Hop til indhold

Recommended Posts

Nu sker det fanme muligvis endeligt.

24 måneder - hvis tænker at de vil med så kan jeg kun sige at jeg booker ligså snart at der er lidt mere afklaring på bar og alkohol åbning.

Kan være et billede af tekst

Kan være et billede af tekst, der siger "15 Provinces designated as pilot areas for tourism (Blue Zone) Bangkok Samut Prakan (Suvarnabhumi Airport) Krabi (Whole Province) Phang Nga (Whole Province) Prachuap Khiri Khan (Hua Hin, Nong Kae Sub-district) Phetchabur (Cha-am Municipality) Chonburi (Pattaya, Bang Lamung, Na Chom Thian Sub-district, Bang Saray, Koh Si Chang, Sriracha) Ranong (Koh Phayam) Chiang Mai (Mueang, Mae Rim District, Mae Taeng, Doi Tao) Loei (Chiang Khan) Buriram (Mueang) Nong Khai (Mueang, Si Chiang Mai, Tha Bo, Sangkhom) Udon Thani (Mueang, Na Yung, Nong Han, Prajak Silpa, Komphawapi Ban Dong) Rayong (Koh Samet) Trat (Koh Chang) Tweeted Tweetedb@RichardBarrow by @RichardBarrow"

Ingen tilgængelig billedbeskrivelse.

 

Eneste salt i såret ligenu er pt stadigvæk ingen alkohol.

Kan være et billede af tekst, der siger "Richard Barrow @RichardBarrow 55 min BREAKING: The details about the re-opening of the the country on the 1st November, and the forming of a pilot tourism area in 17 provinces, has now been published in the Royal Gazette. Curfew will be cancelled in these areas but they stil cannot serve alcohol #haand"

 

Hvis nogen er interesseret i at rejse eller mødes smid en pm - jeg skal til Pattaya det er helt sikkert.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kunne godt være klar på en tur henover nytår. Men jeg vil også have at de åbner for alkoholservering, før jeg tager asted.

Jeg tænker umiddelbart Pattaya, men har et åbent sind og er klar på andre steder også. Skriv til mig, hvis du/andre planlægger en tur i den periode.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Supermayn skrev, for 11 timer siden:

Men jeg vil også have at de åbner for alkoholservering, før jeg tager asted.

Det ville jeg være ligeglad med, da det ikke har min hovedinteresse i Thailand ;-) - bare jeg kan købe øl i de normale daglivarebutikker til at tage med hjem til køleskabet - men jeg kommer nok ikke afsted før til næste år.

Checkede lige nogen flypriser og opdagede at det pt. er ret billigt at flyve ab Berlin via Singapore til BKK - kun godt kr. 2200,-/retur - og man kan med flixbus (som netop har overtaget Greyhound) køre til Berlin for kun kr. 109,- fra København - desværre noget dyrere og noget længere rejsetid fra Vejle, men de kører direkte til lufthavnen i Berlin-  i modsætning til i Hamburg, hvor de kun kører til Busstationen, selvom de sådan set kører lige forbi HAM og man må selv finde tilbage til lufthavnen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 18 minutter siden:

Det ville jeg være ligeglad med, da det ikke har min hovedinteresse i Thailand ;-) - bare jeg kan købe øl i de normale daglivarebutikker til at tage med hjem til køleskabet - men jeg kommer nok ikke afsted før til næste år.

Checkede lige nogen flypriser og opdagede at det pt. er ret billigt at flyve ab Berlin via Singapore til BKK - kun godt kr. 2200,-/retur - og man kan med flixbus (som netop har overtaget Greyhound) køre til Berlin for kun kr. 109,- fra København - desværre noget dyrere og noget længere rejsetid fra Vejle, men de kører direkte til lufthavnen i Berlin-  i modsætning til i Hamburg, hvor de kun kører til Busstationen, selvom de sådan set kører lige forbi HAM og man må selv finde tilbage til lufthavnen.

