4000,- synes som et lille beløb og moralsk fyha (i andres øjne). Skal/vil hun bygge hele sin fremtid ved 3-5 års arbejde (ved jeg flere prøver), er det vel en anden form for desperation-målrettet strategi ligesom vi ikke kender alder/børn/forældre. Dermed kan ordet ‘overleve’ vel have en straks og længere-sigt betydning. Men folk vil debatere moral og god stil, da det også blev præsenteret sådan. 280,- euro min løn i Rumænien? Mindre i Moldova, Ukraine? 4000,- kroner = 2 mdrs løn? Men hun burde, BURDE sige nej, spørge om lov, altid lade moral gå først? Jeg har sådan set ikke noget imod at hun gør hvad hun gør, og hun kan gøre det for alverdens grunde hun har lyst til. Men bare fordi det er okay hun ønsker at drive forretning på den måde betyder det ikke at man selv skal lægge krop til det. Så jeg synes det er fint at hun skider på stamkunder og aftaler, og jeg synes det er fint at han siger så finder han en der ikke gør det. Der hvor jeg stod af er de folk der synes at man skal vise forståelse ved at lade hende blive ved med at gøre det. Hun kan køre sin forretning som hun vil og jeg kan vælge at handle et andet sted. Men selvfølgelig smag og behag, det kommer an på hvor vigtigt loyalitet og respekt er for OP. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17745 Skrevet 28. Oktober, 2021 Joneleth skrev, for 46 minutter siden: Okay lad mig omformulere så. Hvis den eneste realistiske måde du kan overleve på er ved at prostituere dig selv, så er det ikke et valg. Hvis den eneste måde du kan overleve på er ved at prostituere dig selv, så er du truet til det. Joneleth skrev, for 47 minutter siden: Hvis du personligt endte i en situation hvor den eneste måde du kunne skaffe penge til husleje og mad var ved at give blowjobs i gyder, ville du så stadig stå fast på at du selv har valgt det? Hvis du personligt endte i en situation hvor den eneste måde du kunne skaffe penge til husleje og mad, var ved at vaske fru Snobbesens tøj og toiletter på Strandvejen, ville du så sige at du selv har valgt det? Eller hvis du var uddannet læge fra Syrien, og den eneste måde du kunne skaffe penge til husleje og mad, var ved at køre sort taxa om natten - ville du så sige at du selv har valgt det? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Joneleth 81 Skrevet 28. Oktober, 2021 Bananas skrev, for 2 minutter siden: Hvis den eneste måde du kan overleve på er ved at prostituere dig selv, så er du truet til det. Hvis du personligt endte i en situation hvor den eneste måde du kunne skaffe penge til husleje og mad, var ved at vaske fru Snobbesens tøj og toiletter på Strandvejen, ville du så sige at du selv har valgt det? Eller hvis du var uddannet læge fra Syrien, og den eneste måde du kunne skaffe penge til husleje og mad, var ved at køre sort taxa om natten - ville du så sige at du selv har valgt det? Nej det ville jeg ikke, jeg ville sige det var tvunget i alle tilfældene. Men de fleste af os ville dog sige at være tvunget til generelt fysisk arbejde er ikke lige så slemt som at være tvunget til at sælge sex. Kinesiske børnearbejdere i fabrikker er også tvunget, fordi hvis de ikke arbejder der så sulter familien. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bruneøjne76 420 Skrevet 28. Oktober, 2021 Så enkelt er det faktisk ja - oplyst grundlag at vælge fra ift virkeligheden for ham (jeg har ikke kunnet finde præcis det rette andet steds) og evt ved potentiel lignende situation (ikke sikker det sker) og om hun så gentager det moralsk anstødelige i ikke at overholde en aftale og måske sige ja til en månedsløn eller to viftet foran hende. Jeg stod nok af mod straks forargelse og moral skal altid overholdes for alle. Lad os få at vide om ‘stamkunden’ betaler 2-3000 pr år (2-3 besøg) eller 10-12000. Hvor meget hun arbejder. Om der er et akut behov nu for GP. Skider på stamkunder ved vi vel ikke? Ligesom vi gisner om ‘undskyldningen’ var oprigtig (såret et andet menneske, have det skidt) eller påtaget men stadig noget, hun måske cille gøre igen. Men hun har aflyst en indgået aftale med een pga 4000,- tilbudt. Træls men forståeligt. Måske. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17745 Skrevet 28. Oktober, 2021 Joneleth skrev, for 1 minut siden: Nej det ville jeg ikke, jeg ville sige det var tvunget i alle tilfældene. Men de fleste af os ville dog sige at være tvunget til generelt fysisk arbejde er ikke lige så slemt som at være tvunget til at sælge sex. Men diskussionen gik jo ikke på hvad slags tvang som var slemmest vel? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg