Hop til indhold

Kærlighed har mange ansigter...

Featured Replies

Skrevet

...men kun ét hjerte<3

Kærlighed for mig er, overordnet set, en følelse af fravær af frygt.

En følelse af 100% nærvær, ro og klarhed. En gåtur i skoven eller ved vandet. Lækker intens elskov. Friskmalet kaffe i mit yndlingskrus. Nærvær med mine nærmeste. En slurk af en god årgangsvin. En middagslur i strejfet af en solstråle. Efterårets fortættede duft. Friske bær fra haven. En god gang massage. Forsvinde langt væk i en bog. Yoga og meditation. Drage omsorg for dem jeg elsker. At vise sårbarhed. Et barns latter. Friske blomster. Min yndlingschokolade. En løbetur i regnen. At grine. Give komplimenter. Udvise taknemmelighed. Gå amok i en bland selv slik butik. Forventningens glæde.

Hvad er kærlighed for dig?

Skrevet

Det er at ligge og se på min kone sover, og bare tænke på hvor heldig jeg er at have hende. 
min måde at se hvor meget jeg elsker noget/nogen. Tænke på det jeg elsker, og så forstille sig at det forsvandt, så kan man se hvor meget man elsker det efter hvor ked af det man bliver, den smerte er ikke rar, men man kommer til at tænke over at man bør være taknemmelig over det som man har, mens man har det. 

Skrevet
Grydeskeen skrev, for 10 minutter siden:

Det er at ligge og se på min kone sover, og bare tænke på hvor heldig jeg er at have hende. 
min måde at se hvor meget jeg elsker noget/nogen. Tænke på det jeg elsker, og så forstille sig at det forsvandt, så kan man se hvor meget man elsker det efter hvor ked af det man bliver, den smerte er ikke rar, men man kommer til at tænke over at man bør være taknemmelig over det som man har, mens man har det. 

Hvor er det smukt, inderligt og kærligt skrevet. Og, ja, her er “memento mori” en vigtig vending at bære med sig i livet<3

Skrevet

Kærlighed har så mange Facetter , 
Jeg husker tydeligt da jeg mødte hende der lærte mig hvad kærlighed kan indeholde ,  trods vi ikke er sammen mere , så er jeg hende dén dag i dag dybt taknemlig .

Men jeg husker tydeligt at , jeg kunne sidde og se på hende når hun læste , jeg sad med et glas rødvin , Andrea Bochelli i højtaleren og jeg tænkte bare , hvor er jeg heldig , en samhørighed uden lige , vi kendte hinandens tanker , vi kunne handle ind uden at snakke med hinanden men som ved tanke overførsel tog vi ting i kurven vi ikke vidste vi skulle , trods modparten var 50 km væk , meget underligt , men sådan havde vi det fra start til slut. 
Vi havde en spirtuel samhørighed som jeg ikke før eller siden har oplevet.

Kærlighed er også at gøre ting for hinanden som vi normalt ikke ville gøre , men vi gør det fordi det er noget der betyder noget for modparten.
Kærlighed er det uventede , det glædelige  og at være der også når det er dårlige tider .

Jeg gik ALDRIG på arb om morgnen uden hun fik et kys med ordene , "Jeg elsker dig" 

Skrevet
Naboen skrev, for 54 minutter siden:

Kærlighed har så mange Facetter , 
Jeg husker tydeligt da jeg mødte hende der lærte mig hvad kærlighed kan indeholde ,  trods vi ikke er sammen mere , så er jeg hende dén dag i dag dybt taknemlig .

Men jeg husker tydeligt at , jeg kunne sidde og se på hende når hun læste , jeg sad med et glas rødvin , Andrea Bochelli i højtaleren og jeg tænkte bare , hvor er jeg heldig , en samhørighed uden lige , vi kendte hinandens tanker , vi kunne handle ind uden at snakke med hinanden men som ved tanke overførsel tog vi ting i kurven vi ikke vidste vi skulle , trods modparten var 50 km væk , meget underligt , men sådan havde vi det fra start til slut. 
Vi havde en spirtuel samhørighed som jeg ikke før eller siden har oplevet.

Kærlighed er også at gøre ting for hinanden som vi normalt ikke ville gøre , men vi gør det fordi det er noget der betyder noget for modparten.
Kærlighed er det uventede , det glædelige  og at være der også når det er dårlige tider .

Jeg gik ALDRIG på arb om morgnen uden hun fik et kys med ordene , "Jeg elsker dig" 

Hvor er det fint og følt skrevet. Lyder til, at I havde et helt særligt bånd, og udover jeres jordiske kærlighed også havde en stærk åndelig dimension. 

Tak fordi du delte - blev faktisk helt rørt<3

Skrevet

Jeg blev far, og pludselig forstod jeg, hvad betingelsesløs kærlighed er. Så blev jeg farfar, og pludselig forstod jeg livets mening. To små arme omkring min hals, to tindrende øjne fyldt med kærlighed, som kigger ind i mine. Ubetalelige øjeblikke som holder ind i evigheden.

Kærligheden mellem voksne mennesker bevæger sig derimod på et evigt skridende fundament: Forelskelsens eufori, den dybe samhørighed, den stabile fase. Men på et tidspunkt kommer hverdagen snigende, magtkampene, den aftagende sexlyst, kedsomheden, lysten til ”en verden udenfor”, frygten for at blive forladt, dyb krise eller i heldige tilfælde genfortryllelse.

Skønt er det under alle omstændigheder at opleve den store kærlighed mellem to voksne mennesker – trods både fryd og smerte.

Og når det gælder smerten, kan det være opbyggeligt at læse Kim Malthe-Bruuns afskedsbrev til kæresten Hanne:

”Husk, og det sværger jeg til dig er sandt, at al smerte bliver til lykke, men kun de færreste vil nogen sinde indrømme det overfor sig selv. De hyllede sig i smerten, og vanen fik dem til at tro, at det stadig var smerte, og de hyllede sig stadig i den. Sandheden er, at efter smerte kommer dybde, og efter dybden kommer frugt.”

Smukt skrevet af en 21-årig mand dagen før nazisterne henretter ham.

Skrevet

dejligt emne her på et site om købesex. jeg misunder alle der oplever det. skønt for jer :)

lige her kan jeg desværre ikke bidrage med noget, men sådan er livet. :)

Skrevet
artista de la vida skrev, for 29 minutter siden:

Jeg blev far, og pludselig forstod jeg, hvad betingelsesløs kærlighed er. Så blev jeg farfar, og pludselig forstod jeg livets mening. To små arme omkring min hals, to tindrende øjne fyldt med kærlighed, som kigger ind i mine. Ubetalelige øjeblikke som holder ind i evigheden.

Kærligheden mellem voksne mennesker bevæger sig derimod på et evigt skridende fundament: Forelskelsens eufori, den dybe samhørighed, den stabile fase. Men på et tidspunkt kommer hverdagen snigende, magtkampene, den aftagende sexlyst, kedsomheden, lysten til ”en verden udenfor”, frygten for at blive forladt, dyb krise eller i heldige tilfælde genfortryllelse.

Skønt er det under alle omstændigheder at opleve den store kærlighed mellem to voksne mennesker – trods både fryd og smerte.

Og når det gælder smerten, kan det være opbyggeligt at læse Kim Malthe-Bruuns afskedsbrev til kæresten Hanne:

”Husk, og det sværger jeg til dig er sandt, at al smerte bliver til lykke, men kun de færreste vil nogen sinde indrømme det overfor sig selv. De hyllede sig i smerten, og vanen fik dem til at tro, at det stadig var smerte, og de hyllede sig stadig i den. Sandheden er, at efter smerte kommer dybde, og efter dybden kommer frugt.”

Smukt skrevet af en 21-årig mand dagen før nazisterne henretter ham.

Vidunderligt smukt og rørende. TAK!

Den nerve ham Kim skriver med, må jeg kigge nærmere på. 

Skrevet
Lonewolf skrev, for 12 minutter siden:

dejligt emne her på et site om købesex. jeg misunder alle der oplever det. skønt for jer :)

lige her kan jeg desværre ikke bidrage med noget, men sådan er livet. :)

Selvkærlighed er også kærlighed:)

Redigeret af Kun En Pige

Skrevet
Kun En Pige skrev, for 4 timer siden:

Det er det sagtens. Jeg elsker mig selv så meget at jeg nogle gange bliver rigtigt bange for at jeg skal finde nogen anden og forlade mig.

Ellers meget enig med @artista de la vida; børnene vækkede en kærlighed som ikke var til at forhandle med - som stadig ikke er til at forhandle med. Jeg kan gå hvor mange extra miles som helst for dem. Er de bedrøvede bliver jeg bedrøvet. Er de glade og lykkelige bliver jeg glad og lykkelig.

Skrevet

"For to som elsker hinanden kan læge de ondeste sår, blot ved at se på hinanden og glatte hinandens hår" 

(Viggo Stuckenberg) 

For mig er kærlighed tilgivelse, barmhjertighed, overbærenhed, mildhed, venlighed, eftertanke, tolerance 

Redigeret af Den lille frøken

Skrevet
Bananas skrev, for 20 timer siden:

Det er det sagtens. Jeg elsker mig selv så meget at jeg nogle gange bliver rigtigt bange for at jeg skal finde nogen anden og forlade mig.

Du kan aldrig forlade dig selv, Bananas, for DU er den eneste, du med sikkerhed altid vil have:)

Redigeret af Kun En Pige

Skrevet
Den lille frøken skrev, 1 time siden:

"For to som elsker hinanden kan læge de ondeste sår, blot ved at se på hinanden og glatte hinandens hår" 

(Viggo Stuckenberg) 

For mig er kærlighed tilgivelse, barmhjertighed, overbærenhed, mildhed, venlighed, eftertanke, tolerance 

Smukke ord om kærlighed. Tak:)

Redigeret af Kun En Pige

Skrevet
Kun En Pige skrev, den 5.10.2021 at 16:08:

men er den nok til at komme lykkelig igennem tilværelsen? jeg vil mene at  man har bedre chancer hvis man oplever kærlighed til et andet menneske. men hvad jeg om det.:)

Skrevet
Lonewolf skrev, 1 time siden:

men er den nok til at komme lykkelig igennem tilværelsen? jeg vil mene at  man har bedre chancer hvis man oplever kærlighed til et andet menneske. men hvad jeg om det.:)

Det tænker jeg sagtens, den kan være for nogle:)

Redigeret af Kun En Pige

Skrevet
artista de la vida skrev, den 5.10.2021 at 15:36:

Smukt sagt:wub:, totalt enig med dig (ikke i nu morfar men glæder mig til det), intet kan slå den slags kærlighed 

Mvh Sebmus 

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.