Ah, så man kan stadig købe øl i 7Eleven og sådan? Så kunne jeg godt overveje det alligevel.

 

Jeg bor tæt på CPH Lufthavn og så at jeg kan flyve over Helsinki i de dage jeg søger, for ca. 5500,- t/r. Det gør jeg hellere end at tage til Berlin med bus, haha.

 

Jeg tror, og håber dog, at der vil åbne sig nogle flere flyrejser nu her, da det jo blot lige er annonceret at de åbner for turister.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Supermayn skrev, for 45 minutter siden:

så at jeg kan flyve over Helsinki i de dage jeg søger, for ca. 5500,- t/r.

Med KLM kan du flyve via Amsterdam fra CPH til ca. kr. 3000,-/retur (kr. 3500,- med ret til ombooking)

PS. Pt. kan du flyve ab Hamburg med Finnair via Helsinki - også til kun kr. 3000,-/retur - så forstår ikke lige hvorfor det skulle koste 5500 ab CPH?

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 37 minutter siden:

Med KLM kan du flyve via Amsterdam fra CPH til ca. kr. 3000,-/retur (kr. 3500,- med ret til ombooking)

PS. Pt. kan du flyve ab Hamburg med Finnair via Helsinki - også til kun kr. 3000,-/retur - så forstår ikke lige hvorfor det skulle koste 5500 ab CPH?

Hvilke datoer har du søgt på? For kan jeg slippe afsted med så lidt, så gør jeg det.

 

Jeg har selv søgt fra 27 december til d.6 januar.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Supermayn skrev, for 55 minutter siden:

Hvilke datoer har du søgt på? For kan jeg slippe afsted med så lidt, så gør jeg det.

Jeg har selv søgt fra 27 december til d.6 januar.

Nu har du så også valgt at flyve, hvor det er allerdyrest - venter du blot en uge - kan du med f.eks. AirFrance flyve for det halve/tage 2 ture:

https://www.travelmarket.dk/flight_v3_list.cfm?lsearchids=60926792&spollingid=6fd31bc6-0357-4bf7-86b3-29c236572b41

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
newbee skrev, for 21 timer siden:

Nu sker det fanme muligvis endeligt.

24 måneder - hvis tænker at de vil med så kan jeg kun sige at jeg booker ligså snart at der er lidt mere afklaring på bar og alkohol åbning.

Kan være et billede af tekst

Kan være et billede af tekst, der siger "15 Provinces designated as pilot areas for tourism (Blue Zone) Bangkok Samut Prakan (Suvarnabhumi Airport) Krabi (Whole Province) Phang Nga (Whole Province) Prachuap Khiri Khan (Hua Hin, Nong Kae Sub-district) Phetchabur (Cha-am Municipality) Chonburi (Pattaya, Bang Lamung, Na Chom Thian Sub-district, Bang Saray, Koh Si Chang, Sriracha) Ranong (Koh Phayam) Chiang Mai (Mueang, Mae Rim District, Mae Taeng, Doi Tao) Loei (Chiang Khan) Buriram (Mueang) Nong Khai (Mueang, Si Chiang Mai, Tha Bo, Sangkhom) Udon Thani (Mueang, Na Yung, Nong Han, Prajak Silpa, Komphawapi Ban Dong) Rayong (Koh Samet) Trat (Koh Chang) Tweeted Tweetedb@RichardBarrow by @RichardBarrow"

Ingen tilgængelig billedbeskrivelse.

 

Eneste salt i såret lige nu er pt stadigvæk ingen alkohol.

Hvis nogen er interesseret i at rejse eller mødes smid en pm - jeg skal til Pattaya det er helt sikkert.

Jeg kunne godt være 2-3 uger interesseret 2-3 uger fra først i december.

Vil lige se det fungere i november, samt se om barer og massagesteder åbner!

