Rejsenetværk 9743 Skrevet 15. August, 2013 Prøv at studere denne klub: FKK-Alina http://fkk-alina.com/ På mange måder et attraktivt fristende koncept, der med måde kan udgøre en økonomisk fordel for både piger og mænd, hvis det drives rigtigt uden for stort et udbud af piger til for få mænd. Men det er lidt uhyggeligt at læse at de som den største selvfølge reklamerer med: http://fkk-alina.com/index.php/Informationen.html Aufpreispflichtige Extras gibt es nicht, selbst Anal und AO ist inbegriffen, wenn die Lady es anbietet. Det er et af flere eksempler på en udvikling i Tyskland, der som jeg ser det er kørt af sporet, og der skyder flere og flere af den slags klubber op. Det lidt uhyggelige er om samme udvikling med eller uden den danske rufferilovgivning, kan holdes fra døren hjemme i en tid med åbne grænser og arbejdskraftens frie bevægelighed. Meget skidt kan der siges om en til for få år siden dansk klinik monokultur, hvor mutter med fast hånd værnede om princippet om kun sikker sex, fraværet af prisdifferentiering og variation i de ubudte forretningsmodeller, men en udvikling hvor ikke kun lavrisiko fransk uden med eller uden slug, men også højriko alles ohne, anal/vaginal sex uden kondom i klub, som i Tyskland udgør ærlig talt et skræmmende perspektiv. For der må jo beklageligvis bestå en mandlig efterspørgsel der ekspanderer udviklingen, men forhåbentlig udgør denne efterspørgsel ikke et omfang der på afgørende vis gør forskellige grader af uden kondom til en præmis for at kunne virke rentabelt som sexarbejder i Danmark. Jeg besøger gerne diverse klubber i Tyskland med sådanne tilbud, men takker nej til usikre ydelser uden kondom, men spørgsmålet er om der måske i en reformering af prostitutionslovgivningen i Danmark bør tænkes arbejdsmiljø ind? Eventuelt stok og gulerod til organiserede koncepter i offentligt udbud, med smiliey ordninger for arbejdsmiljø og sikker sex, eventuelt baseret på undercover besøg af myndigheder og forbruger vurderinger og anmeldelser. Hvor man ligger på smiley skalaen kunne få indflydelse på det offentliges goodwill, dermed hvilke vikår man kan drive eget sted på, eventuelt differentierede skatte og afgifter, mindre offentlig intervention, mere egen frihed til at drive egen virksomhed. Venlig hilsen Rejsenetværk 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 16. August, 2013 Prøv at studere denne klub: FKK-Alina http://fkk-alina.com/ På mange måder et attraktivt fristende koncept, der med måde kan udgøre en økonomisk fordel for både piger og mænd, hvis det drives rigtigt uden for stort et udbud af piger til for få mænd. Men det er lidt uhyggeligt at læse at de som den største selvfølge reklamerer med: http://fkk-alina.com/index.php/Informationen.html Aufpreispflichtige Extras gibt es nicht, selbst Anal und AO ist inbegriffen, wenn die Lady es anbietet. Det er et af flere eksempler på en udvikling i Tyskland, der som jeg ser det er kørt af sporet, og der skyder flere og flere af den slags klubber op. Det lidt uhyggelige er om samme udvikling med eller uden den danske rufferilovgivning, kan holdes fra døren hjemme i en tid med åbne grænser og arbejdskraftens frie bevægelighed. Meget skidt kan der siges om en til for få år siden dansk klinik monokultur, hvor mutter med fast hånd værnede om princippet om kun sikker sex, fraværet af prisdifferentiering og variation i de ubudte forretningsmodeller, men en udvikling hvor ikke kun lavrisiko fransk uden med eller uden slug, men også højriko alles ohne, anal/vaginal sex uden kondom i klub, som i Tyskland udgør ærlig talt et skræmmende perspektiv. For der må jo beklageligvis bestå en mandlig efterspørgsel der ekspanderer udviklingen, men forhåbentlig udgør denne efterspørgsel ikke et omfang der på afgørende vis gør forskellige grader af uden kondom til en præmis for at kunne virke rentabelt som sexarbejder i Danmark. Jeg besøger gerne diverse klubber i Tyskland med sådanne tilbud, men takker nej til usikre ydelser uden kondom, men spørgsmålet er om der måske i en reformering af prostitutionslovgivningen i Danmark bør tænkes arbejdsmiljø ind? Eventuelt stok og gulerod til organiserede koncepter i offentligt udbud, med smiliey ordninger for arbejdsmiljø og sikker sex, eventuelt baseret på undercover besøg af myndigheder og forbruger vurderinger og anmeldelser. Hvor man ligger på smiley skalaen kunne få indflydelse på det offentliges goodwill, dermed hvilke vikår man kan drive eget sted på, eventuelt differentierede skatte og afgifter, mindre offentlig intervention, mere egen frihed til at drive egen virksomhed. Venlig hilsen Rejsenetværk Hvis nogen er så tumpet at de går til luder for at få sex uden gummi, synes jeg de skal have lov. Det er ikke noget myndighederne eller andre skal blande sig i. Det er jo også pigernes eget frie valg om de vil tilbyde det eller ej. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13991 Skrevet 16. August, 2013 Nu kan man nok ikke udfra en hjemmeside alene bedømme udbuddet - jeg kunne f.eks forestille mig at de piger som også tilbyder analsex - ikke tilbyder AO. Det kan også være at de som tilbyder samleje uden, kun gør det mod fremvisning af attest. Men søg evt. på forskellige tyske anmeldelses fora - f.eks. http://freiercafe.com/ Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Montezi 3327 Skrevet 16. August, 2013 Rejse : jeg synes ikke at dine præferencer skal pålægges andre mennesker. Det må være op til kunder og sælgere hvad der aftales indbyrdes, sålænge det foregår på frivillig basis. Jeg efterspørger ikke selv samleje uden, men siger ikke nej til BJ u. gummi, hvis pigen tilbyder det. Hvis hun ikke gør dét, har jeg intet problem med det heller... jeg lader det være op til pigen, og det er altså ikke alle piger som bryder sig om at sutte med gummi. Jeg har efterhånden mødt et par pro´s som kun ville uden (og det kostede ikke ekstra). F. eks i ErlebnisWohnung, var BJ uden gummi, men der var da 2 piger som kun suttede med gummi, og en pige som slet ikke suttede pik. Med andre ord var det tydeligvis op til pigerne selv (til en vis grad sandsynligvis) Jeg ved godt at du har utroligt mange holdninger til hvordan købesex-verdenen skal skrues sammen, og fred være med det. Men det er altså (som minimum) langt fra alle som deler dine holdninger. Jeg er dog også godt klar over at det med frivillighed ikke er sort og hvidt, og nogle piger kan være presset til det af andre årsager end at være tvunget mod deres vilje. Ikke desto mindre mener jeg stadig det er deres eget valg at træffe, og ikke op til dig eller andre at bestemme. Der er jo også folk der gerne helt vil forbyde købesex, men så stejler du jo selv. Så når nu ikke du mener at andre skal bestemme om du må købe sex af en pige som frivilligt tilbyder det, hvorfor mener du så at du skal bestemme om andre må købe ubeskyttet sex af en pige som frivilligt tilbyder det??? Jeg synes ærlig talt at det er utrolig dobbeltmoralsk. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ThorsHammer 519 Skrevet 17. August, 2013 ...Så når nu ikke du mener at andre skal bestemme om du må købe sex af en pige som frivilligt tilbyder det, hvorfor mener du så at du skal bestemme om andre må købe ubeskyttet sex af en pige som frivilligt tilbyder det???.. Jeg læser slet ikke Rejsenetværks indlæg på den måde, at han vil "bestemme", hvad andre skal og må på det her punkt. Han udtrykker nogle betænkeligheder med ordene "skræmmende perspektiv", "uhyggelig udvikling" etc., og den opfattelse er da helt legitim at have... Jeg har da forresten selv samme opfattelse, uden at jeg vil bestemme, om andre skal ha lov til at dyrke ubeskyttet analsex(!)