Hop til indhold
pacer

Kunde eller gæst.

Recommended Posts

Er stødt på begge begreber.

Foretrækker selv begrebet gæst. "Gæst" er mere imødekommende end "kunde".

Rynker lidt på næsen når jeg læser annoncer hvor jeg betegnes som en kunde også selvom jeg jo køber en ydelse, det er bare federe at være "gæst". 

Nå det var bare lige det jeg ville sige, de fleste er nok hip som hap men for mig er det bare lidt mere elegant og tiltrækkende når jeg i annoncen bliver betegnet som en gæst. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg husker i revisorbranchen omtalte de fleste kunderne lidt snobbet som klienter :lol:. Jeg kunne aldrig få det over mine læber, de var kunder :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvad så hvis der indgår massage? Så er det jo en behandling. Er vi så klienter, eller endog patienter? ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Foretrækker helt klart gæst, men man skal nok gøre sig fortjent til det og opføre sig som en.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er kunde, fordi jeg betaler for det. Men jeg er også gæst, fordi jeg bliver inviteret indenfor. Det er ikke bare en vare, der rækkes over disken.

Så jeg bruger ordene, som jeg synes de passer bedst ind i sammenhængen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trine49

Hos mig er det gæster, da de jo besøger mig. "Kunde" er man i Netto, Bilka mv. Som Malle skriver, så er man intim sammen, ergo gæst og ikke kunde, i min optik. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

SEM ( Smuk Enlig Mor) på Fyn kaldte os for sine elskere. Den kunne jeg godt lide. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Zero
pacer skrev, for 12 timer siden:

Er stødt på begge begreber.

Foretrækker selv begrebet gæst. "Gæst" er mere imødekommende end "kunde".

Rynker lidt på næsen når jeg læser annoncer hvor jeg betegnes som en kunde også selvom jeg jo køber en ydelse, det er bare federe at være "gæst". 

Nå det var bare lige det jeg ville sige, de fleste er nok hip som hap men for mig er det bare lidt mere elegant og tiltrækkende når jeg i annoncen bliver betegnet som en gæst. 

Foretrækker  at  kalde  det, hvad  det  er. 

Det  er  i min  optik  hverken  tale om  en  kunde, gæst  eller  klient.  

At  det  lyder  pænere  med  ordet  gæst  er  jo  fint  nok,  men  hvor  mange  andre  situationer  er en  betaling  hæftet  sammen  med  en  gæst.  Jeg  kan  ikke  lige  komme  på  nogen. 

"Sexkøberen"  er  ofte  en  mand  som  laver  en  "aftale" med  en  "sexsælger". 

Hvis  man  ikke  har  nosser  nok  til  at  stå  ved  at  der  handles  sex/seksuelle ydelser,  så  skal  køber/sælger  måske lige  tænke  sig  om  endnu  engang.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Kaspersen

Gæst, men det virker jo ikke da det er mit sted. Så er hun jo gæsten, altså hvis hun kan overtales :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Zero skrev, den 27.9.2021 at 11:59:

At  det  lyder  pænere  med  ordet  gæst  er  jo  fint  nok,  men  hvor  mange  andre  situationer  er en  betaling  hæftet  sammen  med  en  gæst.  Jeg  kan  ikke  lige  komme  på  nogen. 

Det kan jeg i høj grad komme i tanke om!

Eksempelvis når jeg går på restaurant, eller bor på hotel, der sætter jeg pris på at være en kunde der bliver behandlet som gæst.

På samme vis når jeg er kunde på et bordel, der sætte jeg også pris på som kunde at blive behandlet som en gæst i huset.

Begge parter bør blot være sig betalings forholdet bevidst, og derfor ikke lægge mere i besøget, end at det er transaktionsforholdet der udgør hele præmissen for relationen.

Uanset hvor søde og rare ekspedienterne er i supermarkedet, så udgør ens plads i køen til kassen nu en gang en oplevelse af at være kunde i butikken.

Og det kan den servicemindede og vidende slagter i delikatesse afdelingen, ikke ændre ret meget på, når det gælder definitionen på indkøb af dagligvarer.

Men en teledame og en pige på vagt på et bordel,  en receptionist på ens hotel, eller tjener på en restaurant kan i den grad få en til at føle sig mere som gæst, end den kunde man jo basalt set, uanset også er.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Kun En Pige

Jeg kalder mine besøgende for “elskere” eller “elskerinder”, da det, imo, er mest dækkende, ift. den aktivitet der udspiller sig i mit lille univers;)

Redigeret af Kun En Pige

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...