Ved du om de 50.000 USD forsikring er generel helseforsikring eller speciel covid?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 7 timer siden:

Nu har du så også valgt at flyve, hvor det er allerdyrest - venter du blot en uge - kan du med f.eks. AirFrance flyve for det halve/tage 2 ture:

https://www.travelmarket.dk/flight_v3_list.cfm?lsearchids=60926792&spollingid=6fd31bc6-0357-4bf7-86b3-29c236572b41

Jeg ville ønske jeg kunne rejse på et billigere tidspunkt, men jeg er ikke selv herre over hvornår jeg kan holde ferie. Desværre!

Del dette indlæg


Link til indlæg
jensen6 skrev, for 1 time siden:

Jeg kunne godt være 2-3 uger interesseret 2-3 uger fra først i december.

Vil lige se det fungere i november, samt se om barer og massagesteder åbner!

Ved du om de 50.000 USD forsikring er generel helseforsikring eller speciel covid?

 

Ang. forsikring  ?  Både og  ? mener at din rejseforsikring, ( self til hele verden ) dækker også Covid, hør dem ad :)

Ang åbning af barer osv. Er det allerede på tale at lempe på rekstritionerne fra 1 november eller senest 1 december.

High Season starter i Thailand omkring 1 december, så tror at myndighederne er ved at indse nu, at landet må åbnes nu for vaccinerede turister 

Curfew i næsten hele landet bliver også ophævet 31 oktober kl. 23.00 :D

Allerede nu kan du drikke øl på diverse restauranter i Pattaya, men i en kaffekop med Nam Kaang  :wub:

Butterfly  :rolleyes:  er pt i Thailand og 2 mdr endnu :) 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

@jensen6 lyder fedt jeg kigger på tingene mandag da der ligenu er dukket opslag op om at barer osv. måske åbner 01.11.2021 - min chef har givet mig lov til bare at booke ferie og fortælle hvilke dag så får jeg fri :D

Jeg vil også helst gerne give dem 14 dage til at få pigerne retur.

Angående forsikring dækker alle danske rejseforsikringer jeg har via Alka igennem min indbo. Dog skal du tjekke om de dække asymptamatisk indlæggelse da man i Thailand bliver indlagt i 14 dage hvis man testes positiv. Eller hvis du kommer tæt på en smittet ryger du på felt hospital på egen regning eller rettere sådan har det været vi ved ikke ligenu om det fortsætter.

Men dette er en dækning ikke alle forsikringer giver da du jo ikke har symptomer.

Og ja du skal have et skriv fra dit forsikringselskab der siger dækning xx USD men det er de så vant til at lave nu at jeg måske endda tror det er noget du kan finde på din profil på forsikringens selvbetjening.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Godt jeg har fået booket billetter via Thai Airways det var udsatte billetter.

Jeg lander den 25 november og så direkte videre til Pattaya.

Jeg har overvejet at blive i Bangkok eller tage til Phuket grundet alkohol og der er mere åbent men jeg tror jeg bliver ved Pattaya der er også muligheder endnu for at Pattaya får lov til at åbne.

Hvis jeg har regnet rigtig vil CCSA holde møde i den uge vi går ind i omkring åbning/tilladelse til salg af alkohol i restauranter, bar osv.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest theanonymous

Jeg har hørt Nana Plaza osv og barer åbner d 1 december. Så jeg tænker at besøge Thailand på de datoer.

ligenu ser set stadig halvdødt ud når man tjekker YouTube videoer osv

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har været i Thailand i lidt over 1 mdr nu og er pt i Pattaya, der er dødt :( men de er optimistiske om, at der åbnes lidt op 1 december, også pga at Bangkok, Phuket osv har åbnet lidt op 1 november og de påstår i Pattaya at de bliver diskrimineret  :wub:  :D

Vi har lov til at være optimistiske :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
butterfly skrev, for 3 timer siden:

Har været i Thailand i lidt over 1 mdr nu og er pt i Pattaya, der er dødt :( men de er optimistiske om, at der åbnes lidt op 1 december, også pga at Bangkok, Phuket osv har åbnet lidt op 1 november og de påstår i Pattaya at de bliver diskrimineret  

Ja, de burde have holdt fast i at åbne 1. oktober, da det altid tager lidt tid inden det hele kommer op i gear, da mange gerne vil se det hele lidt an mht. hvordan restriktionerne ophæves/håndhæves ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bangkok, Phuket, Krabi, Hua Hin osv. har haft servering af alcohol siden 1 november på restauranter 

På Phuket har nogle barer også åbent, men kun til omkring midnat 

I Pattaya åbnede de for Alcohol servering på restauranter den 3 december fra 11 am - 2 pm og igen fra 5 pm - 11 pm. 

Efter stort pres fra de lokale bar og restaurant ejere I Pattaya 

Men  barerne er stadigvæk lukket i Pattaya og vil blive det, minimum til 16 januar og sandsynligvis også længere tid endnu 

Ang. Omikron er der pt kontrol over den nye virus men .....:(

Men se hvordan det går I DK og andre lande nu, så mon ikke også der kommer et stort udbrud I Thailand også 

Butterfly 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest theanonymous

Sørgeligt. Så potentielt midt januar kommer der liv i nattelivet igen. Og mon det ikke potentielt bliver udsat igen igen.

Er godt nok blevet træt af covid nu

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lige en opdate fra Pattaya  Fredag 17 december 

Tree Town og Soi Buakhao helt normale tilstande, Full power :D BIG party fredag aften 

Alle barer  :wub: læs restauranter ;) åben og servere alcohol uden indtagelse af mad samtidig 

Men tvivler på at den holder i lang tid pga Omikron :( jeg giver den højst 2 - 3 uger 

Den er vel også på vej til Thailand, ligesom i EU og resten af verdenen 

Men pt Everything is OK in Pattaya 

Butterfly :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er lige kommet hjem.

Det er ikke alt som det plejer men tæt ved.

Ting lukker kl. 23 så du starter bare tidligere.

Thailand har dog lige nu lukket sig selv inde igen.

Nu kan du kun komme ind via Phuket og område karantænen igen.

Alle med ThaiPass godkendt til test and Go kan bruge dette frem til 10 januar. Alle som ikke har søgt kan kun komme ind nu via Phuket.

Dette kommer til overvejelse 4 Januar 2022 men forvent ikke at test and go kommer tilbage lige med et samme jeg forventer nok mere at 10-14 dages Phuket karantæne bliver standarden.

 

Jeg selv forventer også der går ikke længe før Thailand lukket det hele ned - eneste måde de kan undgå dette er ved ikke at teste eller holde tallene hemmelige.

Verden er gået fra forstanden desværre

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Tv 2
newbee skrev, for 8 timer siden:

Verden er gået fra forstanden desværre

Ja det ser umiddelbart sådan ud desværre, men Tak for info, jeg har ikke besøgt Thailand siden 19 og kommer helt i tvivl om det nogen sinde bliver muligt da de jo dels er et stort Land og selvfølgelig altid er bagud hvad det angår både vaccine og test, ja jeg troede faktisk vi var på vej i mål :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
newbee skrev, for 16 timer siden:

Jeg er lige kommet hjem.

Det er ikke alt som det plejer men tæt ved.

Ting lukker kl. 23 så du starter bare tidligere.

Thailand har dog lige nu lukket sig selv inde igen.

Nu kan du kun komme ind via Phuket og område karantænen igen.

Alle med ThaiPass godkendt til test and Go kan bruge dette frem til 10 januar. Alle som ikke har søgt kan kun komme ind nu via Phuket.