... Montezi: "...Ikke desto mindre mener jeg stadig det er deres eget valg at træffe.." Det er jeg sådan set enig i, og det vil i praksis også være helt umuligt at håndhæve et evt. forbud. Det, man imidlertid godt kan diskutere og have forskellige holdninger til, er, om det også fortsat skal være almindeligt hårdtarbejdende danskeres skattebetaling, der skal finansiere den dyre HIV-medicin til folk, som spiller russisk roulette med deres liv og helbred ved gennem "deres eget frie valg" at dyrke ubeskyttet højrisiko (anal-)sex Nogen ville mene, at folk der gambler med deres eget helbred på den måde, burde betale den livslange, omkostningstunge medicinske behandling af egen lomme frem for at belaste skatteydere, der optræder ansvarligt(!) Personligt vil jeg foretrække, at mine egne skattekroner i højere grad skal gå til hofteoperationer og lignende uforskyldte sygdomme frem for til folk, der qua det frie valg dyrker ubeskyttet højrisikosex på Sygesikringens regning.. ;) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 17. August, 2013 Købesex-branchen er meget stor i Tyskland og der er mange niche-områder og AO er en af dem, jeg er ikke tilhænger af AO - det er russiske roulette, AO har altid fundet sted i Tyskland, der er flere klubber som tilbyder AO også med analt, pigerne løber den største risiko vil jeg mene, de arbejder til daglig med mange ukendte mænd. På nogle FKK fx. Bernds (det overrasker dig nok Rejse) er det velkendt at pigerne tilbyder AO til deres stamgæster. Jeg ved med sikkerhed at på andre FKK'er er der piger som tilbyder AO til deres kunder, det er selvf. ikke officielt klub politik. Andre AO klubber er: http://fkk-arabella.com http://www.fkk-venus.com http://www.grimbergsauna.com Så AO er ikke så nyt som du giver udtryk for, men fokussen på AO dukker op igen og igen med jævne mellemrum. Men ja der er åbenbart et marked for det. Er det ikke lidt samme problemstilling med rygning, folk som ryger har en større risiko for at blive syge og samfundet dvs alle os skatteydere er med til at finansiere for behandlingerne. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 17. August, 2013 Er det ikke lidt samme problemstilling med rygning, folk som ryger har en større risiko for at blive syge og samfundet dvs alle os skatteydere er med til at finansiere for behandlingerne. Eller folk der er dårlige til at køre bil, eller folk der drikker for meget øl i stedet for juice, eller spiser dansk flæskesteg med rødkål i stedet for linser og gulerødder, eller folk der sidder foran tv'et i stedet for at motionere, eller folk der for dyre penge tar til Schweiz for at brække benet i bakken, eller folk der stresser på arbejdet, eller folk der ikke skiller sig på trods af at de hader hinanden, eller folk der prøver at fikse det elektriske i huset selv ..... det kan altsammen gå meget gal, og så skal vi andre betale for plejen. Vil vi det? VIL VI DET? Ja selv risikerer jeg at blive syg af alle moralske skatteydere, og hvis det sker vil jeg gerne i at i skal finansiere min behandling. B Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Frej af Asgaard 847 Skrevet 18. August, 2013 I min optik er det sandelig sørgeligt at se denne Alles Ohne udvikling (også kaldet "Bare Back" på engelsk). Forhåbentlig er den dog ikke på vej til at blive almen praksis, men den er rykket ud fra at være totalt tabu til nu at være noget, som folk snakker om. Jeg skal selv sige, at jeg ikke holder mig tilbage fra oralsex uden beskyttelse, men her er overførsels-risikoen af de mest almindelige kønssygdomme trods alt kun omkring 1%, selvom modparten er smittet - og HIV er stort set umulig at overføre oralt. Risikoen for overførsel af de meste almindelige kønssygdomme er 20-40 gange højere ved ubeskyttet vaginal sex og endnu højere igen ved ubeskyttet anal-sex - derudover introduceres faren for HIV. Jeg er af den fundamentale holdning at hvis folk vil være idioter og udsætte sig selv for fare, og kan gøre det uden at udsætte andre for fare, så skal jeg ikke stå som moralsk dommer over deres ageren. Men de fjolser, som besøger AO klubber besøger jo ofte også FKK klubber, hvor de så får oralsex uden. Dermed er der høj risiko for at de slæber noget med, som kan overføres oralt, til os andre, som IKKE dyrker denne højrisiko disciplin. Sagt med andre ord pisser de i poolen før vi andre skal til at svømme i den. Og det kan jeg naturligvis ikke lide. På en måde kan det sammenlignes med rygning og at påføre andre mennesker passiv rygning. Men bare meget værre her. Selvfølgelig kan jeg