Dette kommer til overvejelse 4 Januar 2022 men forvent ikke at test and go kommer tilbage lige med et samme jeg forventer nok mere at 10-14 dages Phuket karantæne bliver standarden.

 

Jeg selv forventer også der går ikke længe før Thailand lukket det hele ned - eneste måde de kan undgå dette er ved ikke at teste eller holde tallene hemmelige.

Verden er gået fra forstanden desværre

Det med 10. januar var et rygte. alle som nåede at søge om et Thai pass kan rejse under Test og Go uanset dato. Man kan også rejse ind i Thailand ved at gå i karantæne på et hotelværelse. Men her er Phuket Sandbox nok mere attraktivt for de fleste.

Jeg er nu glad for at jeg kom rettidigt ind i landet (og relativt let). Nu må jeg se hvornår jeg vender retur til Danmark.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Tv 2
mr. sving skrev, for 13 timer siden:

Det med 10. januar var et rygte. alle som nåede at søge om et Thai pass kan rejse under Test og Go uanset dato. Man kan også rejse ind i Thailand ved at gå i karantæne på et hotelværelse. Men her er Phuket Sandbox nok mere attraktivt for de fleste.

Jeg er nu glad for at jeg kom rettidigt ind i landet (og relativt let). Nu må jeg se hvornår jeg vender retur til Danmark.

Åh jo men hvad skal os som blot skal besøge Kæresten omkring Korat gøre, vi er ligesom ikke i Thailand som turister og derfor vil Phuket være en voldsom dyr omvej men det er åbenbart sådan det forholder sig Pt, men held til jer som besøger Thailand som turister :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sidste nyt:  https://ekstrabladet.dk/underholdning/dkkendte/tvangsindlagt-jeg-er-rasende/9056422

 

Vil give Henrik Qvortrup ret her.    Det er total gak gak !!!! 

Det virker mere som Thailand lige vil malke de få turister der er kommet max !.      Nu selvfølgelig ens forsikring der dækker det her ophold på sygehuset i karantæne perioden.  men tro mig der ryger mange penge fra forsikringsselskaberne her.   Og fremover så sikkert ingen forsikringselskaber der vil dække en Thailandsrejse, eller bliver krav om en ekstrem dyr police. 

Sådanne historier og den måde Thailand opfører sig på, gør at der går rigtigt mange år, før de får turister tilbage igen.    Rigtigt mange vil være bange for at gå i sådanne økonomisk malke fælder som her.   Og risikere at skulle sidde i karantæne hele ferien.

Det er jo rent gak gak.     Lyder jo nærmest som Thailand er helt fri af Corona.  I virkeligheden tror jeg der sikkert er mange flere smittede pr indbygger end i Danmark. Men forskellen er at i Danmark der tester vi massivt !.   Ca hvert 20 testes dagligt.   I Thailand der tester de næppe mange andre af de lokale end dem der er syge og skal indlægges.    Læs: Hvis man holder sig for øjnene, så sikkert ingen der kan se en ;-)   

Og nej bebrejder ikke Thailand fordi de passer på med at få smitte ind i landet.  Og at de ikke har råd til de her massive testninger som vi benytter i Danmark.   Men det lyder ikke bare hult, men virkeligt provokerende når de forsøger at fremstille det som Covid19 kun eksisterer fordi der kommer turister til landet.  

 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu var alting ellers kommet op at køre igen i Pattaya, især i området omkring Tree Town, Soi Buakhao Soi Diana osv.

Fik så idag en message fra en pålidelig kilde, at en af de store barer i området var lukket pga.Covid ,  5 - 6 stk af pigerne var blevet smittet, selvom alle havde fået 2 stik ;)

Så jeg er bange for at  Pattaýa lukker ned igen efter nytår :wacko: 

Nok ikke et spørgsmål om Pattaýa lukker ned, nok mere om hvornår ??? :wub:

Kom selv hjem for 8 dage siden uden nogle symptomer,  :)

Butterfly 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...