jo bare bede om at få alle blowjobs med gummi, lade være med at give oralsex til pigerne, helt undlade at kysse pigerne, og anvende en større balje glidecreme hver gang, så kondomet ikke kan springe - så skulle jeg være helt sikker. Men så røg en stor del af fornøjelsen jo også, og for mig at se svarer det til at sige at man også bare kan undgå passiv rygning ved at tage til fest med gasmaske på!! Derudover findes der de idioter som godt er klar over smitterisikoen for Klamydia og Gonorre ved AO, og som har læst op på hvilke antibiotika, der bruges til at kurere dem. Derefter bestiller de pillerne over nettet og tager dem på forhånd inden de går på AO-klub, og tror at de er "beskyttet". Dette er en endnu værre praksis, for bakterier kan jo mutere, og den metode er stort set som at bede om at udvikle multi-resistente bakterier, og det kan ødelægge vores andres muligheder for at blive helbredt i fremtiden. Der er kun 1 enkelt virksomt stof tilbage som med sikkerhed kan kurere gonore - heldigvis skal det tages via indsprøjtning, så idioterne kan ikke bestille det over nettet. Men AO er med til at fremskynde den dag, hvor der dukker en gonore-type op, som ikke kan behandles, og den dag er fanden løs. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 18. August, 2013 Godt sagt, Frej, den havde jeg ikke set at der er idioter som spekulere i sygdomsrisikoen. Og tager forebyggende medicin derefter deltager i AO. Frygteligt! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15848 Skrevet 18. August, 2013 Eller folk der er dårlige til at køre bil, eller folk der drikker for meget øl i stedet for juice, eller spiser dansk flæskesteg med rødkål i stedet for linser og gulerødder, eller folk der sidder foran tv'et i stedet for at motionere, eller folk der for dyre penge tar til Schweiz for at brække benet i bakken, eller folk der stresser på arbejdet, eller folk der ikke skiller sig på trods af at de hader hinanden, eller folk der prøver at fikse det elektriske i huset selv ..... det kan altsammen gå meget gal, og så skal vi andre betale for plejen. Vil vi det? VIL VI DET? Ja selv risikerer jeg at blive syg af alle moralske skatteydere, og hvis det sker vil jeg gerne i at i skal finansiere min behandling. B Det kunne jeg ikke have skrevet bedre, Bananas. :) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Spillemanden 135 Skrevet 18. August, 2013 Hej Rejsenetværk Godt indlæg! Det ER en bekymrende udvikling. Nogle her i tråden er inde på at lovgive imod AO(bare back) af den ene eller anden årsag. Jeg tror, at de fleste er enige i, at forbud IKKE hjælper overhovedet. Fuck... man har gennem mange år i mange lande forsøgt - uden held - at udrydde prostitution ved at forbyde det. Forbud virker bare ikke! Så længe der er en efterspørgsel, vil der være nogle der udbydder. Så let er det. Den eneste måde at komme denne uskik til livs på, er oplysning, oplysning og atter oplysning. Smittefaren for en selv (og evt. koner, kærester mv. derhjemme) er jo enorm. Vi kommer det aldrig helt til livs, da der er nogle der tænder på risikoen. Bare læs nogle af de andre sex-boards i dk. De vil ALTID efterspørge AO og ingen mængde eller kvalitet af oplysning vil få dem på andre tanker. Det er DERES fetish. Men derfor kan oplysning jo være med til, at denne tendens ikke breder sig, og forhåbentlig bliver sikker-sex igen et altoverskyggende mantra i købesex branchen. Jeg selv kunne ikke drømme om IKKE at putte regnfrkke på før købefisse. Tilbyder hun er jeg VÆK! Jeg har et par gange modtaget BJ uden, uden at have spurgt efter det. (uden smitte til følge). Efter at have læst op på smittefare på de div. STD's ved oralsex, er jeg ikke længere med på fransk uden. Korrekt - Det er højst usansynligt at få HIV ved fransk. Dog er der høj risiko for at få "mindre" STD ved fransk uden. Som single ville jeg nok fortsætte med fransk uden, da de fleste kurer er til at håndterer uden langvarige følger. Men da jeg er i fast forhold, kan jeg naturligvis ikke løbe risikoen for at smitte hende derhjemme - uanset hvor lille den risiko måtte være. Én ting er at gamble med eget helbred (og en prostitueret som også tager vælger at tage samme gamble). Det er noget helt andet at gamble med andres - uskyldiges - helbred. Prøv at studere denne klub: FKK-Alina http://fkk-alina.com/ På mange måder et attraktivt fristende koncept, der med måde kan udgøre en økonomisk fordel for både piger og mænd, hvis det drives rigtigt uden for stort et udbud af piger til for få mænd. Men det er lidt uhyggeligt at læse at de som den største selvfølge reklamerer med: http://fkk-alina.com/index.php/Informationen.html Aufpreispflichtige Extras gibt es nicht, selbst Anal und AO ist inbegriffen, wenn die Lady es anbietet. Det er et af flere eksempler på en udvikling i Tyskland, der som jeg ser det er kørt af sporet, og der skyder flere og flere af den slags klubber op. Det lidt uhyggelige er om samme udvikling med eller uden den danske rufferilovgivning, kan holdes fra døren hjemme i en tid med åbne grænser og arbejdskraftens frie bevægelighed. Meget skidt kan der siges om en til for få år siden dansk klinik monokultur, hvor mutter med fast hånd værnede om princippet om kun sikker sex, fraværet af prisdifferentiering og variation i de ubudte forretningsmodeller, men en udvikling hvor ikke kun lavrisiko fransk uden med eller uden slug, men også højriko alles ohne, anal/vaginal sex uden kondom i klub, som i Tyskland udgør ærlig talt et skræmmende perspektiv. For der må jo beklageligvis bestå en mandlig efterspørgsel der ekspanderer udviklingen, men forhåbentlig udgør denne efterspørgsel ikke et omfang der på afgørende vis gør forskellige grader af uden kondom til en præmis for at kunne virke rentabelt som sexarbejder i Danmark. Jeg besøger gerne diverse klubber i Tyskland med sådanne tilbud, men takker nej til usikre ydelser uden kondom, men spørgsmålet er om der måske i en reformering af prostitutionslovgivningen i Danmark bør tænkes arbejdsmiljø ind? Eventuelt stok og gulerod til organiserede koncepter i offentligt udbud, med smiliey ordninger for arbejdsmiljø og sikker sex, eventuelt baseret på undercover besøg af myndigheder og forbruger vurderinger og anmeldelser. Hvor man ligger på smiley skalaen kunne få indflydelse på det offentliges goodwill, dermed hvilke vikår man kan drive eget sted på, eventuelt differentierede skatte og afgifter, mindre offentlig intervention, mere egen frihed til at drive egen virksomhed. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 21. August, 2013 Oralsex (blowjob) uden beskyttelse er da ikke særligt "risikabelt" for manden? Og da heller ikke for pigen, hvis man ikke selv er smittet? :) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 21. August, 2013 Oralsex (blowjob) uden beskyttelse er da ikke særligt "risikabelt" for manden? Ikke for at få "de slemme" - det har du ret i. Men nu skal det hele skal jo heller ikke nødvendigvis gå op i HIV og syfilis. Jeg kunne forestille mig at en gang herpes eller kønsvorter kan være endog overordentlig svært at forsvare overfor en livspartner der ikke selv har det. Og da heller ikke for pigen, hvis man ikke selv er smittet? Well duh :lol: Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 22. August, 2013 Ikke for at få "de slemme" - det har du ret i. Men nu skal det hele skal jo heller ikke nødvendigvis gå op i HIV og syfilis. Jeg kunne forestille mig at en gang herpes eller kønsvorter kan være endog overordentlig svært at forsvare overfor en livspartner der ikke selv har det. Well duh "Jeg var i svømmehallen skat " Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ThorsHammer 519 Skrevet 22. August, 2013 Oralsex (blowjob) uden beskyttelse er da ikke særligt "risikabelt" for manden? Og da heller ikke for pigen, hvis man ikke selv er smittet? Som mand kan man sagtens blive smittet med gonorré ved oralsex på en kvinde.... det er set før og er bl.a. beskrevet af "Venusdoktoren" på VL. :idea: Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 22. August, 2013 Når kønssygdomme bliver ved med at cirkulere, er årsagen vel, at der er nogen, der ikke beskytter sig og dermed bringer faklen videre. Tænk, hvis alle beskyttede sig og undgik risikobetonet adfærd. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
nastyfucker 3 Skrevet 22. August, 2013 Er der nogen som selv har konkret erfaring med eller kender nogen som har konkret erfaring med at blive smittet efter ubeskyttet oralsex? Er oprigtigt nysgerrig... Hav en skøn dag :) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9743 Skrevet 22. August, 2013 I min tid på Hedomax.com oprettede jeg en del afstemninger, herunder en til mænd der modtog, såvidt jeg husker en afstemning for såvel blot fransk uden, og fransk uden med slug af sexarbejdere, som sexarbejdere der ydede samme. Hvor de kunne svare ja til at de var blevet smittede. Svarene ja var 2 cifrede, men afstemninger mistede deres værdi, da det blev afsløret at der kunne stemmes i et væk. Admin kunne jo, hvis han vil oprette en lignende afstemning til denne tråd? Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 22. August, 2013 Hejsa Kunne det tænkes at det bliver tilbudt i flæng fordi at det er det der bliver efterspurgt oftest og fordi at det er en måde at skabe meromsætning ? Når deres priser er så lave føler de piger måske at de simpelthen er nød til at tilbyde for at tjene penge. Trine Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 22. August, 2013 Der er da ingen tvivl om, de gør det for penge og tager den risiko der nu ligger i det. FN/superfransk er inklusiv i rigtig mange klubber i Tyskland..... så her har pigerne ikke en valgmulighed. Megafransk....... tja på Acapulco er prisen på 30 min 40 euro men megafransk koster vist 25 euro ekstra. Så det fordobler jo næsten pigens indtægt....... standard prisen på 600 kr i Timen må jo siges at være en fantastisk løn i Tyskland. Problemmet ligger i, de ikke arbejder hele tiden. Specielt nogle af pigerne, har langt imellem besøgene, og så bliver det noget pis. Så hendes motivation er jo meget stor for at gøre det..... både fordi det tæller næsten som 2 mænd, men hun risikerer jo også manden går, hvis hun ikke tilbyder det. Så har hun endnu en øv dag Så egentlig er jeg lidt imod det, da jeg ikke ser det som frivilligt.... Eller jo på "papiret" er det, men er ret sikker på mange af pigerne ikke ser sådan på det Angående Gonorre, i Japan er der faktisk fundet tilfælde af Gonorre der er multiresticence (som ikke kan behandles med sidste tråd) Jeg forstår så ikke helt den forskrækkelse vi har overfor FN herhjemme.... Jo der er en minimal risiko ved det for begge parter, men som Frej er inde på, så er den altså meget lille. Og de slemme af slagsen (HIV) er der jo praktisk talt ikke muligt bliver overført....... så det er væsentlig farligere for pigen, at sætte sig i sin bil og køre på arbejde end at tilbyde FN. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 22. August, 2013 vi har overfor FN herhjemme FN - hva det? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13991 Skrevet 22. August, 2013 FN - hva det? Fransk Naturel = fransk uden gummi I Tyskland bruges desuden betegnelsen FP = Französisch Pure (ren) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 22. August, 2013 Tak Jernsvin. Generelt ville det være dejligt såfremt man kunne undlade brug af alle disse forkortelser. De er åbenbart meget kendte af de Tysklands farende, men vi andre er noget tabte bag vognen. Især fordi den samme ydelse tilsyneladende forkortes forskelligt fra sted til sted. Såååååå lang tid tager det heller ikke at skrive "sutte pik uden gummi" Ja ved godt at jeg selv bruger HJ og BJ, så synder også lidt selv. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 22. August, 2013 Som sådan er jeg enig med din kritik Århuselsker.......... Meeennnnn skriver øverst i indlægget FN/superfransk Den gængse omfattelse af superfransk er vist det er uden gummi Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
nastyfucker 3 Skrevet 22. August, 2013 Jeg sys det ville være cool med sådan en afstemning som rejsenetværk efterspørger hos admin :) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg